Mua jotenkin inhottaa kun tuttavan pienillä lapsilla on bikinit
Olivat vielä tosi aikuismaiset, lapset pieniä. Hävetti, kun oltiin yhdessä rannalla.
Kommentit (98)
Miten se pelkkä alaosa on parempi kuin bikinit?
No mun mielestä niissä ei ole mitään hävettävää, ja erittäin harvoin vaivaudun häpeämään jonkun puolesta, mutta omalle tyttärelleni en käytä. Syystä, että ovat erittäin epäkäytännöllisiä ja ne rajat näyttävät todella typeriltä. Samasta syystä en käytä lapsellani kokouimapukua. Lisäksi se saa palelemaan enemmän uimasta tullessa kun märkä kokouimapuku päällä. Ei auta pyyhe siihen.
Ne on naurettavia. Eikä ne yläosat edes pysy kunnolla paikoillaan kun lapsi leikkii ja riehuu rannalla. Ja antaa niin yököttävän kuvan, että pikkutyttöjen "yläosassa" olisi jotain häpeiltävää ja peiteltävää.
Vierailija kirjoitti:
no kun ei siitä yläosasta ole mitään hyötyä/sillä ei ole mitään funktiota. Vertaa jos miehellä olisi bikinit. Yhtä hoopoa. T: kahden pikkutytön äiti
Sama.En tajua miksi pikkulapsille puetaan bikinit.Teini-ikäisellä ok,mutta ei nuoremmilla...
Vierailija kirjoitti:
Pikkutytöillä ei ole tissejä. Miksi korostaa sitä, että joskus siihen kohtaan sellaiset kasvaa?
Lisäksi ne on lapsen vaikea itse pukea ja riisua. Niissä ei vain kertakaikkiaan ole mitään järkeä. Mutta jos joku pikkutyttö haluaa niitä käyttää, niin ok. Mitään hävettävää niissä ei ole.
En tajua miksi seksualisoit pikkulapsia. Antaa olla bikineissä.
Miksi inhottaa?
Ostin juuri meidän 1-vuotiaalle ensi kesäksi "bikinit". Niissä on sellainen röyhelöinen alaosa ja yläosa peittävä iso kangaskaistale. En ostanut niitä lapsen nännien peitoksi, vaan siksi että ne oli söpöt ja ne antaa kuitenkin auringolta enempi suojaa kuin pelkkä alaosa. On meillä kyllä uv-puvutkin.
tuossa näkyy yläosan malli, ei siis mitkään kolmiobiksut kuitenkaan.. minusta ihan säädyllinen pikkulapselle.
Mä oon käyttänyt bikineitä jo pikkulapsena enkä näe siinä mitään kamalaa. Ennemmin inhottaa lapsien seksualisointi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi inhottaa?
Ostin juuri meidän 1-vuotiaalle ensi kesäksi "bikinit". Niissä on sellainen röyhelöinen alaosa ja yläosa peittävä iso kangaskaistale. En ostanut niitä lapsen nännien peitoksi, vaan siksi että ne oli söpöt ja ne antaa kuitenkin auringolta enempi suojaa kuin pelkkä alaosa. On meillä kyllä uv-puvutkin.
tuossa näkyy yläosan malli, ei siis mitkään kolmiobiksut kuitenkaan.. minusta ihan säädyllinen pikkulapselle.
Meillä on myös tytöllä tuon malliset bikinit. Ihan Hennesiltä ostettu Pieni Merenneito-kuvalla. Hyvin pysyy yläosa paikoillaan ja lapsi osaa itse pukea ja riisua uikkarit.
Millaisia nukkeja av-mammoilla oikein on? Mun tyttö osasi jo hyvin pienenä valita itse omat vaatteensa ja ilmaista jo kaupassa mistä tykkää. Ei paljon tarvinnut miettiä miten tytön pukisi, kun tyttö päätti itse. Niin että jos tyttö olisi halunnut bikinit eikä kokouikkaria, hän olisi ilman muuta saanut bikinit. Ja onhan bikinit paljon käytännöllisemmät kuin kokuikkari, sen yläosan voi nimittäin halutessaan jättää pois.
Eiköhän siitä lapsesta ole kivaa, kun saa samanlaiset uikkarit kuin äidillä, on jo niiin iso tyttö jne. Veikkaan, että ostopäätökseen on vaikuttanut siis muksu ihan itse.
Paljon ällöttävämpää on ihmiset, jotka rupeavat liittämään seksuaalisia merkityksiä pikkulapsen kehoon tai esittämään vaatimuksia, mitä pitää peittää ja mitä pitää olla esillä.
No se on vähän tulkinnanvaraista asettaako äiti lapsensa seksualisoinnin kohteeksi vain seksualisoiko ap tarkoituksenhakuisesti.
Fakta on se että naiset ja miehet tietoisesti seksualisoivat itse itseään, ja se alkaa jo lapsena sillä että puetaan "söpöjä", sukupuolta korostavia vaatteita. Lapset, ja eteenkin tytöt, siis kasvatetaan siihen että he ovat objekteja jouden tulee olla söpöjä ja jne. käytännöllisyyden kustannuksella.
Pikkutytön on helpompi käydä vessassa kun tarvii vaan housut laskea. Muuten pitää sitä kokouikkaria märkänä alas kiskoa. Että joskus voi ihan käytännön syyt vaikuttaa....
Vierailija kirjoitti:
Miksi inhottaa?
Juu. Just. Jep. Noi onkin erittäin helppoa (ja tarpeellista) pukea vauvalle. Käytä aurinkorasvaa hitusen enemmän ja pue pelkkä alaosa.
Ne oli sellaiset narubikinit, ilm. turkista ostetut. Lapset näyttivät ihan pikuaikuisilta, eivätkä todellakaan viihtyneet niissä, nuoremmalle äiti sit vaihtoi kokouikkarin kun riisui ne bikinit veteen. Vanhempi ei saanut vaihtaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ne on naurettavia. Eikä ne yläosat edes pysy kunnolla paikoillaan kun lapsi leikkii ja riehuu rannalla. Ja antaa niin yököttävän kuvan, että pikkutyttöjen "yläosassa" olisi jotain häpeiltävää ja peiteltävää.
Minusta on yököttävä ajatus, että kenenkään yläosassa olisi jotain häpeiltävää tai peiteltävää! Minun molemmilla tyttärilläni on bikinit ja kokouimapuvut. Saivat ihan itse valita kaupasta ja bikinit valitsivat.
Jos he haluavat bikinit pukea rannalle, taatusti annan siihen luvan. Heidän (tai minun!) vartalossaan ei ole mitään hävettävää! Minä käytän bikinien yläosaa, koska pidän siitä että se antaa rinnoille tukea, jos lapseni haluavat pukeutua kuin äitinsä, niin siitä vaan. Minä olen ihan sopiva roolimalli omille lapsilleni.
Bikinit on tosi hoopot minunkin mielestäni ihan pikkutytöillä. Kokouikkari tai vain alaosakin on parempi.
Mutta en minä nyt sentään muiden puolesta häpeäisi :)