Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks suominaiset käyttää niin vähän huulipunaa?

Vierailija
06.07.2016 |

?

Kommentit (141)

101/141 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Tykkään todella luonnollisesta ja raikkaasta lookista niin itselläni kuin muillakin, sellainen peruspunainen huulipuna näyttää minusta lähes kenen tahansa päällä tätimäiseltä, anteeksi nyt vain. Eikä asiaa auta jos sävyä vähän vaihtaa, ruskeat, vaaleanpunaiset ja oranssit ovat aika hölmön näköisiä, enkä sano tätä pahalla. Se myös tuntuu inhottavalta huulilla, onnistun jotenkin levittämään sen pitkin suupieliä ja varmaan "syön" sen huuliltani kun tunnin päästä punaa ei näy ollenkaan.

Muuten kyllä tykkään laittautua ja olen näyttävän näköinen nainen.

Voi tuota itsekehun määrää... 😂 näyttävän näköinen nainen mutta naama kuin olmi ja hiuksetkin ihan valjut? Juujuu. No MINUN mielestäni moni nainen näyttää freesiltä ja kauniilta sopivan huulipunan ja meikin kanssa. Ainakin semmoiset joilla piirteet ilman meikkiä on kuin kempterapiasta tulleella.

No voi heipparallaa taas kerran. Kai sitä nyt itseään saa sanoa näyttävän näköiseksi vaikka Suomessa ollaankin, sitten kyllä ymmärtäisin närkästyksesi jos kehuisin itseäni vaikkapa tyrmäävän kauniiksi, mutta hei, näyttävän näköinen, onko se nyt niin paha edes suomalaiselle? Kuinka sinä ja yläpeukkua kommentillesi antaneet kuvittelette meidän naisten sitten uskaltavan olla näyttävän näköisiä, jos sellaiseksi ei edes itseään saa missään nimessä anonyyminä sanoa? Enkä sanonut missään vaiheessa kasvojeni olevan kalpeat ja hiukset valjut. Menepä opettelemaan lukutaitoa ja käytöstapoja.

Joo-o, on sunkin elämä hankalaa kun jokaiseen sanaan pitää tarttua noin perinpohjin ja kirjaimellisesti :D ei jumalauta mikä luuseri. Luuletko että olet lähelläkään noita freesiä mimmejä mitä linkkasit? Noita kuvia on muokattu. Ja suomalaisen naama ilman meikkiä muistuttaa kieltämättä lipeäkalaa.

Ahaa, nyt ymmärrän, sinulla on vain niin paha olla että suollat näppäimistöltäsi tuollaista roskaa, jolla haluat satuttaa jotain random ihmistä av:lla. Et ole nähnyt kasvojani, et voi tietää millainen missi tai sotanorsu olen, älä siis hauku. Ja vaikka tietäisitkin, älä hauku silti. Elämästäsi tulee heti paljon valoisampi.

Vierailija
102/141 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää mun suun muodosta, ja huulipuna vaan korostaa sitä, että on ihan tyhmä suu. Lisäksi en vaan osaa; ihan sama mitä merkkiä laitan, tai kuinka pohjustaisin, punat on poissa alle vartissa. Ja en vaan jaksa olla lisäämässä koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jostain syystä allergisoitunut niille. Aiemmin käytin huulipunaa usein, mutta viime vuoden ajan olen ihmetellyt miksi huulet alkaa kihelmöidä ja niiden ympärykset punoittaa kuivina viikonkin tuon jälkeen. Ja merkeillä ei ole eroja, sama vika kaikissa.

Vierailija
104/141 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska useimmat ovat niin kalpeakasvoisia, että runsashuulipunan käyttö näyttää hölmöltä. Neutraalimpia punia taas ei tottumaton silmä edes havaitse.

Höpsis, kalpea iho on loistava vastapari huulipunalle! Klassinen punainen huulipuna näyttää raikkaammalta kalpealla kuin ruskettuneella iholla. 

Vierailija
105/141 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon miettinyt tätä.

Suomalaiset ajattelee, että naaman maalaamisella nostetaan vain itsetuntoa, ns. "turhaa laittautumista". Hm. Huulipunat on kivoja!

Itse käytän melkein joka päivä. Tyylikästä ja yksinkertaista.

Vierailija
106/141 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käyttää erilaisia huulipunia fiiliksen mukaan. Töihin en laita, koska en koe sitä mukavaksi töissä (kaupassa, jossa ilmastointi kuivattaa huulet..).

Mieluiten juhlatilaisuuksiin laitan. Pidän huulipunista, joiden väri erottuu ja väristä näkee, että huulipunaa on laitettu.

N23

Vierailija
107/141 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan huulupunia! Kyllä sen huomaa kun laittaa itselleen sopivan sävyistä huulipunaa miten kasvot kirkastuvat. Erityisesti oranssiin taittavat sävyt ja punainen huulipuna sopii maidonvalkean ihoni kanssa :) 

Vierailija
108/141 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
109/141 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, melkein aina kun poistun kotoa.

Vierailija
110/141 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain naisten pitää meikata ja olla hehkeitä? Saa olla mutta saa olla myös ilman. Voisitte joskus naiset vähän kyseenalaistaa ja olla vähemmän lampaita. Naisilta vaaditaan kauneuteen kaikenmaailman huulipunay ja karvanpoistot. Eikö voisi olla myös ilman ja olla hehkeä? Ja aikaa jäisi muuhunkin kuin ulkonäköön.

Se, että puoli tuntia aamusta käytän meikkiin, ei todellakaan tarkoita, että aikaa ei jäisi muuhun. HERÄTYS.

Vierailija
111/141 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena käyn lähinnä töissä, kaupassa, salilla, lenkillä ym. Eli mun arkipuuhat ovat sellaisia, joissa sitä huulipunaa ei yleensä käytetä. Työni on sellaista, ettei sinne laittauduta. Jos edellä mainittujen lomassa pyörähdän esim. kaupungilla kahvilla, en ala sitä varten erikseen laittamaan huulipunaa. Juhliin kyllä.

Vierailija
112/141 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska Suomessa on muotia näyttää hoitamattomalta lipeäkalanaamalta, jotta saa leuhkia että mitä kaikkia allergioita on.

Toivottavasti kukaan ei ole niin lammas, että alkaa tällaisten kommenttien vuoksi käyttää huulipunaa.

Vierailija
113/141 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska Suomessa on muotia näyttää hoitamattomalta lipeäkalanaamalta, jotta saa leuhkia että mitä kaikkia allergioita on.

Muodista en tiedä, mutta minä päätin juuri eilen lopettaa kynsien lakkaamisen, koska taidan olla allerginen.

Vierailija
114/141 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivahuulia on huono punata.

Vierailija
115/141 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen meikannut ja siis käyttänyt huulipunaa ihan nuoresta alkaen. Minulla on nytkin varmaan kymmeniä huulipunia, joita myös käytän. 

Mielenkiintoiselta tuntui, kun yksi souminainen kommentoi kirkkaanpunaista huulipunaani (joka mätsäsi vaatteisiini) "ihan kuin juhliin menossa!"

Vierailija
116/141 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän joka päivä.

Vierailija
117/141 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tykkää käyttää, kuten moni jo maininnut niin jotenkin en pidä siitä huulipunan tunteesta huulilla.

Olen kyllä hyvin huoliteltu aina noin muuten, meikkaan joka päivä (hyvin kevyt meikkivoide tai bb-voide, vähän peiteainetta tummille silmänalusille, kevyt sipaisu poskipunaa ja luomille neutraali nude tai vaaleahko ruskea tai persikkainen sävy jota myös kevyesti alaluomille ulkonurkkaan silmiä, ripsari ja kulmakarvojen huolittelu kulmavahalla tai kulmakynällä). Mutta huulille laitan useimmiten vain punasävytettyä huulirasvaa tai pikkusipaisun punasävyistä kiiltoa.

Mielestäni oikein kiva meikki tulee noin ja ilme piristyy ilman kirkasta huulipunaakin. Juhliinkin meikkaan usein enemmän silmiä, joskin toisinaan laitan silloin huulipunaa (aika neutraali sävy, nudesta vähän punaisempaan päin).

Vierailija
118/141 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitenkään erityisen allerginen, no urtikariaa on - tutkittu eikä saatu selville, aiheuttaako sen joku. Mutta huulipunista saan oudon  ahdistavan tunteen kurkkuuni. Ja kaikki ne maistuukin kummallisilta. Joten arkisin en käytä, vaikka muuten meikkaan silmäni ja talvella ihonikin.

Nuorena kun kävin tanssimassa, kyllä laitoin, tosin en tainnut oikein osata punata ohuita huuliani ja pelkäsin aina, että punat on pitkin poskia.

Vierailija
119/141 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä auta se juuri minun väreihini sopiva oikeinsävyinen huulipuna, kun mikään ei vaan näytä hyvältä akneihoa vasten. Huono iho pilaa kokonaisuuden. Näytän huulet punattuna vaan siltä että kato hei, aknenaama on oikein laittautunut. 😑 Tottakai meikkaan, mutta se on välttämättömyys eikä mikään mukava tyylikeino.

Mikset mene laakariin? Akneiho voidaan nykyaan hoitaa pois. Asun USAssa enka muista milloin olisin nahnyt teiniakaan jolla olisi nappyja namassa.

Melkein kaikilla merkeilla on kestopunia jotka eivat sotke, tartu hampaisiin tai levia, esim. Revlonin Colorstay-linja.

Vierailija
120/141 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan oppinut. Olen yrittänyt, mutta saan aina vihjailuja, että sotkuisesti on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi