Miltä tuntuu haluta lasta?
Olen 30, enkä ole koskaan elämässäni kokenut edes ohikiitävää hetkeä, jolloin olisin halunnut lapsen. Kummilapsia on, ja sisarusten lapsia. Vauvat on tosi söpöjä ja vanhempien kanssa on ihan mukava puuhata.. Eli en siis ole mikään lastenvihaaja :D
Kun yritän selittää tätä tunnetta, niin moni "lapsellinen" ystäväni alkaa selittää jostain lisääntymisvietistä ja sen luonnollisuudesta jne. En ihan oikeasti tiedä mikä se tunne on, ja muutama on jopa väittänyt että tietoisesti tukahdutan sen :D Tuntuu niin hassulta.. En ole oikein pystynyt tulemaan muuhun lopputulokseen, että joillain ihmisillä se tunne on niin kokonaisvaltainen, että eivät osaa ajatella, että muilla sitä ei olisi. Vähän kuin nälkä?
Minulle lapsen hankinta ja raskaus tuntuu yhtä haluttavilta asioilta, kuin lemmikkikrokotiilin hommaaminen niin, että vetäisin sen omasta anuksestani. Suomeksi = ei ole koskaan tullut pieneen mieleenikään. Ei lapsena, ei aikuisena. Ei vastasyntyneen äärellä. Ei edes unessa.
Kommentit (134)
Kiitos kaikille muillekin, jotka ovat jaksaneet kertoa hitaimmille etten ole vela ;)
-ap
Taidan olla jonkinlaisen aivopesun uhri tai jotain. Minulla oli vauvakuume. Se oli tunne, että elämästäni puuttuu jotain. Halusin kokea odotusajan ja tietää, miltä se tuntuu. Ajatus, että saisi kokea synnytyksen, kiehtoi myös. Halusin myös elämääni sen pienen, upouuden ihmisen.
Yksi kerta kuitenkin riitti minulle.
Raskausaika oli minulle helppo enkä kokenut mitään suuria pahoinvointikohtauksia. Loppuraskaus oli vaivalloinen, kun maha oli jo iso, tuli närästystä ja aloin kuorsata. Mutta sittenpä se synnytyksen alku tuntui sopivalta, että sai sen taakan sisältään pois.
Ihmeekseni minulta tuli maitoa, vaikka olin luullut, ettei tulisi.
Vauvakuume tuntui minusta oikeastaan samalta kuin ikävöinti. Sitä ikävöi vauvaa, vaikka häntä ei vielä edes ole.
Jos saa luunmurtuman, silloin tekee mieli saada lasta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille muillekin, jotka ovat jaksaneet kertoa hitaimmille etten ole vela ;)
-ap
Otan osaa lapsettomuudestasi!
Hih, kiitos. Yhtä pahaltahan se tuntuu, kuin että ei ole alligaattoria :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Sattuuko se oikein? Siis olla noin tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
En tiedä, kerro sinä sattuiko se alligaattorin perseestä vetäminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
En tiedä, kerro sinä sattuiko se alligaattorin perseestä vetäminen?
Huomaa että lapset on lomilla koulusta.
lapsia hankitaan koska kaikki muu on itsekästä, ja teeskentelyä. täytyy olla niin "individualisti" nykyään kaikessa hah!
Vierailija kirjoitti:
lapsia hankitaan koska kaikki muu on itsekästä, ja teeskentelyä. täytyy olla niin "individualisti" nykyään kaikessa hah!
velat on lapsia itekin. kyllä ne sitte itkee lapsia ku ikää tulee
Lasten hankinta on itsekkäin teko maailmassa. Minä minä minnnnääää haluan mammailla ja imettää ja leikkiä lehmää ja leveelanteista emäntää YÖÖÖÖK >:(((((
Tunne,että jotain elämästä jää puuttumaan ilman lasta. Ajatus,että loppuelämän olisi kaipuu,jos ei olisi lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tunne,että jotain elämästä jää puuttumaan ilman lasta. Ajatus,että loppuelämän olisi kaipuu,jos ei olisi lapsia.
Onko aina ollut näin?
Eihän kaikille tule vauvakuumetta eivätkä kaikki halua lapsia.
En ymmärrä, miksi ihmetellään, jos joku ei halua lapsia. Lapsihan muuttaa koko elämän ja sen jälkeen mennään kokonaan lapsen ehdoilla.
Mikään muu asia ei muuta elämää niin paljon kuin lapsi, pitää elää toisen ehdoilla ja palvella koko ajan jotakuta. Ja ei se raskauskaan kroppaa paranna 😬
Itselläni on lapsia, mutta ymmärrän todella hyvin toisenlaisen valinnan.
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankinta on itsekkäin teko maailmassa. Minä minä minnnnääää haluan mammailla ja imettää ja leikkiä lehmää ja leveelanteista emäntää YÖÖÖÖK >:(((((
Mutta lastenteon myötä itsekkyyden voi vetää vessanpöntöstä, kun ei voi enää ikinä olla ja elää itsekkäästi.
Aina jonkun muun tarpeet menee edelle ja kaikki muutenkin pyörii lapsen ympärillä. Se on aika raskasta joskus.
No näinhän se varmasti on, suurin osa raskaana olevista on onnensa kukkuloilla. Mutta muiden onni ei automaattisesti ole oma onneni :)