Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä lapsettomuudessasi on parasta juuri nyt?

Vierailija
08.07.2016 |

Minulla ehkä se, että voin suunnitella alkavan viikonloppuni täysin vapaasti ilman, että täytyy säätää tai organisoida sen kummemmin, hankkia lastenvahtia, jäädä kumppanille "auki yksi vapaa ilta" tai muuta sellaista. Moneen asiaan lisääntymisessä varmaan sopeutuisin, jos jostakin syystä olisi pakko, mutta vapauden menettämiseen en.

Kommentit (211)

Vierailija
61/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, ainakaan syvällisiksi tai viisaiksi ihmisiksi näitä lapsettomia ei voi sanoa. Hah, elämän arvot tästä ketjusta poimittuna:

- timmi kroppa

- parempi markkina-asema (?) verrattuna yh-äiteihin 

- raha

Eli kunhan on kaikki materiaalisen elämän asiat kunnossa ja äärimmäisen ulkonäkökeskeisen ja hyeenamaisen ideologian arvot kohdillaan niin on hyvä elämä lapsettomalla.

Huh. 

No ei todellakaan :D kellään ei se kroppa pysy timminä, vaan rupistuu koko ajan iän myötä, teit lapsia tai et.

Mut eihän nämä lapsettomat tiedäkkään mistä puhuuvat, kun eivät ole kokeneet rakkautta suurinta, äidin ja lapsen rakkaus.

Äitini. Hirviö. Narsisti.

Vierailija
62/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ketjusta ketjuun ihmetellyt näitä lapsettomuuden ihanuuden perusteluja. 

Odottaisi esim. tutkijatyöhön täysillä panostamista tai vaikka vain ihan kirjallisuudesta nauttimiseen täysin rauhassa. 

Mutta ei... perustelut ovat luokkaa: ottaa äkkilähtö johonkin WT-rantalomakohteeseen tai kuljeskella kissan kanssa yksiössä edestakaisin ja piereskellä muista välittämättä. 

Täältä saa veloista aivan väärän käsityksen. Tiedän ihan toisenlaisia lapsettomia ihmisiä. Onneksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää nyt helvettiin täältä kusipäiset säälittävät mammat joilla ei ole persoonallisuutta, omia ajatuksia eikä muuta suuntaa elämällä kuin LAPSET LAPSET LAPSET. Guess what, nekin kasvavat aikuisiksi.

Kyllä, nopeammin kuin haluttaiskaan, ja tiitkö mitä sitten? sitten minäkin saan taas "tehdä mitä haluan milloin haluan"  (ihan niinkuin en nyt saisi pienten lasten kaa)

Nämä lapset on se mitä halusin tehdä.

Vierailija
64/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi pääsi oikikseen ja edelleen joudut heräämään hänen vuokseen aamuisin? Vähän nyt tasoa tuohon argumentointiin.

Vierailija
65/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa näistä vastaajista haluaa vaan naida, ryypätä ja nukkua iltapäivään saakka. Yäk. Kukaan ei ole vastannut että voi tehdä töitä unelmiensa eteen, esimerkiksi perustamansa yrityksen parissa tai opiskeluidensa suhteen, tehdä vapaaehtoistyötä, treenata hiki hatussa tai harrastaa viulunsoittoa.

Niitä on niin mukava näitten mielestä muistella vanhuspedillä, pitää yöpöydällä vaikka jostain yhenillan panosta kuvaa :D kun ei ole sitä lasta josta olisi ottanut kuvan :D

Jospa yöpöydällä onkin kuva omasta rakkaasta puolisosta. Ja jos hyvin käy, niin se sama rakas puoliso samassa sängyssä.

Katsos kun lapsettomuus ei tarkoita, ettei olisi elämänkumppania.

Sääli, jos itselläsi ei ole aikuista rinnallasi.

Vierailija
66/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, ainakaan syvällisiksi tai viisaiksi ihmisiksi näitä lapsettomia ei voi sanoa. Hah, elämän arvot tästä ketjusta poimittuna:

- timmi kroppa

- raha

Eli kunhan on kaikki materiaalisen elämän asiat kunnossa ja äärimmäisen ulkonäkökeskeisen ja hyeenamaisen ideologian arvot kohdillaan niin on hyvä elämä lapsettomalla.

Huh. 

No ei todellakaan :D kellään ei se kroppa pysy timminä, vaan rupistuu koko ajan iän myötä, teit lapsia tai et.

Mut eihän nämä lapsettomat tiedäkkään mistä puhuuvat, kun eivät ole kokeneet rakkautta suurinta, äidin ja lapsen rakkaus.

Tähänkin pätee se, että sinullakaa ei ole riittävästi kokemuspohja lapsettomuudesta, eikä sinulla ole vertailukohtaa millaista rakkautta voi kokea lapsettomana esim. miestään kohtaan.

Vierailija
67/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta musta on vähän koomista, että LAPSETTOMAT hengen VAUVA-PALSTALLA hehkuttamassa onneaan.

Vierailija
68/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää nyt helvettiin täältä kusipäiset säälittävät mammat joilla ei ole persoonallisuutta, omia ajatuksia eikä muuta suuntaa elämällä kuin LAPSET LAPSET LAPSET. Guess what, nekin kasvavat aikuisiksi.

Kyllä, nopeammin kuin haluttaiskaan, ja tiitkö mitä sitten? sitten minäkin saan taas "tehdä mitä haluan milloin haluan"  (ihan niinkuin en nyt saisi pienten lasten kaa)

Nämä lapset on se mitä halusin tehdä.

OT täysin

Vierailija
69/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuudella tarkoitetaan ilmeisesti olemista ilman pikkulapsiajan rasitteita. 

Olen kolmen lapsen äiti ja kaikki "parasta", mitä tähän mennessä on sanottu, sopii minuun myös. Ikä tietysti alkaa nelosella. 

Järjen jättiläinen tämä "lapseton kolmen lapsen äiti" ei ainakaan ole. 

Vierailija
70/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä nimenomaisella hetkellä se, että päätimme parin ystävän kanssa extempore lähteä töiden jälkeen ravintolaan syömään.

Ei tuo ole lapsettomuuden iloja. Se on iloa siitä, että on toimivat verkostot spontaaneille tapahtumille. 

Okei, se vaatii tietysti puhelinsoiton. Eli lapseton on vapaampi tekemään näitä. Totta!

Mutta ei tämä lapsiperheissäkään mikään ihme ole, että toiselle soitetaan ja sanotaan, että en tulekaan vielä. Ihan normielämää meillä ja tuttavapiirissä. 

Vierailija
71/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta musta on vähän koomista, että LAPSETTOMAT hengen VAUVA-PALSTALLA hehkuttamassa onneaan.

Aina sama: av eli aihe vapaa.

Ja toisaalta jos vauvoista puhutaan, lapsettomuus on kolikon toinen puoli.

Vierailija
72/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsi, tosin jo varttuneempi ja parasta hänen itsenäistymisessään on ihan ehdottomasti se, ettei enää täyty laittaa koko ajan ruokaa. Se on ihaninta, vaikkei kokkaus mitään inhokkipuuhaa olekaan. Se ainainen hellan edessä pyöriminen vaan ei ole minua varten.

Vierailija
73/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuudella tarkoitetaan ilmeisesti olemista ilman pikkulapsiajan rasitteita. 

Olen kolmen lapsen äiti ja kaikki "parasta", mitä tähän mennessä on sanottu, sopii minuun myös. Ikä tietysti alkaa nelosella. 

Järjen jättiläinen tämä "lapseton kolmen lapsen äiti" ei ainakaan ole. 

Tiedän, että vastasin ketjuun, joka ei suoranaisesti ollut tarkoitettu minulle. 

Yleensä parhaat keskustelut (jopa täällä) kuitenkin elävät ja rönsyilevät ihan striktin otsikoinnin ulkopuolelle. 

Vai onko hauska lukea näitä: 

-olen kissani kanssa piereskelemässä vessassa? Lapsettomuuden iloja?

Hain yleisluonteisempaa lähestymistapaa, josta saattaa poikia näkökulmia. 

Sori, jos älyni on sinusta puutteellinen. Se ei täällä ole harvinaista. 

Vierailija
74/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä nimenomaisella hetkellä se, että päätimme parin ystävän kanssa extempore lähteä töiden jälkeen ravintolaan syömään.

Ei tuo ole lapsettomuuden iloja. Se on iloa siitä, että on toimivat verkostot spontaaneille tapahtumille. 

Okei, se vaatii tietysti puhelinsoiton. Eli lapseton on vapaampi tekemään näitä. Totta!

Mutta ei tämä lapsiperheissäkään mikään ihme ole, että toiselle soitetaan ja sanotaan, että en tulekaan vielä. Ihan normielämää meillä ja tuttavapiirissä. 

On se sille ihmiselle, joka sen niin kokee. Jokainen voi puhua omasta puolestaan. Eihän ketjussa verrata tsi ei pitänyt verata. Lapsettomista monet ovat tyytyväiskä eikä se ole sinulta pois. Eikä sinun perheonnesi ole keneltäkään pois.

Vierailija
75/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- timmi kroppa

- raha

Huh. 

Totta kai sinä uskot tähän suureen äidin ja lapsen väliseen rakkauteen, koska sen on promottu olevan joku ihanne ja normi. Mutta miksi tuolla on tavaton määrä lapsia, joilta se kodin turva ja hoiva puuttuu? Jalkojen levittäminen miehelle ja lapsen sieltä ulos työtäminen ei ole = rakkaus. Se voi olla puhdasta vihaakin!

Vierailija
76/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin aina tykkään lukea näitä ketjuja, ehkä siksi koska lapseton elämä tuntuu vaan niin kummalliselta ajatukselta. Itse olin nuori kun sain esikoiseni, sitä ennen elämä oli lähinnä arkisin töitä ja töiden jälkeen pitkiä päiväunia silloisen avomiehen kanssa, ja viikonloppuna pidettiin bileet, jolloin syötiin sipsiä ja dippiä ja juotiin viinaa porukalla ja toinen vapaapäivä meni krapulassa loikoillen.

Joten en osaa yhtään sanoa mitä mun elämä nyt olisi ilman lapsia. Mä elän monien teidän painajaiselämää, 3 lasta joista nuorin vauva joka yöt ja päivät roikkuu rinnalla, keskimmäinen jäätäviä uhmakohtauksia saava taapero ja vanhin koko ajan tylsyyttä valittava koululainen. Seksielämä miehen kanssa kuivunut kokoon ja en edes muista milloin viimeksi olisin meikannut. En kadu lapsiani, enkä ole ikinä katunutkaan, mutta ihan kiva lukea teidän kommenteja täällä ja ehkä vähän kadehtiakin :) maistuisi mullekin välillä pitkät unet ja olisihan se kiva juoda joskus viiniä kavereiden kanssa. Ja ai niin, seksiä olisi kiva saada :D

Vierailija
77/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-aika tarkoittaa vapaa-aikaa. Voin olla jouten. Ei tarvitse olla sosiaalinen. Voi olla hiljaisuudessa. Voin vaan tehdä suunnilleen ihan mitä huvittaa ilman että tarvitsee ajatella ruoanvalmistusta tms. Oma rauhallinen aika raskaan työviikon jälkeen tuntuu vaan hyvältä. Olen tottunut siihen että voi olla yksin jos haluan viikonloput tai arki-illat töiden jälkeen. Jos se itsestäänselvyys katoaisi niin voisin tuskastua :/ mutta ihmiset on erilaisia! Jotkut nauttii kunnon elämää kokoajan ympärillä. Itse tykkään olla paljon omissa oloissa :)

Vierailija
78/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vapaus tietenkin. Teen rauhassa töitäni ja saan suunnitella rauhassa kaikki menoni, tai no en ihan itse mutta mieheni kanssa. Lopettelen juuri töitäni tältä viikolta ja mies on kaupassa ostamassa ruokaa ja kuohujuomaa :) Ihan mahtavaa, ehdin tehdä viikon työni sittenkin ajoissa, kiitos erään mukavan nuorukaisen, joka hoiti taloustyöt ja auttoi myös omien töideni rutiinihommissa ruokapalkalla. Tuo nuori mies on juuria aikuistunut poikamme :)

Vierailija
79/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikasi pääsi oikikseen ja edelleen joudut heräämään hänen vuokseen aamuisin? Vähän nyt tasoa tuohon argumentointiin.

Siinä oli varmaan joku huono sanamuoto? 

Poika asuu ihan omillaan, pyrki viime keväänä jo, mutta ei onnistunut. 

Nyt pääsi ja en totisesti heräile hänen takiaan. En ole varmaan kymmeneen vuoteen. 

Vierailija
80/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin mietin samaa tuossa äsken :D että mitä hittoa.. onkohan noi nyt eksyneet palstasta :D :D

kyllä tästä ketjusta saa ihan kohtalaiset naurut.