Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu haluta lasta?

Vierailija
08.07.2016 |

Olen 30, enkä ole koskaan elämässäni kokenut edes ohikiitävää hetkeä, jolloin olisin halunnut lapsen. Kummilapsia on, ja sisarusten lapsia. Vauvat on tosi söpöjä ja vanhempien kanssa on ihan mukava puuhata.. Eli en siis ole mikään lastenvihaaja :D

Kun yritän selittää tätä tunnetta, niin moni "lapsellinen" ystäväni alkaa selittää jostain lisääntymisvietistä ja sen luonnollisuudesta jne. En ihan oikeasti tiedä mikä se tunne on, ja muutama on jopa väittänyt että tietoisesti tukahdutan sen :D Tuntuu niin hassulta.. En ole oikein pystynyt tulemaan muuhun lopputulokseen, että joillain ihmisillä se tunne on niin kokonaisvaltainen, että eivät osaa ajatella, että muilla sitä ei olisi. Vähän kuin nälkä?

Minulle lapsen hankinta ja raskaus tuntuu yhtä haluttavilta asioilta, kuin lemmikkikrokotiilin hommaaminen niin, että vetäisin sen omasta anuksestani. Suomeksi = ei ole koskaan tullut pieneen mieleenikään. Ei lapsena, ei aikuisena. Ei vastasyntyneen äärellä. Ei edes unessa.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panettaa ja tekee mieli taas tuntea elämä kohdussaan  ja myöhemmin synnyttää ja imettää. Rinnat huutavat uutta!

Onko kukaan äiti täällä koskaan kokenut pelkkiä negatiivisia tuntemuksia etukäteen raskaana olosta? Musta tuntuu, että pelkkä tieto siitä saisi kylmän nahkean hien ja oksentamisruljanssin pystyyn. Itseinho, kuvotus, ja jostain syystä vitutus ja häpeä(!) olisi niitä tunteita, mitä minä raskaana tuntisin.

Minä halusin lapsen, jonkinlainen epämääräinen hoivavietti oli, muttei polttavaa vauvakuumetta. Mentiin nuorina naimisiin ja lapsi sai tulla, jos oli tullakseen. Kauaa ei tarvinnut yrittää.

Se yllätti, kuinka paljon vihasin raskaana oloa, alusta loppuun saakka. Kaikkien fyysisten vaivojen (ja niitä riitti!) lisäksi oman kehon itsemääräämisoikeuden menetys tuntui todella vastenmieliseltä. Mahassa möyrivä vauva tuntui usein vain voimat imevältä loiselta, ja muun maailman suhtautuminen oli raivostuttavaa.

Lakkasin olemasta minä ja muutuin Odottavaksi Äidiksi. Monet tuijottivat vain mahaani, puhuivat sille, taputtelivat sitä, ja neuvolassa ja sairaalakäynneillä olin vain vauvan kantaja, statisti omassa kehossani. Rakastan yksityisyyttäni, ja sen menetys ja raskaanaolon julkisuus otti todella koville. Lapsiluku jäi yhteen, ja minusta tuli kuitenkin ihan hyvä äiti, jonka lapsi on nyt perusonnellisen oloinen teini.

Tuo on yksi syy, miksi en halua lasta. Ajatus loisesta sisälläni on lähinnä kuvottava. Teksiin abortin heti, jos tulisin raskaaksi.

Tämä on jännästi asennoitumiskysymys. Suunnilleen noin ajattelin joskus itsekin. En käsittänyt, miksi valtaenemmistö oikein haluamalla haluaa lapsia, nainen varsinkaan, kun raskaus on jo nimeltäänkin jotain rasittavaa, miltä luulisi kenen  tahansa haluavan välttää. Ajattelin näillä sanoilla, että "miksi kantaisin sisälläni jotain loista, kokisin hirveät synnytyskivut ja repeämät ja sitten vielä pitäisi ryhtyä lehmäksi" (imetys). Mieleni muuttui sittemmin ja ajattelin, että hommahan on mitä luonnollisin - muutenhan ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon aikoja sitten. Kun olin raskaana, alkuajan pahoinvointeja lukuun ottamatta voin erinomaisesti ja tunsin suunnatonta mielihyvää ja itsetyytyväisyyttä, olinhan enemmän kuin yksi ihminen. Mikä muu olisi muuttunut kuin oma asenteeni? Joku ulkopuolinen olisi saattanut ajatella, että "naisparka siinä on paksuna, huh, onneksi en minä". Ja itse olin siinä tilanteessa onneni kukkuloilla :)

No näinhän se varmasti on, suurin osa raskaana olevista on onnensa kukkuloilla. Mutta muiden onni ei automaattisesti ole oma onneni :)

Vierailija
82/134 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille muillekin, jotka ovat jaksaneet kertoa hitaimmille etten ole vela ;)

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla jonkinlaisen aivopesun uhri tai jotain. Minulla oli vauvakuume. Se oli tunne, että elämästäni puuttuu jotain. Halusin kokea odotusajan ja tietää, miltä se tuntuu. Ajatus, että saisi kokea synnytyksen, kiehtoi myös. Halusin myös elämääni sen pienen, upouuden ihmisen.

Yksi kerta kuitenkin riitti minulle.

Raskausaika oli minulle helppo enkä kokenut mitään suuria pahoinvointikohtauksia. Loppuraskaus oli vaivalloinen, kun maha oli jo iso, tuli närästystä ja aloin kuorsata. Mutta sittenpä se synnytyksen alku tuntui sopivalta, että sai sen taakan sisältään pois.

Ihmeekseni minulta tuli maitoa, vaikka olin luullut, ettei tulisi.

Vauvakuume tuntui minusta oikeastaan samalta kuin ikävöinti. Sitä ikävöi vauvaa, vaikka häntä ei vielä edes ole.

Vierailija
84/134 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa luunmurtuman, silloin tekee mieli saada lasta.

Vierailija
85/134 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille muillekin, jotka ovat jaksaneet kertoa hitaimmille etten ole vela ;)

-ap

Otan osaa lapsettomuudestasi!

Vierailija
86/134 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, kiitos. Yhtä pahaltahan se tuntuu, kuin että ei ole alligaattoria :D

Vierailija
87/134 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Sattuuko se oikein? Siis olla noin tyhmä?

Vierailija
88/134 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hup

Vierailija
89/134 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

En tiedä, kerro sinä sattuiko se alligaattorin perseestä vetäminen?

Vierailija
90/134 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

En tiedä, kerro sinä sattuiko se alligaattorin perseestä vetäminen?

Huomaa että lapset on lomilla koulusta.

Vierailija
91/134 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
92/134 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia hankitaan koska kaikki muu on itsekästä, ja teeskentelyä. täytyy olla niin "individualisti" nykyään kaikessa hah!

Vierailija
93/134 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lapsia hankitaan koska kaikki muu on itsekästä, ja teeskentelyä. täytyy olla niin "individualisti" nykyään kaikessa hah!

velat on lapsia itekin. kyllä ne sitte itkee lapsia ku ikää tulee

Vierailija
94/134 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hankinta on itsekkäin teko maailmassa. Minä minä minnnnääää haluan mammailla ja imettää ja leikkiä lehmää ja leveelanteista emäntää YÖÖÖÖK >:(((((

Vierailija
95/134 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne,että jotain elämästä jää puuttumaan ilman lasta. Ajatus,että loppuelämän olisi kaipuu,jos ei olisi lapsia.

Vierailija
96/134 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunne,että jotain elämästä jää puuttumaan ilman lasta. Ajatus,että loppuelämän olisi kaipuu,jos ei olisi lapsia.

Onko aina ollut näin?

Vierailija
97/134 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhp

Vierailija
98/134 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikille tule vauvakuumetta eivätkä kaikki halua lapsia.

En ymmärrä, miksi ihmetellään, jos joku ei halua lapsia. Lapsihan muuttaa koko elämän ja sen jälkeen mennään kokonaan lapsen ehdoilla.

Mikään muu asia ei muuta elämää niin paljon kuin lapsi, pitää elää toisen ehdoilla ja palvella koko ajan jotakuta. Ja ei se raskauskaan kroppaa paranna 😬

Itselläni on lapsia, mutta ymmärrän todella hyvin toisenlaisen valinnan.

Vierailija
99/134 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy joltain pedofiililtä.

Vierailija
100/134 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten hankinta on itsekkäin teko maailmassa. Minä minä minnnnääää haluan mammailla ja imettää ja leikkiä lehmää ja leveelanteista emäntää YÖÖÖÖK >:(((((

Mutta lastenteon myötä itsekkyyden voi vetää vessanpöntöstä, kun ei voi enää ikinä olla ja elää itsekkäästi.

Aina jonkun muun tarpeet menee edelle ja kaikki muutenkin pyörii lapsen ympärillä. Se on aika raskasta joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan