Mikä lapsettomuudessasi on parasta juuri nyt?
Minulla ehkä se, että voin suunnitella alkavan viikonloppuni täysin vapaasti ilman, että täytyy säätää tai organisoida sen kummemmin, hankkia lastenvahtia, jäädä kumppanille "auki yksi vapaa ilta" tai muuta sellaista. Moneen asiaan lisääntymisessä varmaan sopeutuisin, jos jostakin syystä olisi pakko, mutta vapauden menettämiseen en.
Kommentit (211)
Olen köyhä. Se on parasta että ei mene rahaa lapsen kuluihin, kun sitä ei ole.
Vapaus.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuudella tarkoitetaan ilmeisesti olemista ilman pikkulapsiajan rasitteita.
Olen kolmen lapsen äiti ja kaikki "parasta", mitä tähän mennessä on sanottu, sopii minuun myös. Ikä tietysti alkaa nelosella.
Ei, kyllä parasta on myös se, ettei ole minkään muunkaan ikäkauden rasitteita. Teen töitä teinien kanssa, ja ajatuskin siitä, että kotona odottaisi samanlaisia, nostaa lähinnä tuskanhien pintaan. :D
En ajattele lapsettomuuttani noin aktiivisesti kun tämä on mulle normaali olotila. Tämä on oikein hyvä olotila.
Vierailija kirjoitti:
Onkos Ap miettinyt, että mitäs sitten vanhana, kun et enää jaksa olla spontaani, kun olet sairas ja väsynyt, ehkä jopa mieheskin on kuollut.
Ei ole miestä, kun olen hetero, mutta tuossa tilanteessa varmaankin huokaan tytyväisenä siitä, että olen saanut elää rohkeasti omien arvojeni mukaan ja tehdä jokaisesta päivästäni sellaisen, jonka voin hyvillä mielin allekirjoittaa.
Tuntuu kyllä tosiaan, että lapsia hankitaan aika usein tuollaisen pelon motivoimana, ja se on minusta suuri sääli. -ap
Vierailija kirjoitti:
Voin olla kännissä koko loman ja harrastaa irtosuhteita. Ja katsoa telkkaria.
Tämä onnistuu kyllä sujuvasti monilta vanhemmiltakin.
...
...
:(
Taloudellinen tilanne
Oma timmi kroppa
Yh- äiteihin verratuna etulyöntiasema miesmarkkinoilla
Saa tehdä mitä haluaa
Nukkuminen! Viimeisiä vetelen töissä ja suunnitteilla on pujahtaa suoraan lakanoihin kotiin päästyä. Oon ihan naatti ja haluan nähdä ihania koomaunia... Sitten kun herään rauhassa niin voi lähtä kavereille, jossa yleensä menee näin perjantaina ihan aamutunneille. Aah, se ajatus lauantain pizzakrapuloinnista ja leffamaratonista :3
Sain nukkua tänäänkin yli puolille päivin :) Viikonlopuksi on tulossa lapsia hoitoon luokseni, eli saan nauttia heidän seurastaan muutaman päivän, mutta sitten voin palata normaaliin vapaaseen elämääni. Olen taiteilijasielu eikä arkirutiinit oikein sovi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos Ap miettinyt, että mitäs sitten vanhana, kun et enää jaksa olla spontaani, kun olet sairas ja väsynyt, ehkä jopa mieheskin on kuollut.
Ei ole miestä, kun olen hetero, mutta tuossa tilanteessa varmaankin huokaan tytyväisenä siitä, että olen saanut elää rohkeasti omien arvojeni mukaan ja tehdä jokaisesta päivästäni sellaisen, jonka voin hyvillä mielin allekirjoittaa.
Tuntuu kyllä tosiaan, että lapsia hankitaan aika usein tuollaisen pelon motivoimana, ja se on minusta suuri sääli. -ap
En ole hankkinut lapsiani minkään muun syyn takia, kuin että olen halunnut omia kultanuppuja eniten kuin mitään maailmassa! ♥ se on vain plussaa, että ne on sun lapsia elämän loppuun asti, ja kun olen hyvä heille, he myös rakastavat myös minua aina.
Mutta sinun kirjoituksestasi huomasin nyt sen, että sinä olet todella katkera ihminen, joka haluaisi lapsia, mutta ei voi saada, ja yrittää nyt saada itselleen parempaa olo täältä palstalta. Et sä täällä muuten olisi puolustelemassa miksi lapsettomuus on muka niin ihanaa.
Se vasta onkin sääli, ettet saa omia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hankkinut lapsiani minkään muun syyn takia, kuin että olen halunnut omia kultanuppuja eniten kuin mitään maailmassa! ♥ se on vain plussaa, että ne on sun lapsia elämän loppuun asti, ja kun olen hyvä heille, he myös rakastavat myös minua aina.
Mutta sinun kirjoituksestasi huomasin nyt sen, että sinä olet todella katkera ihminen, joka haluaisi lapsia, mutta ei voi saada, ja yrittää nyt saada itselleen parempaa olo täältä palstalta. Et sä täällä muuten olisi puolustelemassa miksi lapsettomuus on muka niin ihanaa.
Jaa, tämä olikin provo. :) Hyvää viikonloppua vain. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä ei ollut provo, niin sitten olet todella ilkeä ja kylmä ihminen. Kamala, jos tuollaisella on lapsia. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Onkos Ap miettinyt, että mitäs sitten vanhana, kun et enää jaksa olla spontaani, kun olet sairas ja väsynyt, ehkä jopa mieheskin on kuollut. Kun sitten joskus oikeasti kaipaisit rakkaita, jotka soittaa/käy luonasi ilostuttamassa sua, muistamassa ja rakastamassa. Sulla ei ole sellaista tiedossa. Koska haluat nyt suunnitella tulevan vkloppusi rauhassa.
Saan minäkin suunnitella vkloppuni rauhassa :) mulla neljä pientä lasta. Lähdemme reissuun mekin! ja mulla on maailman ihaninta seuraa. Ja miksi mua ei harmita nyt yhtään?
Koska tulee vielä aika, liiankin pian, kun lapset ei enää halua lähteä mun mukaan, ja sitä rauhaa jatkuu sitten loppuelämän.
Voi kauhia....
Vierailija kirjoitti:
Onkos Ap miettinyt, että mitäs sitten vanhana, kun et enää jaksa olla spontaani, kun olet sairas ja väsynyt, ehkä jopa mieheskin on kuollut. Kun sitten joskus oikeasti kaipaisit rakkaita, jotka soittaa/käy luonasi ilostuttamassa sua, muistamassa ja rakastamassa. Sulla ei ole sellaista tiedossa. Koska haluat nyt suunnitella tulevan vkloppusi rauhassa.
Saan minäkin suunnitella vkloppuni rauhassa :) mulla neljä pientä lasta. Lähdemme reissuun mekin! ja mulla on maailman ihaninta seuraa. Ja miksi mua ei harmita nyt yhtään?
Koska tulee vielä aika, liiankin pian, kun lapset ei enää halua lähteä mun mukaan, ja sitä rauhaa jatkuu sitten loppuelämän.
Lapselliset vetoaa aina tähän vanhuuteen. Kuinka moni vanhus tälläkin hetkellä odottaa, että lapset tulisivat ja muistaisivat, mutta turhaa. Itselläni on myös tästä vapauttava tunne, ettei minun tarvitse kenenkään toisen takia pitkittää elämääni, jos se alkaa tuntumaan liian raskaalta. Eikä kaivata ja odottaa. Se elämä on tässä ja nyt.
Mä en tiedä, miten mä olisin kestänyt, jos en olisi saanut omia lapsia.
Nää on niin ihania, kauniita, hauskoja, rakkaita... ei voi edes sanoin kuvailla, kuinka tärkeitä.
Äityis on elämän paras asia. Mutta ei sitä nainen tiedäkkään sitä jos ei saa kokea, ja niin moni ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Nää on niin ihania, kauniita, hauskoja, rakkaita... ei voi edes sanoin kuvailla, kuinka tärkeitä.
Äityis on elämän paras asia. Mutta ei sitä nainen tiedäkkään sitä jos ei saa kokea, ja niin moni ei saa.
Hei, se on ihan okei. Voit lopettaa jo. Hyvä hyvä. *taputtaa päälaelle* -ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulit tähän ketjuun?
Moni lapsetonkin ymmärtää yhtä ja toista vanhemmuudesta. Ja moni vanhempi ei niin mitään.
Huh, ainakaan syvällisiksi tai viisaiksi ihmisiksi näitä lapsettomia ei voi sanoa. Hah, elämän arvot tästä ketjusta poimittuna:
- timmi kroppa
- parempi markkina-asema (?) verrattuna yh-äiteihin
- raha
Eli kunhan on kaikki materiaalisen elämän asiat kunnossa ja äärimmäisen ulkonäkökeskeisen ja hyeenamaisen ideologian arvot kohdillaan niin on hyvä elämä lapsettomalla.
Huh.
Vierailija kirjoitti:
Voi apua! Olen vanhustenhuollossa töissä ja kyllä monesti olen miettinyt, että helvetin huono syy hankkia lapsia.
Mietin monen vanhuksen kohtaloa, että missä ne lapset nyt on... Ei ole näkynyt vaikka niitä vanhuksella on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselliset vetoaa aina tähän vanhuuteen. Kuinka moni vanhus tälläkin hetkellä odottaa, että lapset tulisivat ja muistaisivat, mutta turhaa. Itselläni on myös tästä vapauttava tunne, ettei minun tarvitse kenenkään toisen takia pitkittää elämääni, jos se alkaa tuntumaan liian raskaalta. Eikä kaivata ja odottaa. Se elämä on tässä ja nyt.
En minä odota, että lapset käyttävät elämästään yhtään enempää minuun kun olen vanha, mitä he haluavatkaan, eikä minua tarvitse hoitaa. Ne, jotka turhaan odottaa, ovat varmaan ansainneet sen turhan odotuksen, niinkuin minun mummoni, turhaan saa odottaa kun on niin ilkeä ihminen. Mutta rakkaita vanhempia halutaan muistaa :) Ei minunkaan tarvitse pitkittää elämääni, aikuisten lasten takia sitten joskus, jos siltä tuntuu, selittää vaan aikuisille lapsille, että elämäni oli tässä ja tätä haluan, en jaksa enää. Aikuiset ymmärtää. Ei ole syitä miksi lapsettomuus olisi parempaa vaikka miten yritätte keksiä :)