Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Ruuan ei aina pidä olla hyvää"

Vierailija
30.06.2016 |

Haha, ei mikään ihme, jos Suomessa on heikko ruokakulttuuri, kun tällä tavalla ajattelee. Ei apua! Kyllä elämästä saa ja pitää nauttia, miksi väkisin tehdä siitä kurjempaa. En ymmärrä en.

http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1467169717913?jako=8dec8a883c9b1043d4f8cd…

Kommentit (241)

Vierailija
1/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ja itsehän en edes syö, jos vaihtoehtona on vain ns. "pahaa" ruokaa, koska ei ole sen arvoista. :D

Vierailija
2/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä olisi kannattanut lukea se juttu kokonaan. Ei siinä pahaa ruokaa kehoiteta syömään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä olisi kannattanut lukea se juttu kokonaan. Ei siinä pahaa ruokaa kehoiteta syömään. 

No joo, mutta miksi pitäisi tehdä edes sitä "perusjees" ruokaa, jos samalla vaivalla saa parempaa tai, jos tykkää ruuanlaitosta ja haluaa siihen päivittäin panostaa. Kaikilla ei annoskoot silti karkaa kädestä.

Vierailija
4/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pakko syödä mahdollisimman arkista ruokaa, koska minulla on ahmimishäiriö. Jos on vähänkään parempaa ruokaa, syön sen kerralla loppuun. Kun ruoka ei ole herkkua, pystyn säännöstelemään ruokani.

Vierailija
5/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siinä vihjailtiin, että syökää mautonta ruokaa arkena ja erikoistilaisuuksissa sitten sitä maukasta lempiruokaa , mikä musta oli ihan käsittämätöntä scheissea. Jos on ongelma annoskokojen kanssa, käyttää vaikka pienempää lautasta tai tekee vähemmän ruokaa kerralla tai pistää pakastimeen ylimääräiset heti (vaikka ei saisikaan lämmintä ruokaa vielä pakastaa...), sen sijaan että tekisi sellaista ruokaa josta ei välitä. Elämä on liian lyhyt huonon ruoan syömiseen :)

Vierailija
6/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä eri mieltä Partasen kanssa. Lisäksi vieroksun muutenkin ajatusta ns. kielletyistä ja sallituista ruuista. Itse noudatan joustavaa syömistä ja kaikkia sallittua. Toki tämä ei kaikilla tietenkään välttämättä toimi, mutta itse ainakin huomannut, että jos mikään ei ole kiellettyä tai harvinainen herkku, niin ei sitä niin paljon edes tee mieli tai tule ahmittua ns. koko rahan edesta silloin harvoin, kun ruokaa x saisi syödä.

Vierailija
7/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partasen ulostulot ,muutenkin kummallisia, mutta tämä oli kyllä kymppi. Kenen rahoilla tämä ihminen on työllistetty? Missä tilassa tai lääkityksessä kukaan voi päästää suustaan tuollaista soopaa?

Vierailija
8/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties typerin juttu, jonka olen vähään aikaan lukenut. Ettäkö ruoan ei pitäisi olla hyvää, tai korkeintaan perusjees? Ja että jopa einesrasiat olisivat parempi vaihtoehto, ette vaan tulisi syödyksi liikaa? En vain pysty ymmärtämään mitenkään. Taitaa minun koko elämänkatsomukseni poiketa niin paljon tämän ravitsemusterapeutin ajatuksista, että pitää vaan tyytyä olemaan eri mieltä.

Itselläni ainakin karkkien ja suklaan mussutus karkaa käsistä, jos oikea ruoka ei tuo hyvänolontunnetta ja tyydytystä. Luulen, että iso syy suomalaisten paino-ongelmaan on juurikin merkityksettömässä ja mitättömässä lounasruokalakulttuurissa ja ruoan pitämisenä polttoaineena. Mielihyvää haetaan sitten ylimääräisistä naposteltavista.

Vierailija
9/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siinä vihjailtiin, että syökää mautonta ruokaa arkena ja erikoistilaisuuksissa sitten sitä maukasta lempiruokaa , mikä musta oli ihan käsittämätöntä scheissea. Jos on ongelma annoskokojen kanssa, käyttää vaikka pienempää lautasta tai tekee vähemmän ruokaa kerralla tai pistää pakastimeen ylimääräiset heti (vaikka ei saisikaan lämmintä ruokaa vielä pakastaa...), sen sijaan että tekisi sellaista ruokaa josta ei välitä. Elämä on liian lyhyt huonon ruoan syömiseen :)

Pienemmällä lautasella nyt ei saa mitään hyötyä. Sen voi täyttää vaikka sata kertaa.

Jos sen on syömässä niin sen syö eikä sitä mihinkään pakastimeen pistä.

Harva Suomessa on enää normaalipainoinen mutta kukaan ei mielestään syö huonosti eikä liikaa.

Vierailija
10/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on pakko syödä mahdollisimman arkista ruokaa, koska minulla on ahmimishäiriö. Jos on vähänkään parempaa ruokaa, syön sen kerralla loppuun. Kun ruoka ei ole herkkua, pystyn säännöstelemään ruokani.

Tee vähemmän, pienempiä määriä. Opettele nauttimaan ruuan mausta enemmän kun mättämisestä. Se, että syöt ns pahaa ruokaa ei korjaa sun ongelmaa, tekee vaan susta tikittävän aikapommin!

Tsemppiä

Vierailija
11/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole edes taloudellisia resursseja tehdä gourmetia joka päivä.

Vierailija
12/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvala täällä ruokapöydässä lihoo. Katsokaapa paksujen perheiden ostoskärryyn kaupassa, kyllä se lihottava osa näyttää sohvalla syötävältä.

Miettikää ruokakulttuuria esim Ranskassa, jossa jokainen ateria on elämys ja aina pyritään hyvään ruokaan. Lihavia, ei todellakaan.

Vierailija
13/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoka ei ole hyvää, sitä ei tule syötyä tarpeeksi ja sitten sortuu mässyttelemään jotain turhia välipaloja. Minä syön kolme kertaa päivässä hyvää ruokaa ja jätän ne turhat välipalat kokonaan pois. Ihanaa kun jokainen ateria voi olla kuin pieni juhla. Syön kunnes tulen kylläiseksi. Mitä rasvaisempaa ruoka on, sitä vähemmällä määrällä tulee kylläinen olo, joka kestää hyvin monta tuntia.

Vierailija
14/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenties typerin juttu, jonka olen vähään aikaan lukenut. Ettäkö ruoan ei pitäisi olla hyvää, tai korkeintaan perusjees? Ja että jopa einesrasiat olisivat parempi vaihtoehto, ette vaan tulisi syödyksi liikaa? En vain pysty ymmärtämään mitenkään. Taitaa minun koko elämänkatsomukseni poiketa niin paljon tämän ravitsemusterapeutin ajatuksista, että pitää vaan tyytyä olemaan eri mieltä.

Itselläni ainakin karkkien ja suklaan mussutus karkaa käsistä, jos oikea ruoka ei tuo hyvänolontunnetta ja tyydytystä. Luulen, että iso syy suomalaisten paino-ongelmaan on juurikin merkityksettömässä ja mitättömässä lounasruokalakulttuurissa ja ruoan pitämisenä polttoaineena. Mielihyvää haetaan sitten ylimääräisistä naposteltavista.

Vähän kieltämättä tulee sellainen ajatus, että tällä ravitsemusterapeutilla itsellään ei ehkä ole niin terve suhtautuminen ruokaan ja siitä näkövinkkelistä jakaa "viisauksiaan" koko kansalle..

Vierailija
15/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonnialapasta on halpaa ja hyvää, eikä lihota kun syöt yhden annoksen kerrallaan. Sipsit, voileivät ja karkit on kalliita ja lihottaa. Esimerkiksi.

Vierailija
16/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonnialapasta on halpaa ja hyvää, eikä lihota kun syöt yhden annoksen kerrallaan. Sipsit, voileivät ja karkit on kalliita ja lihottaa. Esimerkiksi.

Uusi ruokalaji siis tässä ei tonni 'a la pasta

Vaan tonnikalapasta 😜

Vierailija
17/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa paino-ongelmat eivät tule herkuista vaan juuri siitä normaalista ruoasta. Jota syödään aivan liikaa ja johon laitetaan liikaa rasvaa ja liikaa sokeria.

Joutuisit syömään joka päivä herkkuja oikein urakalla jotta saisit itsestäsi läskin. Mutta yksi lautanen liikaa tekee sen myös.

Vierailija
18/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ruoka ei ole hyvää, sitä ei tule syötyä tarpeeksi ja sitten sortuu mässyttelemään jotain turhia välipaloja. Minä syön kolme kertaa päivässä hyvää ruokaa ja jätän ne turhat välipalat kokonaan pois. Ihanaa kun jokainen ateria voi olla kuin pieni juhla. Syön kunnes tulen kylläiseksi. Mitä rasvaisempaa ruoka on, sitä vähemmällä määrällä tulee kylläinen olo, joka kestää hyvin monta tuntia.

Tämä! Tuntuu, että syyllinen paino-ongelmaan on enemmänkin juuri siinä, että ruoka on vain polttoainetta laadusta ja mausta viis ja sitten sitä paikataan esim. suklaalla ja karkilla yms, kun kuitenkin jostain se nautinto halutaan saada.

Vierailija
19/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristus taas tuota Partasta...

Onhan se tietysti niin, että erinomainen ruoka ei voi olla kevyttä ja ravitsevaa. Vain "perusjees" sopii suomalaiselle.

Sitten kun ajattelee välimeren ruokavaliota, niin ei kai siellä oikein mikään ole "perusjees". Ei siellä edes suostuttaisi syömään suomalaista mautonta perusruokaa. Paiskaisivat päälle valkosipulit, oliviiöljyt ynnä muut että saisivat nieltyä. Eikä ne nyt ihan niin paksuja siellä ole kuin Suomessa.

Vierailija
20/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse koitan ostaa mahdollisimman herkullista ja kallista ruokaa, jotta en lihoaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme