Sinä Applen käyttäjä hoi
Oletetaan, että sinulla on Macbook niin voisitko ajatella käyttäväsi esim. Asuksen Zenbookia missä speksit ovat huomattavasti paremmat, hinta muutama satasen halvempi ja vehkeeseen olisi windowsin sijaan asennettu viimesin Hackintosh? Vai haetko sillä omenan kuvalla jotain statusta?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Se riittää mulle, miksei sulle?
Miksi ei riittäisi? Eihän minua edes kiinnosta mitä käytät etkä sinä edes tiedä mitä minä käytän.
Oletuksesi siitä, että en olisi apple käyttäjä on hupaisa ja kertoo hyvin siitä miten sisäänpäin kääntyneitä me apple käyttäjät olemme sillä heti jos joku ei ylistä pyhää applea niin hyökätään kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin huomaa tästäkin keskustelusta, että toiset ovat käyttämässä niitä koneitaan ja tekemässä niillä töitä tai eivät muuten ole niin kiinnostuneita lelujensa merkeistä mutta yhden merkin käyttäjät valloittivat heti ketjun ylistäen lelujaan. Kertoo paljon tämän yhden merkin käyttäjistä ja siitä, kuinka tärkeä heille on käyttää tiettyä merkkiä ja tietenkin tärkeintä on päästä kertomaan siitä.
Omituista kyllä mutta kaikkien muidenkin muoti tuotteiden kanssa toimitaan samalla tavalla. Muodissa on aina tärkeintä kertoa, että on osa sitä muotia ettei vain kukaan kuvittele ettet olisi. Oli kyseessä sitten apple, fitness, sali tms.
Hetkinen - eikös tässä ketjussa kyseltykään Applen tuotteiden käyttäjien mielipiteitä?
3
Vierailija kirjoitti:
taidaa applen licenssiehdot kieltää laittamasta järjestelmää muihin kuin applen koneisiin.
Saa ne kieltää, mutta mitäs ne tekee kun niitä asennellaan?
PyhäApple kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riittää mulle, miksei sulle?
Miksi ei riittäisi? Eihän minua edes kiinnosta mitä käytät etkä sinä edes tiedä mitä minä käytän.
Oletuksesi siitä, että en olisi apple käyttäjä on hupaisa ja kertoo hyvin siitä miten sisäänpäin kääntyneitä me apple käyttäjät olemme sillä heti jos joku ei ylistä pyhää applea niin hyökätään kimppuun.
Öö, no vaikka siksi, että avasit tämän ketjun ja kyselet näitä asioita, joita kyselet. Kivasti rajasit sen mun muun viestin pois...
Vierailija kirjoitti:
Hyvin huomaa tästäkin keskustelusta, että toiset ovat käyttämässä niitä koneitaan ja tekemässä niillä töitä tai eivät muuten ole niin kiinnostuneita lelujensa merkeistä mutta yhden merkin käyttäjät valloittivat heti ketjun ylistäen lelujaan. Kertoo paljon tämän yhden merkin käyttäjistä ja siitä, kuinka tärkeä heille on käyttää tiettyä merkkiä ja tietenkin tärkeintä on päästä kertomaan siitä.
Omituista kyllä mutta kaikkien muidenkin muoti tuotteiden kanssa toimitaan samalla tavalla. Muodissa on aina tärkeintä kertoa, että on osa sitä muotia ettei vain kukaan kuvittele ettet olisi. Oli kyseessä sitten apple, fitness, sali tms.
Ja aivan samalla tavalla sinä tulet tänne saarnaaman päinvastoin. Mikä tekee sinusta sen paremman?
Kovin meni agressiiviseksi tämä keskustelu....
Vierailija kirjoitti:
Kovin meni agressiiviseksi tämä keskustelu....
Joo, samaa mieltä. Ihmettelen ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka vänkäävät muisten ihmisten tietokoneista.
mistä tuollaisen hackintosh käyttiksellä varustetun asuksen saa ostaa ja pysyykö asuksessa takuu tuollaisella hackintosh käyttiksellä ?
En hae sillä statusta. Olen vain useiden max. vuoden kestäneiden pc-läppäreiden jälkeen kyllästynyt siihen, että mikään ei toimi. Apple toimii kuin junan vessa. Vikoja ei ole koskaan esiintynyt omissa koneissani, jotka olen vaihtanut ainoastaan kun ne ovat vuosien jälkeen hajonneet pudotessaan tms.
Mikään muu konemerkki, ei (ainakaan!) Asus, ei HP, ei Surface jne. ole palvellut yhtä toimivasti, nopeasti ja moitteetta ja etenkin pitkään. En käsitä, miksi tämä on joillekin niin vaikea hyväksyä. Suljettu ympäristö on aina vakaampi, kuin avoin.
Lisäksi, Asus ei kykene tarjoamaan meidän perheellemme toimivaa ekosysteemiä, jossa valokuvat siirtyvät tietokoneelle itsestään, FaceTimen tasoista videopuhelupalvelua tai yhtä helppoa käytettävyyttä.
Rahaa meillä on ilmeisesti tarpeeksi, koska en ole kokenut Applen tuotteita ylivoimaisen kalliiksi, vaan hinta/laatu-suhteeltaan erinomaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan, että sinulla on Macbook niin voisitko ajatella käyttäväsi esim. Asuksen Zenbookia missä speksit ovat huomattavasti paremmat, hinta muutama satasen halvempi ja vehkeeseen olisi windowsin sijaan asennettu viimesin Hackintosh? Vai haetko sillä omenan kuvalla jotain statusta?
On joskus ollut jotain muutakin rautaa mac -käyttiksellä, mutta käytännön toimivuus ei vaan näytä yltävän applen tasolle.
Jossain viimeaikaisessa testissä applen kannettava päihitti selvästi kilpailijansa myös windowssilla varustettuna, eli pelkät numeeriset speksit ei välttämättä vielä lämmitä jos käytännön suorituskyky tai akunkesto jää jälkeen.
Tosin henk.koht asia ei ole ajankohtainen koska vuoden 2008 macbook pro toimii edelleen erinomaisesti.
Mulle on aivan yhdentekevää mitä tietokonetta tai käyttöjärjestelmää sinä käytät - toivoisin että sinullekin olisi.
Käytän Applea koska yhtään Windowsia en enää ikinä halua ja Linuxeilla leikkimiseen ei aika riitä (sitäkin on kokeiltu). Voi olla että joskus ajattelen macOS:stä samoin kuin nyt Windowsista... se jää nähtäväksi.
Joo onhan ne kalliimpia kuin muut tietokoneet muuta niinhän Mersukin on kalliimpi kuin Fiat!
Vierailija kirjoitti:
En osta enää muita koneita kuin Applen koska se on pelkkää rahan ja hermojen säästöä. Kaikki muut kannettavani (5 kpl) (on kestäneet 3 kk-3 vuotta ennen hajoamistaan, nykyinen Applen koneeni on noin 6 vuotta käytössä ja toimii edelleen kuin pakasta vedetty. Minulla on ollut yksi Asuksenkin kone joka kesti 3 vuotta ennen kuin kuukahti lopullisesti, jo vuoden käytön jälkeen se alkoi takkuilla ja kaatuilla ihan huolella. Loppuaikoina se piti formatoida parin kuukauden välein, että sillä pystyi ylipäänsä mitään tekemään.
Käyttöni on ihan normaalia nettailua, videoiden katsomista, tekstin-ja kuvankäsittelyä enkä pidä koneen muistia läheskään täytenä eli tästä ei voi syyttää sitä miksi aiemmat koneet ei kestäneet tuon kauempaa. Aiempien koneiden hintaluokka oli 450-1500 euroa.
Kyllä Asuksen Zenbookit pärjäävät kestävyydessä ihan täysin Macbook Prolle (tai muille Macbookeille.)
Speksien osalta Zenbookit menevät ohikin Applen koneista. En ole tuo ap.
Zenbook Pron saa jopa 4K-näytöllä , ei Apple tarjoa edes tuollaista vaihtoehtoa. Toinen hyvä on Dell Xps 15.
Molemmat nämä mainitut ovat samaa hintaluokkaa kuin Macbook Pro.
Viesteistä voi päätellä, ettei monet ole kovin hyvin perehtyneitä laitteisiin. Apple on onnistunut luomaan vahvan brändin ja tekemään ihan ok laitteita mutta muita vähintään yhtä hyviä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta enää muita koneita kuin Applen koska se on pelkkää rahan ja hermojen säästöä. Kaikki muut kannettavani (5 kpl) (on kestäneet 3 kk-3 vuotta ennen hajoamistaan, nykyinen Applen koneeni on noin 6 vuotta käytössä ja toimii edelleen kuin pakasta vedetty. Minulla on ollut yksi Asuksenkin kone joka kesti 3 vuotta ennen kuin kuukahti lopullisesti, jo vuoden käytön jälkeen se alkoi takkuilla ja kaatuilla ihan huolella. Loppuaikoina se piti formatoida parin kuukauden välein, että sillä pystyi ylipäänsä mitään tekemään.
Käyttöni on ihan normaalia nettailua, videoiden katsomista, tekstin-ja kuvankäsittelyä enkä pidä koneen muistia läheskään täytenä eli tästä ei voi syyttää sitä miksi aiemmat koneet ei kestäneet tuon kauempaa. Aiempien koneiden hintaluokka oli 450-1500 euroa.
Kyllä Asuksen Zenbookit pärjäävät kestävyydessä ihan täysin Macbook Prolle (tai muille Macbookeille.)
Zenbook Pron saa jopa 4K-näytöllä , ei Apple tarjoa edes tuollaista vaihtoehtoa. Toinen hyvä on Dell Xps 15.
Viesteistä voi päätellä, ettei monet ole kovin hyvin perehtyneitä laitteisiin. Apple on onnistunut luomaan vahvan brändin ja tekemään ihan ok laitteita mutta muita vähintään yhtä hyviä löytyy.
En ole koskaan saanut Applelta huonoa tuotetta, mutta Asukselta kyllä. Siitä voi miettiä, onko kyse brändistä vai laadusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en välitä statuksesta, mutta haluan, että mun ei tarvitse ajatella tietokonetta: että riittää kun vaan käytän sitä. Siksi mulle ei ostata yhtään konetta, jonka huolto on mun tehtävä. mä en halua myöskään miettiä, mikä käyttis toimisi tai mistä tällä kertaa asentaisi virussuojan, enkä mitään. Mä jaluan VAIN käyttää konetta. Olen valmis maksamaan siitä, että voin vain käyttää sitä.
Asuksen on muuten hintalaatusuhteeltaan sinänsä huonoja, että onhan ne halpoja, mutta ei ne kestä.
Joo, samaa mieltä Asuksen laitteista. Meillä on muutama, ja myös kavereilla ja sukulaisilla on ollut. Lisäksi Asuksen peleissä - kaikissa niissä, joita olen käyttänyt - on sellainen silmään paistava kamalan kirkas tai ärsyttävästi vilkuttava merkkivalo. Meillä on Asuksen ulkoinen DVD-asema, ja jos käytän sitä, peitän sen valon aina jollaine pehmolelulla tai vaatteella :)
3
Onko ollut nimenomaan Asuksen Zenbook? Muista Asuksen laitteista ei ehkä kannata puhua samassa yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tässä on ehkä se juttu, että jotta saisi Asuksesta jotain irti, täytyy perehtyä ja vertailla ja nähdä vaivaa esim. käyttöjärjestelmän valinnan kanssa. Mä en jaksa nähdä sitä vaivaa, eikä mua kiinnosta. Applen uusi kone on helppo ostaa, kun tietää, mitä saa.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saanut Applelta huonoa tuotetta, mutta Asukselta kyllä. Siitä voi miettiä, onko kyse brändistä vai laadusta.
Applelta ei vain saa yhtään laitetta oikeasti laajalla väriavaruudella. ei yhtä ainutta laitetta, ei kännykkää, ei tablettia, ei läppäriä, ei pöytäkonetta, ei näyttöä..... Ainahan voi toki ostaa Mac Pro:n ja kytkeä sen sitten esim. Eizon näyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en välitä statuksesta, mutta haluan, että mun ei tarvitse ajatella tietokonetta: että riittää kun vaan käytän sitä. Siksi mulle ei ostata yhtään konetta, jonka huolto on mun tehtävä. mä en halua myöskään miettiä, mikä käyttis toimisi tai mistä tällä kertaa asentaisi virussuojan, enkä mitään. Mä jaluan VAIN käyttää konetta. Olen valmis maksamaan siitä, että voin vain käyttää sitä.
Asuksen on muuten hintalaatusuhteeltaan sinänsä huonoja, että onhan ne halpoja, mutta ei ne kestä.
Joo, samaa mieltä Asuksen laitteista. Meillä on muutama, ja myös kavereilla ja sukulaisilla on ollut. Lisäksi Asuksen peleissä - kaikissa niissä, joita olen käyttänyt - on sellainen silmään paistava kamalan kirkas tai ärsyttävästi vilkuttava merkkivalo. Meillä on Asuksen ulkoinen DVD-asema, ja jos käytän sitä, peitän sen valon aina jollaine pehmolelulla tai vaatteella :)
3
Onko ollut nimenomaan Asuksen Zenbook? Muista Asuksen laitteista ei ehkä kannata puhua samassa yhteydessä.
En tiedä mikä se veljeni läppäri oli, mutta ainakin kaikki muut Asuksen tuotteet ovat olleet minusta aika huonoja.
3
Siirryin Macista ja iPhonesta Fujitsuun ja Samsungiin, virhe oli. Aikaa kuluu aivan järkyttävä määrä enemmän näiden jälkimmäisten kanssa. Ei mulle ainakaan ole statuskysymys. Aika on rahaa.
En ole mikään tietokonevelho enkä jaksa tapella laitteiden kanssa. Niin kuin joku jo aiemmin kirjoittikin, parasta on, ettei Applen laitteita tarvitse miettiä, niitä voi vain käyttää. Lisäksi on kätevää, kun kaikki kojeet (iPhone, iPad, MacBook) toimivat synkassa toistensa kanssa.
toi hackintoshan olisi varmasti tosi hyvin bisneskäytössä tuettu käyttis ;-)