Arghhh, miehen exä
Minulla on laskettu aika kuukauden päästä. En jaksaisi enää ottaa miehen tyttöjä meille loppuajasta enkä tosiaan kun vauva on syntynyt.
Mutta tämä nainen on toista mieltä. Lasten pitää tulla joka toinen viikonloppu. Kumma kun aikuinen ihminen ei pärjää lastensa kanssa paria ylimääräistä viikonloppua.
Arghhh, että raivostuttaa.
Kommentit (180)
Tarkoitan, että miten voitte tuntematta ihmistä päättää, että " ne lapset on kaikki kaikessa" . Ei ainakaan meillä ole. Lapsi on tärkeä, mutta meille molemmille on tärkeintä maailmassa taata tälle perheelle elinmahdollisuudet.
jos haluaisi hänkin olla lapsistaan 1,5 kk erossa sen vuoksi, että uutta pukkaa! Jos saatte vielä toisen yhteisen lapsen, huolehdittehan, että saatte olla kaikista edellisistä lapsistanne sen 1,5 kk erossa!
T: Äitipuoli ja äiti
Satuit vaan kirjoittamaan seuraavaa, " Eihän hänkään ota meidän lapsia, jotta minä ja mieheni saisimme koskaan omaa aikaa.. " Miksi tuollaiset naiset hommaavat itsensä raskaaksi ja vielä synnyttävät lapsensa?
Lähtisi vaikka viikonloppureissulle tyttöjen kanssa ja sinä saisit olla ihan itseksesi? Eri asia sitten on, kun vauva on pieni, silloin ehkä haluaisit aikaa vain " oman" perheesi kanssa? Anteeksi vain ydinperheelliset, mutta tuo on se äitipuolen näkökulma, eikä se tee niistä miehen lapsista yhtään vähempiarvoisia.
Suostuisiko miehesi exä johonkin sopimukseen, jossa joko vaihtelisitte viikonloppuja päikseen tai korvauksena menetetyistä viikonlopuista pitäisitte miehen tyttöjä muutaman pitkän viikonlopun sitten myöhemmin?
Olen pahoillani, aikamoista ryöpytystä olet osaksesi saanut.
Ydinperheellisillä näyttää olevan oikeus laittaa isommat lapset " pois tieltä" päiväkotiin ja jäädä vauvan kanssa kotiin kaksistaan, mutta jos äitipuoli haluaisi tehdä näin, jo nousee lynkkausmieliala oitis.
Koittakaa päästä sopimukseen. (tosin, jos vain ilmoitatte että jonain viikonloppuna ette voi ottaa lapsia, lasten äidillä ei ole mitään sanktioita tähän)
Olen kuumeessa kotona ja lueskelev AV:ta, enkä yhtään huomannut koska tämä ketju on saanut alkunsa. Varmaan AP roikkuukin vielä täällä odottelemassa kommentteja :-)
Pistän tämän kuumeen piikkiin *poistuu korvat punottaen ja hihitellen*
He olivat eronneet jo ennen kuin tapasimme. Tavattuamme tiesimme heti, että olemme luodut toisillemme. Poikani oli vielä vauva silloin ja mieheni otti hänet heti kuin omakseen ja on hoitanut häntä todella hyvin. Päätimme heti tavattuamme, että lapsi saa tulla suhteeseemme, koska olemme lapsirakkaita kumpikin. Mutta haluan ajatella myös omaa jaksamistani ja siksi haluan, että exä ei työnnä lapsia juuri nyt meille kun olen väsynyt ja tarvitsen rauhaa kerätä voimia synnytykseen ja imetykseen. Imetys on tärkeää vauvalle ja miten jaksan sitä tehdä jos en saa hetkeäkään levätä.
ja vali vali
Nyt tehty lepäily ei imetykseen auta.
Paras keino imetyksen onnistumiseen on riittävä ja monipuolinen ravinto ja runsas nesteen juominen ja tarkoitan tällä ihan tavallista vettä. Ennen imetystä iso lasillinen vettä ja samoin sen jälkeen niin kyllä maitoa piisaa.
Nainen ei tarvitse sitä lepoa erityisesti, raskaus ei ole sairaus vaan ihan luonnonmukainen olotila. Virkeyttä ja jaksamista ei voi varastoida ennakkoon. Outo ajatus.
Kahden pienen kanssa olen pärjännyt lyhyt ikäero ja imettänyt vuoden molempia. Lisäksi ollut yövalvomisia korvakierteen takia. On vaan jaksettava. Voimia tulee tarvittaessa.
Luku sinänsä on ne alati valittavat jotka ei sitten jaksa mitään, odottavat palveluksia mieheltä niin kuin olisivat invalideja,
Raskaus on kukoistuksen aikaa ja halutun vauvan kanssa puuhastelu niin antoisaa että jaksaa
hyvin ymmärrettävää ettei viimeisillään jaksa varsinkaan toisen lapsia hoitaa,kyllä se miehes exän luulisi ymmärtävän.
olen sinne sanonut etteivät tule kuin hänen vkonloppunaan, koska muuten menisi siihen et joskus vkolla pari tuntia, jolla korvattaisiin se ettei olla soiteltu tai nähty useampaan kkteen. viimeksi kesällä oli tuskallista ja niin sekavaa lasten kotiin saanti et parempi etteivät siellä käy.
niin ja inhoan sitä uutta vaimoa....mun ex kaveri
Hei sinä ex-nainen, joka valitat, että ex-miehesi ja hänen uusi perheensä ei ota tyttäriäsi heille. Tässä ketjussa entisesi uusi valittaa puolestaan sinusta. Näin se menee!
Haluat, ettei exä " työnnä LAPSIAAN teille, juuri kun sinä tarvitset lepoa" ! Mene itseesi, paha, paha äitipuoli. Toivottavasti miehesi jättää sinut!
Mutta tämä tilanne vaikuttaa tutulta, taidan tietää perheen, mistä tässä tapauksessa on kyse;D.
Miten miehesi ollenkaan viitsi tehdä kanssasi lapsen, kun on valmis luopumaan vanhemmista lapsistaan yli kuukaudeksi sen takia että uusi ja " parempi " vaimo saa tehdä valiolapsensa rauhassa. Entä kun teidän liittonne (mahdollisesti) päättyy välittääköhän hän silloin tästä lapsestaan?
Kenelle paiskaat mukulasi jos ukkos jättää sut,
ja tarvitset lepoa????
Viime syksynä meille syntyi toinen yhteinen lapsi ja miehen tytär oli meillä aivan normaalisti ja tuli heti meille kun tultiin vauvan kanssa kotiin...
Silloin kun odotin ensimmäistä niin silloin sovittiin lapsen äidin kanssa että jos lapsi syntyy niin että tyttären pitäs tulla meille ehti ekana viikonloppuna niin jos siirrettäs niin minäkin ehdin vähän tottumaan tuohon vauvan hoitoon... (miehen tytär oli silloin 2 vuotias) ja kun tuo mies ei mikään lastenhoitaja ihminen ole niin minulle ne kaikiien hoito on aina jäänyt.
mutta ei se ole koskaan odotusaikana mitään haitannut...
Oletko ajatellut asiaa lasten kannalta. He ovat joutuneet eroamaan isästään ja ovat varmasti kokenet turvattomuutta, eroahdistusta jne. Sitten isi saakin uuden vauvan, niin isi ei enää haluakaan heitä kotiinsa. Miten selität lapsille tämän korjaamattoman vahingon heidän elämässään. Ja että tyttöjen isä on valmis olemaan erossa lapsistaa näin kauan???!!! Olisikohan kannattanut hankkia lisää lapsia... Uskomattoman itsekästä!!!
että tullaan av:lle hakemaan ymmärrystä tällaiselle asialle. Ihan kuin olisi jotenkin normaalia, että aikuisen etu menee aina pienten lasten edun edelle? Nyt aikuinen nainen valittaa kahdesta lapsesta joita on tavannut vain sen kaksi-kolme kertaa kuussa? Ja lasten pitää siis kärsiä että tämä AIKUINEN NAINEN saa levätä? Voi jeesus.
ja tuollaisia maa päällään kantaa! ja vielä äiti-ihminen. en tunne lainkaa sympatiaa, en minkäänlaista. vie ensin toiselta miehen ja sitten viattomalta lapselta isän. kaikenlaista! halveksin.
Isoveli tuli sitten viikon päästä. Ja tuskin siitä 11-vuotias häiriintyi.