Syyslomamatka varattu, saanko hehkuttaa!!??
Olen suhteellisen pienituloinen ja säästänyt matkakassaa puoli vuotta. Päätin luopua kaikesta turhasta ja olen myynyt tori.fi:ssä huonekaluja varastoista pois, mattoja ja koriste-esineitä. KAIKKI nettikirpulla tienatut rahat olen pistänyt vanhaan kunnon säästöpossuun, ja siellä on nyt 900 euroa käteistä. Aina kun olen saanut käteistä, olen laittanut sen possuun, siis tyyliin velat kaverilta, mummolta saadun rahan ostoksista jotka ostin kortilla yms. Eli ihan kaikki ei ole torikaupasta. Olen kuljenut pyörällä, en ole käyttänyt pysäköintejä, kaikki take away kahvit olen jättänyt pois, ulkona syömiset yms. Säästöä tuli yllättävistä asioista vaikka välillä on kyllä sapettanut, kun oikeasti tuntuu, ettei mihinkään ole varaa kun pitää säästää...
Uskalsin nyt varata matkan itelle ja lapselle, sillä all inclusive matka Rhodokselle 4 tähden hotelliin maksoi 1200 euroa yhteensä, Finnairin lento. Varausmaksu oli jo tilillä säästössä, joten matka on käytännössä jo maksettu.
Jos olisin saanut matkan ilmaseksi niin olisinko osannut sitten arvostaa, EN. Jos pääsisi reissuun joka vuosi, tuntuisiko se miltään, ei!
Kun vihdoin päästään perille, ei haittaa vesisade tai kehno keli, eikä brittituristit. Olen vaan niin hiton onnellinen siitä, että ihan itse säästin ja tein töitä matkan eteen ja sain kasaan matkakassan josta olen haaveillut vuosia,matka itsessään ja sen odotus on elämys ja kun ruokailukin on maksettu, ei haittaa vaikka ei ole kauheasti varaa shoppailla. Ja on todellakin säälittävä wt all inclusive ja on kunnon turistirysästä kyse, mutta ah, olen niin onnellinen. :D
Onko muita arjen köyhäilijöitä jotka ovat innoissaan sesonkiaikaan matkustamisesta? :D Ensimmäinen syyslomamatka mulla, ei ole yleensä osunut lomakausille edullisia matkoja.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki köyhän lähteä pakettimatkalle? Itse järjestämällä 1200e:lla pääsee "hieman" pitemmälle. Ihan vinkiksi tulevan varalle.
No ei noissa rantalomissa mielestäni itse säätämällä juurikaan halvemmalla pääse. Sen verran rajoittuneempia ovat lentovaihtoehdot verrattuna kaupunkikohteisiin.
Tuolla summalla pääsee mille tahansa Thaimaahan, Goaan, Vietnamiin jne jne. rantaparatiisiin
1200 eurolla pääsee siis kaksi ihmistä lämpöön syyslomalla, sisältää lennot ja all inclusiven 4 tähden hotellissa...? Mulla on mahdollista vielä perua matka kuluitta, kerro heti mistä löytää noin halvalla niin muutan suunnitelmia!!!???
ap
Mistä hiton all inclusivesta jauhat? Et tietenkään saa, koska perustuvat juuri höynien rahastukseen. Murto-osalla saat paremmat pöperöt muualta kuin hotellisi kämäisestä ravintelista. Luitko edes mihin kommentoit? It-se jär-jes-tä-mäl-lä. Löydät mistä vaan. Lennot 450e, 4 tähden hotelli esim. Vietnamissa 6-8e, ruokailu ravintolassa 1-2e.
Oletko varma että juuri Vietnam, olisi se paras lomakohde ap tapauksessa? Kokematon matkailija lapsen kanssa pitkillä lennoilla viikoksi sinne?
Ihan tosi, lopeta ilkeily.
Se oli vain esimerkki havainnollistamaan mitä vastinetta olisi mahdollista rahoilleen saada. Jos näkee noin paljon vaivaa rahojen eteen kuin ap, niin tuntuu oudolta maksaa noin yliampuvia hintoja matkastaan. Ylihintainen reissu mietti miten päin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki köyhän lähteä pakettimatkalle? Itse järjestämällä 1200e:lla pääsee "hieman" pitemmälle. Ihan vinkiksi tulevan varalle.
No ei noissa rantalomissa mielestäni itse säätämällä juurikaan halvemmalla pääse. Sen verran rajoittuneempia ovat lentovaihtoehdot verrattuna kaupunkikohteisiin.
Tuolla summalla pääsee mille tahansa Thaimaahan, Goaan, Vietnamiin jne jne. rantaparatiisiin
1200 eurolla pääsee siis kaksi ihmistä lämpöön syyslomalla, sisältää lennot ja all inclusiven 4 tähden hotellissa...? Mulla on mahdollista vielä perua matka kuluitta, kerro heti mistä löytää noin halvalla niin muutan suunnitelmia!!!???
ap
Mistä hiton all inclusivesta jauhat? Et tietenkään saa, koska perustuvat juuri höynien rahastukseen. Murto-osalla saat paremmat pöperöt muualta kuin hotellisi kämäisestä ravintelista. Luitko edes mihin kommentoit? It-se jär-jes-tä-mäl-lä. Löydät mistä vaan. Lennot 450e, 4 tähden hotelli esim. Vietnamissa 6-8e, ruokailu ravintolassa 1-2e.
Perusta matkatoimisto!
Matkatoimisto 2016 kun kaiken saa itse hoidettua? No jos haluat rahoittaa matkatoimiston työntekijöiden palkat, vuokrat, markkinoinnin ja omistajien leveän elämän. Ei kiinnosta. Juuri tuon takia roodoksen matka tulee helposti maksamaan ap:n mainitsemia summia. Nuo mainitut hinnat on aivan normaaleja kun ei käytä mitään turhia välikäsiä. Kukin tavallaan. Ap voi puolestani vaikka repiä rahansa halutessaan.
Roodos? ? Haha!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Perusta matkatoimisto!
Matkatoimisto 2016 kun kaiken saa itse hoidettua? No jos haluat rahoittaa matkatoimiston työntekijöiden palkat, vuokrat, markkinoinnin ja omistajien leveän elämän. Ei kiinnosta. Juuri tuon takia roodoksen matka tulee helposti maksamaan ap:n mainitsemia summia. Nuo mainitut hinnat on aivan normaaleja kun ei käytä mitään turhia välikäsiä. Kukin tavallaan. Ap voi puolestani vaikka repiä rahansa halutessaan.
Roodos? ? Haha!
Tuulipukujen wt-termi Rhodoksesta. Kuvaa kohdetta hyvin.
Varmaan vähän kokeneempi matkaaja nauttii enemmän "reppureissusta" vaikka Vietnamiin... Lapsen kanssa on kiva KOKEMATTOMANA mennä Finskillä suoraan kohteeseen, missä on lääkärit sun muut palvelut helposti saatavissa jos tarvitaan... En lähtisi halpalennolla mihinkään Vietnamiin seikkailemaan minäkään, vaikka maksaisivat mulle :D Lentäminen on muutenkin niin hanurista, ettei puolta lomasta huvita istua missään jalat suussa...
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Tai riippuu mihin haluaa. Itse olin juuri pakettirantalomalla, ja tuli halvemmaksi jos olisin buukannut itse lennot kohteeseen ja tämän tietyn hotellin. Lennot olisivat olleet vielä hulluihin aikoihin jatkolennoilla vaihtoine ja odotuksineen. Kaupunkikohteisiin tulee omatoimisuus usein halvemmaksi ja saa tasokkaammat hotellit.
Järjetöntä jättää vertailematta ja luulla itse varailemalla saavan aina halvemman.
En ole edelleenkään saanut keneltäkään konkreettista vinkkiä tai linkkiä paikasta, mistä voin varata syyslomaviikolle lennot ja hotellin (vaikka sitten ilman all inclusivea) viikoksi 1200 eurolla. Kukaan järkevä ei kai ehdota Thaimaata viikon matkalle, 2 matkapäivää kuluu lentoihin. :O
Olen katsonut Sky Scannerit ja Momondot ja Trivagot ja Booking.comin. Bookingissa sama hotelli olisi maksanut enemmän kuin matkatoimistosta varatessa. Varausmaksuja ei mennyt lainkaan kun otin matkan netistä, lennot on Finnairilla, vaikka luulisi että sekin maksaisi enemmän kuin muut. Epäilen vahvasti, että näillä omatoimimatkojen hehkuttajilla oikeasti on edes tiedossa mitään halvempaa vaihtoehtoa, kunhan halutaan vaan toisille paha mieli ja tuntea paremmuutta?
Ikinä ei laiteta mitään linkkiä halpoihin lentoihin, hoetaan vaan tuota "omatoimimatkaaja säästää" mantraa. Jos haluan nimenomaan Rhodokselle muiden köyhien kanssa syömään sitä samaa all inclusivea ja kerrankin tuntea kuuluvani johonkin porukkaan, niin mitä pahaa siinä on? Eikä mulle tule paha mieli näistä jankuttajista, ei tätä fiilistä pilaa mikään. :D Mutta silti kovasti ihmettelen, että mistä te kaivatte näitä tosi superhalpoja matkoja, kun en kohtuullisena netikäyttäjänä itse löytänyt halvempaa matkaa mistään.. :O
ap
Kokemattoman reissaajan on nimenomaan hyvä aloittaa pakettimatkalla, varsinkin kun reissaa lapsen kanssa. Kohteessa on 24/7 tavoitettavissa opas jos jotain yllättävää tapahtuukin. Itsekin olen matkailuni aloittanut pakettimatkalla, koska lapsuudessani ei käyty laivareissua kummoisemmalla matkalla. Nykyäänkin saatan ottaa pakettimatkan äkkilähtönä, koska ne ovat todella halpoja ja sopivan aivot narikkaan reissuja kun kaikki on järjestetty valmiiksi.
