Miks suominaiset käyttää niin vähän huulipunaa?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme huulipunaa. Lähes musta tummanpunainen matta, kirkkaanvioletti kiiltävä ja kirkkaanpunainen matta. Noista violetti on suosikki.
Nyt olis tarkoitus tilata keltaista, valkoista, nudea, sinistä, mustaa, violettia ja vihertävää huulipunaa.
N25Nyt lähti tilaukseen jeffree starin abused, unicorn blood ja dominatrix. :) pitäis olla kestäviä.
N25Auts, ei olisi kannattanut. Laatu on paskaa ja Jeffree itse paskempi.
Ite oon kuullu niistä vaan hyvää. :)
N25Noh, varaudu pettymään.
No mikä niissä on niin huonoa?
Miksi vain naisten pitää meikata ja olla hehkeitä? Saa olla mutta saa olla myös ilman. Voisitte joskus naiset vähän kyseenalaistaa ja olla vähemmän lampaita. Naisilta vaaditaan kauneuteen kaikenmaailman huulipunay ja karvanpoistot. Eikö voisi olla myös ilman ja olla hehkeä? Ja aikaa jäisi muuhunkin kuin ulkonäköön.
Miks suomimiehet eivät käytä huulipunaa? Silmämeikkiä käyttävätkin tuppaavat unohtamaan huulten meikkauksen ;D
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska Suomessa on muotia näyttää hoitamattomalta lipeäkalanaamalta, jotta saa leuhkia että mitä kaikkia allergioita on.
:'D Juuri näin! Naiset ymmärtävät kaunistautumisesta sangen vähän kansainvälisesti ottaen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi meikata tai laittautua mitenkään kun vaakaraidallisessa paidassa, legginsseissä ja crocseissa näyttää jo niin järjettömän hyvältä...
Amen :D
Huulipuna sopii erityistilanteisiin kuten juhlameikkiin tai kuvauksiin, malleille, misseille jne. Jos joku variksenpelätin luulee olevansa kauniimpi räikeää huulipunaa sipaistuaan, on totaalisen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Koska useimmat ovat niin kalpeakasvoisia, että runsashuulipunan käyttö näyttää hölmöltä. Neutraalimpia punia taas ei tottumaton silmä edes havaitse.
ei oo lainkaan totta. vaaleille käy tosi hyvin juuri vahvat värin.
ja vastaus: suomalaiset naiset eivät yleensä käytä huulipunaa, koska he "eivät halua erottua". ovat hiirulaisia. lisäksi huulipunaa käyttävä on järki-ihmisen korostustapa, tunneihminen suhraa silmiään.
itse olen aina käyttänyt kunnolla jonkin väristä huulipunaa. on joka arkipäivä. on osa mun persoonaa.
just ilman huulipunaa ei pliisu tyyppi näyttää yhtään miltään, mutta suomalaiset haluavat olla pliisuja.
Mä rakastan huulipunaa ja käytänkin päivittäin! Jos on tottunut käyttämään vaan hennon värisiä kiiltoja niin varmasti aluksi näyttääkin huulet oudolta ja voi ajatella ettei ko. väri sovi ollenkaan, vaikka sopisikin hyvin. :) Vaikka muuta meikkiä ei olisi paljoa ollenkaan, kasvoista tulee skarpimmat huulipunan kanssa mun mielestä. Talvipakkasilla oli ihanan piristävää käyttää vähän pinkimpää punaa ja nyt kesällä taas korallinpunaista. Mutta tosiaan, jokainen meikatkoon niin mikä itsestä tuntuu kotoisalta. N24
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset naiset eivät nähtävästi lähde ulos ilman huulipunaa, kuten minun Pariisin toimiston kolleganaiset. Hoitavat kasvojensa ihoa hyvin, laittavat aamulla sävytetyn päivävoiteen, ripsiväriä ja punaista huulipunaa. Vaatteet ovat yleensä mustat, jalassa mustat ballerinatossut, laukku on musta joka ei huuda logoa, ja ainoat väripilkut ovat värillinen laadukas silkkihuivi kaulassa (yksivärinen tai kuvioitu) ja se punainen huulipuna. Niin bruneteilla kuin blondeilla. Simppeliä ja tyylikästä :)
Kuulostaa tylsältä massakulttuurilta, josta kukaan ei uskalla poikeata, ettei vain olisi "tyylitön".
Minulla on luonnostaan vahvan punaiset huulet ja selvä rajaus ihoon nähden. Ei ole mitään syytä laittaa huulipunaa.
Mulle tulee huulipunan kanssa helposti ylimeikattu ja tällätty olo. Silmiä voin meikata vahvastikin, mutta huulia en vaan osaa. Mun suu on pieni ja huulet ohuehkot, joten pelkään, et huulipuna vain korostaa sitä. Sitten on vielä se oikea sävy. Tartteisin varmaan apua sävyn valinnassa, etten ottaisi väärää väriä. Väärän sävyinen huulipuna pilaa meikin, näyttää halvalta tai tyylittömältä sekä tekee hampaat keltaisen näköiseksi.
Pitäis vain opetella. En osaa kaikkea muutakaan meikkaamisessa, esim. luomiväriä en osaa valita enkä laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset naiset eivät nähtävästi lähde ulos ilman huulipunaa, kuten minun Pariisin toimiston kolleganaiset. Hoitavat kasvojensa ihoa hyvin, laittavat aamulla sävytetyn päivävoiteen, ripsiväriä ja punaista huulipunaa. Vaatteet ovat yleensä mustat, jalassa mustat ballerinatossut, laukku on musta joka ei huuda logoa, ja ainoat väripilkut ovat värillinen laadukas silkkihuivi kaulassa (yksivärinen tai kuvioitu) ja se punainen huulipuna. Niin bruneteilla kuin blondeilla. Simppeliä ja tyylikästä :)
Kuulostaa tylsältä massakulttuurilta, josta kukaan ei uskalla poikeata, ettei vain olisi "tyylitön".
Onneksi suomalaisnaiset eivät ole tylsää massakulttuuria. Mitä nyt puistattavat olemuksellaan.
Vierailija kirjoitti:
pulutossu kirjoitti:
Tykkään todella luonnollisesta ja raikkaasta lookista niin itselläni kuin muillakin, sellainen peruspunainen huulipuna näyttää minusta lähes kenen tahansa päällä tätimäiseltä, anteeksi nyt vain. Eikä asiaa auta jos sävyä vähän vaihtaa, ruskeat, vaaleanpunaiset ja oranssit ovat aika hölmön näköisiä, enkä sano tätä pahalla. Se myös tuntuu inhottavalta huulilla, onnistun jotenkin levittämään sen pitkin suupieliä ja varmaan "syön" sen huuliltani kun tunnin päästä punaa ei näy ollenkaan.
Muuten kyllä tykkään laittautua ja olen näyttävän näköinen nainen.
Voi tuota itsekehun määrää... 😂 näyttävän näköinen nainen mutta naama kuin olmi ja hiuksetkin ihan valjut? Juujuu. No MINUN mielestäni moni nainen näyttää freesiltä ja kauniilta sopivan huulipunan ja meikin kanssa. Ainakin semmoiset joilla piirteet ilman meikkiä on kuin kempterapiasta tulleella.
No voi heipparallaa taas kerran. Kai sitä nyt itseään saa sanoa näyttävän näköiseksi vaikka Suomessa ollaankin, sitten kyllä ymmärtäisin närkästyksesi jos kehuisin itseäni vaikkapa tyrmäävän kauniiksi, mutta hei, näyttävän näköinen, onko se nyt niin paha edes suomalaiselle? Kuinka sinä ja yläpeukkua kommentillesi antaneet kuvittelette meidän naisten sitten uskaltavan olla näyttävän näköisiä, jos sellaiseksi ei edes itseään saa missään nimessä anonyyminä sanoa? Enkä sanonut missään vaiheessa kasvojeni olevan kalpeat ja hiukset valjut. Menepä opettelemaan lukutaitoa ja käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
pulutossu kirjoitti:
Tykkään todella luonnollisesta ja raikkaasta lookista niin itselläni kuin muillakin, sellainen peruspunainen huulipuna näyttää minusta lähes kenen tahansa päällä tätimäiseltä, anteeksi nyt vain. Eikä asiaa auta jos sävyä vähän vaihtaa, ruskeat, vaaleanpunaiset ja oranssit ovat aika hölmön näköisiä, enkä sano tätä pahalla. Se myös tuntuu inhottavalta huulilla, onnistun jotenkin levittämään sen pitkin suupieliä ja varmaan "syön" sen huuliltani kun tunnin päästä punaa ei näy ollenkaan.
Laittautunut, luonnollinen, raikas ja NÄYTTÄVÄNnäköinen, jep :-D
Laittautua voi muullakin tavoin kuin meikkaamalla tietyllä tavalla, esimerkiksi hiusten laitto on laittautumista, samoin asuvalintojen tekeminen, korujen laitto, ihokarvojen ajaminen, parfyymin suihkauttaminen yms. ainakin minun silmissäni.
Tärkein syy on se, että mun huulet on aina liian kuivat huulipunalle. Tykkään ennemmin käyttää sävytettyä huulirasvaa, ettei mun huulet näytä samalta ku salkkareitten Monicalla. Toinen syy on se, että olen liian laiska rajaamaan huuliani ja ilman huultenrajauskynää huulipuna karkaa helposti. Muutenkin tykkään huolimattomasta meikkityylistä, käytän lähinnä vain vedenkestävää ripsaria ja kivipuuteria + silmänympäryksiin valokynää ja tuntuisi vaivalloiselta joutua katsomaan vähän väliä peiliin että eihän ole huulipunaa hampaissa.
Ihoni on kellertävän lämminsävyinen, joten minulle sopii oranssihtava puna. Ongelmana siinä sävyssä onkin, että hampaat näyttävät liian keltaisilta :D Suuret on murheet, heh.
Mulla on aika tummat huulet luonnostaan. En tunne tarvitsevani huulipunaa korostamaan niitä, vaan enemmän rajaukseen ja muotoiluun. Arkimeikissä käytän talvella Rimmelin Lasting Finish huultenrajauskynää (Indian Pink on sävy joka on lähinnä omaani) ja saman firman huulikiiltoa (sävy glossaholic). Tykkään muotoilla huulet rajauskynällä ja sitten vaan lisään kiiltoa päivän mittaan. Iltameikissä sama rajauskynä ja esim Chanelin Coco huulipuna sävy indémodable. Mulla on rosacea ja vaikka saankin sen pidettyä kurissa, joskus iho vähän punoittaa, joten tummat sinipohjaiset pinkit käy mulle parhaiten talvella. Kesällä ruskettuneeseen ihooni sopii Rimmelin Tiramisu rajauskynä ja Snog-sävyn huulikiilto. Eli ihan eri sävyt kuin talvella. Viimeksi laitoin YSL:n huuliöljyä illaksi ja se toimi hyvin. YSL:llä ei vaan ole juuri oikeata sävyä mulle.
Kellertävät hampaat, siinä mun syy. En muutenkaan osaa meikata kunnolla, vaikka olen yrittänyt. En saa edes panda-silmänalusia peitettyä, bb/cc/meikkivoide ei levity kunnolla, vaikka sekoitan joukkoon kosteusvoidetta. En tiedä johtuuko pintakuivasta ihosta. Eli ei huulipuna minua ainakaan kaunista :D
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pulutossu kirjoitti:
Voi tuota itsekehun määrää... 😂 näyttävän näköinen nainen mutta naama kuin olmi ja hiuksetkin ihan valjut? Juujuu. No MINUN mielestäni moni nainen näyttää freesiltä ja kauniilta sopivan huulipunan ja meikin kanssa. Ainakin semmoiset joilla piirteet ilman meikkiä on kuin kempterapiasta tulleella.
No voi heipparallaa taas kerran. Kai sitä nyt itseään saa sanoa näyttävän näköiseksi vaikka Suomessa ollaankin, sitten kyllä ymmärtäisin närkästyksesi jos kehuisin itseäni vaikkapa tyrmäävän kauniiksi, mutta hei, näyttävän näköinen, onko se nyt niin paha edes suomalaiselle? Kuinka sinä ja yläpeukkua kommentillesi antaneet kuvittelette meidän naisten sitten uskaltavan olla näyttävän näköisiä, jos sellaiseksi ei edes itseään saa missään nimessä anonyyminä sanoa? Enkä sanonut missään vaiheessa kasvojeni olevan kalpeat ja hiukset valjut. Menepä opettelemaan lukutaitoa ja käytöstapoja.
Joo-o, on sunkin elämä hankalaa kun jokaiseen sanaan pitää tarttua noin perinpohjin ja kirjaimellisesti :D ei jumalauta mikä luuseri. Luuletko että olet lähelläkään noita freesiä mimmejä mitä linkkasit? Noita kuvia on muokattu. Ja suomalaisen naama ilman meikkiä muistuttaa kieltämättä lipeäkalaa.
Pitänee laittaa huomenna meikkiä naamaan kun lähden mökiltä kotiin. En järkytä muita ihmisiä matkan varrella.
Siksi, että punan kanssa on vaikea olla. Täytyy koko ajan varoa ettei suuta hipaise mikään (käsi, hiukset, vaatteet...) ja lisäksi syöminen on vaikeaa ellei halua että puna leviää ympäri suuta tai kuluu rumasti. Toki huulipunaa voi lisätä ja itseään peilata koko ajan mutta se on liian työlästä. Siksi säästän punan spesiaalihetkiin. Värillinen huulirasva ajaa saman asian.