Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä Applen käyttäjä hoi

Vierailija
06.07.2016 |

Oletetaan, että sinulla on Macbook niin voisitko ajatella käyttäväsi esim. Asuksen Zenbookia missä speksit ovat huomattavasti paremmat, hinta muutama satasen halvempi ja vehkeeseen olisi windowsin sijaan asennettu viimesin Hackintosh? Vai haetko sillä omenan kuvalla jotain statusta?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitella vaihtavani MacBookia huonompaan touchpadiin, virtaliittimeen, akunkestoon ja laitteistoyhteensopivuuteen. Lisäksi yhdistelmä ei ole tuettu, joten sekin tekee ajatuksen mahdottomaksi.

Asus on ihan kuraa muutenkin, mutta esim. HP:n, Dellin tai Lenovon yritysmallistosta voisin ottaa vastaavan koneen Windows 10:llä työkäyttöön.

Vierailija
42/49 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en välitä statuksesta, mutta haluan, että mun ei tarvitse ajatella tietokonetta: että riittää kun vaan käytän sitä. Siksi mulle ei ostata yhtään konetta, jonka huolto on mun tehtävä. mä en halua myöskään miettiä, mikä käyttis toimisi tai mistä tällä kertaa asentaisi virussuojan, enkä mitään. Mä jaluan VAIN käyttää konetta. Olen valmis maksamaan siitä, että voin vain käyttää sitä.

Asuksen on muuten hintalaatusuhteeltaan sinänsä huonoja, että onhan ne halpoja, mutta ei ne kestä.

Joo, samaa mieltä Asuksen laitteista. Meillä on muutama, ja myös kavereilla ja sukulaisilla on ollut. Lisäksi Asuksen peleissä - kaikissa niissä, joita olen käyttänyt - on sellainen silmään paistava kamalan kirkas tai ärsyttävästi vilkuttava merkkivalo. Meillä on Asuksen ulkoinen DVD-asema, ja jos käytän sitä, peitän sen valon aina jollaine pehmolelulla tai vaatteella :)

3

Onko ollut nimenomaan Asuksen Zenbook? Muista Asuksen laitteista ei ehkä kannata puhua samassa yhteydessä.

En tiedä mikä se veljeni läppäri oli, mutta ainakin kaikki muut Asuksen tuotteet ovat olleet minusta aika huonoja. 

3

Zenbookin tietää siitä että hinta on usein 2x tavallisen Asuksen hinta. Paitsi jos kyseessä on Asuksen peliläppärit eli ROGit, jotka ovat myös kalliita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma Apple joillekin on ;)  Itse käytän siksi että on helppo ja toimiva, ja ei, en fanita Jobsia tai omenalogoa jne.  Se on vain puhelin, tabletti tai tietsikka.

Et voi Hackintoshin kanssa enää vedota siihen, että olisi helpompi käyttää. Meinaan vaan, että jos saa valmiina molemmat niin onko porukka valmis sijoittamaan siinä tapauksessa pelkästään brandin takia huomattavasti huonompaan läppäriin enemmän rahaa?

Perusteletko huonomman/paremman...?

Odottelen niitä perusteluja

Vierailija
44/49 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en välitä statuksesta, mutta haluan, että mun ei tarvitse ajatella tietokonetta: että riittää kun vaan käytän sitä. Siksi mulle ei ostata yhtään konetta, jonka huolto on mun tehtävä. mä en halua myöskään miettiä, mikä käyttis toimisi tai mistä tällä kertaa asentaisi virussuojan, enkä mitään. Mä jaluan VAIN käyttää konetta. Olen valmis maksamaan siitä, että voin vain käyttää sitä.

Asuksen on muuten hintalaatusuhteeltaan sinänsä huonoja, että onhan ne halpoja, mutta ei ne kestä.

Joo, samaa mieltä Asuksen laitteista. Meillä on muutama, ja myös kavereilla ja sukulaisilla on ollut. Lisäksi Asuksen peleissä - kaikissa niissä, joita olen käyttänyt - on sellainen silmään paistava kamalan kirkas tai ärsyttävästi vilkuttava merkkivalo. Meillä on Asuksen ulkoinen DVD-asema, ja jos käytän sitä, peitän sen valon aina jollaine pehmolelulla tai vaatteella :)

3

Onko ollut nimenomaan Asuksen Zenbook? Muista Asuksen laitteista ei ehkä kannata puhua samassa yhteydessä.

En tiedä mikä se veljeni läppäri oli, mutta ainakin kaikki muut Asuksen tuotteet ovat olleet minusta aika huonoja. 

3

Zenbookin tietää siitä että hinta on usein 2x tavallisen Asuksen hinta. Paitsi jos kyseessä on Asuksen peliläppärit eli ROGit, jotka ovat myös kalliita.

En tiedä veljeni läppärin hintaa.

Vierailija
45/49 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bautismo de Fuego kirjoitti:

En voisi kuvitella vaihtavani MacBookia huonompaan touchpadiin, virtaliittimeen, akunkestoon ja laitteistoyhteensopivuuteen. Lisäksi yhdistelmä ei ole tuettu, joten sekin tekee ajatuksen mahdottomaksi.

Asus on ihan kuraa muutenkin, mutta esim. HP:n, Dellin tai Lenovon yritysmallistosta voisin ottaa vastaavan koneen Windows 10:llä työkäyttöön.

7

Asuksen Zenbookit ovat moneen kertaan palkittuja tuotteita. Delliltä erityisesti Xps-sarjalaiset ovat hyviä myös. Lenovon yrityskoneet menettelee, käytön itse jatkuvasti työkäytössä. HP:lta en ole ikinä löytänyt yhtään todella hyvää kannettavaa, useita olen käyttänyt (myös Elitebookeja ja myös Dreamcolor-näytöllä varustettuja), usein ovat ihan ok mutta eivät huippua.

46/49 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta enää muita koneita kuin Applen koska se on pelkkää rahan ja hermojen säästöä. Kaikki muut kannettavani (5 kpl) (on kestäneet 3 kk-3 vuotta ennen hajoamistaan, nykyinen Applen koneeni on noin 6 vuotta käytössä ja toimii edelleen kuin pakasta vedetty. Minulla on ollut yksi Asuksenkin kone joka kesti 3 vuotta ennen kuin kuukahti lopullisesti, jo vuoden käytön jälkeen se alkoi takkuilla ja kaatuilla ihan huolella. Loppuaikoina se piti formatoida parin kuukauden välein, että sillä pystyi ylipäänsä mitään tekemään. 

Käyttöni on ihan normaalia nettailua, videoiden katsomista, tekstin-ja kuvankäsittelyä enkä pidä koneen muistia läheskään täytenä eli tästä ei voi syyttää sitä miksi aiemmat koneet ei kestäneet tuon kauempaa. Aiempien koneiden hintaluokka oli 450-1500 euroa.

Kyllä Asuksen Zenbookit pärjäävät kestävyydessä ihan täysin Macbook Prolle (tai muille Macbookeille.) 

Speksien osalta Zenbookit menevät ohikin Applen koneista.  En ole tuo ap.

Zenbook Pron saa jopa 4K-näytöllä , ei Apple tarjoa edes tuollaista vaihtoehtoa. Toinen hyvä on Dell Xps 15.

Molemmat nämä mainitut ovat samaa hintaluokkaa kuin Macbook Pro.

Viesteistä voi päätellä, ettei monet ole kovin hyvin perehtyneitä laitteisiin. Apple on onnistunut luomaan vahvan brändin ja tekemään ihan ok laitteita mutta muita vähintään yhtä hyviä löytyy.

En ole koskaan saanut Applelta huonoa tuotetta, mutta Asukselta kyllä. Siitä voi miettiä, onko kyse brändistä vai laadusta.

Applelta ei vain saa yhtään laitetta oikeasti laajalla väriavaruudella. ei yhtä ainutta laitetta, ei kännykkää, ei tablettia, ei läppäriä, ei pöytäkonetta, ei näyttöä..... Ainahan voi toki ostaa Mac Pro:n ja kytkeä sen sitten esim. Eizon näyttöön.

No ei Applen koneet keitä kahviakaan... Kai siinä on vähän, että mitä jokainen tekee koneellaan. Minulle on riittänyt se, että kone toimii varmasti, ja sen väriavaruus on riittänyt minulle hienosti. Jos tarvitsisin laajaa väriavaruutta, tarvitsisin myös piirtonäytön, jolloin ostaisin Wacomin Cintiqin. Jos sinä tarvitset mahdollisimman laajaa väriavaruutta, ilman piirto-ominaisuutta, ostat ilmeisesti sen Zenbookin. Ihan samoin, kuin minä ostan kahvinkeittimen, jos tarvitsen kahvia keittävän laitteen. 

Vierailija
47/49 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kannettavatietokone.fi/Kannettavat/Asus/UX501VW-FJ044T.html

Tuossa on yksi huippuluokan läppäri, ehkä Applen akkukesto on parempi jos se on käyttäjälle kriittinen ominaisuus, muilta osin tuo Asuksen läppäri pesee Applen mennen tullen.

Apple on tehnyt tavallaan fiksusti siinä mielessä, että myy ainoastaan laadukkaita koneita kun taas Asus myy laidasta laitaan, tällöin brändi ei ole niin selkeä kuluttajan mielessä. Eikä Asus hallitse muutenkaan tuotteistamista samalla tavalla kuin Apple joka on ihan omaa luokkaansa markkinoinnissa ja tuotteistamisessa.

Vierailija
48/49 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinko vuoteen 2006? Vai ihanko tosissaan näistä jutuista vielä väännetään? Ap varmaan käy vielä xbox vs ps2 konsolisotaakin?

Vierailija
49/49 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma Apple joillekin on ;)  Itse käytän siksi että on helppo ja toimiva, ja ei, en fanita Jobsia tai omenalogoa jne.  Se on vain puhelin, tabletti tai tietsikka.

Et voi Hackintoshin kanssa enää vedota siihen, että olisi helpompi käyttää. Meinaan vaan, että jos saa valmiina molemmat niin onko porukka valmis sijoittamaan siinä tapauksessa pelkästään brandin takia huomattavasti huonompaan läppäriin enemmän rahaa?

Perusteletko huonomman/paremman...?

Odottelen niitä perusteluja

Vieläkin odottelen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan