Mua jotenkin inhottaa kun tuttavan pienillä lapsilla on bikinit
Olivat vielä tosi aikuismaiset, lapset pieniä. Hävetti, kun oltiin yhdessä rannalla.
Kommentit (98)
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on naurettavia. Eikä ne yläosat edes pysy kunnolla paikoillaan kun lapsi leikkii ja riehuu rannalla. Ja antaa niin yököttävän kuvan, että pikkutyttöjen "yläosassa" olisi jotain häpeiltävää ja peiteltävää.
Minusta on yököttävä ajatus, että kenenkään yläosassa olisi jotain häpeiltävää tai peiteltävää! Minun molemmilla tyttärilläni on bikinit ja kokouimapuvut. Saivat ihan itse valita kaupasta ja bikinit valitsivat.
Jos he haluavat bikinit pukea rannalle, taatusti annan siihen luvan. Heidän (tai minun!) vartalossaan ei ole mitään hävettävää! Minä käytän bikinien yläosaa, koska pidän siitä että se antaa rinnoille tukea, jos lapseni haluavat pukeutua kuin äitinsä, niin siitä vaan. Minä olen ihan sopiva roolimalli omille lapsilleni.
Oletko feministi?
Jotenkin hassua, että ihan pienen tytön rinta edes pitäisi peittää. Samaltahan se näyttää kun pojillaki.
Mun kolmevuotiaalla on bikinit. Sellaiset kolmiomalliset jopa. Mua ei hävetä yhtään. Ovat söpöt ja pysyvät lapsen päällä ihan samalla tavalla kuin uimapuku(jota lapsi ei suostu pitämään, märkä tuntuu kuulemma kamalalta mahassa). En pysty mitenkään näkemään mitään seksuaalista kolmevuotiaan bikineissä.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on naurettavia. Eikä ne yläosat edes pysy kunnolla paikoillaan kun lapsi leikkii ja riehuu rannalla. Ja antaa niin yököttävän kuvan, että pikkutyttöjen "yläosassa" olisi jotain häpeiltävää ja peiteltävää.
Minusta on yököttävä ajatus, että kenenkään yläosassa olisi jotain häpeiltävää tai peiteltävää! Minun molemmilla tyttärilläni on bikinit ja kokouimapuvut. Saivat ihan itse valita kaupasta ja bikinit valitsivat.
Jos he haluavat bikinit pukea rannalle, taatusti annan siihen luvan. Heidän (tai minun!) vartalossaan ei ole mitään hävettävää! Minä käytän bikinien yläosaa, koska pidän siitä että se antaa rinnoille tukea, jos lapseni haluavat pukeutua kuin äitinsä, niin siitä vaan. Minä olen ihan sopiva roolimalli omille lapsilleni.
Oletko feministi?
Tietenkin olen.
Mun tytöllä ei ole bikineitä, eikä uimapukua. On uimahousut (pinkit, rusetilliset bikinien alaosat eli ei mitään sukupuolineutraalia hössötystä tässä).
Vierailija kirjoitti:
Mun kolmevuotiaalla on bikinit. Sellaiset kolmiomalliset jopa. Mua ei hävetä yhtään. Ovat söpöt ja pysyvät lapsen päällä ihan samalla tavalla kuin uimapuku(jota lapsi ei suostu pitämään, märkä tuntuu kuulemma kamalalta mahassa). En pysty mitenkään näkemään mitään seksuaalista kolmevuotiaan bikineissä.
Ja lapsiko ei muka suostu olemaan pelkässä alaosassa?
Vaikea uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hassua, että ihan pienen tytön rinta edes pitäisi peittää. Samaltahan se näyttää kun pojillaki.
Entäs pienirintainen nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa.
Jes, ymmärsit tahallaan väärin. Onnea. Lapsi ei suostu olemaan kokouikkarissa. Tosin haluaa se yläosaakin käyttää, kun minullakin on. En näe tässä mitään ongelmaa tai kauheutta.
Tietysti tytöillä pitää olla bikinit. Mua inhottaa pikkutytöt pelkissä pöksyissä. Jos ei bikiniyläosaa halua laittaa niin sitten kokouikkarit. Itse pidin omalla tytölläni vain kokouikkareita. Ne oli paljon kätevämmät mutta kuitenkin tyttömäiset. ( Joo raivotkaa nyt sitten vaan mutta halusin korostaan lapseni sukupuolta tyttömäisillä vaatteilla.)
Vierailija kirjoitti:
Toi on aika ikävää lasta kohtaan, koska pikkutytöt väkisin sosialisoidaan välittämään ulkonäöstään ja suhtautumaan kehoonsa, no, vähän eri tavalla kuin pojat. En mä olisi pikkulapsena halunnut juoksennella yläosattomissa, ja yläosan kieltäminen olisi tuntunut häpäisyltä. Samoin kaikenlainen "et sä tollasia tarvii, ei sulla mitään tissejä vielä ole!"-huutelu voi tuntua tosi ikävältä, koska usein pikkutytötkin mieltää kehonsa nätiksi tyttökehoksi, jota tulee kantaa samalla tavalla kuin äiskäkin (lapsen näkökulmasta tietysti, eli mikään seksuaalisuus ei tähän liity). Siksi länsimaiset pikkutytöt tahtovat maalata kynsiä, romanitytöt tahtovat kansallispuvun ja pienet muslimitytöt saattavat haluta hunnun - tämä kaikki ilman, että kukaan on suoranaisesti pakottamassa ja painostamassa.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko feministi?
Tietenkin olen.
Koetko siis seksualisoituna naisena olevasi hyvä esikuva lapsillesi, jotta heistä kasvaisi samanlaisia?
Nykyään ihmiset ovat entistä ulkonäkökeskeisempiä, jo esiteinit meikkaavat ja kokevat ennätyksellisiä ulkonäköpaineita. Niin tytöt kuin pojat.
Pikkulasten bikinit, "rintaliivit" ym. ovat vain jäävuoren huippu. Mutta kuitenkin osana sitä, että tyttöjen täytyy näyttää tietynlaiselta ollakseen kauniita, sama pojilla.
Logiikallasi kaikki tekemäsi asiat ovat ok myös pienen lastesi tehdä. Saako lapsi myös juoda alkoholia, jos sinä sitä juot? Onko lapsen sopivaa käyttää topattuja rintaliivejä, jos sinä käytät? Meikkiä? Hiustenpidennyksiä? Tupakoida?
En nyt sano että mitään näistä tekisit, mutta lapset ovat lapsia ja aikuiset aikuisia.
Mielestäni et voi sanoa olevasi feministi, jos ylläpidät näitä totaalisen keinotekoisia sosiaalisia rakenteita.
Itse en nää sinänsä mitään pahaa bikineissä, mutta yllättävän monella ihan vauvallakin niitä on, kun suositus on kuitenkin että alle 3v ei aurinkorasvaa vaan vaatteilla suojataan. Että se vähän häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on aika ikävää lasta kohtaan, koska pikkutytöt väkisin sosialisoidaan välittämään ulkonäöstään ja suhtautumaan kehoonsa, no, vähän eri tavalla kuin pojat. En mä olisi pikkulapsena halunnut juoksennella yläosattomissa, ja yläosan kieltäminen olisi tuntunut häpäisyltä. Samoin kaikenlainen "et sä tollasia tarvii, ei sulla mitään tissejä vielä ole!"-huutelu voi tuntua tosi ikävältä, koska usein pikkutytötkin mieltää kehonsa nätiksi tyttökehoksi, jota tulee kantaa samalla tavalla kuin äiskäkin (lapsen näkökulmasta tietysti, eli mikään seksuaalisuus ei tähän liity). Siksi länsimaiset pikkutytöt tahtovat maalata kynsiä, romanitytöt tahtovat kansallispuvun ja pienet muslimitytöt saattavat haluta hunnun - tämä kaikki ilman, että kukaan on suoranaisesti pakottamassa ja painostamassa.
Eli pienet lapset ovat jo tietämättään näiden sosiaalisten rakenteiden uhreja, joissa he näkevät itsensä naisena jolla on toettyjä velvoitteita sen sijaan että näkisivät itsensä vain kyvykkäinä yksilöinä.
Tässä yksi syy miksi naiset tienaavat vähemmän.
Mun 2-vuotiaalla on eri mallisia alaosia ja uv-paita merellä oloa varten. Yksi kokouikkarikin on, muttei hän halua pitää sitä kun ei pääse se päällä itse pissalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tääkin viesti yrittää sanoa?
Meillä tyttö halusi bikinit. En nähnyt niissä mitään seksuaalista tai muutenkaan sen suurempaa viestiä maailmalle kasvatustavoistani, joten ostin juuri ne bikinit, mitkä lapsi halusi. Olisin ostanut pojallekin, jos tämä olisi halunnut, mutta hän halusi samanlaiset uimasortsit kuin isällään.
Miksi tyttöjen sitten pitäisi käyttää tavallista uikkaria, jos kerran mitään peitettävää ei ylävartalossa ole? Inhottaako ap:tä myös kokouikkari pikkutytöllä?
En taas ymmärä tätä vouhkaamista. Housut, bikinit tai uikkari. Ei mitään hävettävää eikä inhottavaa missään vaihtoehdossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa.
Minkähän ihmeen takia sen pitäisi pelkkää alaosaa käyttää?
Minulla vähän alle kaksivuotiaat tytöt ja olen oikeasti pohtinut tätä asiaa nyt kesällä! Jostain syystä tuntuisi hassulta pukea tytöille se yläosa. Ollaan menty tämä kesä kokouikkareilla tai pelkällä alaosalla. Mitäs mieltä tästä nyt olisi.
Mä arvaan ettei sun lapsilla ollu uimapukuja ollenkaan, kun pitää olla se luonnollinen.