Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin Psykoterapiainstituutti - älä hae!

Vierailija
07.07.2016 |

Helsingin Psykoterapiainstituutti on huijannut opiskelijoita. Valvira ei ole vahvistanut missään vaiheessa, että psykoterapiaopiskelijat voisivat saada nimikkeen HPI:n koulutuksen pohjalta.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita laillistettu varmaan paljon ennen yliopistokytkyä. Mitäs näille tapahtuu?

Vierailija
62/105 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valviran toiminnan kyseenalaisuuksia voi lukea täältä:

https://valtiovaltiossa.wordpress.com/

Suomessa on eri kouluttajien HPI:ta suppeammin koulutettuja, jotka toimivat psykoterapeutteina tälläkin hetkellä. Miksi he eivät sitten ole riski potilasturvallisuudelle? Ja kun blogia lukee, huomaa nopeasti, ettei koulutuksen laadusta kiistelläkään enää. Viranomaiset Maarit Mikkonen ja Mira Grönroos vaihtelevat selityksiä, kun edellinen selitys kumoutuu.

Tämä alla oleva ei liity tähän aiheeseen, mutta kannattaa tutustua. Jonkun olisi pikaisesti puututtava Valviran toimintaan. Se ei kestä enää päivänvaloa.

https://villepontynen.blogspot.com/

Vierailija
64/105 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhenimi opisto Iitissä.  Mitä mieltä heidän kouluttamistaan terapeuteista? Ovatko Kelan piirissä?

Vierailija
65/105 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koulussa opiskelleena voin todeta, että tämän kommenttiketjun kommentit on suurimmilta osilta juoruja. Koulutuksemme oli tarkkaan valvottua, paljon tarkemmin kuin suomalaisen yliopiston valvoma psykoterapeuttikoulutus. Yliopistomme on yliopisto rankingissa korkeammalla kuin suomalaiset yliopistot. Oma psykoterapia ja työnohjaus kuuluivat koulutuksen sisältöön. Perus vauva.fi keskustelua, joten ei yllätä :)

Vierailija
66/105 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koulussa opiskelleena voin todeta, että tämän kommenttiketjun kommentit on suurimmilta osilta juoruja. Koulutuksemme oli tarkkaan valvottua, paljon tarkemmin kuin suomalaisen yliopiston valvoma psykoterapeuttikoulutus. Yliopistomme on yliopisto rankingissa korkeammalla kuin suomalaiset yliopistot. Oma psykoterapia ja työnohjaus kuuluivat koulutuksen sisältöön. Perus vauva.fi keskustelua, joten ei yllätä :)

Fakta kuitenkin on, ettei teille Kela-pätevyyksiä (valvira) irtoa, ja pulju on jatkuvasti ongelmissa maineestaan sekä myös koulutuksensa tasosta. Myös opiskelijoiden haastetteluja löytyy - ne eivät mairittele. Henkilökohtaisesti en koskaan, ikinä lähtisi terpiaan teiltä ”valmistuneen” henkilön johdolla. Ja sitäpaitsi: jos ei ole pätevyyttä, ei ole myöskään kela-pätevyyttä. Näin tippuu jo moni pois.

Puhdistus tapahtuu siinä vaiheessa, kun näyttöä on. Nyt sitä ei ole.

Vierailija
67/105 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva.fi - keskutelua? Ei toki.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/02/12/vahan-kuin-uskonlahko-opiskeli…

Vierailija
68/105 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa uskonlahko-jutusaa ja muissa MOT-jutuissa on vain se yksi näkökulma. Tyytyväiset opiskelijat kieltäytyivät haastatteluista, koska aistivat toimittaja Kirsi Skönin puolueellisen otteen. Heidät sitten leimattiin lahkolaisiksi.

Blogista kannattaa lukea muitakin tekstejä. Selviää se näkökulma, joka ei kiinnostanut Kirsi Sköniä.

https://valtiovaltiossa.wordpress.com/2018/12/21/kiitos-finnradio-kuka-…

Vierailija
69/105 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä asia nyt on edennyt?

Vierailija
70/105 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on tullut kesällä Korkeimman oikeuden päätös. HPI:n opiskelijat eivät ole oikeutettuja Valviran psykoterapeutti-nimikkeeseen.

Vierailija
71/105 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-11573294

Huijarit vastuuseen, katsotaan millaisen tuomion saa

Vierailija
72/105 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up...

Vierailija
73/105 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
74/105 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus toteutuu kenelle?

En tiedä moniko on asiaan tutustunut tarkemmin mutta itse olen jonkun verran tätä vuosien saatossa seurannut.

Tässähän on kyseessä ihan lainasetukset täyttävä koulutus mutta Valviran toiminnassa on jotain hämärää ja paljon. Jos asiaan alkaa tarkemmin tutustumaan niin löytää ihan hurjan paljon mitä ihmeellisimpiä kiemuroita valviran toiminnasta.

Kyseisessä koulutuksessa olin.300 ihmistä ja vain 5 on valittanut ja onkohan osa heistä edes valmistunut tuosta koulusta.

Itse olen lukenut VALTIOVALTIOSSA blogia jossa on kaikki asiat tiivistettu hyvin.

Oma mielipiteeni on, että tässä on jotain isompaa taustalla mikä liittyy rahaan, henkilökemioihin, korruptioon, mustamaalaamiseen, egoon, eli kaikkeen muuhun kuin itse koulutuksen laatuun tai opiskelijoiden huijaamiseen.

Lukekaa tuo blogi ja tehkää omat johtopäätöksenne.

Vierailija
75/105 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska blogi, ei mene läpi

Vierailija
76/105 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko ajatuksella ja sen jälkeen teit johtopäätöksesi? Mikäli näin teit niin hyvä juttu ja kunnioitan siinä tapauksessa mielipidettäsi, toki olisi mukavaa jos vähän avaisit paremmin "paska blogi" kommenttiasi.

Yleisesti ihmetyttää immeisten kommentit kun "kärjistettynä" luetaan otsikko uutisesta ja sen jälkeen ollaan aisantuntijoita.

Vierailija
78/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä artikkeleista ei selviä mikä kyseisessä koulutuksessa on vikana, muuten kuin että jotkut opiskelijat ovat arvostelleet sitä. Itsekin voisin arvostella, ja moni muukin voisi, omaa amk-koulutustani, mutta onneksi sillä saa joka tapauksessa valviran laillistuksen.

79/105 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkansa. Tässä puhuu joku joka ei ole ollut koulutuksessa. Valmistuin juuri ja minulla on hyvä pohjakoulutus joten sain koulutuksesta paljon. Ei kukaan huijaa mutta Valvira on hankaloittanut muidenkin asioiden etenemistä. Brittiykiopiton proffat oli mainioita, huippuja luennoilla. Kotimaista opetusta saatiin hyvin ohjaajien kanssa. Olen itsekin kriittiinen mutta nyt en voi moittia !

Siirisofia

Vierailija
80/105 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiiriSofia kirjoitti:

Ei pidä paikkansa. Tässä puhuu joku joka ei ole ollut koulutuksessa. Valmistuin juuri ja minulla on hyvä pohjakoulutus joten sain koulutuksesta paljon. Ei kukaan huijaa mutta Valvira on hankaloittanut muidenkin asioiden etenemistä. Brittiykiopiton proffat oli mainioita, huippuja luennoilla. Kotimaista opetusta saatiin hyvin ohjaajien kanssa. Olen itsekin kriittiinen mutta nyt en voi moittia !

Voit ihan rauhassa suoltaa paskaasi. Kuitenkin sanasi ovat tosia vasta sitten, kun sinulla on Valviran valtuutus toimia paykoterapeuttina - eikä huijarina joka rahastaa ihmisten hädällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän