Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua jotenkin inhottaa kun tuttavan pienillä lapsilla on bikinit

Vierailija
11.07.2016 |

Olivat vielä tosi aikuismaiset, lapset pieniä. Hävetti, kun oltiin yhdessä rannalla.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on naurettavia. Eikä ne yläosat edes pysy kunnolla paikoillaan kun lapsi leikkii ja riehuu rannalla. Ja antaa niin yököttävän kuvan, että pikkutyttöjen "yläosassa" olisi jotain häpeiltävää ja peiteltävää.

Minusta on yököttävä ajatus, että kenenkään yläosassa olisi jotain häpeiltävää tai peiteltävää! Minun molemmilla tyttärilläni on bikinit ja kokouimapuvut. Saivat ihan itse valita kaupasta ja bikinit valitsivat.

Jos he haluavat bikinit pukea rannalle, taatusti annan siihen luvan. Heidän (tai minun!) vartalossaan ei ole mitään hävettävää! Minä käytän bikinien yläosaa, koska pidän siitä että se antaa rinnoille tukea, jos lapseni haluavat pukeutua kuin äitinsä, niin siitä vaan. Minä olen ihan sopiva roolimalli omille lapsilleni.

Minulle tulee kyllä ikävät fibat, kun virtuaalipersoona, joka kirjoittelee tänne, kuinka kaksivuotiaansa pelailee tuntikausia lautapelejä ja näemmä valitsee kaupasta itselleen vaatteetkin, ylipätään ottaa kantaa pikkutyttöjen vartaloihin tällaisissa keskusteluissa.

Ohis

Vierailija
42/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä,minkä ikäisistä tytöistä on puhe, mutta ainakin 8-10-vuotiailla tytöillä voi lihavuuden vuoksi olla läski"tissit". Siis rasvakudosta kertynyt niin paljon rintalastan alueelle että siinä on rasvapoimut eikä ole litteä. Omalla tyttärellä oli, ja hän käytti bikineitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hassua, että ihan pienen tytön rinta edes pitäisi peittää. Samaltahan se näyttää kun pojillaki.

Toi on aika ikävää lasta kohtaan, koska pikkutytöt väkisin sosialisoidaan välittämään ulkonäöstään ja suhtautumaan kehoonsa, no, vähän eri tavalla kuin pojat. En mä olisi pikkulapsena halunnut juoksennella yläosattomissa, ja yläosan kieltäminen olisi tuntunut häpäisyltä. Samoin kaikenlainen "et sä tollasia tarvii, ei sulla mitään tissejä vielä ole!"-huutelu voi tuntua tosi ikävältä, koska usein pikkutytötkin mieltää kehonsa nätiksi tyttökehoksi, jota tulee kantaa samalla tavalla kuin äiskäkin (lapsen näkökulmasta tietysti, eli mikään seksuaalisuus ei tähän liity). Siksi länsimaiset pikkutytöt tahtovat maalata kynsiä, romanitytöt tahtovat kansallispuvun ja pienet muslimitytöt saattavat haluta hunnun - tämä kaikki ilman, että kukaan on suoranaisesti pakottamassa ja painostamassa.

Mitähän tääkin viesti yrittää sanoa?

Tuliks liian vaikee? Anna me tädit vähän jutellaan aikuisten asioita, sä voit vaikka katsoa televisiota ja syödä mehujään :)

Vierailija
44/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä semmoset 2-5 vuotiaat ei tarvitse muuta kuin jotkut uimahousut. Kuusi vuotiaalle jo ostaisin koko uikkarin.

Vierailija
45/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vähän alle kaksivuotiaat tytöt ja olen oikeasti pohtinut tätä asiaa nyt kesällä! Jostain syystä tuntuisi hassulta pukea tytöille se yläosa. Ollaan menty tämä kesä kokouikkareilla tai pelkällä alaosalla. Mitäs mieltä tästä nyt olisi.

Ei tarvitse tai kuulu olla mitään mieltä. Toisten mukulat ei ole mikään vieraiden mammojen politisoinnin areena.

Vierailija
46/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bikinit on lasten vaate, ei aikuisen naisen.

Vierailija
47/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä semmoset 2-5 vuotiaat ei tarvitse muuta kuin jotkut uimahousut. Kuusi vuotiaalle jo ostaisin koko uikkarin.

Miksi ne tarttee sitten ollenkaan niitä uimahousujakaan? Eihän lapsen vartalossa ollut mitään pahaa? Alasti vaan nyt sitten kaikkien lapset.

Vierailija
48/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne tarttee sitten ollenkaan niitä uimahousujakaan? Eihän lapsen vartalossa ollut mitään pahaa? Alasti vaan nyt sitten kaikkien lapset.

Alakerrat on yleensä on sitten erilaisia (mutta ei lapset niitäkään toki osaisi hävetä). Rintakehä nyt on sekä tytöillä että pojilla ihan samanlainen.

Vierailija
49/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerta kannattaa peittää ihan jo siksi ettei joka paikka olisi täynnä hiekkaa. Kyllähän sitä aina vähän tule, mutta kyllä se myös suojaa. Sitä paitsi se alaosa nimenomaan tasapäistää lapsia aiinä missä kokouikkarit!

Vierailija
50/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe menee yhdessä nakurannalle. Ihan luonnollinen juttu nudisteille. Uimahousut ja bikinit ovat ahdistavia. Nudisteille alastomuus on luonnollista, eikä siihen liity mitään hävettävää.

Vierailija
51/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta bikinit tai muut kaksiosaiset ovat paljon helpommat vessakäyntien aikana kuin kokouimapuku. Meillä ainakin vielä pikkukoululaisenkin on vaikea repiä päälleen märkää uimapukua uudelleen vessakäynnin jälkeen. Bikinin alaosan kanssa ei ole mitään ongelmaa. Uimahallissakin hänen on vaikea laittaa märkää uimapukua suihkun jälkeen ja helposti jää myttyrälle jostain, olen käskenyt koulun kanssa tarkistamaan itse tarkkaan ettei mitään ylimääräistä näy...

Vierailija
52/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi inhottaa?

Ostin juuri meidän 1-vuotiaalle ensi kesäksi "bikinit". Niissä on sellainen röyhelöinen alaosa ja yläosa peittävä iso kangaskaistale. En ostanut niitä lapsen nännien peitoksi, vaan siksi että ne oli söpöt ja ne antaa kuitenkin auringolta enempi suojaa kuin pelkkä alaosa. On meillä kyllä uv-puvutkin.

tuossa näkyy yläosan malli, ei siis mitkään kolmiobiksut kuitenkaan.. minusta ihan säädyllinen pikkulapselle.

http://ratkiriemu.fi/wp-content/uploads/felicia.jpg

Juu. Just. Jep. Noi onkin erittäin helppoa (ja tarpeellista) pukea vauvalle. Käytä aurinkorasvaa hitusen enemmän ja pue pelkkä alaosa.

2-vuotias ei oo mikään vauva. Vaate on aina suojaavampi kuin aurinkorasva.

Vierailija
53/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä,minkä ikäisistä tytöistä on puhe, mutta ainakin 8-10-vuotiailla tytöillä voi lihavuuden vuoksi olla läski"tissit". Siis rasvakudosta kertynyt niin paljon rintalastan alueelle että siinä on rasvapoimut eikä ole litteä. Omalla tyttärellä oli, ja hän käytti bikineitä.

Oliko hänellä noin nuorena jo myös roikkuva, hyllyvä makkaramaha? Kävittekö Ikaalisten kylpylässä 2010?

Vierailija
54/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tyttö halusi bikinit. En nähnyt niissä mitään seksuaalista tai muutenkaan sen suurempaa viestiä maailmalle kasvatustavoistani, joten ostin juuri ne bikinit, mitkä lapsi halusi. Olisin ostanut pojallekin, jos tämä olisi halunnut, mutta hän halusi samanlaiset uimasortsit kuin isällään.

Olisitko oikeasti ostanut pojalle bikinit? 

Ja ennen kaikkea olisitko antanut niitä julkisesti käyttää? Vähän epäilen... 

Monet pojathan haluavat mekkoja, yksi omistanikin. Sai kyllä mekon naapurista, mutta sovimme vain kotikäyttöön. 

Vierailija
55/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko hänellä noin nuorena jo myös roikkuva, hyllyvä makkaramaha? Kävittekö Ikaalisten kylpylässä 2010?

Kyllä oli, ja siinä oli raskausarpia. Hän painoi 88,5 kg 10-vuotiaana. Kyllä muuten kävimme Ikaalisten kylpylässä kesälomalla 2010, heinäkuussa.

Vierailija
56/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmivuotiaalla on uimapuku, jota käytetään uimahallissa. Jos lähdemme kaupungille ja sattuukin tulemaan tosi helteinen päivä, voimme poiketa kaupungin uimarannassa niin, että lapsi polskuttelee alushousuissa (minulla on aina kassissa yksi vaihtovaatekerta lapselle sekä harsoliina). Välillä hän haluaa ottaa alkkaritkin pois, ja minun puolestani saa kirmata vedessä ilkosillaankin. Niinhän ne näyttävät muutkin pikkutytöt tekevän, 5-6-vuotiaatkin.

Minusta olisi ihan ok, että käyttäisi bikineitä, mutta en usko lapsen niissä viihtyvän. Olen ostanut hänelle pikkulasten alusasusetin, jossa on housut ja "rintsikat", koska hän oli niin ihastunut minun rintaliiveihini, mutta pari kertaa hän veti yläosan päälleen ja sen jälkeen ne unohtuivat hyllyyn.

Vierailija
57/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on naispuoleinen kaveri jonka rintakehä on kuin miehellä. Menee pokkana toplessina rannalla. Ja oikeasti, miksei menisi? Hölmömmältä se tyhjänä lörpöttävä bikiniyläosa näyttäisi.

Vierailija
58/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan aikuisten oikeasti keksinyt järkevää vastausta, kun viisivuotias kysyi miksi äidillä on bikinit mutta hän ei saa? Sai sitten. Nätit, lapselliset Seikkailija Dora-bikinit sitten ostettiin rantakaupasta eräällä lomareissulla. 

Vierailija
59/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli, ja siinä oli raskausarpia. Hän painoi 88,5 kg 10-vuotiaana. Kyllä muuten kävimme Ikaalisten kylpylässä kesälomalla 2010, heinäkuussa.

Ostitteko hänelle allasosaston kioskista sipsejä ja jäätelöä? Hän taisi aamiaisbuffetissa ahmia aika tavalla.

Vierailija
60/98 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mieluummin bikinit kuin ilman yläosaa. Kaikista mieluiten kokouikkari tai uimapaita ja uimahousut, ei aurinkokaan polta.

Alasti voi toki vaikka oman mökin järvessä pulikoida, mutta esim. Helsingin Hietsussa ja Munkkiniemessä kiertää mies, joka ottaa alastomista, nimenomaan niistä pienistä 1-5v lapsista kuvia ja hiplailee itseään taka-alalla. Sen kerran, kun jouduin puuttumaan tällaiseen tilanteeseen, päätin että mahd. tulevat lapseni eivät ole ikinä alasti julkisilla paikoilla. Joo, alastomuus on luonnollista, mutta lapsillakin on yksityisyys ja he eivät ansaitse joutua mihinkään Tor-verkon runkkurinkeihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi