Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät ikinä mene lääkäriin?

Vierailija
11.07.2016 |

Olenko ainoa, joka ei ikinä mene lääkäriin? Ikää nyt 24v enkä ole käynyt koskaan lääkärissä flunssan, murtuman tai minkään takia. Aina olen kipeänä kouluun ja töihin mennyt ja hyvin pärjännyt. Tuttavapiirissäni on yksi, joka käy viikottain lääkärissä ihan pienien asioiden takia. Milloin on polvi vähän kipeä tai kurkku särkee. Ja aina hän valittaa siitä miten kallista se on.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä koet saavasi tosta, että kipeänäkin on pakko jaksaa?

Vierailija
2/16 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkärisä kannattaa käydä, jos on sairaus, joka vaatii lääkärin hoitoa. Sairaana ei pidä myöskään olla töissä.

Sitä en ymmärrä, että lääkärillä käydään ihan vain varmuuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että aapeella murtuma ja mennyt röihin, murtuman kanssa ei tehdä paljon mitään, ellet nyt sitten ole puhelinmyyjä...

Vierailija
4/16 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käynyt lääkärissä lapsuuden jälkeen koska ei ole ollut tarvetta eikä tulis mieleenkään mennä esim. flunsssan takia. Jos olis oikeesti tarvetta niin tietenkin menisin.

Vierailija
5/16 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinäkin menet lääkäriin, kun tulet tarpeeksi kipeäksi. Olet vaan ollut terve ja nuori.

Sinulla ei flunssat ole olleet pahoja. Jos kuumeisena menet töihin, niin hyvällä lykyllä saat sydänlihastulehduksen, se ei edes ole harvinainen. Minä sairastan hankalaa astmaa ja vaikka onneksi flunssat tarttuvat minuun huonosti, niin sellaisen saatuani olen todella kipeä. Astman tasapainoon saaminen vie aikaa ja rahaa (=lääkäri ja lääkkeet), monesti jälkitautina tulee keuhkokuume tai keuhkoputkentulehdus.

Vierailija
6/16 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että aapeella murtuma ja mennyt röihin, murtuman kanssa ei tehdä paljon mitään, ellet nyt sitten ole puhelinmyyjä...

Eipä kyllä myyjänäkään myydä murtuman kanssa. Ei kukaan osta, jos yrität tuskaisella äänellä jotain piipittää :)

Vierailija
7/16 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kultapieni, sulla ei sitten ole ollut mitään oikeasti vakavaa vaivaa. Jos polvi on murtunut, tuskin sillä iloisesti menet töihin. Tai jos on joku vakava tulehdus ja korkea kuume, eipä siitäkään kepeästi töihin mennä.

Sä et vaan tajua.

Lisäksi on fiksumpaa ennaltaehkäistä vaivoja kuin antaa niiden kehittyä pahemmaksi. Ihan yhteiskunnallekin tulee kalliimmaksi hoitaa pahaksi edennyt sairaus tai vammaa kuin puuttua siihen alkuvaiheessa tai mahdollisesti jopa estää se etukäteen.

Sulla on jonkinlainen jäykkä ja tietämättömyyteen perustuva tapa ajatella. Tai sitten haluat vaan pilkata sairaita ja vammaisia, mikä taas viittaa luonnehäiriöön.

Vierailija
8/16 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joidenkin tosiaan noin vaikea uskoa että jotkut pärjää murtumien tms kanssa ilman hoitoa?

Nimimerkillä 2 katkennutta sormiluuta ja vasta kuukauden päästä tapaturmasta röntgeniin kun sormiin ei voima palautunut. Ei vaikuttanut arkeen mitenkään, oli vaan sormet teipattuna vierussormiin ja kirjoitus sujui hieman hitaammin.

Vierailija
9/16 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo käynyt lääkärissä lapsuuden jälkeen koska ei ole ollut tarvetta eikä tulis mieleenkään mennä esim. flunsssan takia. Jos olis oikeesti tarvetta niin tietenkin menisin.