Minäpä lähden Thaimaahan (ei Thaimaaseen, niinku valtaosa palstalla olevista wt:stä kirjoittaa) marraskuussa, viimeksi olin helmikuussa siellä. Rahaa on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten maksat matkan? Menetkö niiden säästöpossurahojen kanssa matkatoimistoon?
Vien rahat varmaan pankkiin, Nordeaan. :) Siitä menee pieni talletusmaksu sitten. Tai sitten kahtena viimeisenä tilipäivänä ennen matkaa maksan tililtä matkatilille suoraan ja elän tällä käteisellä mitä olen säästänyt, laskut ovat niin pienet muutenkin, että periaatteessa onnistuu tämäkin vaihtoehto.
ap
Talleta talketusautomaatin kautta, niin ei mene kuluja. Ja vaikka vähän kerrallaan, niin ei kysellä, mistä rahat ovat. Kirppismyynnin kyllä luulisi kelpaavan selitykseksi ilman kuittejakin. :)
Joutuuko nykyään Nordeassa maksamaan omalle tilille talletuksesta, jos tekee tiskillä?=O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Tai riippuu mihin haluaa. Itse olin juuri pakettirantalomalla, ja tuli halvemmaksi jos olisin buukannut itse lennot kohteeseen ja tämän tietyn hotellin. Lennot olisivat olleet vielä hulluihin aikoihin jatkolennoilla vaihtoine ja odotuksineen. Kaupunkikohteisiin tulee omatoimisuus usein halvemmaksi ja saa tasokkaammat hotellit.
Järjetöntä jättää vertailematta ja luulla itse varailemalla saavan aina halvemman.
Joskus nuorena olin Marmariksessa äkkilähdöllä, ja ei ollut all inclusivea. Rahaa ruokailuihin ja juomiin kului viikon aikana 400 euroa, hinnat hipoivat Suomen hintoja, vain olut oli halvempaa. Joka päivä tuli syötyä ranskalaisia ja hampurilaisia, kun kunnon ruoka-annokset maksoivat niin paljon. Sen takia otan all inclusiven, koska se maksoi 200 euroa. En varmasti saisi näissä suosituissa turistikaupungeissa sillä rahalla muuta kuin niitä hamppareita ja ranskalaisia. Ehkä jossain sisä Thaimaassa ei kannata ottaa all inclusivea, mutta turistikohteissa Euroopassa missä resortit ovat laadukkaita ja rakennettu pieniin kyliin, AI todella kannattaa, jos hotellialueelta ei halua poistua välillä. Kaikkien lomamatkasuunnitelmiin ei kuulu samoilu viidakoissa ja erikoisuuden tavoittelu, toisille riittää se aurinko ja uima-allas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten maksat matkan? Menetkö niiden säästöpossurahojen kanssa matkatoimistoon?
Vien rahat varmaan pankkiin, Nordeaan. :) Siitä menee pieni talletusmaksu sitten. Tai sitten kahtena viimeisenä tilipäivänä ennen matkaa maksan tililtä matkatilille suoraan ja elän tällä käteisellä mitä olen säästänyt, laskut ovat niin pienet muutenkin, että periaatteessa onnistuu tämäkin vaihtoehto.
ap
Talleta talketusautomaatin kautta, niin ei mene kuluja. Ja vaikka vähän kerrallaan, niin ei kysellä, mistä rahat ovat. Kirppismyynnin kyllä luulisi kelpaavan selitykseksi ilman kuittejakin. :)
Joutuuko nykyään Nordeassa maksamaan omalle tilille talletuksesta, jos tekee tiskillä?=O
En tiedä itseasiassa, oletin vaan, että joutuu kun kaikki maksaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vähän kokeneempi matkaaja nauttii enemmän "reppureissusta" vaikka Vietnamiin... Lapsen kanssa on kiva KOKEMATTOMANA mennä Finskillä suoraan kohteeseen, missä on lääkärit sun muut palvelut helposti saatavissa jos tarvitaan... En lähtisi halpalennolla mihinkään Vietnamiin seikkailemaan minäkään, vaikka maksaisivat mulle :D Lentäminen on muutenkin niin hanurista, ettei puolta lomasta huvita istua missään jalat suussa...
