Poikkis ei tue hakuani oikikseen enää
En ole vielä saanut tuloksia, mutta koe meni niin penkin alle, että tiedän, että en pääse. Poikkis ilmoitti, että nyt minun on kuulemma aika tehdä jotain muuta tai mennä töihin. Olen yrittänyt selittää, että tämä oli vasta toinen hakuni ja monet hakevat jopa 5-10 kertaa. Tiedän kuitenkin olevani täydellinen alalle ja haluaisin vähän tukea elinkumppaniltani! Ymmärrän toki että poikkis tavallaan elättää minua nyt mutta jotenkin luulen ettei hän ymmärrä koulutuksen tärkeyttä sillä hän on itse käynyt vain ammattikoulun...
Kommentit (61)
Poikkis tarkoittaa anaalitappia poikittain PERÄSUOLESSA. Nauttikaa aaaaaaaaaaaah
Käytä tuleva vuosi hyväksesi. Voitko opiskella avoimessa yliopistossa oikkiksessa olevia aineita? Käy myös vaikka osapäivätyössä. Tärkeintä on motivaatio, kyllä sinne joskus pääsee. Analysoi mikä meni nyt pieleen. Usein epäonnistumiset opettavat paljon, kunhan analysoimme tarkkaan niitä.
Menestyjä on se, joka nousee maasta ylös kerta toisensa jälkeen ja ottaa opin kaatumisistaan, Ei se, joka ei koskaan kaadu ja kompastu.212
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös oikiksen pääsykoekirjat vaihdu vuosittain? Julkaistaan aina keväällä.
Eli nyt sinulla on 9kk aikaa tehdä töitä ka kerätä rahaa lukuajalle. Teillä ei taida olla lapsiakaan niin voit tehdä kahtakin työtä, eli säästöä pitäisi syntyä.
Töitä kyllä löytyy, koska sinulla ei tarvitse olla kriteerejä tuossa tilanteessa.
Älä yritä. Menen oman alani töihin ensimmäisen lukuvuoden jälkeen, amisröitä en aio tehdä.
AP
Ok, eli provo.
Laihduta lihis
AP
Tee nyt ihmeessä avoimeen opintoja, eiköhän sekin tue pääsemistä. En tiedä onko oikikseen väylähakua, mutta yritä sitäkin. Toisen rahoilla et voi tietenkään elää, ei pääsykokeisiin lukemista voi tehdä ympäri vuoden. Ja voit kyllä lukea monta tuntia päivässä vaikka olisit töissä samalla. Tsemppiä.
Höpsistä. Ei pääsykokeisiin voi ympäri vuoden lukea. Kirjat julkaistaan tammi-helmikuussa ja siihen asti voit tietenkin olla töissä ja kartuttaa lukukassaasi.
Mielestäni myös lukeminen on tehokkaampaa, jos tekee välillä muita töitä ja antaa aivojen levähtää ja käsitellä luettua. Osa-aikainen perushomma kaupassa, kahvilassa tai vaikka lastenvahtina sopii siis hyvin luku-urakan vastapainoksi. Älä siis kehtaa elää poikaystäväsi siivellä, nuori ihminen!
Jos parin-kolmen kuukauden aktiivisen lukemisen ja parin yrityksen jälkeen ei opinahjon ovet aukea, se ei luultavasti ole oikea paikka sinulle. Yliopistossa ei mitään ehdi enää lukea yhtä perusteellisesti kuin pääsykoekirjoja, vaan asit on opittava yhdellä lukemisella.
Vierailija kirjoitti:
Käytä tuleva vuosi hyväksesi. Voitko opiskella avoimessa yliopistossa oikkiksessa olevia aineita? Käy myös vaikka osapäivätyössä. Tärkeintä on motivaatio, kyllä sinne joskus pääsee. Analysoi mikä meni nyt pieleen. Usein epäonnistumiset opettavat paljon, kunhan analysoimme tarkkaan niitä.
Menestyjä on se, joka nousee maasta ylös kerta toisensa jälkeen ja ottaa opin kaatumisistaan, Ei se, joka ei koskaan kaadu ja kompastu.212
En todellakaan halua mennä mihinkään vaihtoehtoyliopistoon, haen vakavissani enkä halua mututietoa.
AP
Paska äijä... Tai voisi olla muijakin. Tuollaiset kumppanit on inhottavia. Eivät kannusta tai tue pyrkimyksissä. Tuskin tukee sinua yhtään missään muussakaan. Turha nakata omia unelmia menemään jonkun senhetkisen ihastuksen takia... Se ihastuskin voi sammua, hän voi löytää uuden tuosta vaan ja sitten mietit että kenen vuoksi lakkasit yrittämästä.
Vierailija kirjoitti:
"Täysipäiväinen työni"? Oikiksen haku kestää sen 2kk eli mikset muuta aikaa voi olla töissä?
Oivoi itse kyllä suoritin juuri ensimmäisen vuoden oikis opiskelujani. Toissa vuonna marraskuussa jonotin 19h pykälän valmennuskurssille ja pääsinkin teho 4 kurssille. Joka alkoi maaliskuun lopulla jolloin kirjatkin ilmestyivät. Eli luin tasan sen 2kk eikä kauempaa olisi ilman kirjoja voinutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea juttu... Kuinka paljon olet käyttänyt pääsykokeisiin lukemiseen aikaa? Itse tukisin, jos olet oikeasti koko vuoden opiskellut itsenäisesti 6-8 tuntia päivä niihin pääsykokeisiin. Mutta jos olet lipsuillut asiassa, niin ymmärrän poikaystävääsi. Lukeminen vaatii todella paljon, pääsykoevastausten opiskelu ja ne tiiliskivikirjat, huh!
Miten luetaan ympäri vuoden kokopäivätyönä pääsykokeisiin? Ei mitenkään. Ensinnäkään seuraavan vuoden pääsykoemateriaalia ei julkisteta ennen kuin hakukeväänä. Toiseksi kahdessa vuodessa olisi suorittanut jo oikeustieteen perusopinnot ja osan aineopinnoista sekä tukun sivuopintoja päälle, jos opiskelisi kokopäivätyönä. Kolmanneksi, jos noin paljon opiskelee eikä pääse pääsykokeesta läpi, niin sehän kertoo ettei ole kykenevä selviytymään opinnoista.
Kokonaisuuden opettelu nimenomaan vie aikaa. Ja kun sen handlaa, niin uusista pääsykoekirjoista löytää oikeat tärpit, mitä todennäköisemmin haetaan. Ja vanhojen pääsykokeiden tekeminen auttaa löytämään punaisen langan hommasta.
Helppoa näin kirjoitettuna, todella haastavaa toteuttaa oikeasti. Se vaatii suunnitelmallisuutta, istumalihaksia, kykyä jäsennellä asioita ja aivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, toivotaan parasta tällä kertaa kuitenkin. On täysin oma asiasi, montako kertaa haet - varmaan käyt kuitenkin töissä ensi vuoden etkä siten ole poikaystäväsi elätettävänä?
Siis täysipäiväinen työni on kyllä ihan kirjastossa istuminen ja Eximian valmennnuskurssille ajattelin myös mennä, viime vuonna olin valmennuskeskuksella.
AP
Provo. Ei kukaan lue ympäri vuoden pääsykokeisiin.
Ei niin, oikiksen pääsykoekirjatkin julkistetaan vasta maaliskuussa. Provo.
Neiti amis ei taida tietää miten kysymystyyppeihin vastaamista voi harjoitella ympäri vuoden. Mee amis muualle provosoimaan!
AP
Oikislaisista taitaa suuri osa päästä sisään ihan ensiyrittämällä ja suoraan ylppäreiden jälkeen sillä parin kuukauden lukemisella. Ei se vastaustekniikka niin hankala ole. Jos ihmisellä menee useampi vuosi vastaustekniikan opiskelemiseen, ei oikis ole oikea paikka. Siellä ja myöhemmin työelämässä pitää kyetä omaksumaan paljon vaikeampia asioita paljon lyhyemmässä ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. Ei pääsykokeisiin voi ympäri vuoden lukea. Kirjat julkaistaan tammi-helmikuussa ja siihen asti voit tietenkin olla töissä ja kartuttaa lukukassaasi.
Mielestäni myös lukeminen on tehokkaampaa, jos tekee välillä muita töitä ja antaa aivojen levähtää ja käsitellä luettua. Osa-aikainen perushomma kaupassa, kahvilassa tai vaikka lastenvahtina sopii siis hyvin luku-urakan vastapainoksi. Älä siis kehtaa elää poikaystäväsi siivellä, nuori ihminen!
Jos parin-kolmen kuukauden aktiivisen lukemisen ja parin yrityksen jälkeen ei opinahjon ovet aukea, se ei luultavasti ole oikea paikka sinulle. Yliopistossa ei mitään ehdi enää lukea yhtä perusteellisesti kuin pääsykoekirjoja, vaan asit on opittava yhdellä lukemisella.
Laihduta
Hanki provo mieluummin sellainen ikääntynyt rikas sugardaddy tavoitteitasi varten. Poikkis on vielä kuitenkin aika pentu eikä älyä sun tavoiteita.
Jos et valmennuskurssista huolimatta pääse sisälle, olet yksinkertaisesti tyhmä. Et pysty sisäistämään tarvittavaa tietoa etkä todellakaan sopeudu alalle.
Kunhan elätät itse itsesi, niin poikaystävällä ei ole mitään sanomista asiaan. Nyt kuitenkaan näin ei taida olla.
Totta hitossa sinä haet nyt töitä! Niin vastuulliset aikuiset ihmiset tekee. Haku on vain kerran vuodessa ja otat sitten vaikka lukuloman, kun ne pääsykoekirjat ilmestyy. Nehän tulevat tosi myöhään keväällä.
Lue avoimen opintoja työn ohella. Et kai tosissasi luule, että voit vain haihatella työttömänä ja poikaystävä tyytyväisenä sinut elättää, kun mitään takeita opiskelupaikan saamisesta ei ole? Herätys! Kyllä minäkin pyrin opiskelemaan monena vuotena peräkkäin, mutta olin myös töissä, enkä todellakaan hetkeäkään ajatellut, että mieheni elättäisi minut. Miltä sinusta tuntuisi, jos poikaystäväsi saisi päähänsä jäädä kotiin lukemaan ja käskisi sinun mennä töihin ja elättää teidät molemmat?
Vierailija kirjoitti:
Kunhan elätät itse itsesi, niin poikaystävällä ei ole mitään sanomista asiaan. Nyt kuitenkaan näin ei taida olla.
Totta hitossa sinä haet nyt töitä! Niin vastuulliset aikuiset ihmiset tekee. Haku on vain kerran vuodessa ja otat sitten vaikka lukuloman, kun ne pääsykoekirjat ilmestyy. Nehän tulevat tosi myöhään keväällä.
Lue avoimen opintoja työn ohella. Et kai tosissasi luule, että voit vain haihatella työttömänä ja poikaystävä tyytyväisenä sinut elättää, kun mitään takeita opiskelupaikan saamisesta ei ole? Herätys! Kyllä minäkin pyrin opiskelemaan monena vuotena peräkkäin, mutta olin myös töissä, enkä todellakaan hetkeäkään ajatellut, että mieheni elättäisi minut. Miltä sinusta tuntuisi, jos poikaystäväsi saisi päähänsä jäädä kotiin lukemaan ja käskisi sinun mennä töihin ja elättää teidät molemmat?
Laihduttaisit
'poikkis' ja 'oikis' ja jättis ja töttis ja väikkäri ja välkkäri, kaatis ja tuutis....voi tuota sukkis pökkis,höpsis pöpsis hassua kieltä...
Miksi ihmeessä väänsit provosi oikiksesta etkä lääkiksestä? Lääkis olisi ollut paljon uskottavampi, sillä sinne ei ole mitään erillisiä pääsykoekirjoja, vaan lukion fykebi-osaaminen riittää, joten niitähän voi harjoitella kokopäivätoimisesti vaikka ympäri vuoden. Lisaksi lääkis on naisvaltaisella palstalla arvostetumpi hakukohdekin. Ota tästä opiksesi seuraavaa provoasi varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, toivotaan parasta tällä kertaa kuitenkin. On täysin oma asiasi, montako kertaa haet - varmaan käyt kuitenkin töissä ensi vuoden etkä siten ole poikaystäväsi elätettävänä?
Siis täysipäiväinen työni on kyllä ihan kirjastossa istuminen ja Eximian valmennnuskurssille ajattelin myös mennä, viime vuonna olin valmennuskeskuksella.
AP
Lue mieluummin oikiksen kursseja avoimessa, kai niitä vielä hyvitetään jos joskus pääset sisään?
Ja töihin talveksi, itsenäinen nainen elättää itse itsensä ja maksaa kulunsa!
Vierailija kirjoitti:
Miksi h*lv*tissä olet hänen kanssaan enää, nuori nainen elämä edessään?
Eikös se tullut tuosta jo selväksi? Jonkun pitää elättää, että itse voi lueskella pääsykokeisiin ja haaveilla.
Ok, eli provo.