Tätä tarkoitin! Kyllä menisin jos henki olisi siitä kiinni, mutta kausittaiset flunssat/oksennustaudit ja migreenit eivät kuulu minulla siihen

AP

Vierailija
10/16 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kultapieni, sulla ei sitten ole ollut mitään oikeasti vakavaa vaivaa. Jos polvi on murtunut, tuskin sillä iloisesti menet töihin. Tai jos on joku vakava tulehdus ja korkea kuume, eipä siitäkään kepeästi töihin mennä.

Sä et vaan tajua.

Lisäksi on fiksumpaa ennaltaehkäistä vaivoja kuin antaa niiden kehittyä pahemmaksi. Ihan yhteiskunnallekin tulee kalliimmaksi hoitaa pahaksi edennyt sairaus tai vammaa kuin puuttua siihen alkuvaiheessa tai mahdollisesti jopa estää se etukäteen.

Sulla on jonkinlainen jäykkä ja tietämättömyyteen perustuva tapa ajatella. Tai sitten haluat vaan pilkata sairaita ja vammaisia, mikä taas viittaa luonnehäiriöön.

Minulta on kaksi sormea murtunut ja varvas. Teippasin ne kuntoon enkä tarvinnut lääkäriä. Olen myös sairastanut korkeaa kuumetta ja ne ovat välillä onnistuneet ilmestymään vapaapäivänä tai sitten olen vain mennyt töihin. En halua tällä pilkata yhtään mitään tai ketään. Kasvoin kodissa, jossa ei ollut lääkäriin varaan eikä lääkäriin siis menty. Tämän tarkoitus oli ilmaista ihmetystä siitä miten helposti jotkut lähtevät lääkäriin. Mm sen kipeän kurkun takia, jota en itse ymmärrä

AP

Vierailija
11/16 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uutta tuo on? Miehetkin välttelee lekuria.

Vierailija
12/16 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paikkaat itse hampaasi? Ja määräät vaikka ehkäisypillerit?

Vierailija
13/16 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja paikkaat itse hampaasi? Ja määräät vaikka ehkäisypillerit?

Hampaissani ei ole koskaan ollut ongelmaa. Aina olen tarkastuksiin alaikäisenä mennyt enkä käytä pillereitä.

Vierailija
14/16 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mee, vaikka pitäs. Olen löytänyt kehostani sellaisia muutoksia, jotka varmasti pitäs näyttää lääkärille. Olen epäsosiaalinen ja muutenki pelottaa, niin en vaan pysty menemään.

Vierailija
15/16 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en mee, vaikka pitäs. Olen löytänyt kehostani sellaisia muutoksia, jotka varmasti pitäs näyttää lääkärille. Olen epäsosiaalinen ja muutenki pelottaa, niin en vaan pysty menemään.

Miksi pitäisi? Sinä itse päätät, menetkö lääkäriin. Jos et mene silloin kun on aihetta, ainoa kärsijä olet sinä. Vaivojesi kanssa. Itse se vastuu on otettava omasta terveydestä ja myös ymmärrettävä, että lääkäriin kannattaa mennä kun sen kokee tarpeelliseksi.

Vierailija
16/16 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi lekurin pakoilija. Teininä murtui osa kämmenluista - en mennyt kun ei se mielestäni ollut NIIN kipeä, mitä nyt vähän sinersi. Hyvin toimii nykyään. Pari vuotta sitten menin vasta viikon kuumeessa olon jälkeen lääkäriin pitkin hampain kun tuntui että pian tulee noutaja, oli vakava keuhkokuume, oho.

En tiedä.. inhoan lääkkeitä ja niitäkin välttelen viimeiseen saakka. Minulla on hyvin korkea kipukynnys. Palovammatkaan ei tunnu juuri missään vaikka tulisi rakkula.

N 29

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi