Paino ei tipu - mitä teen värin
Olen syönyt näin tammikuusta asti joka päivä, muutama lipsahdus tullut, mutta suunnilleen näin päivän syömiset menee, mitä teen väärin kun paino ei tipu (minulla on 20 kg ylipainoa);
Aamupala
2 kuppia kahvia kulutusmaidolla
1 banaani
Lounas
kaupan salaattibaarista kasattu salaatti; rucolaa, avocadoa, kanaa tai lohta, kananmuna, tomattisalsaa, oliiviöljy
välipala
1 banaani
1 kiivi
kahvi maidolla
päivällinen
sama salaatti
kahvi maidolla
iltapala
kahvi maidolla
mansikoita ja lidlin kreikkajogurttia
tämän lisäksi juon vettä n. 2 l päivässä
Käyn n. 45 min kävelylenkillä 2-3 krt viikossa.
Verensokerit koholla ja ylipainoa tosiaan 20 kg, Olo tukala ja paino ei tipu. Kaikki vinkit ja neuvot otetaan vastaan! Olen omasta mielestäni muuttanut ruokarytmin säännölliseksi ja terveelliseksi, ei sokereita, ei valkoista viljaa..
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nää palat on? ite syön tasan 2 kertaa päivässä joskus mennään 1 ja joskus voi olla että ei mene edes sitäkään. Nälkä on vain hetkellinen tunne.
Komppaan
Välipalat pois, ja iltapala tai päivällinen. Banaanit vaikka marjoihin tai muihin hedelmiin.Sisko syö noin kun ap ja paino ei tipu. Annokset ns terveellisiä, mutta annokset isoja ja jatkuva välipalojen puputus silloinkin kun on laihiksella. Pitää kuulemma syödä usein että laihtuu.
Itse syön nuo kolme kertaa. Annokset sellaisia ettei pienintäkään ähkyn tunnetta ja paino pysyy siinä missä haluan. Välipalaa otan jos elimistö sanoo että energiat alkaa olla vähissä. Eli silloin kun päässä tuntuu verensokerien vähyys, en silloin kun vatsa ilmoittaa olevansa tyhjä.
Laihtumisessa oleellista on että sietää tyhjää vatsaa. Useimmat laihduttajat tulkitsevat tyhjän vatsan signaalin niin, että nyt lisää ruokaa vaikka elimistö pursuaa energiaa. Näin minun siskokin. Tyhjä vatsa on hänelle yhtä kuin välitön nälkäkuoleman uhka.
Kun vatsa ei ole täynnä on olo energinen ja jaksaa mitä vain. Välipalatankkaus tuo vaan vetämättömän olon.
No mä syön 2-3kertaa päivässä ja aina niin, että vatsa on täysi syönnin jälkeen ja oon laihtunut kilon viikossa. Oleellisimmat muutokset syömisten suhteen hiilareita ja sokereita vähemmälle, kasviksia ja rasvaa lisää ja ruoka mahdollisimman luomua, ei esim. kevytkermoja vaan aitoa kuohukermaa.
Siis vauhdilla kilo viikossa vai yhden viikon ja yhden kilon?
Jos ap:lla on sokerien kanssa ongelmaa, voi olla ongelmana insuliiniresistenssi, jolloin pitäisi pitää reiluja taukoja syömisessä, jotta insuliini laskisi edes joskus ja loisi mahdollisuuksia laihtumiselle. Ja tietty verensokeria nostavat jutut minimiin. Tällaisella ihmisellä ei toimi se, että syödään tasaisesti ja koko ajan, koska elimistö on koko ajan varastointimoodissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt näin tammikuusta asti joka päivä, muutama lipsahdus tullut, mutta suunnilleen näin päivän syömiset menee, mitä teen väärin kun paino ei tipu (minulla on 20 kg ylipainoa);
Aamupala
1 banaaniLounas
kaupan salaattibaarista kasattu salaatti; rucolaa, avocadoa, kanaa tai lohta, kananmuna, tomattisalsaa, oliiviöljyvälipala
1 banaani
1 kiivi
kahvi maidollapäivällinen
sama salaatti
kahvi maidollailtapala
kahvi maidolla
mansikoita ja lidlin kreikkajogurttiatämän lisäksi juon vettä n. 2 l päivässä
Verensokerit koholla ja ylipainoa tosiaan 20 kg, Olo tukala ja paino ei tipu. Kaikki vinkit ja neuvot otetaan vastaan! Olen omasta mielestäni muuttanut ruokarytmin säännölliseksi ja terveelliseksi, ei sokereita, ei valkoista viljaa..
Sinulla puuttuu täysjyvä kokonaan. Itselläni kohoaa verensokerit herkästi, jos unohdan syödä täysjyväviljaa. Pyrin syömään päivittäin pari palaa täysjyväruisleipää ja aika usein aamulla puoli lautasellista kaurapuuroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nää palat on? ite syön tasan 2 kertaa päivässä joskus mennään 1 ja joskus voi olla että ei mene edes sitäkään. Nälkä on vain hetkellinen tunne.
Komppaan
Välipalat pois, ja iltapala tai päivällinen. Banaanit vaikka marjoihin tai muihin hedelmiin.Sisko syö noin kun ap ja paino ei tipu. Annokset ns terveellisiä, mutta annokset isoja ja jatkuva välipalojen puputus silloinkin kun on laihiksella. Pitää kuulemma syödä usein että laihtuu.
Itse syön nuo kolme kertaa. Annokset sellaisia ettei pienintäkään ähkyn tunnetta ja paino pysyy siinä missä haluan. Välipalaa otan jos elimistö sanoo että energiat alkaa olla vähissä. Eli silloin kun päässä tuntuu verensokerien vähyys, en silloin kun vatsa ilmoittaa olevansa tyhjä.
Laihtumisessa oleellista on että sietää tyhjää vatsaa. Useimmat laihduttajat tulkitsevat tyhjän vatsan signaalin niin, että nyt lisää ruokaa vaikka elimistö pursuaa energiaa. Näin minun siskokin. Tyhjä vatsa on hänelle yhtä kuin välitön nälkäkuoleman uhka.
Kun vatsa ei ole täynnä on olo energinen ja jaksaa mitä vain. Välipalatankkaus tuo vaan vetämättömän olon.
No mä syön 2-3kertaa päivässä ja aina niin, että vatsa on täysi syönnin jälkeen ja oon laihtunut kilon viikossa. Oleellisimmat muutokset syömisten suhteen hiilareita ja sokereita vähemmälle, kasviksia ja rasvaa lisää ja ruoka mahdollisimman luomua, ei esim. kevytkermoja vaan aitoa kuohukermaa.
Mikä nyt oli niin vaikeaa ymmärtää? Olen ollut tällä uudella ruokavaliolla 16viikkoa ja paino on laskenut 16kg.
41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaan
Mikä oli niin vaikeaa ymmärtää? Olen nyt 16viikkoa syönyt tällä tavalla ja paino laskenut 16kg
41
Kannattaa lukea Antti Heikkilän kirjat diabeteksesta, sitten tajuaa jotain.
Syöt liikaa hiilihydraatteja ja sokereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupala
1 banaaniLounas
kaupan salaattibaarista kasattu salaatti; rucolaa, avocadoa, kanaa tai lohta, kananmuna, tomattisalsaa, oliiviöljyvälipala
1 banaani
1 kiivi
kahvi maidollapäivällinen
sama salaatti
kahvi maidollailtapala
kahvi maidolla
mansikoita ja lidlin kreikkajogurttiatämän lisäksi juon vettä n. 2 l päivässä
Verensokerit koholla ja ylipainoa tosiaan 20 kg, Olo tukala ja paino ei tipu. Kaikki vinkit ja neuvot otetaan vastaan! Olen omasta mielestäni muuttanut ruokarytmin säännölliseksi ja terveelliseksi, ei sokereita, ei valkoista viljaa..Sinulla puuttuu täysjyvä kokonaan. Itselläni kohoaa verensokerit herkästi, jos unohdan syödä täysjyväviljaa. Pyrin syömään päivittäin pari palaa täysjyväruisleipää ja aika usein aamulla puoli lautasellista kaurapuuroa.
Täysjyvä on suurin suoliston vahingoittaja, sitä ei pitäisi kenenkään syödä.
Vierailija kirjoitti:
Neuvon sinua tarkkailemaan syömiäsi määriä, koska siinä taitaa olla se ratkaisu. Unohda kaikki nämä omituiset neuvot esim. sipulin välttelystä (WTF?) ja käytä järkeäsi. Puuro ei ole saatanasta eikä rasva ole saatanasta.
Sipulissa on hirveä määrä fruktoosia joka kehittää kaasuja ja rasvaa usko jo pois ! Siä ei saa missään tapauksessa syödä jos aikoo laihtua
Usko jo pois kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvon sinua tarkkailemaan syömiäsi määriä, koska siinä taitaa olla se ratkaisu. Unohda kaikki nämä omituiset neuvot esim. sipulin välttelystä (WTF?) ja käytä järkeäsi. Puuro ei ole saatanasta eikä rasva ole saatanasta.
Sipulissa on hirveä määrä fruktoosia joka kehittää kaasuja ja rasvaa usko jo pois ! Siä ei saa missään tapauksessa syödä jos aikoo laihtua
Mä oon syönyt sipulia lähes päivittäin ja tästä huolimatta paino on laskenut.
41 ja 46
Syöt liian vähän ja väärin.kroppa menee säästöliekille.salitreeni mukaan ja ruokavalio uusiks.
No, hedelmät ei ole laihduttajien ruokaa. 1 hedelmä päivässä ja mieluummin aamulla. Turkkilainen jogurtti on myös tosi rasvaista ja sitä ei kuulu paljon syödä. Tee turkkilaisesta jogurtista ja rahkasta sekoitus jos et rahkasta pelkästään tykkää ja pieni määrä turkkilaista ei täytä.
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut, en laittanut niitä määriä.
Eli salaateissa lounaalla ja päivällisellä kauhallinen avocadoa, kauhallinen kanaa tai lohta, 1 kananmuna, puolet purkista vihersalaattia, kastikkeeksi pelkkä oliiviöljy.
Ja noita mansikoita ja turkinjogurttia 1 murokulhollinen.
Liikuntaa täytyy nyt lisätä, jospa se paino lähtisi laskuun sitten.
Kiitos kaikille vastanneille ja saa laittaa lisää kokemuksia/vinkkejä.
Oletteko saaneet jostain lisäravinteista apua?
ap
Jos on salaatissa avokado, lohi ja oliiviöljy (kuinka paljon) lisäksi kananmuna, niin kaloreita ja rasvaa on runsaasti. Myös turkkilaisessa jugurtissa 10 g rasvaa/100g. Sitten vedät vielä banaaneja ja käytät kulutusmaitoa jne. Kyllä sun kannattaisi oikeasti tarkistaa ruokavalio. Liity vaikka sulamoon ja kokeile punnita eri ruoka-aineet ja kirjata ne sulamon ruokapäiväkirjaan. Huomaat kuinka paljon sulla tulee oikeasti kaloreita ja kovaa rasvaa ja kuinka vähän protskuja ja kuituja päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut, en laittanut niitä määriä.
Eli salaateissa lounaalla ja päivällisellä kauhallinen avocadoa, kauhallinen kanaa tai lohta, 1 kananmuna, puolet purkista vihersalaattia, kastikkeeksi pelkkä oliiviöljy.
Ja noita mansikoita ja turkinjogurttia 1 murokulhollinen.
Liikuntaa täytyy nyt lisätä, jospa se paino lähtisi laskuun sitten.
Kiitos kaikille vastanneille ja saa laittaa lisää kokemuksia/vinkkejä.
Oletteko saaneet jostain lisäravinteista apua?
ap
Jos on salaatissa avokado, lohi ja oliiviöljy (kuinka paljon) lisäksi kananmuna, niin kaloreita ja rasvaa on runsaasti. Myös turkkilaisessa jugurtissa 10 g rasvaa/100g. Sitten vedät vielä banaaneja ja käytät kulutusmaitoa jne. Kyllä sun kannattaisi oikeasti tarkistaa ruokavalio. Liity vaikka sulamoon ja kokeile punnita eri ruoka-aineet ja kirjata ne sulamon ruokapäiväkirjaan. Huomaat kuinka paljon sulla tulee oikeasti kaloreita ja kovaa rasvaa ja kuinka vähän protskuja ja kuituja päivittäin.
Laihduttajakin tarvitsee rasvaa.
Ihan mielenkiinnosta, etkö syö lämmintä ruokaa ollenkaan? Vain salaattia? Omaan mieleen tuo ruokavalio kuulostaa kovin yksitoikkoiselta, kun aina samaa. Lisäisin ehkä proteiinia, en usko että saat noista kanoista ja jugurtista sen n. 90g protskua päivässä. Riippuu toki tarkoista määristä, näin summittain vaikea arvailla.
Tässä ap:lle vähän apua.
Jos yhdessä salaattiannoksessa on
100 g avokadoa
100 g lämminsavulohta
1 kananmuna
1 rkl oliiviöljyä, pelkästään niistä tulee seuraava määrä kcal / rasvaa g
200 / 20
250/ 20
75 / 5
120 / 15
Yht. kcal 645 / rasvaa 60 g
Toki avokadon ja lohen määrä vaikuttaa suuresti eli jos niitä onkin vain 50 g kumpaakin, on yhteismäärä
420 kcal/ rasvaa 40 g
Jos turkkilaista jugurttia on 200 g, on siinä 250 kcal/ rasvaa 20 g. Vertailun vuoksi rasvaisin viili (pakkauskoko 200 g) sisältää 130 kcal / rasvaa 7 g.
Eli jos lohta ja avokadoa olisi yhdellä aterialla kerran päivässä 100 g molempia plus muna ja öljy ja turkkilaista jugurttia 200 g illalla, tulisi pelkästään näiden sisältämistä rasvoista päivässä 720 kcal. Ja siihen kaikki muu safka ja illan toinen salaatti päälle.
Rasvan saantimäärästä toki voi olla eri mieltä sen mukaan, millainen ruokavalio itsellä on, mutta se lähtee jostain 60 g:sta (540 kcal) aina johonkin superkarppaajan 200 g/ pv (1800 kcal).
Tässä ihan ilmainen laskuri, jos maksullinen palvelu ei kiinnosta
Ruokavaliostasi puuttuu kuidut. Lisää täysjyväviljaa, kasviksia, juureksia, marjoja. Viljoista voit valita ne jotka sinulle sopii, täysjyvävehnä tai kaura on ihan yhtä hyvä kuin ruis. Rasvaa syöt paljon kuten moni on jo todennut ja proteiinia saat taatusti tarpeeksi. Liikut aivan liian vähän. Mansikoita ei pitäisi syödä jatkuvasti, niissä on paljon torjunta-aineita, myös suomalaisissa. Tsemppiä laihdutukseen!
Eikö tuollainen määrä kahvia noin myöhään haittaa nukkumista? Väsyneenä ihminen syö helposti liikaa. Iltakahvit pois.