Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyslomamatka varattu, saanko hehkuttaa!!??

Vierailija
28.06.2016 |

Olen suhteellisen pienituloinen ja säästänyt matkakassaa puoli vuotta. Päätin luopua kaikesta turhasta ja olen myynyt tori.fi:ssä huonekaluja varastoista pois, mattoja ja koriste-esineitä. KAIKKI nettikirpulla tienatut rahat olen pistänyt vanhaan kunnon säästöpossuun, ja siellä on nyt 900 euroa käteistä. Aina kun olen saanut käteistä, olen laittanut sen possuun, siis tyyliin velat kaverilta, mummolta saadun rahan ostoksista jotka ostin kortilla yms. Eli ihan kaikki ei ole torikaupasta. Olen kuljenut pyörällä, en ole käyttänyt pysäköintejä, kaikki take away kahvit olen jättänyt pois, ulkona syömiset yms. Säästöä tuli yllättävistä asioista vaikka välillä on kyllä sapettanut, kun oikeasti tuntuu, ettei mihinkään ole varaa kun pitää säästää...
Uskalsin nyt varata matkan itelle ja lapselle, sillä all inclusive matka Rhodokselle 4 tähden hotelliin maksoi 1200 euroa yhteensä, Finnairin lento. Varausmaksu oli jo tilillä säästössä, joten matka on käytännössä jo maksettu.
Jos olisin saanut matkan ilmaseksi niin olisinko osannut sitten arvostaa, EN. Jos pääsisi reissuun joka vuosi, tuntuisiko se miltään, ei!
Kun vihdoin päästään perille, ei haittaa vesisade tai kehno keli, eikä brittituristit. Olen vaan niin hiton onnellinen siitä, että ihan itse säästin ja tein töitä matkan eteen ja sain kasaan matkakassan josta olen haaveillut vuosia,matka itsessään ja sen odotus on elämys ja kun ruokailukin on maksettu, ei haittaa vaikka ei ole kauheasti varaa shoppailla. Ja on todellakin säälittävä wt all inclusive ja on kunnon turistirysästä kyse, mutta ah, olen niin onnellinen. :D
Onko muita arjen köyhäilijöitä jotka ovat innoissaan sesonkiaikaan matkustamisesta? :D Ensimmäinen syyslomamatka mulla, ei ole yleensä osunut lomakausille edullisia matkoja.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankithan, ap, teile molemmille matkavakuutuksey heti, kun matka on varattu. Tällöin ne ovat voimassa heti, jos vaikka natkanne peruuntuu sairastumisen takia.

Vierailija
82/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa, ap. Nauttikaa! :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öhh, olen opiskelija ja osa-aikatyössä myyjänä ja mullakin on varaa vähintään kerran vuodessa matkustella! Esim. juuri varasimme poikaystäväni kanssa matkan Kroatiaan 3 tähden hotelliin eikä mun pidä luopua yhtään mistään! Käyn myös ravintoloissa, kahviloissa, shoppailen silloin tällöin, käyn elokuvissa ja kuntosalijäsenyys on elixiassa sekä vuokrakämppä on ihanassa 1900-luvulla rakennetussa todella hyväkuntoisessa talossa :) on oikeasti vitsi että opiskelijat olisivat köyhiä eikä heillä olisi varaa kuin tonnikalaan! Monet opiskelijat viettävät oikein mukavaa elämää verrattuna vaikka kokopäivätöissä käyviin ihmisiin. En edes tajunnut, että jonkun pitää säästää noin kauan/rajuin keinoin että pääsee viikon matkalle :( Ihanaa matkaa kuitenkin!

Et edes tajunnut että joissakin perheissä on vain yksi aikuinen joka vastaa koko taloudesta..

Helppo huudella kun on teitä on kaksi maksamassa!

Vierailija
84/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öhh, olen opiskelija ja osa-aikatyössä myyjänä ja mullakin on varaa vähintään kerran vuodessa matkustella! Esim. juuri varasimme poikaystäväni kanssa matkan Kroatiaan 3 tähden hotelliin eikä mun pidä luopua yhtään mistään! Käyn myös ravintoloissa, kahviloissa, shoppailen silloin tällöin, käyn elokuvissa ja kuntosalijäsenyys on elixiassa sekä vuokrakämppä on ihanassa 1900-luvulla rakennetussa todella hyväkuntoisessa talossa :) on oikeasti vitsi että opiskelijat olisivat köyhiä eikä heillä olisi varaa kuin tonnikalaan! Monet opiskelijat viettävät oikein mukavaa elämää verrattuna vaikka kokopäivätöissä käyviin ihmisiin. En edes tajunnut, että jonkun pitää säästää noin kauan/rajuin keinoin että pääsee viikon matkalle :( Ihanaa matkaa kuitenkin!

Kyllä mäkin opintolainalla reissasin, ja kun oli kämppis joka oli jakamassa ruoka- ja asumiskulut niin säästöön jäi. Niin tyhmä en sentään ollut kuin sinä!

Tottakai yksinhuoltajalla on tiukempaa koska pitää elättää se lapsi!

Vierailija
85/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ap!

Me kuule oltiin nelisteen Rhodoksella viettämässä viikko synttäreitä, all inclusive (n. 3600€) ja oli ihan mahtavaa! Kaunis saari.

Nauttikaa! Ihanat muistot saatte reissustanne <3

Vierailija
86/93 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei laiteta mitään linkkiä halpoihin lentoihin, hoetaan vaan tuota "omatoimimatkaaja säästää" mantraa. Jos haluan nimenomaan Rhodokselle muiden köyhien kanssa syömään sitä samaa all inclusivea ja kerrankin tuntea kuuluvani johonkin porukkaan, niin mitä pahaa siinä on?  Eikä mulle tule paha mieli näistä jankuttajista, ei tätä fiilistä pilaa mikään. :D Mutta silti kovasti ihmettelen, että mistä te kaivatte näitä tosi superhalpoja matkoja, kun en kohtuullisena netikäyttäjänä itse löytänyt halvempaa matkaa mistään.. :O

ap

Me ollaan noita parjaamiasi omatoimimatkailijoita, eikä tosiaankaan omatoimimatkailla siksi, että siinä säästää. Vaan siksi, että siinä saa parhaimmat hotellit, itse valiten ja juuri niille päiville, kuin itse haluamme. Esimerkiksi suomalaisen matkatoimiston markkinoimasta hotellista saisit kahden hengen hotellihuoneen tiettyyn hintaan, eikä perhehuoneita edes ole mahdollista varata, mutta suoraan hotellista varaamalla saatkin varattua perhehuoneen / sviitin. Monesti otamme lentomatkat Finnmatkojen tms. kautta, pelkät lennot varaamalla.

Vierailija
87/93 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei laiteta mitään linkkiä halpoihin lentoihin, hoetaan vaan tuota "omatoimimatkaaja säästää" mantraa. Jos haluan nimenomaan Rhodokselle muiden köyhien kanssa syömään sitä samaa all inclusivea ja kerrankin tuntea kuuluvani johonkin porukkaan, niin mitä pahaa siinä on?  Eikä mulle tule paha mieli näistä jankuttajista, ei tätä fiilistä pilaa mikään. :D Mutta silti kovasti ihmettelen, että mistä te kaivatte näitä tosi superhalpoja matkoja, kun en kohtuullisena netikäyttäjänä itse löytänyt halvempaa matkaa mistään.. :O

ap

Me ollaan noita parjaamiasi omatoimimatkailijoita, eikä tosiaankaan omatoimimatkailla siksi, että siinä säästää. Vaan siksi, että siinä saa parhaimmat hotellit, itse valiten ja juuri niille päiville, kuin itse haluamme. Esimerkiksi suomalaisen matkatoimiston markkinoimasta hotellista saisit kahden hengen hotellihuoneen tiettyyn hintaan, eikä perhehuoneita edes ole mahdollista varata, mutta suoraan hotellista varaamalla saatkin varattua perhehuoneen / sviitin. Monesti otamme lentomatkat Finnmatkojen tms. kautta, pelkät lennot varaamalla.

Minä en ole parjannut omatoimimatkailijoita, herrajumala, miksi ihmeessä parjaisin?? :O Mutta en ole bongannut vielä niitä halvempia matkalinkkejä kun joku omatoimireissaaja lupasi ne toimittaa?? Oon huomannut, että aika usein reppureissaajatutut matkustaa ei-sesonkina, ehkä syyslomien hintataso matkoissa saattaa tulla yllätyksenä kuitenkin.. Kaveri matkusti 3v sitten Playa Del Inglesiin syyslomaviikolla ja 800e viikosta tuntui minusta silloin ryöstöltä. Nyt kun itse katselin matkoja, niin 800 eurolla saapi vaan 3 tähden hotellin Kanarialta ja itseasiassa ei ole edes suhteessa kallis. :/ Ehdottomasti jos joku perhe matkustaa Kanariansaarille lomien aikaan, niin pätäkkää pitää olla. En ymmärrä miksi pakettimatkaajia haukutaan, jos mulla olisi varaa matkustaa usein niin varmasti ottaisin paketin sen sijaan että säätäisin kauheasti. Tämä minun 1200 euron matka on pitkäaikaisen etsinnän tulos ja en oikeasti ole bongannut halvempaa. Joku joka lupasi sen halvemman etsiä, voisi ilmottautua??

ap

Vierailija
88/93 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten itketään lomakohteessa kun pommi posahtaa, että kukaan ei varoittanut. Hohhjoijaa.

Vierailija
89/93 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu :) Varmasti osaa arvostaa enemmän kun on joutunut vähän ponnistelemaa. Kivaa matkaa!

Vierailija
90/93 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas nyt kaikki ap:n mollaajat! Ap on lähdössä rennolle lomalle. Se tarkoittaa, että otetaan valmis paketti eikä käytetä päivätolkulla lentojen ja majoitusten etsimiseen. Perillä ei tarvitse miettiä, miten sinne hotellille pääsee. Eikä ennen reissua tarvitse surffata TripAdvisorissa etsimässä niitä parhaita ravintoloita ja joka päivä miettiä, missä tänään syötäisiin, saati että joutuisi puljailemaan joidenkin pöytävarausten kanssa.

Eiköhän ap ole ansainnut sen, että voi lomalla heittää aivot narikkaan, unohtaa opiskelustressin, makoilla ameebana rantatuolissa ja katsella kun lapsi polskuttelee ja rakentaa hiekkalinnoja. Nälän tullessa raahautuu sitten herkkupöytien ääreen ja palailee sitten rantatuoliin köllöttelemään tyytyväisenä vatsansa viereen.

Hyvää lomaa sinulle, ap! Ehdit tehdä niitä seikkailuomatoimimatkoja sitten myöhemmin. 

Vierailija
91/93 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa hehkuttaa! Rantalomissa matkanjärjestäjien paketit on monesti varsin edullisia verrattuna siihen että alat itse järjestää kaiken. Vaivasta puhumattakaan. Mä en käsitä miksi joku alkaa tässä ketjussa puhua jostain reppureissusta Vietnamiin jos ap haluaa lähteä rantalomalle Kreikkaan. Huoh!

Vierailija
92/93 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaas nyt kaikki ap:n mollaajat! Ap on lähdössä rennolle lomalle. Se tarkoittaa, että otetaan valmis paketti eikä käytetä päivätolkulla lentojen ja majoitusten etsimiseen. Perillä ei tarvitse miettiä, miten sinne hotellille pääsee. Eikä ennen reissua tarvitse surffata TripAdvisorissa etsimässä niitä parhaita ravintoloita ja joka päivä miettiä, missä tänään syötäisiin, saati että joutuisi puljailemaan joidenkin pöytävarausten kanssa.

Eiköhän ap ole ansainnut sen, että voi lomalla heittää aivot narikkaan, unohtaa opiskelustressin, makoilla ameebana rantatuolissa ja katsella kun lapsi polskuttelee ja rakentaa hiekkalinnoja. Nälän tullessa raahautuu sitten herkkupöytien ääreen ja palailee sitten rantatuoliin köllöttelemään tyytyväisenä vatsansa viereen.

Hyvää lomaa sinulle, ap! Ehdit tehdä niitä seikkailuomatoimimatkoja sitten myöhemmin. 

Niin tylsä oon, että ei edes kiinnosta patikointi tropiikissa. Mieluusti Suomen metsässä vaellan, mutta en trooppisessa ilmastossa, huh.

Vierailija
93/93 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin omatoimisesti halvimman setin Rhodokselle kun nyt käytin aikaa siihen. 

Eli lennot yhdellä vaihdolla, lentoaika 6t 55min. Kahdelta hengeltä yht.376,76e. Lentoyhtiö Aegean Airlines. Hotels.com näytti halvimman all inclusive-hotellin (4 tähteä) Rodokselta peruutusturvalla 843e. Yht.1219e.

Enemmän maksaa, pidempi lento. Eipä tee mieli kyllä vaihtaa.

Nyt on siis suora lento Finnairilla ja matkanjärjestäjän vakuutus. Jo on ihme jos jonkun mielestä maksoin liikaa. :P 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän