Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks suominaiset käyttää niin vähän huulipunaa?

Vierailija
06.07.2016 |

?

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää, onnistun aina sotkemaan sen enkä muutenkaan tajua huulipunan pointtia. Se värjää huulet, ja... siinäpä se. Ei se minusta muuta kasvoja mitenkään. En kyllä tajua sitäkään miten hiusmallit muka muuttaa kasvojen muotoa joten ehkä olen vain yksinkertainen tässä asiassa.

Vierailija
62/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää huulipunista, siinä syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas lipeäkalanaamat keksii selityksiä laiskuudelleen. 

Esim. Max Factorilla on sellainen, jonka luvataan kestävän 24 h. Niin pitkään en ole itse pitänyt eli en tiedä pitääkö lupaus paikkansa, mutta yhden työpäivän kestää helposti.

Sinähän herttainen ihminen olet, kun käyt muita täällä haukkumassa. Sinä olet varmaan maailmankaikkeuden kaunein nainen. Eli keskity sä vaan oman pärstäsi ihailuun.

Tuo Max Factorin kestopuna on ihan kamalaa. Olen kokeillut ja se imi kaiken kosteuden pois huulilta ja siihen kuivuuteen ei auttanut mikään huulirasva. Sitten se lähti suikaleina irti.

Vierailija
64/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipeäkalanaama? Liian räikeää? Siis onko se että vaaleaihoisilta on kielletty huulipuna joku suomalainem juttu?

Vierailija
65/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi esim. Maija Vilkkumaa ja Sanna Ukkola, jolla kummallakin on suuri suu ja kun se vedetään räikyvän punaiseksi, niin näyttää suorastaan pelottavalta.

Vierailija
66/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas lipeäkalanaamat keksii selityksiä laiskuudelleen. Muutamat mainitsi, että häiritsee pussailua. Julkilääppijät on niin ällöttäviä, ettei siinä paljon levinneet huulipunat enää tilannetta muuta. Ja kuka muka pussailee työpäivätkin ukkonsa kanssa? En minäkään kotona huulipunaa käytä, mutta ulos en lähde ilman.

Jonkun aiemmin mainitsema puhdas punainen ei muuten ole sama kuin kirkkaan/räikeän punainen, eikä välttämättä todellakaan mikään vahapinta huulilla. Esim. Lumenella on hyvin edullisia ns. kuultopunia, joissa on paljon hyviä punaisen sävyjä.  Aknesta kärsivän tai jatkuvasti punastuvan kannattaa käydä vaikka Sokoksen tai Stokkan kosmetiikkaosastoilla, joissa on huulimeikkejä tekeviä maskeeraajia paikalla, niin löytyy oikea sävy. Hyvin valittu huulipuna vie huomiota pois ihon ongelmista, ei korosta niitä. Ja niille, joiden huulipuna katoaa hetkessä on nykyään tarjolla ns. kestopunia. Esim. Max Factorilla on sellainen, jonka luvataan kestävän 24 h. Niin pitkään en ole itse pitänyt eli en tiedä pitääkö lupaus paikkansa, mutta yhden työpäivän kestää helposti.

Jos ei oikeasti vaan kiinnosta, niin sanoo sitten niin, eikä korota itseään "huulipunallisten" yläpuolelle tuollaisilla typerillä tekosyillä kuin "pussailen mielummin mieheni kanssa" tai "näyttää tätimäiseltä ja olen luonnollinen ja raikas". Ei kenekään ole pakko tehdä yhtään mitään ulkonäkönsä eteen ja jos joku on mieluusti haalea olmi, niin se on ihan ok, mutta sen voi sitten myöntää, eikä keksiä olemattomia syitä. Iho-ongelmien kanssa kamppailevien epävarmuuden sopivasta huulipunasta ymmärrän oikein hyvin ja siihen kannattaakin käyttää ammattilaisen apua.

Oletpa ihanan empaattinen ihminen. Minä en tykkää käyttää huulipunaa, meikkaan muutenkin tosi vähän/luonnollisen näköisesti. En varsinkaan ala käyttämään huulpunaa sen takia että  se on jonkun tuntemattoman tyypin takia esteettistä. Minusta jokainen saa meikata tai olla meikkaamatta niin kuin haluaa, ketään tarvi sen vuoksi nimitellä.

T. Laiska lipeäkalanaama

Vierailija
67/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulikiilto tai värillinen huulirasva on kivempi. En laita väriä huuliin kun ei ole muutakaan meikkiä naamassa.

Vierailija
68/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on todella pulleat huulet ja sitten kun ne vielä punaa niin näyttää siltä kuin olisi kumihuulet.

Vierailija
69/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en käytä muutakaan meikkiä mm.

- ympäristösyistä

- siihen menee rahaa

- meikkaamiseen kuluu aikaa

- meikki ei tee hyvää iholle

- meikki ei sovi minulle

- en osa meikata, eikä kiinnosta opetella

- tykkään omasta ja useimpien muiden ihmisten kasvoista enemmän ilman meikkiä

- meikki tahraa

- meikki haisee, enkä voi sietää turhia ällöttäviä kemikaalihajuja

Vierailija
70/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on todella pulleat huulet ja sitten kun ne vielä punaa niin näyttää siltä kuin olisi kumihuulet.

Siihen löytyy omat niksit.

