Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveiden lasten terveinä vanhempina ei vissiin tartte ikinä hoitoapua =(

Vierailija
05.07.2016 |

Onhan se joo ihanaa että minä ja mieheni ollaan terveitä, ja että meillä on terveet lapset, enkä ole muille yhtään kateellinen mutta jotenkin välillä iskee ärtymys kun me ei saada ikinä lapsia hoitoon.
Nyt oli kuitenkin sovittu miehen vanhempien kanssa että ottaisivat viikonlopuksi meidän lapset (3v.&5v.) la-su luokseen jotta saisimme olla ihan kahden miehen kanssa, ja ollaan kyllä odotettu sitä. Mietitty jos mentäis ravintolaan, juotais vähän viiniä ja nautittais toisistamme...
Tuli melkein itku kun anoppi soitti miehelleni että joutuvat perumaan kuitenkin, siskonsa nyt taas niin väsynyt ja tarvitsee viikonloppuna lapsivapaata ja miehellään oli joku sovittu meno ettei voi olla lapsen kanssa.
No tietysti ja tottakai auttavat tytärtään jolla on ollut jotain mt-ongelmia, ettei hän vaan romahda.
Äitinikään ei jaksa meidän lapsia ottaa, koska veljeni lapsi on siellä niin usein. On joku autismikirjon häiriö, ja elämä hänen kanssaan on aika vaativaa joten haluavat lapsivapaita viikonloppuja välillä jotta saavat rentoutua. Onhan se sitten ymmärrettävää että haluaa miehensä kanssa vapaitakin viikonloppuja.
Lapsillamme on kuitenkin hyvät valit isovanhempiin, käymme sekä mieheni vanhempien että äitini luona suht usein jotta tapaavat kuitenkin.
Välillä vaan hieman surettaa kun he miettii miksi he eivät pääse yökylään kun kuulevat sit kuitenkin aina miten Kerttu oli mummin luona ja Pelle oli mummun luona yötä.
Tällainen pieni avautuminen, oli vain pakko jonnekin purkaa pettymystä.

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tunnustaa, etten minäkään jaksanu nyt kaikkia viestejä lukea läpi vielä, 90 asti luin. Itse olen viestin 2. kirjoittaja. Terveiset ap:lle🙂 Nyt hieman puolustan MLL:ää. Itse olen siellä keikkaa heittänyt omaan työni ohessa ja nimenomaan erityislasta hoitanut vakkarihoitajan kesäloman ajan.

Ainakin Kymenlaakson MLL johtaja painotti sitä, että lapsi tarvitsee jatkuvan hoitosuhteen eli rivien välistä luettuna ei mitään asiaa enään heille hommiin, jos tulee vaikkapa sairaslomapäiviä, koska sitten se on luottamus mennyt minuun työntekijänä ja lapsi häiriintyy entisestään jos hoitaja vaihtuu taas. Tuntui omaavan aika kovat arvot se nainen, sillä lastenhoitoavun piirissä oli monia väsyneitä vanhempia ja juurikin kehitysvammaisia lapsia(nyt kategorioin kaikki ei-terveet keh.vamm oli se sit henkinen tai fyysinen). Heidän lastenhoitoapuun suhtaudutaan samalla tyylillä kuten sosiaalitoimiston asiakkuuteen vaikka se ei ihan näin ole. Ensi ja turvakotikin järjestää muutaman tunnin maksullista hoitoapua, silloin lapsi viedään sinne paikan päälle, Mannerheimit sensijaan tulevat lapsen kotiin.

MLL:tä voi pyytää apua normaalikin perhe, silloin hoitoapu on maksullista. Itse meinasin järjestää sieltä apua, kun saadaan remontti sille mallille että saa alkaa siivoamaan ja laittamaan tavaraa paikoilleen. Koska jos lähipiiristä pyytää, niin joutuisi itse kuitenkin siinä paikan päällä hoitamaan lapsen syömiset ja nukkumaan laittamiset aina lastenhoitoavun kahvitusten ohella ja sitten huomaa että ilman ns.apua olisi ehtinyt lopulta tehdä enemmän asioita. Mielummin sitä tekeekin välillä niin että valvoo yömyöhään tehden niitä hommia mitkä ovat ns.rästissä ja nukkuu seuraavina päivinä parit päiväunet vauvan kanssa. Ennemmin annan lapsen ammattilaisen hoitoon meillä kotona, joka tosiaankin hoitaa lasta sen ajan että saan itse siivottua kerralla kaiken kuntoon, eikä kokoaika riipu vieressä kahvia tai omaa rauhaa kärttämässä.

Meitä on moneen junaan, toiset ne vaan kehtaa pyytää ja olla antamatta takaisin.

Vierailija
122/122 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ap täällä taas päivittää tapahtumia... Anoppi soitti taas pojalleen ja lupasi ja vannoi että ensi viikonloppuna hakevat meidän lapset ja lähtevät Korkeasaareen ja sitten pääsevät yökylään, koska heillä on nyt vähän morkkis ja samalla pieni vitutuksentapainenkin päällä.

Heille oli selvinnyt että miehen sisko ei nyt ehkä ihan niin väsynyt ja masentunut tällä hetkellä ole, on vain lähdössä festareille.

Heitä nyt harmittaa että peruivat meidän lasten yökyläilyn, kun luulivat että toinen on oikeasti avun tarpeessa ja tarvitsee lepoa ja rauhaa.

Sanoivat että tekisi mieli perua serkun tuloa viikonloppuna ja ottaa meidän lapset, mutta eihän siinä nyt olisi tällä hetkellä mitään järkeä kun lapset ovat jp pakanneet kylpylälaukkuuaan ja odottavat nyt sitä.

Tällaista tällä kertaa, viikon päästä viikonloppuna olen ehkä palstalla valittamassa miten hiljaista on kotona enkä saa nukuttuakaan =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi