Syyslomamatka varattu, saanko hehkuttaa!!??
Olen suhteellisen pienituloinen ja säästänyt matkakassaa puoli vuotta. Päätin luopua kaikesta turhasta ja olen myynyt tori.fi:ssä huonekaluja varastoista pois, mattoja ja koriste-esineitä. KAIKKI nettikirpulla tienatut rahat olen pistänyt vanhaan kunnon säästöpossuun, ja siellä on nyt 900 euroa käteistä. Aina kun olen saanut käteistä, olen laittanut sen possuun, siis tyyliin velat kaverilta, mummolta saadun rahan ostoksista jotka ostin kortilla yms. Eli ihan kaikki ei ole torikaupasta. Olen kuljenut pyörällä, en ole käyttänyt pysäköintejä, kaikki take away kahvit olen jättänyt pois, ulkona syömiset yms. Säästöä tuli yllättävistä asioista vaikka välillä on kyllä sapettanut, kun oikeasti tuntuu, ettei mihinkään ole varaa kun pitää säästää...
Uskalsin nyt varata matkan itelle ja lapselle, sillä all inclusive matka Rhodokselle 4 tähden hotelliin maksoi 1200 euroa yhteensä, Finnairin lento. Varausmaksu oli jo tilillä säästössä, joten matka on käytännössä jo maksettu.
Jos olisin saanut matkan ilmaseksi niin olisinko osannut sitten arvostaa, EN. Jos pääsisi reissuun joka vuosi, tuntuisiko se miltään, ei!
Kun vihdoin päästään perille, ei haittaa vesisade tai kehno keli, eikä brittituristit. Olen vaan niin hiton onnellinen siitä, että ihan itse säästin ja tein töitä matkan eteen ja sain kasaan matkakassan josta olen haaveillut vuosia,matka itsessään ja sen odotus on elämys ja kun ruokailukin on maksettu, ei haittaa vaikka ei ole kauheasti varaa shoppailla. Ja on todellakin säälittävä wt all inclusive ja on kunnon turistirysästä kyse, mutta ah, olen niin onnellinen. :D
Onko muita arjen köyhäilijöitä jotka ovat innoissaan sesonkiaikaan matkustamisesta? :D Ensimmäinen syyslomamatka mulla, ei ole yleensä osunut lomakausille edullisia matkoja.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Tiedossa on siis että kohde on Rhodos ja hotelli neljän tähden... Aikuinen ja lapsi lähdössä reissuun viikoksi. Jos ap laittaa päivämäärät ja lapsen iän niin kaikki edukkaasti matkaavat voivat linkittää tähän halvemmat vaihtoehdot. Silloin saadaan faktaa tämän mihinkään johtamattoman kiistelyn tueksi :)
Onnistuuko ap? Voin kokeilla ainakin mitä löytyy. :)
Ihanalta kuulostaa.
Kaikin rinnoin nauttikaa.
Olen vähän kateellinen,
ehkä joskus itsekin saan matkan moisen.
Ihanaa loman odotusta ja lomaa teille. Toivottavasti nautitte joka hetkestä. Varmasti iso juttu lapselle, jos ensimmäinen matka
Myös kokeneet reissaajat käyttävät pakettimatkoja ja all inclusive -paketteja.
En myöskään usko, että ne paljon töitä tekevät rikkaat ihmiset, joiden on pakko mennä joka loma ulkomaille irrottautuakseen töistä, varaavat muita matkoja kuin nimenomaan pakettimatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki köyhän lähteä pakettimatkalle? Itse järjestämällä 1200e:lla pääsee "hieman" pitemmälle. Ihan vinkiksi tulevan varalle.
No ei noissa rantalomissa mielestäni itse säätämällä juurikaan halvemmalla pääse. Sen verran rajoittuneempia ovat lentovaihtoehdot verrattuna kaupunkikohteisiin.
Tuolla summalla pääsee mille tahansa Thaimaahan, Goaan, Vietnamiin jne jne. rantaparatiisiin
1200 eurolla pääsee siis kaksi ihmistä lämpöön syyslomalla, sisältää lennot ja all inclusiven 4 tähden hotellissa...? Mulla on mahdollista vielä perua matka kuluitta, kerro heti mistä löytää noin halvalla niin muutan suunnitelmia!!!???
ap
Mistä hiton all inclusivesta jauhat? Et tietenkään saa, koska perustuvat juuri höynien rahastukseen. Murto-osalla saat paremmat pöperöt muualta kuin hotellisi kämäisestä ravintelista. Luitko edes mihin kommentoit? It-se jär-jes-tä-mäl-lä. Löydät mistä vaan. Lennot 450e, 4 tähden hotelli esim. Vietnamissa 6-8e, ruokailu ravintolassa 1-2e.
Jeps.. paino sanalla "löydät" - tarkoittaa siis etsintää, vertailua jne (suomennos= vie aikaa). Onko se niin vaikea ymmärtää, että joskus on ihan kiva varata koko reissu yhdellä klikkauksella / puhelinsoitolla.
Lisäksi mietin, että haluaisinko lähteä kaksin pienen lapsen kanssa toiselle puolelle maapalloa omatoimimatkalla. Kannattaa muistaa, että se yh on reissun ainoa aikuinen sille lapselle ja jos sille aikuiselle tapahtuu reissussa jotain, on se pieni lapsi siellä täysin yksin kielitaidottomana. Valmismatkalla on lähellä lapsen kieltä puhuva opas, joka tuollaisessa hätätilanteessa hoitaa tilanteen kuntoon. On todella helppoa huudella ja antaa neuvoja, jos ei tarvitse itse miettiä näitä juttuja.
terveisin paljon reissaava yh
Ap, kuulostaa ihanalta! All inclusive on lapsen kanssa kätevä ja helppo. Valmismatkalla kaikki on järjestettyä ja helppoa, voitte keskittyä olennaiseen eli lomailuun ja rentoutumiseen.
Olet hyvänä esimerkkinä siitä miten asiat onnistuvat kun tekee hommia ja laittaa asiat onnistumaan. Hyvä sinä!
Vierailija kirjoitti:
Tiedossa on siis että kohde on Rhodos ja hotelli neljän tähden... Aikuinen ja lapsi lähdössä reissuun viikoksi. Jos ap laittaa päivämäärät ja lapsen iän niin kaikki edukkaasti matkaavat voivat linkittää tähän halvemmat vaihtoehdot. Silloin saadaan faktaa tämän mihinkään johtamattoman kiistelyn tueksi :)
Lomaviikko on 41 ja saisi sisältää sen all inlcusiven koska siten varmistuu monipuolinen ruokailu matkalla, budjetti 1200e.
Suora lento mieluiten, että jää mahd paljon aikaa paikan päällä. Varaamassani on näköala merelle, se maksoi lisähintaa 60 euroa. :P Siitä voi toki tinkiä, mutta onhan se kiva herätä merelle päin katsoen.. Tosin luin netistä, että merinäköalaksi luetaan se, jos partsilla yhdestä nurkasta pilkistää meri.
Mutta jos löydät tosiaan tuota halvemmalla, niin kerro! Olen noviisi tällä saralla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki köyhän lähteä pakettimatkalle? Itse järjestämällä 1200e:lla pääsee "hieman" pitemmälle. Ihan vinkiksi tulevan varalle.
No ei noissa rantalomissa mielestäni itse säätämällä juurikaan halvemmalla pääse. Sen verran rajoittuneempia ovat lentovaihtoehdot verrattuna kaupunkikohteisiin.
Tuolla summalla pääsee mille tahansa Thaimaahan, Goaan, Vietnamiin jne jne. rantaparatiisiin
1200 eurolla pääsee siis kaksi ihmistä lämpöön syyslomalla, sisältää lennot ja all inclusiven 4 tähden hotellissa...? Mulla on mahdollista vielä perua matka kuluitta, kerro heti mistä löytää noin halvalla niin muutan suunnitelmia!!!???
ap
Mistä hiton all inclusivesta jauhat? Et tietenkään saa, koska perustuvat juuri höynien rahastukseen. Murto-osalla saat paremmat pöperöt muualta kuin hotellisi kämäisestä ravintelista. Luitko edes mihin kommentoit? It-se jär-jes-tä-mäl-lä. Löydät mistä vaan. Lennot 450e, 4 tähden hotelli esim. Vietnamissa 6-8e, ruokailu ravintolassa 1-2e.
Jeps.. paino sanalla "löydät" - tarkoittaa siis etsintää, vertailua jne (suomennos= vie aikaa). Onko se niin vaikea ymmärtää, että joskus on ihan kiva varata koko reissu yhdellä klikkauksella / puhelinsoitolla.
Lisäksi mietin, että haluaisinko lähteä kaksin pienen lapsen kanssa toiselle puolelle maapalloa omatoimimatkalla. Kannattaa muistaa, että se yh on reissun ainoa aikuinen sille lapselle ja jos sille aikuiselle tapahtuu reissussa jotain, on se pieni lapsi siellä täysin yksin kielitaidottomana. Valmismatkalla on lähellä lapsen kieltä puhuva opas, joka tuollaisessa hätätilanteessa hoitaa tilanteen kuntoon. On todella helppoa huudella ja antaa neuvoja, jos ei tarvitse itse miettiä näitä juttuja.
Kiitos kirjoituksesta! Mietin sitäkin, että matkanjärjestäjällä on vakuutus nyt sitä varten, jos jotain tapahtuu niin saan siirrettyä matkan ajankohdan lääkärintodistusta vastaan, tai korvauksen myöhästyneestä lennosta tai hotellissa on opaspalvelut ja tietty turva siitäkin, että jotain odottamatonta tapahtuu. Omatoimimatka kahdestaan lapsen kanssa edellyttää muutenkin aika paljon miettimistä ja suunnitelmia, eli sen lisäksi että löysin mielestäni halvimmalla syyslomaviikon AI matkan, saan myös tiettyä turvaa matkatoimistosta. Kaikki kohteessa on mulle luksusta kuitenkin, lähinnä oikeastaan se, että ei tarvitse kokata viikkoon tai suunnitellakaan ruokailuja on juhlaa. :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mikä tässä yhtälössä on niin vaikeaa ymmärtää? Teet itse työtä, vertailet, etsit jne.= matkustat vähemmällä rahalla, mutta suuremmalla vaivalla. Käytät valmismatkoja, matkatoimistoja jne.= muut tekevät etsinnät ja työn puolestasi, mutta maksat enemmän. Itse käytän molempia tapoja tilanteesta riippuen. Ihme vänkäystä selvästä asiasta suuntaan ja toiseen. Jokainen varmasti tietää miten haluaa matkansa järjestää, tai jättää järjestämättä. Kai ne matkanjärjestäjät ja toimistovirkailijatkin palkkansa tarvitsevat.
Pakettimatka on just hyvä noissa rantalomissa, usein vielä edullisin. Tähän päälle vielä helppous kun kaikki on järjestettyä, on kyydit, aikataulut ja joku ohjaamassa "tähän suuntaan", itse ei tarvitse kuin hilata itsensä lentokentälle oikeaan aikaan ja heittäytyä lomailemaan :-).
Vierailija kirjoitti:
Ihanalta kuulostaa.
Olen vähän kateellinen,
ehkä joskus itsekin saan matkan moisen.
Minun vuosia kestänyt matkakateus/haikeus inspiroi säästötalkoisiin. Toki tiedostan, että tällä 1200 eurolla saisi aika monta kassia ruokaa, aika monen talven uudet vaatteet yms. mutta kun suurimmaksi osaksi sen on saanut kasaan "ylimääräisestä" rahasta myymällä tarpeetonta tavaraa, raahamalla kirpparille pieneksi käyneitä vaatteita jotka aiemmin olen pistänyt UEF konttiin tai vastaaviin mitä kierrätyspisteillä nykyisin on (?) niin käytännössä laiskuuttani olen heittänyt viime vuosina hukkaan satoja euroja. Edellinen kirppispöytäni tuotti 200e viikossa, ja myin kaikkia tuotteita max.5e, suurin osa ykköseuroja. Tällä 1200 eurolla ostan nyt lapselleni muistoja, itselleni luksusta (joo joo, ei ole luksusta vaan wt tiedän) ja niitä ei lopultakaan voi korvata millään. Kerrankos sitä. :)
ap
Voi luoja teitä mammat!
Väitän, että olen reissannut enemmän kuin suurin osa palstan mammoista, onpa ulkomailla tullut asuttuakin useampi vuosi.
Tästä huolimatta reissaan myös pakettimatkoilla, jos se sopii tilanteeseen paremmin. Valmismatkoissa on se hyvä puoli, että lentävät myös harvinaisiin kohteisiin suorin lennoin (lennän aina suorin lennoin, jos se vain on mahdollista, siitä ilosta maksan myös mielelläni lisää - en ole siis reissaajana sitä tyyppiä, joka metsästää sitä halvinta lentokomboa ja viettää lentoasemilla tunteja). Valmismatka on myös hyvä silloin, jos haluaa päästä helpolla eikä halua / ei ole aikaa etsiä lentoja, hotelleja ym. matkaa varten. Juuri varasin ex tempore matkan elokuulle, valmismatkan yhdellä klikkauksella, muuhun ei nyt aika ja mielenkiinto riitä. Valmismatkasta käytän lennot, majoituksen ja kuljetuksen, muuten seikkailen omia polkujani.
Iso miinus valmismatkoissa on se, että valikoimissa on melko vähän korkeatasoisia hotelleja.
Paljon reissaan myös omatoimisesti, ehkä eniten juuri kaupunkilomia.
Harva vastanneista ymmärtää, että yh on hieman eri asia kuin kahden aikuisen perhe. Miettikääpä, jos sillä yh:lla vaikka umpisuoli tulehtuu reissussa ja joutuu sairaalaan - mitäs se lapsi? Valmismatkalla on opas käytettävissä ja hoitamassa asioita. Tai jos se yh saa sairaskohtauksen, jää auton alle tms. - omatoimimatkalla se lapsi on siinä tilanteessa todella pulassa, kun se äiti joutuu sairaalaan tai vaikkapa ruumishuoneelle. Perheen näkökulmasta ehkä absurdi ajatus, mutta yksinhuoltajan on näitäkin mietittävä reissuja suunnitellessaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä yhtälössä on niin vaikeaa ymmärtää? Teet itse työtä, vertailet, etsit jne.= matkustat vähemmällä rahalla, mutta suuremmalla vaivalla. Käytät valmismatkoja, matkatoimistoja jne.= muut tekevät etsinnät ja työn puolestasi, mutta maksat enemmän.
Väittämäsi ei pidä täysin paikkaansa, vertailen aina hinnan omatoimimatka versus pakettimatka ja olen suosittuihin rantakohteisiin saanut usein halvemman hinnan pakettimatkalla kuin mitä se olisi tullut itse bookaten (+vaiva).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanalta kuulostaa.
Olen vähän kateellinen,
ehkä joskus itsekin saan matkan moisen.Minun vuosia kestänyt matkakateus/haikeus inspiroi säästötalkoisiin. Toki tiedostan, että tällä 1200 eurolla saisi aika monta kassia ruokaa, aika monen talven uudet vaatteet yms. mutta kun suurimmaksi osaksi sen on saanut kasaan "ylimääräisestä" rahasta myymällä tarpeetonta tavaraa, raahamalla kirpparille pieneksi käyneitä vaatteita jotka aiemmin olen pistänyt UEF konttiin tai vastaaviin mitä kierrätyspisteillä nykyisin on (?) niin käytännössä laiskuuttani olen heittänyt viime vuosina hukkaan satoja euroja. Edellinen kirppispöytäni tuotti 200e viikossa, ja myin kaikkia tuotteita max.5e, suurin osa ykköseuroja. Tällä 1200 eurolla ostan nyt lapselleni muistoja, itselleni luksusta (joo joo, ei ole luksusta vaan wt tiedän) ja niitä ei lopultakaan voi korvata millään. Kerrankos sitä. :)
ap
Lopeta jo se itses mollaaminen. Et ole mikään wt. Tuollainen hieno matka ei tod. ole wt. Mitä on wt?
Kiva kuulla! :)
Siinä oon ihan samaa mieltä, että matka tuntuu kivemmalta, jos on joutunut jotain sen eteen tekemään.
Mutta vaikka reissaisi useammin, ei se hohto katoa. Pakettimatkat ehkä eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä yhtälössä on niin vaikeaa ymmärtää? Teet itse työtä, vertailet, etsit jne.= matkustat vähemmällä rahalla, mutta suuremmalla vaivalla. Käytät valmismatkoja, matkatoimistoja jne.= muut tekevät etsinnät ja työn puolestasi, mutta maksat enemmän.
Väittämäsi ei pidä täysin paikkaansa, vertailen aina hinnan omatoimimatka versus pakettimatka ja olen suosittuihin rantakohteisiin saanut usein halvemman hinnan pakettimatkalla kuin mitä se olisi tullut itse bookaten (+vaiva).
Saivar saivar.. Et varmaankaan ymmärtänyt viestin ydintä. Mainitsemassasi esimerkissä suoritit juuri tuota vertailua. Tietysti pakettimatkat voivat olla edullisempia. Varsinkin äkkilähdöt.
Vierailija kirjoitti:
En ole edelleenkään saanut keneltäkään konkreettista vinkkiä tai linkkiä paikasta, mistä voin varata syyslomaviikolle lennot ja hotellin (vaikka sitten ilman all inclusivea) viikoksi 1200 eurolla. Kukaan järkevä ei kai ehdota Thaimaata viikon matkalle, 2 matkapäivää kuluu lentoihin. :O
Olen katsonut Sky Scannerit ja Momondot ja Trivagot ja Booking.comin. Bookingissa sama hotelli olisi maksanut enemmän kuin matkatoimistosta varatessa. Varausmaksuja ei mennyt lainkaan kun otin matkan netistä, lennot on Finnairilla, vaikka luulisi että sekin maksaisi enemmän kuin muut. Epäilen vahvasti, että näillä omatoimimatkojen hehkuttajilla oikeasti on edes tiedossa mitään halvempaa vaihtoehtoa, kunhan halutaan vaan toisille paha mieli ja tuntea paremmuutta?
Ikinä ei laiteta mitään linkkiä halpoihin lentoihin, hoetaan vaan tuota "omatoimimatkaaja säästää" mantraa. Jos haluan nimenomaan Rhodokselle muiden köyhien kanssa syömään sitä samaa all inclusivea ja kerrankin tuntea kuuluvani johonkin porukkaan, niin mitä pahaa siinä on? Eikä mulle tule paha mieli näistä jankuttajista, ei tätä fiilistä pilaa mikään. :D Mutta silti kovasti ihmettelen, että mistä te kaivatte näitä tosi superhalpoja matkoja, kun en kohtuullisena netikäyttäjänä itse löytänyt halvempaa matkaa mistään.. :O
ap
Minä en ole aiempi hehkuttaja, vaan haluaisin itsekin tietää, miten 2 + 2 pääsisi 2400 eurolla Kaukoitään syyslomalla.
Mutta noihin halpiskentoihin, niitä on kyllä. Jos lentää isoihin Euroopan kaupunkeihin, niin tarjouslentoja on aika hyvin. Perheemme lentää vain Norwegianilla ja kantiksena saan tarjouksia. Yleensä kyttään niitä tietyille ajankohdille ja kohde on päätetty aiemmin. Olen joskus löytänyt hyvät hinnat myös ns. rantalomakohteisiin, mutta harvoin ja niissä on ollut koneenvaihto toisessa pohjoismaassa.
Hotellien bongaaminen on luku erikseen. Aikaa menee. Nyt kesän matkoja tutkiessa olen huomannut, että pakettimatka tulee halvemmaksi. Kaupunkilomilla on sitten eri juttu.
Olen muuten tarinastasi kovin iloinen. Sopisi muide ottaa mallia kärsivällisyydestäsi. Hauskaa lomaa!
Öhh, olen opiskelija ja osa-aikatyössä myyjänä ja mullakin on varaa vähintään kerran vuodessa matkustella! Esim. juuri varasimme poikaystäväni kanssa matkan Kroatiaan 3 tähden hotelliin eikä mun pidä luopua yhtään mistään! Käyn myös ravintoloissa, kahviloissa, shoppailen silloin tällöin, käyn elokuvissa ja kuntosalijäsenyys on elixiassa sekä vuokrakämppä on ihanassa 1900-luvulla rakennetussa todella hyväkuntoisessa talossa :) on oikeasti vitsi että opiskelijat olisivat köyhiä eikä heillä olisi varaa kuin tonnikalaan! Monet opiskelijat viettävät oikein mukavaa elämää verrattuna vaikka kokopäivätöissä käyviin ihmisiin. En edes tajunnut, että jonkun pitää säästää noin kauan/rajuin keinoin että pääsee viikon matkalle :( Ihanaa matkaa kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Öhh, olen opiskelija ja osa-aikatyössä myyjänä ja mullakin on varaa vähintään kerran vuodessa matkustella! Esim. juuri varasimme poikaystäväni kanssa matkan Kroatiaan 3 tähden hotelliin eikä mun pidä luopua yhtään mistään! Käyn myös ravintoloissa, kahviloissa, shoppailen silloin tällöin, käyn elokuvissa ja kuntosalijäsenyys on elixiassa sekä vuokrakämppä on ihanassa 1900-luvulla rakennetussa todella hyväkuntoisessa talossa :) on oikeasti vitsi että opiskelijat olisivat köyhiä eikä heillä olisi varaa kuin tonnikalaan! Monet opiskelijat viettävät oikein mukavaa elämää verrattuna vaikka kokopäivätöissä käyviin ihmisiin. En edes tajunnut, että jonkun pitää säästää noin kauan/rajuin keinoin että pääsee viikon matkalle :( Ihanaa matkaa kuitenkin!
Joopa joo, minä omistusasunnossa asuva aikuinen opiskelija saan opintotukea netto 270€/kk ja sen lisäksi saan tienata max 660€/kk. Opintolainaa voin nostaa 4000€ vuodessa. En nyt väittäisi, että meidän lapsiperheessä juhlittaisiin tuloilla, vaikka mies on töissä.
Olen iloinen puolestasi ap ja onneksi suurin osa tähän ketjuun vastaavista myös. Hyvää matkaa teille :) Kyllä irtiotto arjesta tekee hyvää itse kullekin.