Monella on pelkät viivahuulet luonnostaan.

Vierailija
71/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme huulipunaa. Lähes musta tummanpunainen matta, kirkkaanvioletti kiiltävä ja kirkkaanpunainen matta. Noista violetti on suosikki.

Nyt olis tarkoitus tilata keltaista, valkoista, nudea, sinistä, mustaa, violettia ja vihertävää huulipunaa.

N25

Nyt lähti tilaukseen jeffree starin abused, unicorn blood ja dominatrix. :) pitäis olla kestäviä.

N25

Vierailija
72/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä välillä kun katsoo suominaisia niin ihan kauhistuttaa se värittömyys ja tylsyys, huulipuna tekee ilmeelle paljon! Itse käytän aina kotoa poistuessa huulipunaa. "Se sotkee enkä muista korjailla" kannattaisko sitten investoida hyvään punaan? Esim. Urban Decay kestää syömiset ja juomiset ja pussailut mennen tullen. 

Vierailija
73/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa lukea näitä kommentteja. Te käyttäydytte kuin meikki olisi elintärkeää ja on rikos ihmisyyttä kohtaan olla käyttämättä huulipunaa. Kyllä kaikkien täytyy nyt käyttää aikaa ja vaivaa sopivan punan löytämiseen, ettei ole hailakka ja rumentamassa katumaisemaa. Ei tullut mieleen, että joitain ei vain yksinkertaisesti kiinnosta? Suuret on teidän ongelmat :D Se on vain meikkiä. Pitäiskö munkin vetää pavut nenään, jos joku ei suostu käyttää hametta?

Vierailija
74/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme huulipunaa. Lähes musta tummanpunainen matta, kirkkaanvioletti kiiltävä ja kirkkaanpunainen matta. Noista violetti on suosikki.

Nyt olis tarkoitus tilata keltaista, valkoista, nudea, sinistä, mustaa, violettia ja vihertävää huulipunaa.

N25

Nyt lähti tilaukseen jeffree starin abused, unicorn blood ja dominatrix. :) pitäis olla kestäviä.

N25

Auts, ei olisi kannattanut. Laatu on paskaa ja Jeffree itse paskempi.

Vierailija
75/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

N25

Ite oon kuullu niistä vaan hyvää. :)

N25

Vierailija
76/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Tykkään todella luonnollisesta ja raikkaasta lookista niin itselläni kuin muillakin, sellainen peruspunainen huulipuna näyttää minusta lähes kenen tahansa päällä tätimäiseltä, anteeksi nyt vain. Eikä asiaa auta jos sävyä vähän vaihtaa, ruskeat, vaaleanpunaiset ja oranssit ovat aika hölmön näköisiä, enkä sano tätä pahalla. Se myös tuntuu inhottavalta huulilla, onnistun jotenkin levittämään sen pitkin suupieliä ja varmaan "syön" sen huuliltani kun tunnin päästä punaa ei näy ollenkaan.

Muuten kyllä tykkään laittautua ja olen näyttävän näköinen nainen.

Voi tuota itsekehun määrää... 😂 näyttävän näköinen nainen mutta naama kuin olmi ja hiuksetkin ihan valjut? Juujuu. No MINUN mielestäni moni nainen näyttää freesiltä ja kauniilta sopivan huulipunan ja meikin kanssa. Ainakin semmoiset joilla piirteet ilman meikkiä on kuin kempterapiasta tulleella.

Vierailija
77/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä välillä kun katsoo suominaisia niin ihan kauhistuttaa se värittömyys ja tylsyys, huulipuna tekee ilmeelle paljon! Itse käytän aina kotoa poistuessa huulipunaa. "Se sotkee enkä muista korjailla" kannattaisko sitten investoida hyvään punaan? Esim. Urban Decay kestää syömiset ja juomiset ja pussailut mennen tullen. 

Jep se oikean sävyinen huulipuna tekee oikeasti ihmeitä monelle. Joku päivettävä voide alle, ripsaria ja nätti huulipuna tai edes sävyttävä huulivoide niin johan on kuin eri ihminen.

Vierailija
78/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska täällä ei tunneta tarvetta niin kovasti toisten takia laittautua. Minusta se on hyvä. Ei miehetkään huuliaan punaa.

Kyllä jokainen on kaunis ihan luonnollisenakin, ei siihen punaa tarvita :)

Meikit, VARSINKIN huulipunat, sisältää myrkyllisiä kemikaaleja. Ja niitä sitten syötte jatkuvasti? Ei kiitos. Puhumattakaan koko meikkiteollisuudesta.

Itse laitan, jos tekee mieli laittautua vaikka ulos yms. Mutta en todellakaan jokapäivä päivän mittaan lisäillen..

Pystytkö sinä tietämätön ihminen väittelemään kemikaaleja nykymaailmassa?? Niitä on joka puolella, muutenkin kuin siinä huulipunassas

Vierailija
79/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

N25

Ite oon kuullu niistä vaan hyvää. :)

N25

Noh, varaudu pettymään.

Vierailija
80/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa koska olen ruma, rakastan eri värejä ja olen aivan äärimmäisen visuaalinen ihminen mutta rumuuteni estää minua laittautumasta, vain viehättäville naisille sopii erilaiset näyttävät meikki- ja hiustyylit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän