Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää hitaat ihmiset, mikä niitä vaivaa?

Vierailija
27.06.2016 |

Jotkut ihmiset on hitaita, ei siis tyhmiä vaan hitaita. Niinkuin minun mies, jos vaikka maitolasi kaatuu niin sillä kestää 5 sek. Nostaa pystyyn ja aloittaa vahinkojen minimoiminen.

Tai jos lapsi satuttaa itsensä niin kestää 5sek. Mennä luo katsomaan kävikö pahasti.

Asioiden tajuaminen kestää muutenkin kauan ja väittää kaikkea epäloogista. Kuten että kiertoilmaista uunista ei ole mitään hyötyä jos paistaa kaksi pellillistä pullia.

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt hitaalta ystävältäni että kyseessä on jonkin asteinen pakko-oirehäiriö. Nukkumaan menemisen hitaus, ulos lähtemisen hitaus etc. Tämä samainen ystäväni käytti kerran aikaa 3 tuntia meikkaamiseen kun olimme lähdössä käymään kaupassa!!! Eikä siis laittanut muuta kuin ripsiväriä, bb-voidetta, puuteria ja huulikiiltoa. Kolme tuntia se istui siinä pöydän ääressä meikkipeilin edessä! Välillä kävi veskissä, hakemassa lasin vettä..

Vierailija
82/127 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt hitaalta ystävältäni että kyseessä on jonkin asteinen pakko-oirehäiriö. Nukkumaan menemisen hitaus, ulos lähtemisen hitaus etc. Tämä samainen ystäväni käytti kerran aikaa 3 tuntia meikkaamiseen kun olimme lähdössä käymään kaupassa!!! Eikä siis laittanut muuta kuin ripsiväriä, bb-voidetta, puuteria ja huulikiiltoa. Kolme tuntia se istui siinä pöydän ääressä meikkipeilin edessä! Välillä kävi veskissä, hakemassa lasin vettä..

Hyi kamala, kuulostaa ihan elämän haaskaukselta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli hidas sairastuttuani masennukseen. En voi sille mitään, ja masennun lisää, kun ihmiset tiuskivat tai huomauttelevat siitä. En tee sitä tahallani tai kiusalla, ei vain jotenkin toimi nopeasti asiat enää. Haluaisin oikein mielelläni olla se entinen erittäin nopeaälyinen ja "normaali"nopeasti toimiva ihminen.

Sulla on takuulla kilpirauhasen vajaatoiminta, lääkärit luulevat usein virheellisesti masennukseksi. Googlaa se ja käy helpossa verikokeessa. Oikea lääke eli tyroksiini tuo sun elämän takaisin!

Vierailija
84/127 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi kamala, kuulostaa ihan elämän haaskaukselta :D

Kuulostaa ihan yhdeltä omalta kaverilta (aiakin nuorempana)... :D Vaikka olisi sovittu edellisenä päivänä, että huomenna lähdetään baariin kello x. No matkalla käyn noutamassa tämän kaverin... joka tulee vasta suihkusta? "Joo mulla menee vielä hetki." Ok, istun odottamaan, että saa kuivattua hiukset ja puettua, sitten alkaa meikkaamaan... Okei, se ihminen kyllä teki kaiken a:sta ö:hön oppikirjan mukaan mitä tuli meikkaamisjärjestykseen pohjustuksineen ym... Nenän varjostamiseen meni pieni ikuisuus. Sitten se jossain vaiheessa sai laitettua ripsiväriä. Sitten ripset eroteltiin YKSITELLEN NUPPINEULALLA. Lopulta meikki oli valmis. Seuraavaksi hiukset... Jotka ei nyt sovikkaan näiden vaatteiden kanssa -> menee vaihtamaan vaatteet. Yleensä muutti kampausta ja/tai vaihtoi vaatteet useamman kerran. Tässä kohtaa olin istunut jo pitkään kaverin vanhempien kanssa katsomassa telkkaria ja juomassa kahvia. Joskus ehdin mukavasti syödäkkin odotellessa. (Tietty kaveri söi kanssa ja arvatkaa kestikö siinä...) Paras kerta oli se, kun totesi ettei tää meikki nyt ollutkaan hyvä ja kävi pesemässä naamansa ja aloitti alusta... Ei ehkä varsinaisesti ollut hidas, mutta ihan ihme jahkailija. Ja aina myöhässä vaikka oli suunniteltu etukäteen niin ei ikinä osannut vaikka katsoa edes niitä vaatteita valmiiksi.

Vierailija
85/127 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhana moni hisatuu aivan järjettömän hiiiiiitaiksi. Sitten minulla kun on taipumus kilpirauhasen liikatoimintaan, niin olen melkoinen pallosalama, nopea kaikessa. Jouduin kerran toimimaan puheenjohtajana vanhuksia täynnä olleessa kokouksessa. Meinasi pää räjähtää, kun he puhuivatkin n yksi sana per minuutti. Kaikki prosessointi ja vuorovaikutus tapahtui niin hitaasti, etten ole ikinä kokenut vastaavaa.

Kuulin jälkeenpäin, että he olivat luulleet minun nopeuttani ylimieliseksi. Todellisuudessa olin ko asioosta erittäin kiinnostunut, mutta emme sopineet tämän vauhdin osalta lainkaan yksiin.

Eli selvästikin aivot jollain tavalla kyllä kalkkeutuvat iän myötä. Ehkä joillain vaikuttaa myös alkoholin liikakäyttö jo nuorempana.

Vierailija
86/127 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla niin stressi päällä ettei aivot toimi. Varsinkin jos joku hätyyttää kokoajan niskassa ja kertoo kuin on surkeeta ja hidasta. Että näin. Tikku pois silmästä.

Vierailija
87/127 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs parhaista kavereistani on todella hidas. Kun ollaan matkustettu yhdessä tämä on ensin suunnilleen puoli tuntia myöhässä. Sitten aamuisin kun haluaisin jo mennä esim ulos niin tällä kestää aamulla pari tuntia valmistautua kun itse olen alle puolessa tunnissa valmis.Etelä eurooppalaiset ihmiset ärsyttää kun ne kävelee puolet hitaammin ja kun ollaan kansainvälisellä porukalla liikenteessä, muutenkin tuntuvat tekevän kaiken kauhean hitaasti. Itse teen kaikki perusjutut nopeasti mutta tietty vaativat hommat huolella. Töissä työkaverilla kestää työkaveril monta minuuttia laittaa työvaatteet (takki, kypärä, kengät, hanskat) kun itse suoriudun puolessa minuutissa. Ärsyttää sitten odottaa.

Vierailija
88/127 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää meinaa räjähtää hitaiden ihmisten kanssa. Olen itse nopeatempoinen ja hitaus on luin painajaisunesta. Joillain ihmusillä kaikki liikkeetkin ovat niin hitaita, kuin slow motion. Kyllä se myös selvästi liittyy älykkyyseroihin, vaikka hitaat itse toisin luulevat. Kaikki huippuälykkäät ihmiset, joita tunnen, ovat nopeita.

Luulisi nopeuserojen olevan tärkeitä myös parinvalinnassa. Toisen kosketuskin tuntuu oikealta silloin, kun se on synkassa oman rytmin kanssa. Sama puheen tempossa. Olen ihmetellyt myös sitä, että miksi pari tuttua lasta on minusta niin ärsyttäviä ja tyhmänoloisia, etten meinaa sietää heitä. Tajusin sitten, että se johtuu heidän äärimmäisestä hitaudestaan. Oma lapseni on onneksi yhtä nopea ja temperamenttinen kuin minä ja tuntuu siksi "oikeanlaiselta".

Vierailija
89/127 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen korkeasti koulutettu mutta myös vähän hidas. Tämä johtuu siitä, että haluan miettiä kunnon perustelut väitteilleni ennen kuin avaan suuni.

Vierailija
90/127 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen korkeasti koulutettu mutta myös vähän hidas. Tämä johtuu siitä, että haluan miettiä kunnon perustelut väitteilleni ennen kuin avaan suuni.

Jos on riittävän älykäs, niin kyllä ne hyvät perustelut miettii aika lailla samaan aikaan kun sitä tekstiä alkaa suusta tulla. Kun niitä tärkeitä asioita on pohdiskellut jo aiemmin ja muodostanut mielikuvia, tietää niistä. Sitten jos jostain asiasta tiedä, niin älykäs ihminen kuuntelee muita eikä auo sitä suutaan. 

Vierailija
91/127 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi joskus johtua myös esim. verenkiertohäiriöstä aivoissa. Niistä ei ihminen itsekään aina tiedä, jos asiaa ei ole tutkittu.

Toivoisin ihmisiltä kärsivällisyyttä. Itselle kävi niin, että huomasin vanhemmiten muuttuneeni selvästi aiempaa hitaammaksi. En todellakaan mahda sille mitään.

Vierailija
92/127 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomo teki tällaisen virherekryn, on sitä manannut useita kertoja. Haastattelussa ko. henkilö vaikutti ihan ok ja kuvaili itseään "tarkaksi". No tämä tarkkuus tarkoittaa sitä, että tahtoisi hinkuttaa viikon jotain paperia, jonka tekemiseen on varattu työaikaa tunti. Juu voi olla, että hänen lomakkeessaan on marginaalit kohdillaan, mutta kun sillä ei ole mitään väliä jossain kokousmuistiossa. Kokouksissakin keskeyttelee koko ajan "voisitko Mikko vielä toistaa kun en saanut tarkalleen kaikkea ylös". 

