Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Ruuan ei aina pidä olla hyvää"

Vierailija
30.06.2016 |

Haha, ei mikään ihme, jos Suomessa on heikko ruokakulttuuri, kun tällä tavalla ajattelee. Ei apua! Kyllä elämästä saa ja pitää nauttia, miksi väkisin tehdä siitä kurjempaa. En ymmärrä en.

http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1467169717913?jako=8dec8a883c9b1043d4f8cd…

Kommentit (241)

Vierailija
21/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on pakko syödä mahdollisimman arkista ruokaa, koska minulla on ahmimishäiriö. Jos on vähänkään parempaa ruokaa, syön sen kerralla loppuun. Kun ruoka ei ole herkkua, pystyn säännöstelemään ruokani.

Tee vähemmän, pienempiä määriä. Opettele nauttimaan ruuan mausta enemmän kun mättämisestä. Se, että syöt ns pahaa ruokaa ei korjaa sun ongelmaa, tekee vaan susta tikittävän aikapommin!

Tsemppiä

Ihminen tarvitsee sitä ruokaa sen määrätyn määrän joka päivä kuitenkin.

Eikä sen valmistamiseenkaan voi ruveta käyttämään kohtuuttomasti aikaa.

Vierailija
22/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties typerin juttu, jonka olen vähään aikaan lukenut. Ettäkö ruoan ei pitäisi olla hyvää, tai korkeintaan perusjees? Ja että jopa einesrasiat olisivat parempi vaihtoehto, ette vaan tulisi syödyksi liikaa? En vain pysty ymmärtämään mitenkään. Taitaa minun koko elämänkatsomukseni poiketa niin paljon tämän ravitsemusterapeutin ajatuksista, että pitää vaan tyytyä olemaan eri mieltä.

Itselläni ainakin karkkien ja suklaan mussutus karkaa käsistä, jos oikea ruoka ei tuo hyvänolontunnetta ja tyydytystä. Luulen, että iso syy suomalaisten paino-ongelmaan on juurikin merkityksettömässä ja mitättömässä lounasruokalakulttuurissa ja ruoan pitämisenä polttoaineena. Mielihyvää haetaan sitten ylimääräisistä naposteltavista.

Itseasiassa paino-ongelmat eivät tule herkuista vaan juuri siitä normaalista ruoasta. Jota syödään aivan liikaa ja johon laitetaan liikaa rasvaa ja liikaa sokeria.

Joutuisit syömään joka päivä herkkuja oikein urakalla jotta saisit itsestäsi läskin. Mutta yksi lautanen liikaa tekee sen myös.

Katsopa kaupassa niihin ostoskärryihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista ruoka-asioista keskustellessa täytyy ottaa huomioon, että ihmisiä on erilaisia. Ikävä kyllä varmaan 60% ihmisistä on sellaisia, etteivät he kykene itse säännöstelemään kohtuudella syömänsä ruoan määrää. Ts. he eivät osaa syödä kohtuudella edes sitä pahaa ruokaa.

Olen sitä mieltä, että ruoan kannattaa olla hyvää, mutta herkkuruoat ovat erikseen. Syön itsekin päivittäin jotain herkkuja, mutta en voi tietenkään ketään lihavaa ihmistä kannustaa tekemään samoin.

Vierailija
24/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ruoka ei ole hyvää, sitä ei tule syötyä tarpeeksi ja sitten sortuu mässyttelemään jotain turhia välipaloja. Minä syön kolme kertaa päivässä hyvää ruokaa ja jätän ne turhat välipalat kokonaan pois. Ihanaa kun jokainen ateria voi olla kuin pieni juhla. Syön kunnes tulen kylläiseksi. Mitä rasvaisempaa ruoka on, sitä vähemmällä määrällä tulee kylläinen olo, joka kestää hyvin monta tuntia.

Tämä! Tuntuu, että syyllinen paino-ongelmaan on enemmänkin juuri siinä, että ruoka on vain polttoainetta laadusta ja mausta viis ja sitten sitä paikataan esim. suklaalla ja karkilla yms, kun kuitenkin jostain se nautinto halutaan saada.

Kuinka moni vetää sitä suklaata joka ikinen päivä? Koska sitä pitäivis syödä koko ajan jos haluaa lihota.

Kyllä ne ongelmat tulee juuri siitä perusruoasta.

Vierailija
25/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni hyödyllisin teko oli polttaa Partaskan Olet mitä syöt -eepos pääsiäiskokossa.

Vierailija
26/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Partasen ulostulot ,muutenkin kummallisia, mutta tämä oli kyllä kymppi. Kenen rahoilla tämä ihminen on työllistetty? Missä tilassa tai lääkityksessä kukaan voi päästää suustaan tuollaista soopaa?

Muuttui idiootiksi saatuaan paperit ulos koulutuksesa. Sitä ennen oli ok. Eli on aivopesun tuotos. Mielenkiintoista näissä ravintoterapeuteissa on se, että hyvin harvat onnistuvat pitkällä tähtäimellä. Ennen tällaisten artikkeleiden julkaisua pitäisi julkaista datat siitä, miten kyseinen asiantuntija on onnistunut asiakkaidensa kanssa. Oli koulutus mikä tahansa.

Vierailija
27/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties typerin juttu, jonka olen vähään aikaan lukenut. Ettäkö ruoan ei pitäisi olla hyvää, tai korkeintaan perusjees? Ja että jopa einesrasiat olisivat parempi vaihtoehto, ette vaan tulisi syödyksi liikaa? En vain pysty ymmärtämään mitenkään. Taitaa minun koko elämänkatsomukseni poiketa niin paljon tämän ravitsemusterapeutin ajatuksista, että pitää vaan tyytyä olemaan eri mieltä.

Itselläni ainakin karkkien ja suklaan mussutus karkaa käsistä, jos oikea ruoka ei tuo hyvänolontunnetta ja tyydytystä. Luulen, että iso syy suomalaisten paino-ongelmaan on juurikin merkityksettömässä ja mitättömässä lounasruokalakulttuurissa ja ruoan pitämisenä polttoaineena. Mielihyvää haetaan sitten ylimääräisistä naposteltavista.

Itseasiassa paino-ongelmat eivät tule herkuista vaan juuri siitä normaalista ruoasta. Jota syödään aivan liikaa ja johon laitetaan liikaa rasvaa ja liikaa sokeria.

Joutuisit syömään joka päivä herkkuja oikein urakalla jotta saisit itsestäsi läskin. Mutta yksi lautanen liikaa tekee sen myös.

Katsopa kaupassa niihin ostoskärryihin!

Niin?? Koskaan en ole nähnyt kenelläkään herkkuja niin että niillä lihoisi.

Vierailija
28/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä väärässä. Useat lihavat eivät syö mielestään juuri mitään, siis lämmintä ruokaa. Mutta leipää, sokeroituja juomia, makeisia ja kahvileipää menee kyllä. Sipsejä väliin. Kun eihän ne ole oikeaa ruokaa, niin mitään ei ole taaskaan syöty.

Vierailija
29/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ruoka ei ole hyvää, sitä ei tule syötyä tarpeeksi ja sitten sortuu mässyttelemään jotain turhia välipaloja. Minä syön kolme kertaa päivässä hyvää ruokaa ja jätän ne turhat välipalat kokonaan pois. Ihanaa kun jokainen ateria voi olla kuin pieni juhla. Syön kunnes tulen kylläiseksi. Mitä rasvaisempaa ruoka on, sitä vähemmällä määrällä tulee kylläinen olo, joka kestää hyvin monta tuntia.

Tämä! Tuntuu, että syyllinen paino-ongelmaan on enemmänkin juuri siinä, että ruoka on vain polttoainetta laadusta ja mausta viis ja sitten sitä paikataan esim. suklaalla ja karkilla yms, kun kuitenkin jostain se nautinto halutaan saada.

Kuinka moni vetää sitä suklaata joka ikinen päivä? Koska sitä pitäivis syödä koko ajan jos haluaa lihota.

Kun tuota jankkaat, kerrotko mikä perusruoka lihottaa? Mikä ei lihota?

Vierailija
30/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole edes taloudellisia resursseja tehdä gourmetia joka päivä.

Tonnialapasta on halpaa ja hyvää, eikä lihota kun syöt yhden annoksen kerrallaan. Sipsit, voileivät ja karkit on kalliita ja lihottaa. Esimerkiksi.

Tonnikala ei ole ollut halpaa enää vuosiin. Ei edes purkissa. Lohtakin saa välillä halvemmalla. 

Mutta osa vaan saa hyvää halvastakin. Mm. kaali on halpaa kesällä ja siitä saa herkkua, jos vain osaa. 

Vierailija
31/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavoitu kohta pitää kutinsa siltä osin, että usein se perusruoka on koostettu ihan väärin. Väärin koostettu ateria johtaa mässyttelyyn aterioiden välillä. Aika moni kylläkin vetää suklaata ja muuta herkkua joka päivä, koska kroppa huutaa kaloreita tiukistelun lomassa.

Jos ruoka on koostettu oikein ja se on hyvää, ei ole tarvetta vetää turhia välipaloja.

Vierailija
32/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle syöminen on oikeasti vain toimitus, joka pakosta tehdään. Samoin kuin nukkuminen, suihkussa käynti, masturbointi jne.

Vierailija
33/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika helvetin moni. Paitsi ne, jotka ei syö joka päivä suklaata ja noina välipäivinä menee vaan pullaa, jäätelöä ja muuta mukavaa.

Vierailija
34/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonnialapasta on halpaa ja hyvää, eikä lihota kun syöt yhden annoksen kerrallaan. Sipsit, voileivät ja karkit on kalliita ja lihottaa. Esimerkiksi.

Tonnikala on karmeata paskaa.

Vierailija
35/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä väärässä. Useat lihavat eivät syö mielestään juuri mitään, siis lämmintä ruokaa. Mutta leipää, sokeroituja juomia, makeisia ja kahvileipää menee kyllä. Sipsejä väliin. Kun eihän ne ole oikeaa ruokaa, niin mitään ei ole taaskaan syöty.

Näinpä. Jos niillä pääaterioilla syötäisiin kunnolla sitä "oikeaa ruokaa", niin ei olisi mielihalut niin suuret, kun elimistö olisi kunnolla ravittu.

Vierailija
36/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonnikala ei ole ollut halpaa enää vuosiin. Ei edes purkissa. Lohtakin saa välillä halvemmalla. 

Mutta osa vaan saa hyvää halvastakin. Mm. kaali on halpaa kesällä ja siitä saa herkkua, jos vain osaa. 

Purkki tonnikalaa, tomaattimurskaa ja paketti pastaa, yhteensä alle vitosen ja siitä saat neljä annosta. Kallista?

37/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika pöyristyttävää että ravitsemusterapeutti, jolle kiireellinen napsiminen ja valmisruoat luulisivat olevan ykkösvihollisia, neuvookin niitä käyttämään, koska ne ovat niin pahan makuisia ettei niitä syö yhtä paljon kuin hyvää ruokaa. Siis kuinka kaukaa tätä juttua on oikein haettu? Eikö pitäisi ennemmin keskittyä siihen syömisen lopettamisen vaikeuteen, sillä normaali ihminen kyllä pystyy jättämään ja jättääkin sen hyvän ruoan syömisen kohtuuannoksiin. Ja kerran kuukaudessa jotain hyvää ruokaa? Siis yhtenä päivänä syödään lasagnea, 29 päivää syödään mitä? Niitä rasvaa, suolaa, sokeria ja lisäaineita täynnä olevia ylikalliita valmisruokia? Huomautan vielä lopuksi että terveellinen ruoka ei välttämättä todellakaan ole mikään "ihan jees" vaan osaava kokki tekee terveellistä JA maittavaa ruokaa myös.

Vierailija
38/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täysin samaa mieltä Partasen kanssa. Useimmat ovat vain ymmärtäneet hänet hieman väärin, luultavasti ensimmäinen väärinymmärtäjä oli toimittaja. Partanen tarkoittaa sitä hyvää ruokaa, jota tarkoitetaan, kun sanotaan, että nyt laitetaan jotakin hyvää.  Siis sitä ruokaa, jolla palkitaan, hoidetaan ja lohdutetaan itseä. Koko muu elämä saa olla vaikka kuinka p-eestä, koska hyvällä ruualla voidaan sitten korjata kaikki. 

Olen erinomainen ruoanlaittaja ja tykkään herkutella. Arkisin ruoka on kuitenkin minulle vain polttoainetta ihan kuten Partasellekin. Syön usein samoja, nopeita ja halpoja ruokia, jotka eivät varsinaisesti ole mitään gurmeeta. Päivän kohokohdat tulevat liikunnasta ja ja hiljentymisesetä, eivät ruuasta.

Partanen tarkoitti, että mielihyvää pitäisi opetella hankkimaan muualtakin kuin herkkuruuista. 

Vierailija
39/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partasen neuvot on aina olleet typeriä. Minä teen herkullista ruokaa ihan joka ikinen päivä, osaan vaan olla syömättä sitä liikaa. Mitään tylsää ja mautonta en edes viitsi syödä, oon mieluummin syömättä.

Vierailija
40/241 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitten maissa joissa on parhaimmat ja mausteisimmat ruoat on myös lauhoimmat ihmiset, esim. Thaimaa, Intia ja japani? Herkullisuus ei ole synonyymi rasvaiselle eikä sokeriselle, paitsi niillä jotka on tottuneet eineshöttöö. Piilomainostako koko lohkaisu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi