Kuva mun sektiohaavasta, näyttääkö mielestäsi huonolta?
Tänään poistettu tikit, vähän näyttää auenneen. Pitääkö mun mennä lääkäriin vai umpeutuuko nuo itsekseen?
Kommentit (33)
Hmm, kyllähän tuo hiukan on auennut. Miltä se tuntuu, onko kipuja? Mitenkä olet hoitanut haavaa?
Pitää mennä lääkäriin.
Pistä teipillä kiinni heti äläkä ainakaan revittele noita aukkoja.
No on se vähän inhantuntuinen ja arka. Vuotaa kudosnestettä, mutta se on kuulema hyvä asia ettei jää sisälle onkaloon. Ei mitään tulehdukseen viittaavaa.
En mitenkään erityisesti ole hoitanut, niitit poistettiin aamulla, ihan normaalia suihkuttelua sitä ennen.
Ap
Ihan normaalin näköinen sektiohaava, joskin auennut. Auennutta haavaa ei voida sulkea uudestaan, kai sen tiesit? Tuskin siitä kovin kaunista tulee, valitettavasti.
Lääkäriin, näyttää aika isoilta rei'iltä umpeutuakseen itsekseen. Toki voit soittaa terveyskeskukseen, että hei, nyt ois pikkurillin kynnen levyinen aukko, tulenko näyttämään. Osaavat varmaan neuvoa paremmin.
Sinuna kävisin näyttämässä tuota haavaa neuvolassa/lääkärillä asap. Ei kuulu näyttää tuolta. Oliko tuolla tavalla auki kun tikit poistettiin, vai aukesiko noin tikkien poiston jälkeen?
En avaa kuvaa koska olen syömässä, mutta sanoisin että tuollasten juttujen suhteen kannattaa olla varovainen ja käydä näytillä aina jos epäilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Sänki näyttää hurjalta.
Anteeksi aiheuttamani järkytys, sängen siistiminen ei ole ollut prioriteettilistan kärkipäässä. Tuosta vatsan luukusta nimittäin syntyi 580g vauva rv 24+3, joten huomio on kohdistunut häneen.
En vaan millään jaksaisi lähteä istuskelemaan terveyskeskukseen etenkään jos auenneelle haavalle ei voi mitään tehdä. Epävarmuuksissani kyselin kuitenkin mielipidettänne.
Ap
En uskalla edes katsoa, mutta jos haava aukeilee niin käy lääkärissä.
Itseäni sektion jälkeen pelotti aivan helkkaristi haavan aukeaminen, etenkin kun tikit oli poistettu..
Vierailija kirjoitti:
YÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄK!
Kerrankin kun olisi ollut ällövaroitukselle tarvetta, niin sitä ei ollut :D
Menisin lääkäriin. Ei minulla auennut tuolla tavoin, mutta sinulla taisi olla hätäsektio, kun viilto on pitkittäin? Minulla oli kiireellinen sektio ja haava on poikittain.
Kävisin ehdottomasti näyttämässä, toi ei ole normaalia.
Mulla 2 sektiohaavaa ollut ja koskaan ei ole noin auki jäänyt. Uudet tikit että paranee kuntoon, muuten voipi tulehtua.
Ei kokemusta sektiohaavasta vaan muusta auenneesta haavasta ja se vaati kyllä hoito-ohjeet lääkäriltä.