Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko käynyt omassa vanhassa koulussasi vierailulla?

Vierailija
03.07.2016 |

Itse kävin entisessä lukiossani pari vuotta sitten, kun satuin liikkumaan sielläpäin ja oli koulupäivä eli koulu auki. Eräs opettaja, joka oli ollut kauan siellä esitteli koulun nykymallia minulle (siellä oli ollut iso remontti). Oli tosi kiva vierailu. Ja miten hienoa siellä olikaan!
Eilen ajoin lapsuuden paikkakunnalla ensimmäisen kouluni ohi ja tuli nostalgia fiilikset pintaan, jos tuollakin pääsisi joskus käymään...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lapset meni samaan kouluun vaikka asuinpaikan etäisyys kuitenkin lähes 10 km. Isohko kaupunki.

Mitä ihmettä? Tarkoitatko ehkä pinta-alaltaan isohkoa kaupunkia? Luulisi nimittäin asukasluvultaan isohkossa kaupungissa olevan kouluja hieman taajemmassa kuin 10 kilometrin säteellä.

Vierailija
22/28 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden just ajamaan lapsuuden maisemiin. Tuli näistä sellainen oli, että pitäisiköhän käydä alakoululla pihalla. Sisään ei tietty näin kesällä pääse.

Voi kun oli kiire, en ehtinytkään tuonne pihalle. Ohi ajoin kuitenkin ja ihan kunnossa näytti olevan. Luulen, ettei siellä niin valtavan täyttä ole, kuin koulutaipaleeni alussa. Sen jälkeen paikkakunnalle on rakennettu uusia kouluja. Ollessani ekalla luokallani oli 32 oppilasta ja rinnakkaisluokkia oli viisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan silkkaa takapeiliin tuijottamista.

Vierailija
24/28 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niinkään ainoastaan. Nostalgisounti on ihanaa. Onhan valokuvia, päiväkirjoja ym muistojskin..

Vierailija
25/28 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on menossa ysiluokalle. Hänen seiskytluvulla rakennetut päiväkotinsa ja alakoulunsa on jo purettu ja tätä yläkoulua seiskytluvulta uhkaa purkaminen. Mitään fiilistelypaikkaa ei hänelle jää!

Minun vuonna 1903 rakennettu yläkouluni ja lukioni on edelleen lukiona. Samoin samaa ikäluokkaa olevat 2 alakouluani.

Mikä vaivaa näitä nykyrakennuksia.

Vierailija
26/28 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koulu oli perustettu 1896, rakennusvuodelta 1898. Hieno on ja voi hyvin koko koulu.

Vierailija
27/28 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vuosia sitten entisellä ala-asteellani eräässä silloisten oppilaiden järjestämässä tapahtumassa. Kovin pieneltä siellä kaikki näytti, mutta tuttu tuoksu oli tallella. Ja ruokalassa oli edelleen meidän tekemiä koulun logo-kilpailun tuotoksia tauluina :) ja siis omista ala-asteajoistani oli tuolloin kulunut jo ainakin 7 vuotta.

Vierailija
28/28 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väliä, se on nykyään kauppa. Tai no eihän se itse rakennus ole enää olemassa, vaan purettiin pois ja sen tilalle rakennettiin kauppa. 

Itseasiassa ainoastaan se ihka ensimmäinen koulu, eli kansakoulu on enää jäljellä sen alkuperäisessä tarkoituksessa. Keskikoulu/yläste siis purettu ja ammattikoulu nykyään muussa opetuskäytössä.