Kun lähdemme lounaalle, niin hänellä menee kaulaliinankin asetteluun vähintään minuutti, mielellään kaksi. Muut heittää takin niskaan ja kipittää kadun yli, niin tämä napittaa nappeja, sitoo nauhoja, oikaisee helmaa, käy vessassa niin helkkarin antaumuksella. 

Kohta vaihtuu hänen esihenkilönsä sellaiseksi kärsimättömäksi jenkiksi, että toivottavasti tahtoo vaihtaa paikkaa ja äkkiä. 

Vierailija
93/127 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän syönyt tai muulla tavalla "nauttinut" jotain aivoihin vaikuttavaa ainetta? (esim. mt-"lääkkeet" voi lamata kuvailemallasi tavalla. Onko miehen suvussa Parkinsonin tautia?

Vierailija
94/127 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhana moni hisatuu aivan järjettömän hiiiiiitaiksi. Sitten minulla kun on taipumus kilpirauhasen liikatoimintaan, niin olen melkoinen pallosalama, nopea kaikessa. Jouduin kerran toimimaan puheenjohtajana vanhuksia täynnä olleessa kokouksessa. Meinasi pää räjähtää, kun he puhuivatkin n yksi sana per minuutti. Kaikki prosessointi ja vuorovaikutus tapahtui niin hitaasti, etten ole ikinä kokenut vastaavaa.

Kuulin jälkeenpäin, että he olivat luulleet minun nopeuttani ylimieliseksi. Todellisuudessa olin ko asioosta erittäin kiinnostunut, mutta emme sopineet tämän vauhdin osalta lainkaan yksiin.

Eli selvästikin aivot jollain tavalla kyllä kalkkeutuvat iän myötä. Ehkä joillain vaikuttaa myös alkoholin liikakäyttö jo nuorempana.

Alkoholi ei välttämättä ole syyllinen. Eri ihmisillä aivot rappeutuvat eri tahtiin. Aivoinfarktin voi sairastaa tietämättään ja se voi jättää jälkensä. Voi olla myös pienten verisuonten tautia aivoissa, joka ei myöskään ehkä näy muuten kuin hitautena ja että on aiempaa vaikeampi hahmottaa asioita.

Vierailija
95/127 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, voi olla niin monta syytä, mistä kognitiivinen/motorinen kömpelyys johtuu. Sinuna olisin huolissani, jos tämä käytös on muutos. Silloin olisi varmaan järkevää käydä neurologisissa tutkimuksissa, ensialkuun.

Vierailija
96/127 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertoilmainen ?

Vierailija
97/127 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet hitaat myös vaikuttavat jotenkin poissaolevilta. Ihan kuin olisivat jossain syvällä ajatuksissaan koko ajan, ja kestäisi kauan palata sieltä. Joskus seurustelin tällaisen hitaan kanssa, ja voi että kun ärsytti kun se esim. kaupassa zombiemaisesti kulki pari metriä perässäni, sanomatta mitään, katsomatta mitään, tosiaan kuin joku epäkuollut zombie. Jos kysyin siltä jotain, vastaus tuli pitkän mietinnän jälkeen.

Ehkä hän mietti omia asioitaan ja oli siellä kaupassa vain ollaksesi sinulle seurana. Ehkä kauppareissu ei muutoin ollut hänestä kiinnostava.

Vierailija
98/127 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on surullista...

Vierailija
99/127 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet hitaat myös vaikuttavat jotenkin poissaolevilta. Ihan kuin olisivat jossain syvällä ajatuksissaan koko ajan, ja kestäisi kauan palata sieltä. Joskus seurustelin tällaisen hitaan kanssa, ja voi että kun ärsytti kun se esim. kaupassa zombiemaisesti kulki pari metriä perässäni, sanomatta mitään, katsomatta mitään, tosiaan kuin joku epäkuollut zombie. Jos kysyin siltä jotain, vastaus tuli pitkän mietinnän jälkeen.

Ehkä hän mietti omia asioitaan ja oli siellä kaupassa vain ollaksesi sinulle seurana. Ehkä kauppareissu ei muutoin ollut hänestä kiinnostava.

Ymmärrät varmaan, että tuollainen ei ole silti normaalia käytöstä eikä tuollaisen ihmisen kanssa seurustelusta tule mitään. 

Vierailija
100/127 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV -aina tuoreita aloituksia-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän