Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä lapsettomuudessasi on parasta juuri nyt?

Vierailija
08.07.2016 |

Minulla ehkä se, että voin suunnitella alkavan viikonloppuni täysin vapaasti ilman, että täytyy säätää tai organisoida sen kummemmin, hankkia lastenvahtia, jäädä kumppanille "auki yksi vapaa ilta" tai muuta sellaista. Moneen asiaan lisääntymisessä varmaan sopeutuisin, jos jostakin syystä olisi pakko, mutta vapauden menettämiseen en.

Kommentit (211)

Vierailija
81/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikasi pääsi oikikseen ja edelleen joudut heräämään hänen vuokseen aamuisin? Vähän nyt tasoa tuohon argumentointiin.

En vaihtaisi tätä onnen tunnetta aamuihin, jolloin olen joutunut heräämään. 

Katsoin kommenttini ja minusta sanoma tulee selväksi?

Eikä minulle aamuheräämiset ole vaikeita, niin me ollaan erilaisia. Aamuvirkkua ja vähäunista tyyppiä olen. Edelleen herään koiran vuoksi. Tekee hyvää tietty vastuu muista. 

Se on mielestäni elämän tarkoitus. 

Vierailija
82/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, ainakaan syvällisiksi tai viisaiksi ihmisiksi näitä lapsettomia ei voi sanoa. Hah, elämän arvot tästä ketjusta poimittuna:

- timmi kroppa

- parempi markkina-asema (?) verrattuna yh-äiteihin 

- raha

Eli kunhan on kaikki materiaalisen elämän asiat kunnossa ja äärimmäisen ulkonäkökeskeisen ja hyeenamaisen ideologian arvot kohdillaan niin on hyvä elämä lapsettomalla.

Huh. 

No ei todellakaan :D kellään ei se kroppa pysy timminä, vaan rupistuu koko ajan iän myötä, teit lapsia tai et.

Mut eihän nämä lapsettomat tiedäkkään mistä puhuuvat, kun eivät ole kokeneet rakkautta suurinta, äidin ja lapsen rakkaus.

No mun kokemukset äidinrakkaudesta on se että äidiltä sai usein selkään ja sitä sai aina pelätä. Katui aina että koskaan hankki lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta musta on vähän koomista, että LAPSETTOMAT hengen VAUVA-PALSTALLA hehkuttamassa onneaan.

Minäkin mietin samaa tuossa äsken :D että mitä hittoa.. onkohan noi nyt eksyneet palstasta :D :D

kyllä tästä ketjusta saa ihan kohtalaiset naurut.

En ymmärrä, mitä naurat, kun kyselyn mukaan palstalla on yhtä paljon vapaaehtoisesti lapsettomia kuin vanhempia.

Vierailija
84/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämästä nauttiminen. Eläimistä huolehtiminen. Oma rauha, ihana mies, koti, työ ja ystävät. En voisi toivoakaan enempää.

Vierailija
85/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta musta on vähän koomista, että LAPSETTOMAT hengen VAUVA-PALSTALLA hehkuttamassa onneaan.

Minäkin mietin samaa tuossa äsken :D että mitä hittoa.. onkohan noi nyt eksyneet palstasta :D :D

Miten mä en jaksa uskoa, että teitä oikeasti juurikaan naurattaa. On ihan ok myöntää olevansa joskus kateellinen lapsettomien vapaudelle. Omaan elämäänsä tyytyväisten ihmisten ei tarvitse nauraa muille. :)

Vierailija
86/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kivaa tiettyyn pisteeseen asti tehdä mitä huvittaa, mutta loputtomiin se ei tyydytystä anna ihan noin korostetusti kun vastaajat antaa ymmärtää.

Kun se lapsen saaminen ei oikeasti sido kun joitain vuosia eikä se poista sitä etteikö saisi elää.

Loput riippuu parisuhteesta ja tukiverkostosta, että millainen se on, annetaanko siinä toiselle tilaa.

Ja usein se toinen on nainen ja äiti kenen tarpeet jää vähemmälle.

Eli se totaalinen vapaus vain vaimenee hetkeksi lasten myötä eikä se syy ole ollenkaan huono vaan päinvastoin; sen kaiken arvoinen!

Uskon,että monella lapsettomalla nämä syyt ovat vain osa defenssiä. Muuten täällä tuskin edes pyörisivät keskustelemassa. Eri asia on sitten vapaaehtoisesti lapsettomat.

Muut kuitenkin olisi luultavammin oikein tyytyväisiä jos tikkuun tulisi kaksi viivaa ja lähtisi lomamatkoille lapsen kanssa joitain vuosia vain suunnitellummin kun mitä aiemmin on tottunut.

Itsellä lapset aikuisuuden kynnyksellä ja vielä paaaljon aikaa tehdä mitä huvittaa ja milloin huvittaa. Melkein nyt jo oletan, ettei se kauaa mulle tule riittämään. Puhumattakaan, että nämäkin vuodet olisi ollut sitä yhtä ja samaa: menemistä niin olisin jo kyllästynyt kuoliaaksi. ;))

Vierailija
87/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on hauska, 90% keskusteluista on jotain "onko tää ja tää wt" "onko tää ja tää ikäero ok" "mitä söitte" "mun uus deitti sitä tätä" "mies petti ja jätti ja petin ja jätin ja jätin niinkun tatin jonka petin"

Ja sit satunnainen "lapseton" niin tähän hyökätään, että houhouh houhuuhuh mitä teet VAUVA-PALSTALLA OOTPA SÄÄLITTÄVÄ

Mutta jatkakaa toki. Onhan toi vaan niin selvää kateutta, että ihan laulattaa :)

T: vela

Vierailija
88/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kivaa tiettyyn pisteeseen asti tehdä mitä huvittaa, mutta loputtomiin se ei tyydytystä anna ihan noin korostetusti kun vastaajat antaa ymmärtää.

Mistä sinä tiedät, mikä merkitys vapaudella on tämän ketjun vastaajille ja vielä paremmin kuin he itse? Yhtä hyvin voisit sanoa, että kyllä seksin harrastamiseenkin kyllästyy tai äänioikeuteen tai liikuntakykyyn. Johan sitä on saanut kymmenen vuotta kävellä, kyllä jo joutaa jalkaterät amputoida. :) -ap

Vierailija
89/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mä en jaksa uskoa, että teitä oikeasti juurikaan naurattaa. On ihan ok myöntää olevansa joskus kateellinen lapsettomien vapaudelle. Omaan elämäänsä tyytyväisten ihmisten ei tarvitse nauraa muille. :)

Nyt taisi päästä ihan höpöhöpö-juttu. :) Voihan sitä joskus joku haaveilla, että "kumpa minäkin" muttei koskaan todellisuudessa vaihtaisi osia.

Miksi te haluatte kuvitella, että isät ja äidit eläisivät tyyliin vankilassa? Jos ylipäänsä saavat elää teidän mittapuun mukaan?

Auttaako se kestämään sen ettei itsellä ole lasta?

Vierailija
90/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuudessani on parasta se että saan elää omaa elämääni. Mun ei tarvi odottaa että se oma elämä alkaa sitten kun lapset muuttaa kotoa, ei vaan sitten kun ne on rauhoittuneet ja vakiintuneet, ei vaan sitten kun ei tarvi enää hoitaa lapsenlapsia...Ei vaan...

Eikä yhtään aiheuta mielipahaa tuo mitä lapselliset syöttää että sitten vanhana ei kukaan ole hoitamassa. Ei kukaan nykypäivänä ala omaishoitajaksi muutenkaan, se vie sen oman elämän eikä jää yhtään vapaa-aikaakaan ja on todella raskasta. Turhaan sitä odotatte. Ja ei ne lapset käy välttämättä vierailullakaan, saattavat muuttaa vaikka toiseen maahan, nykyään kun se on aika yleistä. Ettekä sitä voi estää. Ja toisaalta ei lasten ja vanhempien kemiat aina natsaa, joten välttämättä niitä lapsia ei aikuisina edes vierailut kiinnosta, vaikka asuisivat samassa kunnassa. Tai eivät töiltään tai harrastuksiltaan tai omilta lapsiltaan ehdi. Paremmin sitä saa kemioiden puolesta yhteensopivia rakkaita valitsemalla ystävät hyvin. Ne vierailee sitten vanhanakin sillä ei ystävien tarvi olla samanikäisiä eikä kaikki ole yhtäaikaa huonossa kunnossa. Ja niiden ystävien hankkimiseen ja ystävyyssuhteiden ylläpitämiseen on hyvin lapsettomana aikaa ja mahdollisuuksia

Vierailija
91/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät, mikä merkitys vapaudella on tämän ketjun vastaajille ja vielä paremmin kuin he itse? Yhtä hyvin voisit sanoa, että kyllä seksin harrastamiseenkin kyllästyy tai äänioikeuteen tai liikuntakykyyn. Johan sitä on saanut kymmenen vuotta kävellä, kyllä jo joutaa jalkaterät amputoida. :) -ap

Jaa mistä tiedän? Vastauksienne mukaan näin on. Luehan vastauksia. :)

Nuo esimerkkisi taas ovat täysin eri asia. Te puhutte valinnasta. Asioista joita ihminen valitsee NAUTINNOKSEEN omasta tahdosta lapsen sijaan, erityisenä etuoikeutena. Käveleminen ei ole ylimääräinen nautinto, kuten matkustaminen vaan ihan ihmisen perustarve/perusoikeus kuten seksikin ym esimerkkisi. :)

Vierailija
92/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintani liittyvät jatokssakin vain seksuaaliseen nautintoon, ei imettämiseen.

Vierailija
93/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen niin ikisinkku yksineläjä kuin olla voi, etten oikein osaa edes ajatella, millaista olisi elää jotain lapsiperhearkea. Kai tässä lapsettomuudessa parasta on, ettei tarvitse olla vastuussa kuin itsestään ja huolehtia vain omista menoistaan ja tekemisistään. Saa mennä ja tehdä mitä haluaa, milloin haluaa.

Vierailija
94/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo esimerkkisi taas ovat täysin eri asia. Te puhutte valinnasta. Asioista joita ihminen valitsee NAUTINNOKSEEN omasta tahdosta lapsen sijaan, erityisenä etuoikeutena. Käveleminen ei ole ylimääräinen nautinto, kuten matkustaminen vaan ihan ihmisen perustarve/perusoikeus kuten seksikin ym esimerkkisi. :)

Luin vastaukset. Miten kummassa sait käsityksen, että vastaajien mielestä vapaus olisi jotakin, mihin lopulta kyllästyy? Pikemminkin vastaajat tuovat esiin sitä, miten vapaus on myös perustarve. -ap

Vierailija
95/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus tehdä lähes mitä haluaa, milloin haluaa. Ei vastuuta muusta kuin omasta hengestä (ja no, lemmikkien myös, mutta hommaa paljon vähemmän). En koe, että voisin tai haluaisin ikinä luopua tästä vapaudesta.

Vierailija
96/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on tietynlainen vapaus. Me matkustellaan miehen kanssa todella paljon, otetaan äkkilähtöjä ja ollaankin puhuttu, että ennen lapsien tuloa kierrellään maailmaa. Käydään ulkona syömässä, juodaan viiniä ja poltetaan yöllä sikareita partsilla, käydään yöuinneilla, opiskellaan, painetaan duunia ja ylitöitä, nukutaan pitkään, valvotaan myöhään...ollaan vaan kaksin. Just nyt meidän on hyvä olla näin enkä usko, että kumpikaan on vielä valmis jakamaan toista jonkun muun kanssa. 

Vierailija
97/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tää on hauska, 90% keskusteluista on jotain "onko tää ja tää wt" "onko tää ja tää ikäero ok" "mitä söitte" "mun uus deitti sitä tätä" "mies petti ja jätti ja petin ja jätin ja jätin niinkun tatin jonka petin"

Ja sit satunnainen "lapseton" niin tähän hyökätään, että houhouh houhuuhuh mitä teet VAUVA-PALSTALLA OOTPA SÄÄLITTÄVÄ

Mutta jatkakaa toki. Onhan toi vaan niin selvää kateutta, että ihan laulattaa :)

T: vela

Niin, että pettämistä ja jättämistä ei tapahtuisi lapsettomien keskuudessa?

Tai ettei olla dieetillä ja seurata ulkonäköään?

Ei nämä ole sidoksissa lapsiin tai lapsettomuuteen.

Veloja en kateiksi luokittele. On silti selvää, että lapsettoman on vaikeampi asettua perheellisen parisuhdeongelmien kohdalla perheellisten asemaan täysin kun kaikkeen liittyy myös lapset ja heidän tunteet ja kaikki käytännön asioihin saakka.

On silti todella tökeröä jakaa ihmiset kahtia eli perheellisillä on ongelmia ja lapsettomilla ei. Tai, että lapsettomien ongelmat olisi jotenkin hienostuneempia.

Olen aina kunnioittanut veloja,mutta miksi sinä kuulostat jotenkin siltä, että haluat halveksua ja sinulla on jotenkin vääristyneet käsitykset perhe-elämästä tai olet huonot kokemuksesi kenties lapsettomuudesta (?) siihen liittänyt. Ja siihenkö periaatteesi velasta perustuu?

Kun nyt oikein ajattelee niin onhan se hieman ristiriitaista keskustella palstalla missä pääasiassa perheelliset tai perhettä toivovat keskustelevat jos se ei mitenkään omaa elämää kosketa eikä tule koskettamaan.

Ei olisi itselle tullut mieleen mennä velojen tai ylipäänsä lapsettomien keskusteluihin tai sinkkujen juttuihin kun en sinkku ole.

En minä eksyy muillekaan palstoille mitkä eivät minua mitenkään kosketa.

Koskettaako tämä sinua?

Vierailija
98/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että päästään miehen kanssa molemmat Ruisrockiin miettimättä lastenhoitoasioita. Jos kaikki menee suunnitellusti, niin vuoden päästä tähän aikaan olisinkin jo raskaana ja varmaan jää festarit väliin.

Vierailija
99/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin vastaukset. Miten kummassa sait käsityksen, että vastaajien mielestä vapaus olisi jotakin, mihin lopulta kyllästyy? Pikemminkin vastaajat tuovat esiin sitä, miten vapaus on myös perustarve. -ap

Mietihän sitä. :) Mun ei tartte. Vapaus on perustarve, mutta matkustaminen ei ole. Vapaus valita on kaikilla, myös lapsellisilla. :)

Jos aina on valittavana vain vapaus lähteä minne huvittaa ja milloin huvittaa niin on se yksitoikkoista mielestäni. Mutta minähän en sitä asiaa verrannut liikuntakykyyn tmv vaan sinä itse. :)

Nyt sulla menee puurot ja vellit sekaisin ja lainasit vastauksestani vain osan.

Sun kannattaa näitä asioita varmaan miettiä aivan itseksesi jos sulla on siihen noin paljon kysymyksiä avoinna. Minulla ei ole. Hyvää illan jatkoa! :)

Vierailija
100/211 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietihän sitä. :) Mun ei tartte. Vapaus on perustarve, mutta matkustaminen ei ole. Vapaus valita on kaikilla, myös lapsellisilla. :)

Jos aina on valittavana vain vapaus lähteä minne huvittaa ja milloin huvittaa niin on se yksitoikkoista mielestäni. Mutta minähän en sitä asiaa verrannut liikuntakykyyn tmv vaan sinä itse. :)

Nyt sulla menee puurot ja vellit sekaisin ja lainasit vastauksestani vain osan.

Sun kannattaa näitä asioita varmaan miettiä aivan itseksesi jos sulla on siihen noin paljon kysymyksiä avoinna. Minulla ei ole. Hyvää illan jatkoa! :)

Lapsettomallahan on nimenomaan paljon vanhempaa suurempi vapaus valita, mitä elämässään tekee, ja siitä tässä on oltu iloisia. Vapaus "lähteä minne huvittaa ja milloin huvittaa" saattaa sinun mielestäsi käydä yksitoikkoiseksi, mutta moni lapseton on valinnut toisin, osa juuri tästä syystä.

Et sinä tätä asiaa virnuilustasi huolimatta kovin hyvin ole ymmärtänyt. -ap