Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustatko olevasi liikenteessä vaarallinen?

Terveisiä ysi -tieltä
01.07.2016 |

Kuulutko niihin ihmisiin,jotka ohittavat keltaisella viivalla,välittämättä vastaantulevasta liikenteestä?Tässä tiellä,jolla kuljen,näkee näitä järkyttävän vaarallasia kuljettajia päivittäin.Lähdetään (vieraalla?) tiellä ohittamaan mäkeen tai mutkaan,keltaisella viivalla ja kuvitellen että vastaantulija jarruttelee sinun ohituksesi takia?Onko nämä kuljettajat ylimielisiä vai yksinkertaisesti liian yksinkertaisia lukemaan liikennettä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan. Autoni kiihtyy ja kulkee keskivertoa nopeammin, ohitan mielelläni jotta saisin edes muutaman minuutin lisää vapaa-aikaa pitkien työpäivien jälkeen. En koe sen olevan ongelma muille tien liikkujille jos hetken roikun perässä ja sitten katoan horisonttiin. Ketään en kuitenkaan ole vaarantanut, en ohittele mutkissa ja noudatan väistämisvelvollisuutta jne.

Hätätilanteessa olisin itse valmis ajamaan ojaan uhratakseni vain oman henkeni mikäli sellainen tilanne tulisi.

Vähän halvempi auto antaisi sulle mahdollisuuden tehdä lyhyempiä työpäiviä. Kunhan sanon...

Vierailija
22/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan tieraivokohtauksia. Joskus on pimennyt niin, että melkein aloin kiilata toista tieltä. Mua ärsyttää kaikki jotka ajaa mun turvaväliin, jotka vaihtelee kaistoja koko ajan ruuhkassa, jotka ei noudata liikennesääntöjä, ajaa liian hiljaa jne. Valitettavasti autoni hallinta on sillä tasolla, että voin halutessani ottaa hirveitä riskejä. Nuorempana otinkin. En kaveriporukan paineessa vaan nimenomaan kesäöisin pikkuteillä yksin ajoin usein tuplasti nopeusrajoituksen mukaan. Faijan mersulla ajoin kahtasataa moottoritiellä. En koskaan jäänyt kiinni.

Nykyään ajan korostetun rauhallisesti, käytän paljon vakionopeudensäädintä ja hoen jotain typeriä mantroja kuten "jos menetät itsehillinnän voit kuolla ja lapsesi jää äidittömäksi". Lisäksi tiedän, että muut vastaavat pösilöt provosoituvat tällaisesta (varsinkin kun olen nuori nainen tehokkaassa autossa) ja lopputulos voi olla senkin vuoksi hirveä. Se vie pois ylilyönnit, mutta ei ärsyyntymisen tunnetta. Työmatkoihin käytän bussia vaikka se viekin vartin automatkan sijaan ainakin puolituntia suuntaansa, koska hermostun niin helposti. Lisäksi lapsen ollessa kyydissä kuvittelen ajavani esim. täytekakku penkillä tai muuta yhtä hölmöä, että pysyn rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinpa melkein uskoa, että naisten kolarit on harvittomampia kuin miesten. Esim parkkipaikalla toisen auton töppäys, risteyksessä hiljaisessa vauhdissa peräänajo tms. Miehet sitten ajaa näitä 150km/h tieltä luisuja ojaan tai ohitustilanteessa nokkakolareita.

24/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan. Lähdin eilen viemään miestä lääkäriin pienen onnettomuuden jälkeen. Olimme ajaneet ehkä kolme minuuttia, kun aloin hysteerisesti kiljumaan, kun luulin näkevinäni autossa paarman. 

Miehen tempaistua ratin minulta ja saatuani auton pysähtymään, jatkoimme matkaa mies silmäpuolena kuskina (kärpänen pois autosta) ja minä apukuskin penkillä. Takaisin tulimme samalla tavalla, vaikkei mies olisi saanut ajaa. Mökille jouduimme jäämään vielä yhdeksi yöksi :/

Ajan mahdollisimman vähän. En varmasti ohita huonossa paikassa, olen niitä tientulppia ja risteyksen yli uskallan ajaa vasta kun tyhjää on reilusti. On minulla ihan ajokortti, mutta olen todella arka kuski.

Vierailija
25/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin ongelma on vähän päin vastainen. Tavattoman moni ei ole tietoinen, että hitaamman ajoneuvon (mopoauto, traktori tai vastaava kolmiolla olevan) vastaavassa (sulkuviiva) tilanteessa ohittaa näkyvyyden ollessa hyvä sinne kauemmaskin. Mutta kuitenkin  sen vaaratilanteen sitten aiheuttaa se sankari, joka sielä jonon hänniltä koko letkaa lähtee ohittamaan.(opel tai toyota kuski)

Vierailija
26/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisinpa melkein uskoa, että naisten kolarit on harvittomampia kuin miesten. Esim parkkipaikalla toisen auton töppäys, risteyksessä hiljaisessa vauhdissa peräänajo tms. Miehet sitten ajaa näitä 150km/h tieltä luisuja ojaan tai ohitustilanteessa nokkakolareita.

ei ole uskonasia. liikenneturva, tuo feminismin keskittymä, julkaisee tilastoja liikenneonnettomuuksista. miehet aiheuttaa enemmän ja pahempia, ajokilometreihinkin suhteutettuna. miehet ovat vaarallisempia kuskeja. tämä tiedetään, siitä ei tarvi lähteä vääntämään sadannetta kertaa.

Vierailija
27/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä ihmiset kuvittelevat siitä ohittelusta olevan? Paahdetaan pitkästä letkasta ohi tuhatta ja sataa ja kymmenen minuuttia myöhemmin ohittelijan auto on jonkun abc:n pihalla ja kuski pullakahvilla. Onko se jotain olemattoman egon pönkittämistä ja virtuaalikikkelin kasvatusta vai mitä? Ette te ole sen nopeammin perillä, aiheutatte vain vaaratilanteita. Asia erikseen jos edellä huruuttaa jou traktori 30 km/h kahdeksankympin aleella mutta noin muuten en ymmärrä.

Ei liity mitenkään egoon. Miksi sinä kenties valitset kaupassa yleensä sen nopeimman ja lyhyimmän kassajonon? Kun on mahdollisuus päästä paikasta A paikkaan B nopeammin, jotta jäisi enemmän aikaa asiaan C, miksi ei tekisi niin?

Kuinka paljon nopeammin kuvittelet olevasi perillä kun ohittelet autoja? Vai paahdatko ylinopeutta ja perseilet muiden hengillä? Kokeile lähteä aiemmin niin ei tarvitse hötkyillä.

Vierailija
28/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hankki pyynnöstäni automaattivaihteisen auton. Helpottaa muo tosi paljon. Jää aikaa kaiken hahmottamiseen, kun ei tarvi vatkata sitä keppiä. Mies itsekkin on nyt todennut, ettei taidakkaan enää manuaalia ottaa. Olin ennen vaarallinen liikenteessä, kun ajoin harvoin hirvee jännitys päällä. Nyt kun ajanu enemmän, ei mitään riskitilanteita sattunu.

Vierailija
29/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi jää huomaamatta monelta..jos tien sivua kulkee pyöräilijä/kulkija jota hänen takaa sa tulevat autoilijat hiukan väistävät,on vastaantulijalle jotenkin kauhean vaikea tajuta myös ottaa hiukan sivuun!!

Et tästä vois päätellä notta liikenteen seuraaminen on suurelle osalle autoilijoista kamalan vaikeaa.

Ja se HYVÄN ohituspaikan odottaminen..

Vierailija
30/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä ihmiset kuvittelevat siitä ohittelusta olevan? Paahdetaan pitkästä letkasta ohi tuhatta ja sataa ja kymmenen minuuttia myöhemmin ohittelijan auto on jonkun abc:n pihalla ja kuski pullakahvilla. Onko se jotain olemattoman egon pönkittämistä ja virtuaalikikkelin kasvatusta vai mitä? Ette te ole sen nopeammin perillä, aiheutatte vain vaaratilanteita. Asia erikseen jos edellä huruuttaa jou traktori 30 km/h kahdeksankympin aleella mutta noin muuten en ymmärrä.

Ei liity mitenkään egoon. Miksi sinä kenties valitset kaupassa yleensä sen nopeimman ja lyhyimmän kassajonon? Kun on mahdollisuus päästä paikasta A paikkaan B nopeammin, jotta jäisi enemmän aikaa asiaan C, miksi ei tekisi niin?

Kuinka paljon nopeammin kuvittelet olevasi perillä kun ohittelet autoja? Vai paahdatko ylinopeutta ja perseilet muiden hengillä? Kokeile lähteä aiemmin niin ei tarvitse hötkyillä.

Itse asun ison tien varrella.Kun ohitan tuolla 11 km päässä jonkun, joka ajaa 80 km /h ja itse paahdan kotiin 110 km/h vauhtia tulee se hidas kuski ohi sillä välin kun poltan kotipihassa tupakan!!!Et kannattiko??No ei,mut onneksi MINÄ olen hyvä kuski ja mulla on se vähän kuluttava auto!

Vierailija
31/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ajokorttini on toiminut lähinnä henkilöllisyystodistuksena (halvemmallakin olisi henkkarit saanut). En tiedä, missä kohtaa viiraa, mutta en vain tajua etäisyyksiä enkä erilaisia liittymiä. Kaikki vaikuttaa jotenkin kaaottiselta ja suunnat menee sekaisin. Olen riittävän vaarallinen liikenteessä kaupunkialueella ihan polkupyöräilijänä. En välttämättä huomaa, mitä ympärillä tapahtuu. Läheltä piti -tilanteita on ollut riittävästi ja nykyään pyöräilykypärä on aina päässä.

Vierailija
32/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-tiellä vaarallisimpia ovat nimenomaan ne, jotka nysväävät alinopeutta ja jonkun ohittaessa lähtevät hullun lailla kiihdyttämään vaikeuttaen ohitusta. Ohituskaistoilla tuo on varsinkin silmiinpistävää: ennen ohituskaistaosuutta ajetaan 90-95km/h 100km/h rajoitusalueella ja kun ohituskaistaosuus alkaa, nostetaan vauhti vähintään 20km/h yli voimassaolevan nopeurajoituksen. Ohituskaistaosuuden päätyttyä sama letka alkaa taas nysväämään sitä alinopeutta hieman eri järjestyksessä, vaikka nopeusrajoitus pysyy samana. Koomista.

Vierailija
33/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä liian varovainen, syynä se että ajan vanhalla autolla jossa turvalaitteita ei ole. Pyrin olemaan huomaavainen ja mieluummin annan muille tilaa kuin lähden urpojen kanssa vääntämään. En ole hidastelija, vaan ajelen ihan reippaasti vähän rajoitusten yli.

Minull oli muutama vuosi taukoa autoilusta ja nyt liikenteeseen palanneena olen huomannut jonkinlaisen ilmapiirin muutoksen. Jokainen tuntuu ajavan n. pari kymppiä yli rajoitusten, taajama-alueet pois luettuna. Lisäksi käytös on röyhkeää ja sellainen huomaavaisuus ja tilan antaminen muille on kadonnut. Pienetkin ajovirheet nostattavat suurta tieraivoa, huomasin kun olen kyytiläisenä ollut... Jokainenhan meistä tekee virheitä, etenkin jos ajaa muuallakin kuin sitä tuttua työmatkaa jonka osaisi ajaa unissaankin.

Vierailija
34/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne on niitä plus 40 miehiä ja bemmulla tai mersulla.Eilen äijä ohitti ripeämmällä volkkarilla mut ei kuitenkaan uskaltanut polkaista,vaan aiheutti vaaratilanteen.Just vastaan autoja ja mutkassa keltaisella viivalla.Näitä riittää!Että terkkuja Tieltä 6.

Mjaa. Minusta pahimmat suharit ovat niitä lippalakkipäitä.

Vierailija
36/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan. Autoni kiihtyy ja kulkee keskivertoa nopeammin, ohitan mielelläni jotta saisin edes muutaman minuutin lisää vapaa-aikaa pitkien työpäivien jälkeen. En koe sen olevan ongelma muille tien liikkujille jos hetken roikun perässä ja sitten katoan horisonttiin. Ketään en kuitenkaan ole vaarantanut, en ohittele mutkissa ja noudatan väistämisvelvollisuutta jne.

Hätätilanteessa olisin itse valmis ajamaan ojaan uhratakseni vain oman henkeni mikäli sellainen tilanne tulisi.

Vähän halvempi auto antaisi sulle mahdollisuuden tehdä lyhyempiä työpäiviä. Kunhan sanon...

Autoni on velaton ja halvempi kuin useimmilla teillä täällä. Työpäiväni pituuteen en voi vaikuttaa paitsi ostamalla kalliimman ja huomattavasti pienemmän asunnon läheltä työpaikkaani.

Vierailija
37/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim työmatkastani säästän 10min per suunta. Siitä voi laskea vuositasolla.

Vierailija
38/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit on kaikki hemmetin vaarallisia !!!11 varokaa!

Vierailija
39/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ohittelen todella harvoin. Yleensä silloin kun pikatiellä ajaa traktori neljääkymppiä ja nopeusrajoitus on 80 tai 100.

Vierailija
40/43 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle rajoituksen ajavat ohitan yleensä aina, mutta en mäkeen enkä mutkaan. Motarilla ajan oikean kaistan kautta ohi, jos joku hidastelee ohituskaistalla, vaikka tilaa olisi oikeallakin. Turvavälin pidän, mutta isken helposti liinat kiinni perskärpäsille eli refleksit saa olla sitten kunnossa siellä takana. Kolmion takaa tuleva on väistämisvelvollinen motarilla eli en anna automaattisesti tilaa sieltä tuleville, enkä hidasta sitä varten omaa vauhtiani. Jos ei osaa tulla moottoritielle oikeaoppisesti kiihdyttäen, kannattaa pysyä pois liikenteestä. Jos joku ärsyttää ja tunaroi, keskari nousee tervehdykseksi. Eteen ei kannata tunkea eikä kiilata, annan samalla mitalla takaisin. Olen liikenteessä minäminä tiukkojen aikataulujeni takia, vapaapäivinä ei ole kiirettä ja ajelen nätimmin. Keskityn ajamiseen, joten en ole vaara, mutta varmasti riskikuljettaja kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi