Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikkis ei tue hakuani oikikseen enää

Vierailija
29.06.2016 |

En ole vielä saanut tuloksia, mutta koe meni niin penkin alle, että tiedän, että en pääse. Poikkis ilmoitti, että nyt minun on kuulemma aika tehdä jotain muuta tai mennä töihin. Olen yrittänyt selittää, että tämä oli vasta toinen hakuni ja monet hakevat jopa 5-10 kertaa. Tiedän kuitenkin olevani täydellinen alalle ja haluaisin vähän tukea elinkumppaniltani! Ymmärrän toki että poikkis tavallaan elättää minua nyt mutta jotenkin luulen ettei hän ymmärrä koulutuksen tärkeyttä sillä hän on itse käynyt vain ammattikoulun...

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet hakevat 5-10 kertaa, mutta aika harva sisään päässyt ja alalla myöhemmin menestynyt on joutunut noin montaa kertaa hakemaan.

Mistä tiedä että sovit alalle, jos et kykene omaksumaan pääsykoeaineistoa riittävän hyvin? Kai tiedät, että oikiksessa opiskelu on pitkälti valtavien kirjakasojen lukemista eli sitä samaa mitä se pääsykoekin...

Onko sulla jotain tilastoa tolle monta kertaa hakeneille? Itse pääsin lääkikseen neljännellä yrittämällä, ja hyvin menestyn opinnoissani, kun taas kaveri joka pääs tokalla yrittämällä sai jo ekan vuoden helpohkoista tenteistä hylättyjä. Ja moni muu nykyinen kurssikaveri saa hylsyjä, niin ekalla kuin n:nnellä yrittämällä sisään päässeet.

Ulkomaalaisille oon huomannut ett ei kannata sanoo päässeensä monen yrittämän jälkeen, ne ei tajuu sitä. Useimmissa maissa kun pääsee "tosi helposti" sisään lääkikseen ja vaikka kuinka kertois että Suomessa on vaikeaa päästä ja hakuprosessi raskas, niin katsovat hyvin epäuskoisina ja hiljaisina :D

Kuten moni muukin sanoo, lääkiksen vaikein koe on se pääsykoe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla