Sinä Applen käyttäjä hoi
Oletetaan, että sinulla on Macbook niin voisitko ajatella käyttäväsi esim. Asuksen Zenbookia missä speksit ovat huomattavasti paremmat, hinta muutama satasen halvempi ja vehkeeseen olisi windowsin sijaan asennettu viimesin Hackintosh? Vai haetko sillä omenan kuvalla jotain statusta?
Kommentit (49)
En osta enää muita koneita kuin Applen koska se on pelkkää rahan ja hermojen säästöä. Kaikki muut kannettavani (5 kpl) (on kestäneet 3 kk-3 vuotta ennen hajoamistaan, nykyinen Applen koneeni on noin 6 vuotta käytössä ja toimii edelleen kuin pakasta vedetty. Minulla on ollut yksi Asuksenkin kone joka kesti 3 vuotta ennen kuin kuukahti lopullisesti, jo vuoden käytön jälkeen se alkoi takkuilla ja kaatuilla ihan huolella. Loppuaikoina se piti formatoida parin kuukauden välein, että sillä pystyi ylipäänsä mitään tekemään.
Käyttöni on ihan normaalia nettailua, videoiden katsomista, tekstin-ja kuvankäsittelyä enkä pidä koneen muistia läheskään täytenä eli tästä ei voi syyttää sitä miksi aiemmat koneet ei kestäneet tuon kauempaa. Aiempien koneiden hintaluokka oli 450-1500 euroa.
En voisi ajatella. Tykkään siitä, että kone on käyttövalmis, kun kannen avaa. Mulla ei ole muita Applen tuotteita kuin läppäri, en kaipaa iLuuria ym. Meillä ei ole telkkaria, kone on ainoa telkkarimme, ja sekin on kivaa, että näyttö on hyvä eikä erillisille kaiuttimille ole tarvetta.
En vaihda applea enää koskaan, nyt koko perheellä applen tuotteet. Ja tiedoksi, ei kukaan näe mikä läppäri mulla kotona on. Kännykässäkin on nahkakuoret, joten logo ei näy. IPad kotona tai reissuilla hotellilla käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma Apple joillekin on ;) Itse käytän siksi että on helppo ja toimiva, ja ei, en fanita Jobsia tai omenalogoa jne. Se on vain puhelin, tabletti tai tietsikka.
Et voi Hackintoshin kanssa enää vedota siihen, että olisi helpompi käyttää. Meinaan vaan, että jos saa valmiina molemmat niin onko porukka valmis sijoittamaan siinä tapauksessa pelkästään brandin takia huomattavasti huonompaan läppäriin enemmän rahaa?
Mun omppukone on kestänyt jatkuvassa käytössä jo 10 vuotta.
Paha sanoa, kun en tiedä, millainen Zenbook on pitkässä juoksussa. Uusimmat windowsin käyttikset ainakaan eivät enää kiinnosta.
ps. olen saanut kaikki applen tuotteeni ilmaiseksi, joten why not.
Näytä minulle yksi viimeisimmällä Hackinstoshilla varustettu läppäri tältä vuosituhannelta, jossa kaikki laitteet toimivat.
Mä en välitä statuksesta, mutta haluan, että mun ei tarvitse ajatella tietokonetta: että riittää kun vaan käytän sitä. Siksi mulle ei ostata yhtään konetta, jonka huolto on mun tehtävä. mä en halua myöskään miettiä, mikä käyttis toimisi tai mistä tällä kertaa asentaisi virussuojan, enkä mitään. Mä jaluan VAIN käyttää konetta. Olen valmis maksamaan siitä, että voin vain käyttää sitä.
Asuksen on muuten hintalaatusuhteeltaan sinänsä huonoja, että onhan ne halpoja, mutta ei ne kestä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma Apple joillekin on ;)
Apple ei ole kenellekkään ongelma. Ongelma on useimmiten apple käyttäjät jotka voidaan laskea appleuskovaisiksi. Kaikki Apple käyttäjät eivät tällaisia ole mutta huolestuttavan iso osa heistä.
Monet näistä apple käyttäjistä kuvittelevat olevansa rikkaita tms. kun ovat ostaneet applen tuotteita (osamaksulla, velaksi tms.) vaikka todellisuudessa lähes jokaisella työssäkäyvällä on niitä varaa ostaa käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä Hackintosh?
Applen käyttis, jossain muussa koneessa kuin Applen koneessa. Eli kun avaat sen Asuksen mihin on asennettu se niin näkymä on täysin sama kuin Applen koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä Hackintosh?
Ap on oppinut uuden sanan jota se viljelee koko ajan. Ihan kuin pikkulapsi joka oppii vähitellen puhumaan ja hokee ylpeänä uusia oppimiaan sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma Apple joillekin on ;)
Apple ei ole kenellekkään ongelma. Ongelma on useimmiten apple käyttäjät jotka voidaan laskea appleuskovaisiksi. Kaikki Apple käyttäjät eivät tällaisia ole mutta huolestuttavan iso osa heistä.
Monet näistä apple käyttäjistä kuvittelevat olevansa rikkaita tms. kun ovat ostaneet applen tuotteita (osamaksulla, velaksi tms.) vaikka todellisuudessa lähes jokaisella työssäkäyvällä on niitä varaa ostaa käteisellä.
Mä tunnen aika paljon mäkkikäyttäjiä, mutten yhtään uskovaista. Olisko sulle esitellä jotain faktaa siitä, että applen tuotteiden käyttäjät kuvittelevat olevansa rikkaita, kun ostavat i-värkkejä? Musta tuntuu, että tuo on enemmän sun kuvitelmaa. Ylipäätään mua aina hämmästyttää yhtä paljon, että jotkut jaksavat pohtia näitä toisten tietokonemerkkejä. Mä oon päätynyt Mäkkiin, kun kaverilla oli sellainen, ja se oli musta hyvä käyttää. Nyt on toinen bookki ja olen tyytyväinen. Se riittää mulle, miksei sulle?
3
Hyvin huomaa tästäkin keskustelusta, että toiset ovat käyttämässä niitä koneitaan ja tekemässä niillä töitä tai eivät muuten ole niin kiinnostuneita lelujensa merkeistä mutta yhden merkin käyttäjät valloittivat heti ketjun ylistäen lelujaan. Kertoo paljon tämän yhden merkin käyttäjistä ja siitä, kuinka tärkeä heille on käyttää tiettyä merkkiä ja tietenkin tärkeintä on päästä kertomaan siitä.
Omituista kyllä mutta kaikkien muidenkin muoti tuotteiden kanssa toimitaan samalla tavalla. Muodissa on aina tärkeintä kertoa, että on osa sitä muotia ettei vain kukaan kuvittele ettet olisi. Oli kyseessä sitten apple, fitness, sali tms.
Yksi Asus on ollut, toista ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma Apple joillekin on ;) Itse käytän siksi että on helppo ja toimiva, ja ei, en fanita Jobsia tai omenalogoa jne. Se on vain puhelin, tabletti tai tietsikka.
Et voi Hackintoshin kanssa enää vedota siihen, että olisi helpompi käyttää. Meinaan vaan, että jos saa valmiina molemmat niin onko porukka valmis sijoittamaan siinä tapauksessa pelkästään brandin takia huomattavasti huonompaan läppäriin enemmän rahaa?
Perusteletko huonomman/paremman...?
Vierailija kirjoitti:
Mä en välitä statuksesta, mutta haluan, että mun ei tarvitse ajatella tietokonetta: että riittää kun vaan käytän sitä. Siksi mulle ei ostata yhtään konetta, jonka huolto on mun tehtävä. mä en halua myöskään miettiä, mikä käyttis toimisi tai mistä tällä kertaa asentaisi virussuojan, enkä mitään. Mä jaluan VAIN käyttää konetta. Olen valmis maksamaan siitä, että voin vain käyttää sitä.
Asuksen on muuten hintalaatusuhteeltaan sinänsä huonoja, että onhan ne halpoja, mutta ei ne kestä.
Joo, samaa mieltä Asuksen laitteista. Meillä on muutama, ja myös kavereilla ja sukulaisilla on ollut. Lisäksi Asuksen peleissä - kaikissa niissä, joita olen käyttänyt - on sellainen silmään paistava kamalan kirkas tai ärsyttävästi vilkuttava merkkivalo. Meillä on Asuksen ulkoinen DVD-asema, ja jos käytän sitä, peitän sen valon aina jollaine pehmolelulla tai vaatteella :)
3
taidaa applen licenssiehdot kieltää laittamasta järjestelmää muihin kuin applen koneisiin.