Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyslomamatka varattu, saanko hehkuttaa!!??

Vierailija
28.06.2016 |

Olen suhteellisen pienituloinen ja säästänyt matkakassaa puoli vuotta. Päätin luopua kaikesta turhasta ja olen myynyt tori.fi:ssä huonekaluja varastoista pois, mattoja ja koriste-esineitä. KAIKKI nettikirpulla tienatut rahat olen pistänyt vanhaan kunnon säästöpossuun, ja siellä on nyt 900 euroa käteistä. Aina kun olen saanut käteistä, olen laittanut sen possuun, siis tyyliin velat kaverilta, mummolta saadun rahan ostoksista jotka ostin kortilla yms. Eli ihan kaikki ei ole torikaupasta. Olen kuljenut pyörällä, en ole käyttänyt pysäköintejä, kaikki take away kahvit olen jättänyt pois, ulkona syömiset yms. Säästöä tuli yllättävistä asioista vaikka välillä on kyllä sapettanut, kun oikeasti tuntuu, ettei mihinkään ole varaa kun pitää säästää...
Uskalsin nyt varata matkan itelle ja lapselle, sillä all inclusive matka Rhodokselle 4 tähden hotelliin maksoi 1200 euroa yhteensä, Finnairin lento. Varausmaksu oli jo tilillä säästössä, joten matka on käytännössä jo maksettu.
Jos olisin saanut matkan ilmaseksi niin olisinko osannut sitten arvostaa, EN. Jos pääsisi reissuun joka vuosi, tuntuisiko se miltään, ei!
Kun vihdoin päästään perille, ei haittaa vesisade tai kehno keli, eikä brittituristit. Olen vaan niin hiton onnellinen siitä, että ihan itse säästin ja tein töitä matkan eteen ja sain kasaan matkakassan josta olen haaveillut vuosia,matka itsessään ja sen odotus on elämys ja kun ruokailukin on maksettu, ei haittaa vaikka ei ole kauheasti varaa shoppailla. Ja on todellakin säälittävä wt all inclusive ja on kunnon turistirysästä kyse, mutta ah, olen niin onnellinen. :D
Onko muita arjen köyhäilijöitä jotka ovat innoissaan sesonkiaikaan matkustamisesta? :D Ensimmäinen syyslomamatka mulla, ei ole yleensä osunut lomakausille edullisia matkoja.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin otsikon perusteella napauttaa, että olen ostanut jo syys-, joulu ja hiihtolomamatkat, enkä jaksa hehkuttaa.. Mutta kun luin tekstisi, niin tulin suunnattoman iloiseksi puolestasi ja päätin olla napauttelematta. Hyvä ap!! 😊

Oho, wau, hehkuta nyt edes vähän, minun mieliksi, kuulostaa ihanalta. <3  Ehkä mullakin joskus, kun valmistun ja pääsen koko päiväisesti töihin :))

ap

kokopäiväisesti*

ap

Vierailija
22/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki köyhän lähteä pakettimatkalle? Itse järjestämällä 1200e:lla pääsee "hieman" pitemmälle. Ihan vinkiksi tulevan varalle.

No ei noissa rantalomissa mielestäni itse säätämällä juurikaan halvemmalla pääse. Sen verran rajoittuneempia ovat lentovaihtoehdot verrattuna kaupunkikohteisiin.

Tuolla summalla pääsee mille tahansa Thaimaahan, Goaan, Vietnamiin jne jne. rantaparatiisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saa hehkuttaa! Mahtava homma ja toivon teille ihanaa lomaa. Matkan odottelu ja suunnittelu on yksi kiva vaihe matkustelussa :-).

Mekin joudumme säästämään reissuja varten, siksi ne harkitaan ja suunnitellaan tarkoin.

Pitäkääpä hauskaa ja nauttikaa!

Vierailija
24/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistitko ilmoittaa kirppisbisneksestä ja tori.fi kaupustelusta verottajalle? Et kai ole hakenut toimeentulotukea ilmoittamatta näistä tuloistasi? Nettivinkkasin viestisi poliisille varmuuden vuoksi. Hyvähän se on rikoksilla ansaituilla rahalla matkustella ja muiden kustannuksella sikailla.

Aina joka ketjuun tulee joku mulkku. Tukehdu pullaasi, läski.

Vierailija
25/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistitko ilmoittaa kirppisbisneksestä ja tori.fi kaupustelusta verottajalle? Et kai ole hakenut toimeentulotukea ilmoittamatta näistä tuloistasi? Nettivinkkasin viestisi poliisille varmuuden vuoksi. Hyvähän se on rikoksilla ansaituilla rahalla matkustella ja muiden kustannuksella sikailla.

No höh, ei kait se ole mitään veronkiertoa jos olen ostanut sohvan tori.fi:stä hintaan 300e ja myyn sen pois hintaan 250e, käytettyäni sitä tietyn aikaa? Teen kyllä ihan töitä normaalisti, mutta olen pienituloinen koska opiskelen samalla ja pelkillä säästöillä matkustaminen on mahdotonta, pakko luopua tavaroista. Voittoahan tässä en tee, jos tekisin, ei tarvitsisi säästää mitään ja kituuttaa arjessa. Koska olen myynyt jo kaiken rahan arvoisen en usko, että seuraava matka toteutuu ihan heti. Säästää toki aion jatkossakin, kestää vaan vähän kaemmin...Kiire tosin ei ole, vielä innoissani olen tästä syksyn lomasta. Erityisen onnellinen olen lapsen puolesta, joka voi vihdoinkin olla osana koulussa sitä "meidän perhe matkustaa syyslomalla sinne ja sinne...", aikaisemmin lomilla on käyty risteilyllä Tukholmassa tai sitten ei missään, kun en ole osannut säästää. Lapsi ei ole kituuttamistani nyt edes noteerannut, ei hän ole varastossa lojuvia tavaroita osannut kaivata tai take away kahveja, tai minun säästämiäni tavaroita...

ap

Et ole vastannut mitään toimeentulotukikysymykseen.

Vierailija
26/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki köyhän lähteä pakettimatkalle? Itse järjestämällä 1200e:lla pääsee "hieman" pitemmälle. Ihan vinkiksi tulevan varalle.

No ei noissa rantalomissa mielestäni itse säätämällä juurikaan halvemmalla pääse. Sen verran rajoittuneempia ovat lentovaihtoehdot verrattuna kaupunkikohteisiin.

Tuolla summalla pääsee mille tahansa Thaimaahan, Goaan, Vietnamiin jne jne. rantaparatiisiin

Suorat lennot ja ruuat kuuluu hintaan? :D Huomasithan että aloittaja on suht kokemattomana lähdössä lapsen kanssa reissuun...

Vierailija
27/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1200 eurolla pääsee siis kaksi ihmistä lämpöön syyslomalla, sisältää lennot ja all inclusiven 4 tähden hotellissa...? Mulla on mahdollista vielä perua matka kuluitta, kerro heti mistä löytää noin halvalla niin muutan suunnitelmia!!!???

ap

Vierailija
28/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten maksat matkan? Menetkö niiden säästöpossurahojen kanssa matkatoimistoon?

Vierailija
29/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suorat lennot ja ruuat kuuluu hintaan? :D Huomasithan että aloittaja on suht kokemattomana lähdössä lapsen kanssa reissuun...

Iso vaiva hypätä bussiin/junaan lentokentällä. Ruoat laskettu mukaan.

Vierailija
30/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höh, ei kait se ole mitään veronkiertoa jos olen ostanut sohvan tori.fi:stä hintaan 300e ja myyn sen pois hintaan 250e, käytettyäni sitä tietyn aikaa? Teen kyllä ihan töitä normaalisti, mutta olen pienituloinen koska opiskelen samalla ja pelkillä säästöillä matkustaminen on mahdotonta, pakko luopua tavaroista. Voittoahan tässä en tee, jos tekisin, ei tarvitsisi säästää mitään ja kituuttaa arjessa. Koska olen myynyt jo kaiken rahan arvoisen en usko, että seuraava matka toteutuu ihan heti. Säästää toki aion jatkossakin, kestää vaan vähän kaemmin...Kiire tosin ei ole, vielä innoissani olen tästä syksyn lomasta. Erityisen onnellinen olen lapsen puolesta, joka voi vihdoinkin olla osana koulussa sitä "meidän perhe matkustaa syyslomalla sinne ja sinne...", aikaisemmin lomilla on käyty risteilyllä Tukholmassa tai sitten ei missään, kun en ole osannut säästää. Lapsi ei ole kituuttamistani nyt edes noteerannut, ei hän ole varastossa lojuvia tavaroita osannut kaivata tai take away kahveja, tai minun säästämiäni tavaroita...

ap

Et ole vastannut mitään toimeentulotukikysymykseen.

En saa toimeentulotukea, vaan opintotukea ja asiallista palkkaa opintoihini liittyvästä työstä, en vaan voi tehdä töitä täyspäiväisesti vielä. 

ap

Vierailija
31/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien rahat varmaan pankkiin, Nordeaan. :) Siitä menee pieni talletusmaksu sitten. Tai sitten kahtena viimeisenä tilipäivänä ennen matkaa maksan tililtä matkatilille suoraan ja elän tällä käteisellä mitä olen säästänyt, laskut ovat niin pienet muutenkin, että periaatteessa onnistuu tämäkin vaihtoehto.

ap

Vierailija
32/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kaksi henkeä sisältäen majoituksen (ap:lla 4 tähden hitellissa), ravintolaruoat ja menopaluulennot? Kerro heti miten, niin lähden vastaavalle matkalle koulujen syyslomalla nelihenkisen oerheeni kanssa hintaan 2400 €!!!

Hyvää matkaa ap:lle!

Vierailija
33/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1200 eurolla pääsee siis kaksi ihmistä lämpöön syyslomalla, sisältää lennot ja all inclusiven 4 tähden hotellissa...? Mulla on mahdollista vielä perua matka kuluitta, kerro heti mistä löytää noin halvalla niin muutan suunnitelmia!!!???

ap

Mistä hiton all inclusivesta jauhat? Et tietenkään saa, koska perustuvat juuri höynien rahastukseen. Murto-osalla saat paremmat pöperöt muualta kuin hotellisi kämäisestä ravintelista. Luitko edes mihin kommentoit? It-se jär-jes-tä-mäl-lä. Löydät mistä vaan. Lennot 450e, 4 tähden hotelli esim. Vietnamissa 6-8e, ruokailu ravintolassa 1-2e.

Vierailija
34/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina joka ketjuun tulee joku mulkku. Tukehdu pullaasi, läski.

Kiitos, kun haukut meitä lihavia, vaikka et edes tiedä, minkä näköinen tämä, kieltämättä ilkeä ihminen on. Ilkeä olet itsekin.

Vierailija
35/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varattuna huvila Suomessa heinäkuussa viikoksi, etelänmatkat syysloman aikaan ja uutena vuotena. Hiihtolomamatkaa tässä juuri suunnitellaan. Emme reissaa pakettimatkoilla, vaan varaamme erikseen lennot ja hotellin.

Vierailija
36/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mistä hiton all inclusivesta jauhat? Et tietenkään saa, koska perustuvat juuri höynien rahastukseen. Murto-osalla saat paremmat pöperöt muualta kuin hotellisi kämäisestä ravintelista. Luitko edes mihin kommentoit? It-se jär-jes-tä-mäl-lä. Löydät mistä vaan. Lennot 450e, 4 tähden hotelli esim. Vietnamissa 6-8e, ruokailu ravintolassa 1-2e.

Perusta matkatoimisto!

Vierailija
37/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihanaa matkaa teille :). Älä välitä näistä ikävistä ihmisistä täällä.

Aika hienosti olet saanut järkättyä teille loman :).

Vierailija
38/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vien rahat varmaan pankkiin, Nordeaan. :) Siitä menee pieni talletusmaksu sitten. Tai sitten kahtena viimeisenä tilipäivänä ennen matkaa maksan tililtä matkatilille suoraan ja elän tällä käteisellä mitä olen säästänyt, laskut ovat niin pienet muutenkin, että periaatteessa onnistuu tämäkin vaihtoehto.

ap

Talleta talketusautomaatin kautta, niin ei mene kuluja. Ja vaikka vähän kerrallaan, niin ei kysellä, mistä rahat ovat. Kirppismyynnin kyllä luulisi kelpaavan selitykseksi ilman kuittejakin. :)

Vierailija
39/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vihdoin päästään perille, ei haittaa vesisade tai kehno keli

Ja millainen on Suomen normaali syyssää? Vesisadetta, +10 astetta lämmintä, ja hirvikärpäsiä metsät täynnä, kesällä taas kuppaavia hyttysiä joka paikka täynnä. :D

Kyllä aivan varmasti kelit siellä ainakin tuon voittavat. Aika vaikea kuvitella, että siellä olisi vesisade-hyttysenpistokelit vallitsevana. :D

Onnea matkallesi.

Vierailija
40/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletko varma että juuri Vietnam, olisi se paras lomakohde ap tapauksessa? Kokematon matkailija lapsen kanssa pitkillä lennoilla viikoksi sinne?

Ihan tosi, lopeta ilkeily.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän