Miks suominaiset käyttää niin vähän huulipunaa?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska useimmat ovat niin kalpeakasvoisia, että runsashuulipunan käyttö näyttää hölmöltä. Neutraalimpia punia taas ei tottumaton silmä edes havaitse.
Iho ei voi olla liian vaalea. Huulipunan sävy kun on oikea niin sopii.
Eli millainen tulipunainen käy oikein vaalealle?
Huulipunan ei ole pakko olla joko täysin nude tai tulipunainen. Siinä välissäkin on värejä. Jos ihosi pohjaväri on keltainen, kokeile oranssiin taittavaa punaa. Jos pohjavärisi on sininen, kokeile siniseen taittavaa väriä kuten jotain pinkkiä.
On todistetuksi olemassa yksi todella peruspunainen tyylikäs sävy joka sopii lähes kaikille ja pysyy myös huulilla, ja se on MAC-kosmetiikkamerkin värisävy 'Ruby Woo'.
Arvatenkin MACin bestseller. Kuvissa kyseistä huulipunaa laitetty eri sävyisille naisille
http://www.goodhousekeeping.com/beauty/makeup/g2771/best-red-lipstick-f…
Huuleni ovat niin pulleat ja punaiset, etteivät ne tarvitse huulipunaa.
äiti punaa aina huulensa. jännä kun en ollukaan miettinyt tätä asiaa ennen
itse en koskaan, on tosi ohuet huulet niin huulipuna näyttää omaan silmän vähän ankeelta
Laitan aina jotain väriä huulille, kun astun ovesta ulos, muuten on alaston ja halju olo.
En tiedä. Itse punaan huulet aina ulos lähtiessä. Väreinä kesällä vadelma tai kirkas hotpink, talvella kirkkaanpunainen. Olen kohtuullisen kalvakka blondi, jolla kuitenkin keltapohjainen iho.
Suomalaiset koostuvat pääasiassa miehistä ja naisista. Jotkut miehet eivät ole koskaan käyttänyt huulipunaa.
En tiedä johtuuko sitten suomalaisuudesta, mutta itse en vaan tykkää käyttää huulipunaa, vaikka muuten kyllä meikkaankin aina kun olen ihmisten ilmoilla. Käyn myös salilla, kampaajalla säännöllisesti, panostan pukeutumiseen jne, eli en ole ihan perämetsästä reväisty ilmestys muuten, huulipuna vaan ei nappaa. Tuntuu että sitä täytyy olla koko ajan korjailemassa tai ainakin kyttäämässä ettei se ole levinnyt tai kulunut. Huulikiilto on jees.
Vierailija kirjoitti:
On todistetuksi olemassa yksi todella peruspunainen tyylikäs sävy joka sopii lähes kaikille ja pysyy myös huulilla, ja se on MAC-kosmetiikkamerkin värisävy 'Ruby Woo'.
Arvatenkin MACin bestseller. Kuvissa kyseistä huulipunaa laitetty eri sävyisille naisille
http://www.goodhousekeeping.com/beauty/makeup/g2771/best-red-lipstick-f…
Järkyttävä näky sillä tatuoidulla blondilla tuollainen räikeä sävy.
Olen kai poikkeus, koska käytän joka päivä huulipunaa. Varmuuden vuoksi punaan hieman huulien ylikin ja suupieliin vähän extraa. Näyttää varmasti Batmanin Jokerilta, mutta kehuja olen aina saanut ;)
Vierailija kirjoitti:
Koska useimmat ovat niin kalpeakasvoisia, että runsashuulipunan käyttö näyttää hölmöltä. Neutraalimpia punia taas ei tottumaton silmä edes havaitse.
Puhdas punainen huulipuna sopii kaikille, oli kalpea tai ei. Samoin roosa ihon sävyn mukaan joko kylmään tai lämpimään taittaen. Ihon tummuus tai vaaleus ei siis millään tavalla estä huulipunan käyttöä, eikä saa ketään näyttämään hölmöltä. Kommenttisi oli hölmö.
Jos Ap tykkää käyttää niin eihän muiden ole pakko? Vapaa maa?
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska Suomessa on muotia näyttää hoitamattomalta lipeäkalanaamalta, jotta saa leuhkia että mitä kaikkia allergioita on.
Tai voi myös leuhkia sillä, että suoriutuu aamulla töihin 10 minuutissa. Tämä on monen suomalaisen mielestä joku käsittämätön hyve. Kuka tahansa voi lähteä aamulla kotoa vartti heräämisestä, jos ei välitä yhtään siitä, miltä näyttää eli se ei ole mikään erikoinen taito, lahjakkuus tms., niin kuin valitettavan moni tuntuu luulevan.
Käytä itse aikaa ja rahaa siihen, että levität kemikaaleja (joita väistämättä syöt) huulillesi sitä varten, että joku toinen saisi esteettisemmän elämyksen .
Tässä maassahan stylistit neuvoo vanhoja naisia käyttämään räikeän punaista huulipunaa. Ja sen huomaa :/ Ei tavallisella kansalla tosin ja hyvä niin!
Haluaisin kyllä käyttää huulipunaa ja yritänkin nyt vihdoin opetella siihen toden teolla. Se piristää ilmettä niin paljon, kunhan se vain ei ole sellainen kelmeä ihoa vaaleampi sävy.
Yleensä minulla ei huulipuna oikein pysy. Se vain katoaa, eli kai sitten tulen huomaamattani nuolleeksi tai syöneeksi sen pois.
Tykkään todella luonnollisesta ja raikkaasta lookista niin itselläni kuin muillakin, sellainen peruspunainen huulipuna näyttää minusta lähes kenen tahansa päällä tätimäiseltä, anteeksi nyt vain. Eikä asiaa auta jos sävyä vähän vaihtaa, ruskeat, vaaleanpunaiset ja oranssit ovat aika hölmön näköisiä, enkä sano tätä pahalla. Se myös tuntuu inhottavalta huulilla, onnistun jotenkin levittämään sen pitkin suupieliä ja varmaan "syön" sen huuliltani kun tunnin päästä punaa ei näy ollenkaan.
Muuten kyllä tykkään laittautua ja olen näyttävän näköinen nainen.
Mulla on kolme huulipunaa. Lähes musta tummanpunainen matta, kirkkaanvioletti kiiltävä ja kirkkaanpunainen matta. Noista violetti on suosikki.
Nyt olis tarkoitus tilata keltaista, valkoista, nudea, sinistä, mustaa, violettia ja vihertävää huulipunaa.
N25
Ei vaan kiinnosta maalata huulia. Ei ole mun juttu. En tykkää että naamassa on ylimääräistä tököttiä.