Miksi suomalaiset ovat niin hemmetin epäsosiaalisia?
Siitäkö se johtuu, kun suomalaiset jo pienestä pitäen kasvatetaan niin epäsosiaalisiksi? Mutta on tämä suomalaisten epäsosiaalisuus aivan järisyttävää. Katse koko ajan vain maahan, lattiaan ja jalkoihin, ja myös maalle, lattialle, jaloille ja seinille puhumista ja mumisemista ihmiselle puhumisen sijasta. Jos jotain yrittää kysyä tai jostain jutella, tulee vastaukseksi vain juroa, epämääräistä murahtelua, tuhahtelua ja mumisemista. Kaduillakin kun kulkee, niin ihmiset suurimmaksi osin vain myrtsi ilme naamallaan, ei hymystä tietoakaan, tosin näin valoisina kesäkuukausina voi sentään edes hieman enemmän hymyjä nähdä. Ja entäs sitten julkisissa kulkuneuvoissa, istutaan jäykkänä ja hievahtamatta, kuin jähmetyssäteestä oltaisiin osuma saatu ja myrtsi ilme naamalla tuijotetaan suoraan eteenpäin. Jos yrittää vaikka kysyä, että onko tässä vieressä vapaata, niin juuri ja juuri se toinen ihminen huomataan ja kerätään omat romppeet siitä viereiseltä paikalta pois, niin että siihen istumaan pääsee.
Kyllä ulkomailla on ihmiset paljon rennompia, iloisempia, hymyilevämpiä, ystävällisempiä ja sosiaalisempia kuin Suomessa. Joka kerta kun käy ulkomailla ja tulee takaisin Suomeen, niin huomaa sen valtavan eron, kun siellä ihmiset pitävät yhtä ja ovat sosiaalisia ja täällä Suomessa siltä kaikelta maahantuijottamiselta tuskin edes toista ihmistä huomataan.
Kommentit (183)
Nolo maa, aivopesty kansa, seksuaalisuutta ja hermoja koetellaan kaiken takana rumat ihmiset
Suomalaiset on tosi outoja, istuin tyttöystäväni kanssa metrossa kun eteeni istuu kaksi yli 40 vuotiasta naista ja katsoo meitä silmät suurina
Vaikuttaa myös olevan jotenkin muotia sanoa, että ei viihdy muiden seurassa eikä siedä heitä. Ehkä syynä on se, ettei ikinä ole edes opetettu olemaan muiden ihmisten kanssa. Eihän se silloin raskasta ole, jos on tottunut siihen ja osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa myös olevan jotenkin muotia sanoa, että ei viihdy muiden seurassa eikä siedä heitä. Ehkä syynä on se, ettei ikinä ole edes opetettu olemaan muiden ihmisten kanssa. Eihän se silloin raskasta ole, jos on tottunut siihen ja osaa.
Miten niin ole opetettu? Väkisinhän sitä ollaan yhdessä monessa paikassa - perheessä, hoidossa, koulussa, harrastuksissa, ystävien kanssa. On se nyt ihme juttu, jos ei ihminen saa olla yksin rauhassa edes jossain julkisessa kulkuvälineessä, kaupungilla tms. Se nyt vaan on niin, että kaikki ei halua puhua jonninjoutavia, vaan haluavat kommunikaatioon syvällisempää tasoa, mitä ei ole mahdollista saavuttaa jossain bussipysäkillä tuntemattoman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. On todella turhauttavaa olla komea urheilullinen mies, joka ei käy baareissa eikä juo alkoholia, missä tässä maassa voi tutustua ja lähestyä naisia, kun suurinosa naisista on naamaltaan myrtsejä? Luulin pitkään minussa olevan jotain vikaa, kunnes olen matkustellut ulkomailla missä ihmiset lähestyvät minua missä vain, puistoissa ja kadulla. Naiset pyytävät treffeille ja flirttailevat avoimesti selvinpäin kaduilla ja kaupassa.
Suomessa asuminen tukahduttaa minua ja olen päättänytkin muuttaa ulkomaille missä on normaaleja ihmisiä. Tässä maassa sosiaaliset kontaktit ja deittailu hoidetaan kännissä, kadulla lähestyminen on ''creepyä''.
Komppaan, tosin itse käyn myös baareissa enkä sylje mukiin. Mutta minuakin naiset ovat avoimesti lähestyneet ainoastaan Irlannissa, Saksassa, Ranskassa, Sveitsissä ja Itävallassa. EI KOSKAAN, ei koskaan Suomessa!!!!! Ziisus...
I feel you bro. Espaniassa 9 numeron naiset lähestyvät ja huutelevat guapoksi, suomessa 6-7 naiset kävelevät nokka pystyssä myrtsi ilme naamalla. On mua baarissa suomessa naiset lähestynyt, mutta en mä laske mitään känni lähestymistä, se pitää tehdä selvinpäin. Suomessa tuntee itsensä kuohituksi.
Samoja havaintoja. Ulkomaalaiset naiset tulevat helposti juttelemaan ja siinä tilanteessa alkaa itsekin lähtemään mukaan jutteluun. Usein naisia kiinnostaa myös mikä sinä olet ihmisenä, eikä pelkästään vaan se miltä mies näyttää.
Usein heidän seuran haussa on taustalla niinkin yksinkertaisia asioita kuin mukavan tunteen saaminen, yhteen kuuluvuuden tunne, rehellisyys, turvallisuus, pitkät ja henkevät keskustelut, laatuaika kahdestaan, huomioiminen, yms, eli enempi sitä henkistä yhteyttä.
Jos siihen henkiseen yhteyteen pääsee kiinni, niin siitä on helppo jatkaa. Se tarvii oikeasti heittääntymistä. Sen taidon jos osaa ja oppii, siitä eteenpäin onkin jo helpompaa.
Ja en todellakaan allekirjoita sitä että me suomalaiset ollaan kovin sisäänpäin kääntyneitä. Naisystäväni on sanonut kymmeniä kertoja että se ujous ja sisäänpäin oleminen suomalaisten miesten osalta ei pidä paikkaansa. Olemme lisäksi kuulema rehellisiä, kohteliaita ja luotettevia. Näitä meidän ominaisuuksia arvostetaan todella paljon kumppanina. Mutta pitää osata se tilanteeseen meneminen, olemaan henkisesti läsnä ja sopivasti itsevarma. Ne on tärkeitä asioita. Oli sitten kyse mistä tahansa siinä yhdessä olemisesta. Nämä taidot voi jokainen opetella. Eli käyttöön ne paljon puhutut ja legendaariset tavat: Pitää puhua ja myös pussata, ja seiso sanojesi takana. Ne keinot toimii, siitä voitte olla varmoja.
Tietenkin jotkut ihmiset on ujoja ja vähän varautuneempia kuin toiset, kaikkialla maailmassa.
Itse olen huomannut että myös se seura tekee kaltaisekseen. Minun naisystävä nauraa tosi paljon, on puhelias ja avoin, ja ne ominaisuudet todellakin tarttuu.
Eli ei niitä vanhoja stereotypioita kannata uskoa, eikä varsinkaan asettaa niitä itselleen.
T: suomalainen mies
Eipä juuri missään muuallakaan Euroopassa jutella julkisissa kulkuneuvoissa vierustoverin kanssa.
Syy miksi en hymyile tuntemattomalle vastaantulijalle, on se etten erityisemmin ilahdu siitä että joku tuntematon tulee vastaan.
** hei sinä vastaantulija! Ihana kun kävelet siinä! Nähdään taas! **
Vaihtoehtona on kuunnella jatkuvaa valitusta. Katsopa ap peiliin.
Suomalaisille voisi järjestää sosiaalisten taitojen kerhoja .
Ovat ihan sosiaalisia, vapaa-ajalla. Joitakin kohtaan on käyttäydytty huonosti ja alistettu, huudettu. Ihmisistä tulee varovaisia sitten ja liika määrä ihmisiä voi rasittaa joitakin, jos joka päivä on väkimassa. Omaa rauhaa moni toivoisi ja ettei ole kauhea kakofonia.
Tai sitten muut on ylisosiaalisia.
Yksin ei kyetä mihinkään.
jospa lapsuuden isoissa perheissä on saanut traumoja ja halutaan olla yksin/hiljaa kun saa itse päättää. mitä sitä turhia lätisemään
Suomalaiset myös pelkää hirveästi kaikkea erilaista. Sen olen huomannut.
Jos kerran juttelet esim.sporassa jonkun kanssa ja näet hänet siellä suht usein,et saa olla rauhassa vaan tämä juttukaveri änkeää heti uudestaan juttusille. On kuin olisitte hyviäkin ystäviä. Tässä yksi syy,miksi en juttele.Haluan olla omassa rauhassa. Ajattelen matkalla ruokalistaa,omia asioita ja perheeni juttuja. Ei aina voi olla vaan avoinna kaikille tuntemattomille,kaipaan tilaa ja rauhoittumista.
Yhteentörmäykset johtunevat siitä, että ekstrovertit tarvitsevat niin vimmatusti muita ihmisiä, tankatakseen heistä. Energia saadaan muista ja siksi jokaisen pitäisi olla valmis aina ja heti rupattelemaan heidän kanssaan, koska he eivät pärjää muuten. Ulkoaohjautuvat sananmukaisesti ohjautuvat, "energisoituvat" ulkoapäin, toisista ihmisistä, muotivirtauksista, muiden maiden tavoista, jotka siis ovat heidän mielestään aina parempia kuin suomalaiset ja mitä joku julkimo on sanonut, vaikka se muista tuntuisi aivan oudolta. Ja sitten me sisältäpäinohjautuvat, jotka ajattelemme, suunnittelemme, mietimme kaiken itse. Eronhan huomaa viimeistään keskustellessa ja kirjoituksia vertaillessa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin älykkäät ovat epäsosiaalisia, koska ei ole mitään kiinnostavaa tekemistä valtaosan kanssa.
Tosissaanko meinaat, että suomalaiset ovat näin poikkeuksellisen älykkäitä? Sittenhän pitäisi olla paljon yhtä älykkäitä ihmisiä, kenen kanssa keskustella avaruusfysiikasta.
Ei mua kiinnosta jauhaa jonnin joutavaa jankkia kenenkään kanssa. Kohtelias olen tarvittaessa, mutta välttelen ihmisiä. Etsiköön seuraa kaltaisistaan!
Ulkomaalaisena sanon , että on todella vaikeeta asua Suomessa sosiaalisesti. Ja tähän kommenttiin moni suomalainen vastaa painu takas mistä tulit jne, seki kuvaa jo epäsosiaalisuutta sitä ettei haluta edes keskustella mistään aiheesta, varsinkin jos ollaan eri mieltä...maassa maan tavalla joten pysyn hiljaisena minäki, vaikeeta on , mut on pakko.
Hyvin älykkäät ovat epäsosiaalisia, koska ei ole mitään kiinnostavaa tekemistä valtaosan kanssa.