Joo muttei siitäkään kannata huvikseen älyttömiä maksaa. Lentoliput ja majoitus itse hankittuna netistä ja käy tutustumassa paikallisiin ravintoloihin all inclusiven sijaan. Sama vaiva kun käydä matkatoimistossa ja takuulla parempi loma kun ei tarvitse olla "sidottuna" esim. oman hotellinsa ravintolaan. Aika hurjalta tuo ap:n hinta minustakin kuulostaa. Hyvää matkaa kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Muistitko ilmoittaa kirppisbisneksestä ja tori.fi kaupustelusta verottajalle? Et kai ole hakenut toimeentulotukea ilmoittamatta näistä tuloistasi? Nettivinkkasin viestisi poliisille varmuuden vuoksi. Hyvähän se on rikoksilla ansaituilla rahalla matkustella ja muiden kustannuksella sikailla.
Olet ilkeä ja kateellinen ihminen.
Tuli kiva mieli tästä ketjusta! Mahtava kun olet ap saanut säästettyä niin paljon. All inc on minusta todella kätevä, etenkin jos lapsi mukana. Ihanaa matkan odotusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistitko ilmoittaa kirppisbisneksestä ja tori.fi kaupustelusta verottajalle? Et kai ole hakenut toimeentulotukea ilmoittamatta näistä tuloistasi? Nettivinkkasin viestisi poliisille varmuuden vuoksi. Hyvähän se on rikoksilla ansaituilla rahalla matkustella ja muiden kustannuksella sikailla.
Olet ilkeä ja kateellinen ihminen.
Varmasti rikoksensuosijoiden mielestä. Luonnehtisin itseäni lähinnä lainkuuliaiseksi.
Tiedossa on siis että kohde on Rhodos ja hotelli neljän tähden... Aikuinen ja lapsi lähdössä reissuun viikoksi. Jos ap laittaa päivämäärät ja lapsen iän niin kaikki edukkaasti matkaavat voivat linkittää tähän halvemmat vaihtoehdot. Silloin saadaan faktaa tämän mihinkään johtamattoman kiistelyn tueksi :)
Vierailija kirjoitti:
No niin, tulihan se sieltä!
Vierailija kirjoitti:
En ole edelleenkään saanut keneltäkään konkreettista vinkkiä tai linkkiä paikasta, mistä voin varata syyslomaviikolle lennot ja hotellin (vaikka sitten ilman all inclusivea) viikoksi 1200 eurolla. Kukaan järkevä ei kai ehdota Thaimaata viikon matkalle, 2 matkapäivää kuluu lentoihin. :O
Olen katsonut Sky Scannerit ja Momondot ja Trivagot ja Booking.comin. Bookingissa sama hotelli olisi maksanut enemmän kuin matkatoimistosta varatessa. Varausmaksuja ei mennyt lainkaan kun otin matkan netistä, lennot on Finnairilla, vaikka luulisi että sekin maksaisi enemmän kuin muut. Epäilen vahvasti, että näillä omatoimimatkojen hehkuttajilla oikeasti on edes tiedossa mitään halvempaa vaihtoehtoa, kunhan halutaan vaan toisille paha mieli ja tuntea paremmuutta?
Ikinä ei laiteta mitään linkkiä halpoihin lentoihin, hoetaan vaan tuota "omatoimimatkaaja säästää" mantraa. Jos haluan nimenomaan Rhodokselle muiden köyhien kanssa syömään sitä samaa all inclusivea ja kerrankin tuntea kuuluvani johonkin porukkaan, niin mitä pahaa siinä on? Eikä mulle tule paha mieli näistä jankuttajista, ei tätä fiilistä pilaa mikään. :D Mutta silti kovasti ihmettelen, että mistä te kaivatte näitä tosi superhalpoja matkoja, kun en kohtuullisena netikäyttäjänä itse löytänyt halvempaa matkaa mistään.. :O
ap
Omatoimimatkaaja nimenomaan säästää, JOS tietää mitä on tekemässä. Joskus olen ottanut äkkilähtö pakettimatkan pelkkien lentojenkin takia. Vaikea linkkailla halpoja lentoja kun ei tiedä tarkkoja parametrejä jne. ja jos meinaa tehdä hyviä bongauksia, niin ajoituksestahan se on kiinni. Syyskuulle Hki-Rhodos suoria lentoja 200e pintaan tällä minuutilla. Tilanne voi muuttua suuntaan/toiseen tunnin päästä. Ei mitään pahaa. Kannattaa ohittaa ilkeilyt, mutta ihan hyviä vinkkejäkin ketjussa ollut. Pidä hauskaa!