Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäkää ne bussin inva/vanhuspaikat tyhjäksi, kiitos!!

Vierailija
18.09.2024 |

Olen viimeisilläni raskaana.

Olin eilen melko heikossa hapessa kun läytin neljää HSL-bussia.    Kaikissa(!) oli inva/vanhus/raskaana -paikat täytettyinä, eikä kukan tarjonnut paikkaa vaikka vatsa kyllä näkyy.

Olin niin poikki etten jaksanut pyytää. Lysähdin vaan rattaiden luona oleville läpsytuolille.

Niille etuoikeustuoleille on vahvat perustelut.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä siinä läpsytuolissa on vikana jos kuitenkin pääsit istumaan? Ja ihan varmasti jätetään ruuhkabussissa paikkoja vapaaksi ihan siltä varalta että jos joku tarvii. Hohhoijaa.

Vierailija
2/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse matkustaa busseilla. Haisevia ihmisiä likaisissa busseissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun itse noihin joskus jos sattuvat olemaan vapaana. Olen autismikirjolla ja kärsin mm. ahdistuksesta, aistiyliherkkyyksistä, saan helposti paniikkikohtauksia ja kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. En esim. pysty istumaan bussissa kenenkään viereen ja välillä jäänkin ihan suosiolla seisomaankin bussissa. 

Vierailija
4/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkabussissa pitäisi jättää paikkoja vapaaksi lumihiutaleelle, joka ei edes suutansa saa auki 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
5/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän et voi tietää olivatko invapaikoilla istujat terveitä. Todennäköisesti olivat, mutta kaikki vammat eivät näy ulospäin. Minullekin on tultu huutamaan että pois invapaikalta, vaikka minulla on lonkkaproteesit ja olen invalidi.

Vierailija
6/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vammat eivät näy päällepäin. Ja joskus jos ei muuta paikkaa ole vapaana, saatan itsekin istua invapaikalle, mutta katson kyllä, jos tulee joku, joka tarvitsee selvästi istumapaikan, että teen tilaa.

Vierailija
7/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap se kiellettyä oo niissä istua jos kyytiin ei tule tarvitsevaa. Jos taas on varattu niin saa pyytää paikkaa ellei toinen älyä. En seiso bussissa vain siksi että ehkä joku saattaa tarvita niitä paikkoja. Suhteessa kuitenkin erityistarvetta on vähemmän kun ylipäätään kulkijoita.

Vierailija
8/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monet sairaudet ei näy päällepäin. Olen 31v ja hyvinvoivan, terveen näköinen. Ms-tauti. Polvivamma taas on nytkin niin pahana etten pääse niitä portaita bussin takaosaan. Horjahdan helposti, on kovaa heikotusta, hengitysvaikeutta ym. Että sori nyt. Olisit muuten voinut pyytää pääsetkö istumaan. Eivät ihmiset havannoi usein ympäristöä vaan ovat omissa ajatuksissaan tai esim. puhelin kädessä.

Vierailija
9/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole tarkoitus jättää tyhjiksi, vaan luovuttaa PYYDETTÄESSÄ tarvitsevalle. Eli sitä suuta auki, niin ongelma ratkeaa.

Vierailija
10/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Liian syvää uhriutumista.

Vierailija
11/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen vajaatoiminta, joka ei näy muuten ulospäin kuin että välillä kylmähikisyyttä ja huimausta. Pakko istua ja istun juuri siihen missä tilaa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän