Miks suominaiset käyttää niin vähän huulipunaa?
Kommentit (141)
Koska täällä ei tunneta tarvetta niin kovasti toisten takia laittautua. Minusta se on hyvä. Ei miehetkään huuliaan punaa.
Kyllä jokainen on kaunis ihan luonnollisenakin, ei siihen punaa tarvita :)
Meikit, VARSINKIN huulipunat, sisältää myrkyllisiä kemikaaleja. Ja niitä sitten syötte jatkuvasti? Ei kiitos. Puhumattakaan koko meikkiteollisuudesta.
Itse laitan, jos tekee mieli laittautua vaikka ulos yms. Mutta en todellakaan jokapäivä päivän mittaan lisäillen..
Eipä auta se juuri minun väreihini sopiva oikeinsävyinen huulipuna, kun mikään ei vaan näytä hyvältä akneihoa vasten. Huono iho pilaa kokonaisuuden. Näytän huulet punattuna vaan siltä että kato hei, aknenaama on oikein laittautunut. 😑 Tottakai meikkaan, mutta se on välttämättömyys eikä mikään mukava tyylikeino.
En tiedä muista mutta omasta mielestä huulipuna näyttää useimmilla vaan ällöltä.
Mulle ei sovi kirkkaanpunainen huulipuna (monen kosmetologin mielestä). Enkä ittekään tykkää kirkkaanpunaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset naiset eivät nähtävästi lähde ulos ilman huulipunaa, kuten minun Pariisin toimiston kolleganaiset. Hoitavat kasvojensa ihoa hyvin, laittavat aamulla sävytetyn päivävoiteen, ripsiväriä ja punaista huulipunaa. Vaatteet ovat yleensä mustat, jalassa mustat ballerinatossut, laukku on musta joka ei huuda logoa, ja ainoat väripilkut ovat värillinen laadukas silkkihuivi kaulassa (yksivärinen tai kuvioitu) ja se punainen huulipuna. Niin bruneteilla kuin blondeilla. Simppeliä ja tyylikästä :)
Tästä tulee ensin ajateltuna simppelin tyylikäs vaikutelma, kyllä. Mutta eivätkö nuo naiset ole jo ihan toistensa kopioita? Missä yksilöllisyys? Erilaisessa huivissako :)
Muuten meikkaan, mutta en jotenkin osaa olla huulipunan kanssa. En jaksa varoa syömisiä ja juomisia ja pelätä värin leviämistä tai hampaisiin joutumista.
Valitsen mieluummin miesystäväni kanssa suukottelun kuin huulipunan tai -kiillon jatkuvan korjailun. 😊 Sinkkuna ollessani käytin kyllä useimmiten huulikiiltoja.
Miksi minä en käytä: pyöreä kasvojen muoto, pieni suu mutta runsaahkot huulet. Huulipunassa näytän mollamaijalta, pikku tytöltä joka on käyttänyt äidin huulipunaa, sutturalta.... Ikää 37v. Tai sitten en vain osaa tai en ole tottunut? Sävytetty maltillinen huulikiilto tai ihan vain vaseliini on mun juttu.
Huulipunan kanssa on huono pussailla.
Kaikille naisille ei sovi huulipuna, ainakaan se kirkkaan punainen. Joistakin naisista tulee ihan sirkus klovnin näköisiä, joistakin naisista tulee transun näköisiä.
Koska mulla on luonnostaan niin tummat huulet, että mikään huulipuna ei oikein tahdo näyttää hyvältä niissä.
pulutossu kirjoitti:
Tykkään todella luonnollisesta ja raikkaasta lookista niin itselläni kuin muillakin, sellainen peruspunainen huulipuna näyttää minusta lähes kenen tahansa päällä tätimäiseltä, anteeksi nyt vain. Eikä asiaa auta jos sävyä vähän vaihtaa, ruskeat, vaaleanpunaiset ja oranssit ovat aika hölmön näköisiä, enkä sano tätä pahalla. Se myös tuntuu inhottavalta huulilla, onnistun jotenkin levittämään sen pitkin suupieliä ja varmaan "syön" sen huuliltani kun tunnin päästä punaa ei näy ollenkaan.
Muuten kyllä tykkään laittautua ja olen näyttävän näköinen nainen.
Laittautunut, luonnollinen, raikas ja NÄYTTÄVÄNnäköinen, jep :-D
Mä oon yksinkertaisesti niin kovin hajamielinen tai kiireinen, että liian usein jää huulipuna meikistä uupumaan. Käytän usein kiireessä sävytettyjä huulirasvoja jotka tuo siis hieman kuultoa ja sävyä, mutta sitten unohdan parannella niitä päivän mittaan :( Olen yrittänyt nyt parantaa tapoja ja säästää aikaa jättämällä silmämeikin minimiin, koska huulipuna on kuitenkin 'se' juttu, joka tekee naamasta meikatun näköisen. Tällä hetkellä metallinhohtoista ei niin räikeää pinkkiä.
Yksi tuttuni ei laita koskaan mitään muuta kuin oikein räikeää punaista/pinkkiä tms huulipunaa, hänen iho on virheetön, ripset ja tummat kulmat samoin kuin hiukset, jotka on aina ihan vaan kammatut ja auki. Ja näyttää muuten uskomattoman upealta.
Lisäksi on toinen ystävä, joka on aina käyttänyt paljon huulimeikkiä - kiiltoa, punaa, tms, joka päivä erilaista ja lisäilee tasaisin väliajoin päivän mittaan. Ja kadehdin kyllä häntä! Osaisinpa ja muistaisinpa itsekin!
Mä noudatan sitä vanhaa ohjetta, että meikissä korostetaan joko silmiä tai suuta, mutta ei molempia yhtä aikaa. Pidän tummasta silmämeikistä ja ihollani on näppyjä, joten meikkipohjani on peittävä. Erottuva huulipuna muuttaisi meikin mielestäni liian raskaaksi.
Täällä taas lipeäkalanaamat keksii selityksiä laiskuudelleen. Muutamat mainitsi, että häiritsee pussailua. Julkilääppijät on niin ällöttäviä, ettei siinä paljon levinneet huulipunat enää tilannetta muuta. Ja kuka muka pussailee työpäivätkin ukkonsa kanssa? En minäkään kotona huulipunaa käytä, mutta ulos en lähde ilman.
Jonkun aiemmin mainitsema puhdas punainen ei muuten ole sama kuin kirkkaan/räikeän punainen, eikä välttämättä todellakaan mikään vahapinta huulilla. Esim. Lumenella on hyvin edullisia ns. kuultopunia, joissa on paljon hyviä punaisen sävyjä. Aknesta kärsivän tai jatkuvasti punastuvan kannattaa käydä vaikka Sokoksen tai Stokkan kosmetiikkaosastoilla, joissa on huulimeikkejä tekeviä maskeeraajia paikalla, niin löytyy oikea sävy. Hyvin valittu huulipuna vie huomiota pois ihon ongelmista, ei korosta niitä. Ja niille, joiden huulipuna katoaa hetkessä on nykyään tarjolla ns. kestopunia. Esim. Max Factorilla on sellainen, jonka luvataan kestävän 24 h. Niin pitkään en ole itse pitänyt eli en tiedä pitääkö lupaus paikkansa, mutta yhden työpäivän kestää helposti.
Jos ei oikeasti vaan kiinnosta, niin sanoo sitten niin, eikä korota itseään "huulipunallisten" yläpuolelle tuollaisilla typerillä tekosyillä kuin "pussailen mielummin mieheni kanssa" tai "näyttää tätimäiseltä ja olen luonnollinen ja raikas". Ei kenekään ole pakko tehdä yhtään mitään ulkonäkönsä eteen ja jos joku on mieluusti haalea olmi, niin se on ihan ok, mutta sen voi sitten myöntää, eikä keksiä olemattomia syitä. Iho-ongelmien kanssa kamppailevien epävarmuuden sopivasta huulipunasta ymmärrän oikein hyvin ja siihen kannattaakin käyttää ammattilaisen apua.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska Suomessa on muotia näyttää hoitamattomalta lipeäkalanaamalta, jotta saa leuhkia että mitä kaikkia allergioita on.
Ahahahahaha meinas purskahtaa aamukahvit nenästä, kiitos, päivän paras tähän mennessä 😂😂😂😂😂
Huuleni ovat ohuet viivat ja hampaat isot. Puna menee hampaisiin ja on vaikea saada pysymään huulilla koska ne ovat niin ohuet. Täyteläisillä huulilla puna näyttää hyvältä.
Miksi meikata tai laittautua mitenkään kun vaakaraidallisessa paidassa, legginsseissä ja crocseissa näyttää jo niin järjettömän hyvältä...
Käykö punainen huulipuna myös, kun naama on punainen? Vai mikä väri silloin sopii? Itselläni posket punoittaa kaikkea muuta kun kauniisti, joten huulipunan käyttö on tuntunut todella tyhmältä, miksi korostaa sitä punoitusta? Enkä osaa myöskään peittää punoitusta, joutuisi laittamaan sellaiset pakkelit naamaan ettei vaan kiinnosta. En siis osaa meikata, siksi en käytä huulipunaa.