Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä, mikä siinä pyykinpesussa on joillekin niin ylivoimaisen kamalaa

Vierailija
28.06.2016 |

Omalla pyykinpesukoneella siis. En puhu pyykkituvista tai käsinpesusta.
.
Täällä vain kuulee usein valitettavan, miten pyykinpesu on jotenkin raskasta. Ymmärtäisin sen, jos pestäisiin käsin, kuten ennen vanhaan. Mutta kun kone pesee sen pyykin! Sinulle jää vain ripustus ja viikkaus. Koko hommaan menee yhdestä koneellisesta max. 15 min. Se lajittelukaan ei ole iso homma, kun jo ennen pesua laittaa pyykit eri koreihin odottamaan sitä mukaa kuin niitä tulee. Koko talouden kevyin kotityö. Enemmän minua rasittaisi joku kylppärin jynssäys. Siinä sentään joutuu käyttämään voimaa ja konttailemaan.
.
Silitys voi olla paikallaan joidenkin vaatteiden kohdalla, mutta sekin on valintakysymys, että pitää päivittäin sellaisia vaatteita (ellei ammatti ehdottomasti vaadi).
.
Meilläkin on lapsia, mutta minkäänlaista pyykkivuorta ei kerry muulloin kuin usean päivän matkojen jäljiltä, koska kone pyörii joka päivä. Eikä meillä ole edes sitä kuivausrumpua, joka tuntuu joka toisessa kodissa olevan.
.
Sekin, että jos taloudessa on yli 3 lasta ja pyykkiä kertyy paljon, on täysin valintakysymys, turha sitten on valittaa jos on itse halunnut hommaa.
.
Tuli vaan mieleen siitä Mutsis onin valituksesta, että heillä on koko kylppäri täynnä pyykkiä, niin ettei kävelemään mahdu, kun ei jaksa pestä. Ihan uskomatonta.
.
(Pisteet väleissä mobiilin takia.)

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset hoitaa pyykit; aamulla laitetaan kone valmiiksi, koulusta tultuaan pyykkivuorossa oleva lapsi laittaa koneen päälle. Kun ohjelma on ohi, heittää hän pyykit kuivuriin. Kuiville vaatteille on jokaisella oma kori, siis sinne, kuivaajassa olleet vaatteet eivät tarvitse silitystä.

Meillä ei ole koskaan ripusteltu pyykkejä, kuivuri on ollut aina.

Nyt ymmärrän, miksi osalla ihmisistä vaatteet näyttävät kulahtaneilta ja kutistuneilta! Kuivausrumpu on ok vain osalle vaatteista; lähinnä lakanoille, peitoille ja esim. untuvavaatteille. Esim. urheiluvaatteita ei voi rummussa kuivata, eikä muitakaan keinokuituisia. Lisäksi puuvillavaatteet pitäisi muotoilla kosteana - eli missä välissä, jos paahtaa ne kuivausrummussa.

No kuivureissa on erilaisia ohjelmia ja kuivausasteita. Ja huonolaatuiset vaatteet kuluvat nopeasti.

Vierailija
42/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se pyykin pesu, vaan ripustus, silitys ja kaappeihin järjestely.  Jo pelkästään nelihenkisen perheen sukkien paritus vie tuhottoman kauan, saati sitten paitojen silitys. Et vartissa kyllä tee. Ja kyllä, vaatteet kuuluu silittää, jos ei halua näyttää pellossa pyörineeltä variksenpelätiltä.

No osta parempia vaatteita. Esimerkiksi suurin osa paidoista on ihan ok, jos ne kuivaa henkarilla. Ja itse asiassa kunnon kauluspaidat ovat itsesiliäviä. Ovat toki kalliita, mutta eipä tartte silitellä ja saa reissussakin oikenemaan.

No tämänkin on varmasti mielipidekysymys. Ja tottumiskysymys. Olen lapsuudenkodistani saanut mallin, että pyykit silitetään, joten silitän kaiken, paitsi sukkia ja alusvaatteita. Minusta vaatteet ovat sellaisia koppuraisia, jos niitä ei silitä (ihan riippumatta materiaalista tai hintaluokasta) ja huuhteluaineita inhoan. En itse asiassa inhoa silittämistä, se on ihan leppoisaa kun katsoo telkkaria toisella silmällä samaan aikaan. Mutta aikaa vievää se toki on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pyykinpesussa on oikeasti vaikeaa se, että harvoin kukaan on kotona ja hereillä niin kauan kuin pesukoneen ja kuivausrummun pyörittämiseen menee.

Yksi kone illassa just ja just saattaa mennä, mutta kun on monenlaisia värejä ja materiaaleja sekä tilaa vievää lakanapyykkiä, niin hankalaksi menee joskus.

Vierailija
44/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siinä kävi. Täytyy sanoa, että eihän tässä mitään järkeä ollut, kun yleensä napsaisen vain sopivan parin suoraan narulta käyttöön, niin selvitettäväksi jää tosi vähän. 17½ paria sukkia. Ilmeisesti joku sukka on sohvan alla. Katsoisiko sinne huomenna.

http://aijaa.com/gdeMOM

Sinkkumies

Vierailija
45/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä isoin ongelma on sopivan ajan löytäminen koneen pyörittämiseen. Asumme kerrostalossa enkä jätä konetta päälle, kun emme ole kotona. Lapset heräävät päiväunilta koneen ääneen, kone on ihan heidän huoneen vieressä, joten päiväunien aikaan ei voi pestä. Nukkuvat sisällä, yöunien aikana eivät aina herää linkoukseen.

Esimerkiksi tänään: aamulla herättiin klo 7, klo 8:30 ulos ovesta koko porukka viemään isointa leirille, tämän jälkeen pienten kanssa kauppaa ja puistoon (vauva nukkui ensimmäiset unet matkalla) ja kotiin klo 11, jolloin lounas ja sen jälkeen taapero päiväunille. Taapero nukkuu 12-15 jonka jälkeen esikoinen haetaan leiriltä klo 16, syödään ja lähdetään ulos. Ensimmäinen aika, jolloin olemme kotona tarpeeksi kauan eikä kukaan nuku päiväunia on yleensä klo 18:30-19, kun tulemme ulkoa sisälle. Toisina päivinä hieman erilainen aikataulu, mutta usein ulkoilemme aamuisin 9-11 (vauva nukkuu silloin ekat unet), taapero nukkuu aina noin 12-15, vauva nukkuu noin tunnin about klo 16 ja syömme päivällisen 16-17 välillä, jonka jälkeen lähdemme uudestaan ulos. Yhden koneellisen kerkeän siis pyörittään illalla ennen kuin on liian myöhä, joskus menemme ulos vasta klo 10, jos on pakko pestä koneellinen aamullakin. Kouluaikaan isoimman harrastuskuviot vielä monimutkaistavat. Viikkaan kerkeän hyvin, enkä silitä ollenkaan.

Miksi alapeukku? Ulkoilemmeko liikaa vai emmekö "ole opettaneet lapsia nukkuumaan sikeästi"?

Ps. Esikoinen on aina nukkunut hyvin, mutta etenkin meidän taapero on aivan onneton nukkuja ja herkkäuninen, eivät ole opettamiset auttaneet, joten olemme unien aikaan hiljaa.

Vierailija
46/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se pyykin pesu, vaan ripustus, silitys ja kaappeihin järjestely.  Jo pelkästään nelihenkisen perheen sukkien paritus vie tuhottoman kauan, saati sitten paitojen silitys. Et vartissa kyllä tee. Ja kyllä, vaatteet kuuluu silittää, jos ei halua näyttää pellossa pyörineeltä variksenpelätiltä.

Tässä.

https://www.google.fi/search?q=sukkanipsu&newwindow=1&espv=2&biw=1024&b…

Sinkkumies

Kiitos, mutta ei valitettavasti toimi meillä. Olen onnistunut kasvattamaan kaksi teiniä, jotka älyävät älypuhelinten ja tietokoneiden päälle, mutta tuollaisia eivät nähtävästi opi käyttämään ikinä... :D Ja ennen kuin kukaan ehtii: kyllä, teineillä on omat pyykkikorinsa ja heitä on opastettu pyykinpesussa. Joskus jopa pesevätkin pyykkinsä. Avainsana on joskus

No joo onhan noi. Mietiskelin tässä, että jos itsellä olisi pesuetta, niin varmasti käyttäisin useampia sukka säkkejä. Tietenkin yhteen säkkiin laitettaisiin aina vain samaa paria olevat sukat. Löytyisivät vähän helpommin. Aihe naurattaa, koska mulla on just eilen pestyt sukkapyykit nyt narulla, pitäis käydä selvittämässä ne. Pitäisiköhän ottaa aikaa?

Sinkkumies

Säkkisysteemi voisikin olla ihan hyvä, kiitos vinkistä! Meillä on ongelmana vielä se, että meillä ei juuri muunvärisiä sukkia ole kuin mustia (mies ja teinipoika eivät ainakaan muunvärisiä käytä). Niitä sukkia sitten vaihdetaan päivittäin, joten joskus olen oikeasti järkyttynyt siitä määrästä sukkia, joita voi yhdessä taloudessa olla... :D

Vierailija
47/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No osta parempia vaatteita. Esimerkiksi suurin osa paidoista on ihan ok, jos ne kuivaa henkarilla. Ja itse asiassa kunnon kauluspaidat ovat itsesiliäviä. Ovat toki kalliita, mutta eipä tartte silitellä ja saa reissussakin oikenemaan.

No tämänkin on varmasti mielipidekysymys. Ja tottumiskysymys. Olen lapsuudenkodistani saanut mallin, että pyykit silitetään, joten silitän kaiken, paitsi sukkia ja alusvaatteita. Minusta vaatteet ovat sellaisia koppuraisia, jos niitä ei silitä (ihan riippumatta materiaalista tai hintaluokasta) ja huuhteluaineita inhoan. En itse asiassa inhoa silittämistä, se on ihan leppoisaa kun katsoo telkkaria toisella silmällä samaan aikaan. Mutta aikaa vievää se toki on.

Jos vaatteet ovat koppuraisia niissä on pesuainejäämiä! Kokeile lisähuuhtelua. Meillä ei käytetä huuhteluaineita, kuivuria vain joihinkin eikä narulla kuivuneet ole ollenkaan koppuraisempia kuin kuivurissa olleet.

Vierailija
48/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kun selkää alkaa koskee pyykkiä laittaessa kuivumaan. Sama juttu tiskatessa.

Alapeukkuja miksi?

Kai näillä on ajatus, että huonoselkäinen ei saisi tehdä lapsia. Yhden ihmisen pyykeissä ei ehkä selkä kipeydy?

Mä olen 40+. Ei ole pieniä lapsia. Ei ole mun vika että selkä ei ole enää kunnossa.

Vierailija
49/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä mitään lasten perusvaatteita tarvitse. Ei meillä ole koskaan ryppyisiä vaatteita, koska valitsemme käytännöllisiä materiaaleja.

AP

Höpö höpö. Sellaista materiaalia ei olekaan, joka ei ole pesun jälkeen ryppyinen. Mutta oma valintasi, itse en kehtaisi kulkea silittämättömissä vaatteissa resupekan näköisenä.

Sun kone linkoaa huonosti tai sitten käytätte jotain laaduttomasta keinomateriaalista tehtyjä vaatteita. Kun kone linkoaa kunnolla ovat vaatteet pois otettaessa jo suht kuivia, ts. ne eivät rypisty. Pesun jälkeen mulla (hieman) ryppyisiä ovat vain pari kauluspaitaa - esim. neuleet, t-paidat, topit, farkut, jne jne ei todellakaan ole ryppyisiä vaan "suoraan pakasta repäistyjen" näköisiä. 

Vierailija
50/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä.

https://www.google.fi/search?q=sukkanipsu&newwindow=1&espv=2&biw=1024&b…

Sinkkumies

Kiitos, mutta ei valitettavasti toimi meillä. Olen onnistunut kasvattamaan kaksi teiniä, jotka älyävät älypuhelinten ja tietokoneiden päälle, mutta tuollaisia eivät nähtävästi opi käyttämään ikinä... :D Ja ennen kuin kukaan ehtii: kyllä, teineillä on omat pyykkikorinsa ja heitä on opastettu pyykinpesussa. Joskus jopa pesevätkin pyykkinsä. Avainsana on joskus

No joo onhan noi. Mietiskelin tässä, että jos itsellä olisi pesuetta, niin varmasti käyttäisin useampia sukka säkkejä. Tietenkin yhteen säkkiin laitettaisiin aina vain samaa paria olevat sukat. Löytyisivät vähän helpommin. Aihe naurattaa, koska mulla on just eilen pestyt sukkapyykit nyt narulla, pitäis käydä selvittämässä ne. Pitäisiköhän ottaa aikaa?

Sinkkumies

Säkkisysteemi voisikin olla ihan hyvä, kiitos vinkistä! Meillä on ongelmana vielä se, että meillä ei juuri muunvärisiä sukkia ole kuin mustia (mies ja teinipoika eivät ainakaan muunvärisiä käytä). Niitä sukkia sitten vaihdetaan päivittäin, joten joskus olen oikeasti järkyttynyt siitä määrästä sukkia, joita voi yhdessä taloudessa olla... :D

Me ripustetaan vierekkäin, helppoa laittaa kaappiin eikä ripustaminen ole yhtää aikaa vievenpää kuin tavallisestikkaan. Otat vain sukan, ripusta ja jätä viereen paikka sen parille, ripusta pari siihen, sitten kun se käteen sattuu. Itse en ymmärrä miten sukkasäkki toimii? Kai nekin pitää ripustaa?

Vierailija
51/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaatteet ovat koppuraisia niissä on pesuainejäämiä! Kokeile lisähuuhtelua. Meillä ei käytetä huuhteluaineita, kuivuria vain joihinkin eikä narulla kuivuneet ole ollenkaan koppuraisempia kuin kuivurissa olleet.

Enpä usko että pesuainejäämistä on kyse. Se on vaan se tunne, että silitetty vaate on pehmeämpi. Ja kyllähän se silityskin kuulemma pidentää vaatteen käyttöikää. Joten silittelen ihan suosiolla. Johan nuo teinit kohta muuttavat omilleen, niin vähenee sekin sitten... :D

Vierailija
52/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin johtuu huonosti linkoavasta koneesta. Vaatteet jäävät liian märiksi, jolloin ne rypistyvät ja kopristuvat kuivuessaan. Osta uusi kone tai käytä nopeampaa linkousta, niin näet taikoja tapahtuvan ;).

Vierailija
53/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä isoin ongelma on sopivan ajan löytäminen koneen pyörittämiseen. Asumme kerrostalossa enkä jätä konetta päälle, kun emme ole kotona. Lapset heräävät päiväunilta koneen ääneen, kone on ihan heidän huoneen vieressä, joten päiväunien aikaan ei voi pestä. Nukkuvat sisällä, yöunien aikana eivät aina herää linkoukseen.

Esimerkiksi tänään: aamulla herättiin klo 7, klo 8:30 ulos ovesta koko porukka viemään isointa leirille, tämän jälkeen pienten kanssa kauppaa ja puistoon (vauva nukkui ensimmäiset unet matkalla) ja kotiin klo 11, jolloin lounas ja sen jälkeen taapero päiväunille. Taapero nukkuu 12-15 jonka jälkeen esikoinen haetaan leiriltä klo 16, syödään ja lähdetään ulos. Ensimmäinen aika, jolloin olemme kotona tarpeeksi kauan eikä kukaan nuku päiväunia on yleensä klo 18:30-19, kun tulemme ulkoa sisälle. Toisina päivinä hieman erilainen aikataulu, mutta usein ulkoilemme aamuisin 9-11 (vauva nukkuu silloin ekat unet), taapero nukkuu aina noin 12-15, vauva nukkuu noin tunnin about klo 16 ja syömme päivällisen 16-17 välillä, jonka jälkeen lähdemme uudestaan ulos. Yhden koneellisen kerkeän siis pyörittään illalla ennen kuin on liian myöhä, joskus menemme ulos vasta klo 10, jos on pakko pestä koneellinen aamullakin. Kouluaikaan isoimman harrastuskuviot vielä monimutkaistavat. Viikkaan kerkeän hyvin, enkä silitä ollenkaan.

En jaksanut lukea kovin pitkälle, mutta näin miehenä organisoisin asioita ja laittaisin ne pyykit pyörimään 08:30 kun lähditte ulos ja palasitte klo 11, jolloin olisin ripustanut ne kuivumaan.

Joskus voi myös päästää itsensä helpolla ja laittaa sinne koneeseen esim. vain paitoja, jotka ripustaa minuutissa kuivumaan. 

Sinkkumies

Vierailija
54/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesu ei ole mikään ongelma, kuivatus on. Yksiössä on paha kuivatella talvisaikaan pyykkejä, kun siihen menee monta päivää. Teline on koko ajan tiellä, ja kostea ilma ei tee hyvää talon rakenteille.

Vierailija
55/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä mitään lasten perusvaatteita tarvitse. Ei meillä ole koskaan ryppyisiä vaatteita, koska valitsemme käytännöllisiä materiaaleja.

AP

Höpö höpö. Sellaista materiaalia ei olekaan, joka ei ole pesun jälkeen ryppyinen. Mutta oma valintasi, itse en kehtaisi kulkea silittämättömissä vaatteissa resupekan näköisenä.

Sun kone linkoaa huonosti tai sitten käytätte jotain laaduttomasta keinomateriaalista tehtyjä vaatteita. Kun kone linkoaa kunnolla ovat vaatteet pois otettaessa jo suht kuivia, ts. ne eivät rypisty. Pesun jälkeen mulla (hieman) ryppyisiä ovat vain pari kauluspaitaa - esim. neuleet, t-paidat, topit, farkut, jne jne ei todellakaan ole ryppyisiä vaan "suoraan pakasta repäistyjen" näköisiä. 

Usko nyt, mun koneessa tai mun vaatteiden laadussa ei ole mitään vikaa. En vaan voisi laittaa mitään suoraan narulta niskaani, koska minusta ne vaatteet näyttävät nuhjuisilta. Huomaahan sen nyt kaukaa, jos vaate on silittämätön, se ei todellakaan ole "pakasta repäistyn näköinen" jos se on narulta tai kuivurista käyttöön otettu. Mutta kukin tyylillään...

Vierailija
56/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pyykinpesussa on oikeasti vaikeaa se, että harvoin kukaan on kotona ja hereillä niin kauan kuin pesukoneen ja kuivausrummun pyörittämiseen menee.

Yksi kone illassa just ja just saattaa mennä, mutta kun on monenlaisia värejä ja materiaaleja sekä tilaa vievää lakanapyykkiä, niin hankalaksi menee joskus.

Ihanaa, että jollain muullakin on sama ongelma. Ulkoilemme aika paljon (pikkuiset kahdesti päivässä noin 2h kerralla), käymme lenkillä ja isommat harrastaa. Kerkeisin paljon paremmin pyykkäämään, jos uskaltaisin jättää koneen päälle kotoa lähtiessäni.

Vierailija
57/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kun selkää alkaa koskee pyykkiä laittaessa kuivumaan. Sama juttu tiskatessa.

Alapeukkuja miksi?

Kai näillä on ajatus, että huonoselkäinen ei saisi tehdä lapsia. Yhden ihmisen pyykeissä ei ehkä selkä kipeydy?

Mä olen 40+. Ei ole pieniä lapsia. Ei ole mun vika että selkä ei ole enää kunnossa.

Mä annoin sille/sulle huonoselkäiselle alapeukkua siksi, että en usko että pelkkä parin minuutin seisominen voi selkään sattua. Todella huono tekosyy olla pesemättä pyykkiä - ja jos olet todella niin sairas että et voi käytännössä ollenkaan seistä ilman kipuja, on sinulla paljon suurempi ongelma kuin pyykinpesu. Tuolla menolla olet invalidikunnossa muutamassa vuodessa. Ennemmin uskon kuitenkin että olet todella ylipainoinen/huonokuntoinen/sulla on huono ergonomia pyykki- ja tiskipisteellä. Kaikki nämä korjaantuvat pienellä vaivannäöllä (huom se ei tarkoita valittamista vaan tekemistä).

Vierailija
58/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kovin pitkälle, mutta näin miehenä organisoisin asioita ja laittaisin ne pyykit pyörimään 08:30 kun lähditte ulos ja palasitte klo 11, jolloin olisin ripustanut ne kuivumaan.

Joskus voi myös päästää itsensä helpolla ja laittaa sinne koneeseen esim. vain paitoja, jotka ripustaa minuutissa kuivumaan. 

Sinkkumies

Juu olisi tosi toimiva idea, mutta en uskalla jättää pesukonetta yksin päälle, sitä kun ei suositella. Usein tekisi mieli...

Vierailija
59/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerrostaloasunnossa on yhdistetty wc-kodinhoito-kylppäri, joten tila on ahdas. Tilaan mahtuu yksi likapyykkikori. Lattialla on kuivausteline ja seinässä oskarinoksa. Lakanat pitää kuivata suihkutilaan laitetuilla naruilla. Mitään kuivuria ei tilaan sovi.

Kostealla ilmalla pyykki ei meinaa kuivaa millään, vaatteita saa käännellä moneen kertaan, että ne eivät ala haista. Pyykkiteline olohuoneessa on vaan niin masentava näky, lisäksi ainoa paikka on puolittain kulkutiellä. Lakanapyykkiä voin pestä vain silloin, kun kukaan ei ole menossa suihkuun. En usko, että kukaan tykkää, kun sanon, että illalla kaikkien pitää käydä suihkussa klo se-ja-se mennessä, että saan koneen sen jälkeen päälle ja pyykin narulle. Yksi kun tykkää käydä suihkussa just ennen nukkumaan menoa ja toinen heti aamulla.

Mies ei opi millään laittamaan vaatteitaan pyykkivalmiiksi. Housuissa on vyöt paikoillaan, taskuissa nenäliinoja muuta pientä sälää, roskia ja sukat on pieninä myttyinä. Mies on viime aikoina ihmetellyt, minne kaikki sukat häviää. No ne on pyykkikorin pohjalla, en rupea enää kenenkään hikisiä sukkia oikomaan, kun pyynnöt ei ole menneet perille.

Olisikin kodinhoitohuone, jossa olisi pyykkikorit eri lajeille, pyykinpesuaineet siinä koneen vierellä, pöytätilaa pyykkien viikkaamiseen, kunnon tila naruille ja kuivurille, silityslauta ja -rauta samassa tilassa. Kylppärikin olisi helpompi pestä, kun vaatepöly ei jämähdä kosteassa joka paikkaan kiinni.

Vierailija
60/170 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Usko nyt, mun koneessa tai mun vaatteiden laadussa ei ole mitään vikaa. En vaan voisi laittaa mitään suoraan narulta niskaani, koska minusta ne vaatteet näyttävät nuhjuisilta. Huomaahan sen nyt kaukaa, jos vaate on silittämätön, se ei todellakaan ole "pakasta repäistyn näköinen" jos se on narulta tai kuivurista käyttöön otettu. Mutta kukin tyylillään...

Väitä mitä väität, mutta jos vaatteesi ovat normaalilaatuisia, koneesi kunnossa ja pesuaineannostelu oikea, niin se "nuhjuisuus" on tasan pelkästään sun pakko-oireen ilmentymä. Kullakin saa olla toki ihan millaisia pakko-oireita vaan, mutta kukaan muu ei todellakaan huomaa niitä sun silitettyjä t-paitoja sun muita ihan turhaan tehtyjä töitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi