Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän luomudödö: kookosöljyä ja perunajauhoa, hyi kamala!

Vierailija
04.07.2016 |

Hyvä ystäväni on aina ollut luomu, bio, ei antibiooteille, ei eläinkokeille, ei kemikaaleille jne. No sepä on minulle ihan ok, hänellä on yleensä omat eväät mukana, kun tulee meille vaikka koko päiväksi. Toki syö ja juo meillä itselleen sopivaa muutakin, mutta on silleen huomaavainen, ettei minun tarvitsisi ottaa hänen erityisjuttujaan huomioon.

Tänä keväänä hän alkoi syventää luomuhenkisyyttään ja päätti mm. lopettaa hiusten pesun shampoolla kokonaan. En ole täysin selvillä, laittaako hän jotain etikkaa tai suolaa tms veden sekaan vai käyttääkö pelkkää vettä. Omasta mielestään hänen hiuksensa ovat nyt upeammat kuin koskaan. Minusta ne ovat haiseva, rasvainen liruletti.

Ei sekään haittaa, mutta viimeisin innostus on itsetehty deodorantti! Näillä helteillä vedetään kookosöljyä perunajauholla kainaloon. En muista varmasti, tuliko siihen vielä jotain leivinjauhetta tms. Ystävä kehuu tuotetta maasta taivaaseen, kuinka hienhaju on tiessään ilman kemikaaleja.

Minusta hän haisee vahvasti hieltä ja siksi hänen kanssaan on tuskallista olla. Shoppaillessa tuntuu, että myyjät katselevat ystäväni vaatteiden sovittelua karsaasti, koska haju tarttuu vaatteisiin.

Ja ystävän perässä leijailee tosiaan kookoksen (jota inhoan) ja hienhajun sekoitus. Olen yrittänyt sanoa hänelle, että omatekemä dödö ei toimi, mutta hän ei huomaa hienhajua, on kai nenä tottunut siihen. Kehuu maasta taivaaseen terveellisen deodoranttinsa eikä käsitä, miksei kukaan oikein jaksa kuunnella.

Kuulemma lomalla ollessa ei käytä mitään ja hienhaju loppuu viikossa! Eli taas oma nenä tottuu, ja muut kärsivät.

Sinä, joka uskot tuollaiseen "kosmetiikkaan", lue tämä ajatuksella.

Kommentit (369)

Vierailija
321/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa juuri testattua kookosöljyn teho deodoranttina.

Kävin iltasuihkussa. Pesin kainalot oikein huolella saippualla, kuivasin. Levitin kookosöljyn kainaloihin puhtailla kätösillä. Sen jälkeen jatkoin öljyämällä muun kehon kosteutuksen vuoksi.

Vaimea hienhaju alkoi jo tuoksahdella toisesta kainalosta kun vasta öljysin kinttujani.

Hei, minä täällä taas. Jatkan nyt raporttiani.

Kookosöljy kosteutti kai ihan ookoosti, mutta haisi selvästi härskiltä jo nukkumaan mennessä (n. 4 h levityksen jälkeen), erityisesti kaulan ja dekolteen alueella, eli siellä missä öljy ei ollut päässyt imeytymään vaatteisiin.

Aamulla kainalot haisivat hieltä hieman vähemmän kuin yleensä. Normaalisti levitän iltasuihkun jälkeen siis vain vartalovoiteen (myös kainaloihin), dödöä en laita yöksi. Hienhajua siis kuitenkin oli. Härski öljy ei enää aamulla haissut, varmaan siksi että loppu öljy imeytyi yön aikana vuodevaatteisiin.

Vierailija
322/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hikijuttuun en ota kantaa, mutta siskoni on ehdoton ei antibiooteille. Hän on saanut äidinkin vähän samalle kannalle. Hän on kuin joku kiihkouskovainen asiansa kanssa. Kaikki lääkkeet ovat saatanasta, mutta ab:t pahimpia. Antibiootit tuhoavat ihmisen ja maapallon, onhan nimikin jo anti-bio, eli ei-elämä!

Aiemmin en ole hirveästi välittänyt, mutta nyt hän on alkanut puuttua minun ja lasteni lääkkeiden käyttöön. Korvatulehduslasta ei saisi viedä lääkäriin, koska se paranee itsestään!

Mummon keuhkokuumetta ei olisi saanut hoitaa sairaalassa, ehkä mummo olisi saanut mieluummin kuolla. Hän on 66 - vuotias, perusterve ihminen.

Mikä saa ihmiset hurahtamaan kaikkeen outoon? Onko lopulta syynä mielenterveyden järkkyminen? Toivottavasti ei, koska siskoni ei takuulla lääkitsisi itseään ja ainoa hoito olisi kai pakkohoito.

Mulla on tuttu,joka vastustaa lääkkeitä ylipäätään.Kaikki länsimaisen lääketieteen keksinnöt ovat olemassa vain rikastuttaakseen lääkefirmoja,oikeastihan kaikki taudit paranevat oikealla ruokavaliolla(paitsi syöpä,joka paranee kannabiksella).Jotenkin ei tee mieli lähteä kokeilemaan tätä teoriaa itseeni :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkevastaisuus ja luomukosmetiikka nyt eivät ole mitenkään verrattavissa.

Ne ovat saman hippihihhuloinnin eri asteita.En vastusta luomukosmetiikkaa,mutta itselleni kelpaa yhtä hyvin markettien "vaaralliset" aineet.Esimerkiksi hammastahnan käytöstä on käyty kotona kauhea vääntö,kun poikakaverilla on päähänpinttymä,että hammastahnan fluori aiheuttaa syöpää.Mielestäni sitä ei kuulu nauttia sisäisesti,tahnalla harjataan hampaat,ja se syljetään pois,huuhdellaan vielä suu vedellä.Ainoa,mitä fluori tekee,on reikien ehkäisy.Tuollaista hihhulointia en ymmärrä.Se,että haluaa pestä hiukset silikonittomalla sampoolla tai käyttää kookosöljyä kauneudenhoidossa,koska kokee ne itselleen paremmiksi vaihtoehdoiksi,on ihan OK.Jos tekee luomukosmetiikasta uskonnon,siitä ei ole pitkä matka lääkkeiden vastustamiseen.

Vierailija
324/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luinko tästä vai jostain muusta ketjusta, että joku jättää lapsen tulehdukset hoitamatta, kun ei halua antibiootteja? Voi elämän kevät, annetaanko lapsen vammautua tai kuolla aivokalvontulehdukseen esmes?

Huostaanotto vaan!

Vierailija
325/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luinko tästä vai jostain muusta ketjusta, että joku jättää lapsen tulehdukset hoitamatta, kun ei halua antibiootteja? Voi elämän kevät, annetaanko lapsen vammautua tai kuolla aivokalvontulehdukseen esmes?

Huostaanotto vaan!

Eihä tuo mitään, Jehovavanhemmat antaa lapsen kuolla verevvuotoon, koska ei verensiirrolle.

Vierailija
326/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitruunalla (siis halkaistulla) kun pyyhkii kainalot ja pyllyvaon, jää tunneiksi raikas tuoksu ja tosi kiva olo. On mukavaa pyöriä vaikka kaupungilla, kun on koko ajan varma raikas olo.

Ymmärrän jotenkin tuon kainalon raikastuksen(joku jo mainitsikin,että jos iho kestää,sitruuna on hyvä luonnon deororantti),mutta miksi pyllyvakoon? Eikö se ole helpompi pitää raikkaana pesemällä pylly silloin kun muutenkin peseytyy tai erikseen käsisuihkulla?

Ja tarkoittaa römpsä oikeasti leirikahvijuttua? :D Kyllä itsekin olen mieltänyt sen nimenomaan toosaa tarkoittavaksi sanaksi.Ei tosin erityisen kaunis ilmaus,pikemminkin hassu.Kyllä kaunein on AV:lta bongattu "pääskynpesä". Itse kyllä puhun joku pillusta tai pimpistä.

Ketjussa aiemmin joku suosittteli sitruunaviipaleiden teippaamista kainaloihin. Löysin ekologisuuteni rajat jo siinä kohdassa, mutta että vielä persvakoonkin 🍋 😶

Sama homma :D Hippikauppojen deororantit vielä menettelee,mutta aikamoinen hihhuli saa olla,jos alkaa teippailla itseensä hedelmiä!

Sampoottomuus on myös omituinen päähänpinttymä joillekin kemikaalikammoisille.Varsinkin kun esimerkiksi  ne palasampoot eivät sisällä mitään turhia tököttejä,miksi joku on vapaaehtoisesti limaletti?!

Nuorempana murehdin mm. sitä, jos menetän tajuntani ja joudun sairaalaan, enkä ole sheivannut sääriäni. Hitto jos olisi vielä joutunut pelkäämään, että löytävät sitruunaviipaleita teipattuna kehoon...

Sheivaamattomat sääret tai vaikkapa parhaat päivänsä nähneet alusvaatteet sairaalareissulla ei kyllä huoleta yhtään niin paljon tämän ketjun lukemisen jälkeen :D

Tähän mennessä ehkä pahin on ollut se perunajauhosta tehty "talkki",joka moninkertaistaa eritteiden hajut!  

Ja räjäyttää hiivan, sehän on tärkkelystä :/

Älkääs nyt kärjistäkö.

Minulle on ihotautilääkäri suositellut perunajauhoja ihopoimuihin, kun ne hikoillessa helkeilevat rikki. Suolainen hiki noissa haavoissa tekee käsittämättömän kipeää. Perunajauho imee loistavasti kosteuden, eikä paakkuunnu. Ei sitä koko pakettia laiteta!

Perunajauho on eloperäistä! Mikset käytä talkkia?

Kyllä itsekin joskus kiireessä olen ripotellut perunajauhoja päänahkaan imemään hiusten rasvaisuuden pois (pesin tuolloin joka aamu hiukset, ja hiukset oli rasvaiset jo illalla), mutta en ikinäikinäikinä laittaisi eloperäistä ihopoimuihin! Siellä kosteudessa alkaa jauho muhia ja haista. Yök!

No talkki se vasta haisee! Siinä jos on joku hajuste vielä mukana.

Eihän haise? 😄 Siis tavallinen vauvan talkki, siinä ei ole mitään hajusteita eikä haise.

Mutta miten vaan, käytä toki niitä perunajauhoja, saat siitä kivan mukana kuljetettavan rieskataikinan kun lisäät poimuihisi vielä voita, piimää, suolaa ja vapaavalintaisia hiutaleita. :)

Repesin tälle mielikuvalle! Sopisi vaikka Niksi-Pirkkaan.

Kärsitkö liikahikoilusta?Eikö ole aikaa leipoa?Iske kaksi kärpästä samalla iskulla,laita ihopoimuihisi perunajauhoja,voita,piimää,suolaa ja vapaavalintaisia hiutaleita.Anna muhia päivän ajan.Voit paistaa taikinasta iltapalaksi rieskaleipää!

Vierailija
327/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huostaanotto vaan!

Eihä tuo mitään, Jehovavanhemmat antaa lapsen kuolla verevvuotoon, koska ei verensiirrolle.

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Verta voi lisätä nesteellä ja sen jehovatkinnhyväksyy. Esim. ennen leikkausta voi omaa verta lisätä ja käyttää sitä sitten. Sitä paitsi nykyisenä hiv-aikana tuo vieraan veren käyttökielto on ihan perusteltua, vaikken ole uskossa.

Vierailija
328/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ketju. Jäi ruoka syömättä.

Vierailija
329/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ketju. Jäi ruoka syömättä.

Mäkin olen vähän yllättynyt,miten viattomasta kotitekoisesta dödöstä alkanut ketju on mennyt näin yököttäväksi,ja silti tätä on pakko seurata silmä kovana.Taidan olla vähän masokistinen luonne :D

Vierailija
330/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini joskus seurusteli miehen kanssa, joka hehkutti sitä kuinka ei tarvitse dödöä, hikoilu loppuu ja hienhaju jää pois kun on tarpeeksi kauan ilman mitään ylimääräisiä aineita. Kaveri tietysti komppas unelmamiestään. Ja kyllä se mies haisi hieltä. Ei niin kamalasti, ettei samassa huoneessa olisi voinut olla (kävi kuitenkin about päivittäin suihkussa), mutta selkeästi tunnistettavissa oleva haju. Niin siinä usein käy, että hajuun tottuu eikä sitä enää itse haista.

Dödöjen alumiini on kyllä riski rintasyövän suhteen. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että ilman konsteja ne kainalot vaan haisee. Yksi keino toki on kivideodorantti, mutta se toimii vain jos on luonnollisesti vähän hikoavaa tyyppiä eikä hormonit tee tepposia. Ehkä se öljykin voi joillakin toimia, tuskin kaikille sopiva. Rasvan kai on tarkoitus jotenkin tukkia hikirauhasia, jotta ne eivät toimisi kunnolla. Tietenkin puhtaalle iholle, ei siitä mitään hyötyä varmasti ole jos laittaa hien päälle.

Minä en ymmärrä tuota jokapäiväistä/säännöllistä dödön käyttöä. Meinaan vaan, että eikö se ole luonnollista että ihminen haisee tietynverran tietyssä hetkessä/paikasta hieltä. Itse käyn päivässä 2x suihkussa enkä melkein koskaan käytä deodoranttia, vaikka kainalot hieltä saattaisi vähän haistakkin sillä se pahentaa hajua jos hikoilee siihen päälle vaan lähinnä pesaisen vedellä... Tai sitten en vain itse näe sen säännöllistä käyttöä jotenkin hyödylliseksi ellei kyseessä ole jonkinlainen luonnollisesta poikkeava hikoilu onkelma.

Vierailija
331/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini joskus seurusteli miehen kanssa, joka hehkutti sitä kuinka ei tarvitse dödöä, hikoilu loppuu ja hienhaju jää pois kun on tarpeeksi kauan ilman mitään ylimääräisiä aineita. Kaveri tietysti komppas unelmamiestään. Ja kyllä se mies haisi hieltä. Ei niin kamalasti, ettei samassa huoneessa olisi voinut olla (kävi kuitenkin about päivittäin suihkussa), mutta selkeästi tunnistettavissa oleva haju. Niin siinä usein käy, että hajuun tottuu eikä sitä enää itse haista.

Dödöjen alumiini on kyllä riski rintasyövän suhteen. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että ilman konsteja ne kainalot vaan haisee. Yksi keino toki on kivideodorantti, mutta se toimii vain jos on luonnollisesti vähän hikoavaa tyyppiä eikä hormonit tee tepposia. Ehkä se öljykin voi joillakin toimia, tuskin kaikille sopiva. Rasvan kai on tarkoitus jotenkin tukkia hikirauhasia, jotta ne eivät toimisi kunnolla. Tietenkin puhtaalle iholle, ei siitä mitään hyötyä varmasti ole jos laittaa hien päälle.

Minä en ymmärrä tuota jokapäiväistä/säännöllistä dödön käyttöä. Meinaan vaan, että eikö se ole luonnollista että ihminen haisee tietynverran tietyssä hetkessä/paikasta hieltä. Itse käyn päivässä 2x suihkussa enkä melkein koskaan käytä deodoranttia, vaikka kainalot hieltä saattaisi vähän haistakkin sillä se pahentaa hajua jos hikoilee siihen päälle vaan lähinnä pesaisen vedellä... Tai sitten en vain itse näe sen säännöllistä käyttöä jotenkin hyödylliseksi ellei kyseessä ole jonkinlainen luonnollisesta poikkeava hikoilu onkelma.

Se,että haiseminen on luonnollista,ei tee siitä yhtään miellyttävämpää ihmiselle itselleen,saati niille jotka ovat hänen lähellään.Kuukautisetkin on luonnollinen asia,mutta minusta on mukavaa että kuukautissuojia,eikä tarvitse luonnollisesti valutella menkkaverta pitkin reisiä.Kyllä siihen on ihan syynsä,että nykyajan hygieniatuotteet on keksitty.

Vierailija
332/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se,että haiseminen on luonnollista,ei tee siitä yhtään miellyttävämpää ihmiselle itselleen,saati niille jotka ovat hänen lähellään.Kuukautisetkin on luonnollinen asia,mutta minusta on mukavaa että kuukautissuojia,eikä tarvitse luonnollisesti valutella menkkaverta pitkin reisiä.Kyllä siihen on ihan syynsä,että nykyajan hygieniatuotteet on keksitty.

No ihan samaa mieltä. Ilmankos niitä löyhkääjiä aina tielle osuu, jos ihmiset ajattelevat noin! Ei helvata.

Vierailija
333/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huostaanotto vaan!

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Verta voi lisätä nesteellä ja sen jehovatkinnhyväksyy. Esim. ennen leikkausta voi omaa verta lisätä ja käyttää sitä sitten. Sitä paitsi nykyisenä hiv-aikana tuo vieraan veren käyttökielto on ihan perusteltua, vaikken ole uskossa.

Verta voi lisätä nesteellä? Kuten?

Tähän haluaisin saada lisätietoa terveydenhuoltohenkilöiltä.

Vierailija
334/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huostaanotto vaan!

Verta voi lisätä nesteellä? Kuten?

Tähän haluaisin saada lisätietoa terveydenhuoltohenkilöiltä.

Kuulosti kyllä aika hämärältä minustakin :D Miten omaa verta voi lisätä ennen leikkausta?Eikös elimistössä kierrä aina suunnilleen sama määrä verta? Vai otetaan potilaan omaa verta pussiin ja jatketaan jollain muulla aineella,siis mikä tuo nestehomma oli?

Vierailija
335/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä muuten hihhulit karkottaa hyttyset? Tuli äsken mieleen mustikassa, kun olin vetänyt Offia pitkin poikin eikä auttanut yhtään? Sitäpaitsi se haisee niin oahalle, että tulee päänsärky.

Älkääkä sanoko, että syö valkosipulia. Söin pitsaa juuri ennen metsään menoa.

Vierailija
336/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä muuten hihhulit karkottaa hyttyset? Tuli äsken mieleen mustikassa, kun olin vetänyt Offia pitkin poikin eikä auttanut yhtään? Sitäpaitsi se haisee niin oahalle, että tulee päänsärky.

Tuo päänsärky juuri kertoo, että aineessa on kovin kovasti myrkkyjä!! Sirruunan tai valkospuli auttavat, kun hiki haisee pahalle. Ehkä anjovisliemellä valellut saappaat.

Vierailija
337/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitruunamehulla.(Kyllä,sitä voi sivellä kainaloiden ja persvaon lisäksi joka puolelle kehoa :D)

Vierailija
338/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita konsteja näköjään:http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/7-luonnonmukaista-hyttysmyrk…

Vierailija
339/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo päänsärky juuri kertoo, että aineessa on kovin kovasti myrkkyjä!! Sirruunan tai valkospuli auttavat, kun hiki haisee pahalle. Ehkä anjovisliemellä valellut saappaat.

Tämä oli ehkä päivän paras vinkki, kiitos!

Vierailija
340/369 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Offin voittanutta ei ole. Ei sitä myytäisi. Jos siihen kuolisi. Mulla on ollut vauvasta asti koko kesän ohvikerros ja ihan olen terve.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä