Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää hitaat ihmiset, mikä niitä vaivaa?

Vierailija
27.06.2016 |

Jotkut ihmiset on hitaita, ei siis tyhmiä vaan hitaita. Niinkuin minun mies, jos vaikka maitolasi kaatuu niin sillä kestää 5 sek. Nostaa pystyyn ja aloittaa vahinkojen minimoiminen.

Tai jos lapsi satuttaa itsensä niin kestää 5sek. Mennä luo katsomaan kävikö pahasti.

Asioiden tajuaminen kestää muutenkin kauan ja väittää kaikkea epäloogista. Kuten että kiertoilmaista uunista ei ole mitään hyötyä jos paistaa kaksi pellillistä pullia.

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota viimeistä en kyllä ymmärtänyt. 

Vierailija
2/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hitaus on todella raivostuttavaa. Onko niillä aivoissa joku pysäkki, minkä kautta kaikki ajatukset kulkee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota viimeistä en kyllä ymmärtänyt. 

Se lienee jotain mistä ovat kinanneet, ei uskaltanut suoraan kirjoittaa kysymystä siitä niin tuli "vähän" kierrellen esille.

Vierailija
4/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kaltaisesi hätähousut ovat erittäin ärsyttäviä, koska tekevät jatkuvasti hätiköityjä huolimattomuusvirheitä.

Vierailija
5/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vähän liian hidas kuin nopea. Ärsyttää todella sellaiset koheltajat joiden pitää hyppiä tuhatta ja sataa sekunnin murto-osassa joka paikkaan, ja jotka ei osaa ottaa rennosti. Mitä se neljä sekuntia siinä maitolasin kaatumisessa enää auttaa? Märkä mikä märkä. Tai jos lapsi satuttaa itsensä, ei se parissa sekunnissa siihen kuole. Mieluummin tekee asiat vähän hitaammin ja harkiten kuin harkitsematta sähläten.

Vierailija
6/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn välillä tosi hitaalla, mut lähinnä pitkän koulu-/työpäivän ja/tai huonojen unien takia :D ei ole tarkoitus ärsyttää!

Vierailija
7/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen... Kamalinta on saada tuollainen jumittaja työpariksi. Kokemusta on. Aina kun sanoit sille jotain niin tuntui, että siinä vaiheessa, kun olet jo asiasi sanonut niin vasta lauseen jo loputtua alkoi aivot käynnistymään hiiiitaaaastiiii ja sitten kesti vielä hetki, että pystyi ruveta prosessoimaan niitä sanoja yksitellen.

Sen ihmisen aivojen tilalla on varmaan Zootropoliksen laiskiainen

Vierailija
8/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaat usein on myös hitaita järjenkäytössä. Olin ystäväni kanssa kaupunkilomalla.  Kun piti tehdä päätöksiä minne mennään syömään tai mitä nähtävyyksiä mentäisi katsomaan, niin voi sitä loputonta jahkailua ja miettimistä.

Yhtäkkiä saattoi pysähtyä keskelle täpötäyttä jalkakäytävää ja alkaa miettitään jotain aivan ihmeellistä sillä hetkellä asiaan kuulumatonta asiaa (ei siis mitään ympärillä olevaa, vaan jotain aivan muuta), olisi edes siirtynyt sivummalle ihmisten tieltä.

Kun viimein päästiin ruokapaikkaan ruokalistan selailu kesti liioittelematta yli puolituntia!  Viimein saatua lautasen eteensä annosta alettiin taas ihmettelemään ja tökkimään. Arghh.  Ei ikinä enää tuon ihmisen kanssa mihinkään. 

Vierailija
9/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla leikkaa järki ja hoksottimet. Hitaat ovat ainoastaan ärsyttäviä, mitään ei tapahdu ja kaikki käy kuin hidastetussa leffassa.

Vierailija
10/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on vaan erilainen temperamentti. Meillä mies ja poika on tosi hitaita, ja minä ja tytär taas poikkeuksellisen nopeita. Itseäni ei enää 15 vuoden hitaan kanssa naimisissaolon jälkeen hitaus ärsytä, mutta jotenkin aina välillä, esim. jossain lounasjonossa hänen takanaan ihmetyttää, että olisi kiva päästä sinne pään sisälle katsomaan millaiset prosessit siellä oikein on menossa, kun niin kestää ja kestää ;) 

Vierailija
11/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hitaat myös vaikuttavat jotenkin poissaolevilta. Ihan kuin olisivat jossain syvällä ajatuksissaan koko ajan, ja kestäisi kauan palata sieltä. Joskus seurustelin tällaisen hitaan kanssa, ja voi että kun ärsytti kun se esim. kaupassa zombiemaisesti kulki pari metriä perässäni, sanomatta mitään, katsomatta mitään, tosiaan kuin joku epäkuollut zombie. Jos kysyin siltä jotain, vastaus tuli pitkän mietinnän jälkeen.

Vierailija
12/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maitolasi kaatuu, niin nopeasti se on siivottava tai maito rupeaa valumaan jo pöydän yli lattialle.

Sit on isommat siivottavat.

Vierailija
13/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans seurustelin yhen hitaan kans. Se kävelikin niiiiin hitaasti. Siis niin hitaasti kun avasi kuskin penkiltä takaluukun, niin luukku ehti sulkeutumaan ennen takaluukulle pääsyä ja sit takasin eteen avaamaan luukku. Ja yleensä seiso liikennevaloissa vaikka vihreä paloi.

Vierailija
14/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut vuosikausia (aikuisia) ja voin sanoa, että ryhmät ovat haastavia juurikin tästä syystä. Porukassa on se, joka on on AINA täyttänyt jaetun tehtäväpaperin jo siinä vaiheessa kun hitaimmat etsivät kynäänsä. Pitää olla joka tunnille vähintään yksi lisäjuttu näille nopeaa kaistaa ajaville. Sitten on se jumittava (anteeksi, mutta 80% tapauksista tämä on mies) tyyppi, joka ei ole vielä tunnin loppuessakaan valmis vaikka ollaan jo muiden kanssa käyty vastaukset yhdessä läpi + käsitelty seuraava asia. On joskus haasteellista löytää keskitietä.

Vierailija
15/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Hitaan kanssa kun viettää päivän, niin joutuu vain ihmettelemään miten he ehtivät tehdä kaiken elämässään. Kaikki toimet kun kestävät 2x kauemmin kuin normaali ihmisellä. Siinähän jää puolet elämästä raksuttamisen takia. Pitää herätä aikaisemmin, koska meikkaus, vaatteiden pukeminen ja aamupala kestää omalla mittarillani tuhottoman kauan, kun välillä haahuillaan ja istuskellaan sekä näperetään jotain pientä naaman ja leivän yksityiskohtaa. Nukkumaankin pitää mennä aikaisin valmistautumaan, koska siinä menee ainakin tunti että on käyty iltapisuilla, riisuttu vaatteet, pesty hampaat ja rasvattu naama (nämä kaikki tietysti todella huolellisesti ja tarkasti). Kyllä ihmetyttää, vaikka temperamentistahan se tietysti johtuu eikä ihminen itse sille mitään voi... Kiitän vain siitä ettei itselläni ole samaa.

Vierailija
16/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli hidas sairastuttuani masennukseen. En voi sille mitään, ja masennun lisää, kun ihmiset tiuskivat tai huomauttelevat siitä. En tee sitä tahallani tai kiusalla, ei vain jotenkin toimi nopeasti asiat enää. Haluaisin oikein mielelläni olla se entinen erittäin nopeaälyinen ja "normaali"nopeasti toimiva ihminen.

Vierailija
17/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Mun sisko on maailman hitain ihminen, muuten tullaan toimeen mutta tästä tulee tappelua. Esim joskus käydään kaupassa yhdessä - mä olen kerännyt jo kärryllisen tavaraa kun tämä vasta tuijottaa ensimmäistä tarjouskylttiä. Kävely, puhuminen ja kaikki on niin hidasta. Muuten siis on ihan terävä tyyppi, mutta ei luoja. Tekisi perseestä mieli punnata eteenpäin. Sama juttu jos ollaan lähdössä vaikka reissuun, ensin pukee ja pakkaa tunnin yli sovitusta ajasta, sitoo kenkiä niin kuin hidastetusti, tuijottaa itseään peilistä haaveilevasti, sitten jotain unohtuu, kengät taas pois hiiiiitaaaaasti ja löntystellään esim. keittiöön, jossa taas kestää ikuisuus yksinkertaisen homman hoitamisessa (sammuttaa valot tms).

Vierailija
18/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen hituri, mies taas on sellainen pallosalama.

Olen monesti itsekin miettinyt että mikä minusta tekee niin hitaan. Sitten ymmärsin että tapaan usein miettiä kaikki skenaariot etukäteen joka asiassa. Tuossa maitolasiesimerkissä minulla luultavasti kestäisi, koska miettisin että otanko tuon keittiörätin ja pyyhinkö sillä, vaikka maitoa läikkyi lattialle vaikka en koskaan pyyhi lattiaa pöytätasoille tarkoitetulla rätillä, vai otanko tuon käsienkuivaamiseen tarkoitetun keittiöpyyhkeen jonka sitten joutuisin heti heittämään pesuun koska muuten se alkaa löyhkätä maidolle, vai otanko talouspaperia vaikka se täyttää roskiksen turhan nopeasti ja olen muutenkin säästeliäs. Päädyn tässä vaiheessa keittiörättiin koska sen voi keittää vaikka sillä pyyhkisikin lattiaa. En myöskään välitä vaikka maitoa tässä pohdintojen aikana leviäisi enemmän ja enemmän, se ei ole katastrofi ja ei sitä määräänsä enempää valu. Tällöin mies on jo ottanut tuolilla roikkuvan t-paitansa ja pyyhkinyt sillä ja heittänyt sen pyykkiin.

En tiedä. Itse vain tykkään olla huolellinen ja tykkään jotenkin nautiskella melkein kaikista hetkistä. Nopeudessa sen ajansäästön häviää virheiden korjaamiseen. Minulle tulee tosi epämukava olo jos joudun tekemään jotain kiireessä. Silloin voi jäädä huomaamatta jotain tärkeää, jotain mikä olisi tuonut vielä paremman ratkaisun tai auttanut välttämään jonkun puutteen mitä ei kiireessä ehtinyt tulla ajatelleeksi. Tämä on paljon todennäköisempää kuin se että saataisiin aikaan jotain mainittavaa hyötyä nopeasti etenemällä.

Vierailija
19/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on myös hidas. Jostain syystä se on alkanut nyt ärsyttämään mua todella usein. Se käveleekin hitaasti ja jos on vaikka laittamassa takkia päälle ja siltä kysyy jotain niin se ei voi vastata samalla kun pukee, vaan lopettaa pukemisen siksi aikaa, kun vastaa. Ja mihinkään ei voi ryhtyä, ennen kuin on katsottu netistä miten pitää toimia. Siis ihan yksinkertaisetkin asiat kuten vaikka sorakasan levitys pihaan...

Vierailija
20/127 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...En tiedä. Itse vain tykkään olla huolellinen ja tykkään jotenkin nautiskella melkein kaikista hetkistä. Nopeudessa sen ajansäästön häviää virheiden korjaamiseen. Minulle tulee tosi epämukava olo jos joudun tekemään jotain kiireessä. Silloin voi jäädä huomaamatta jotain tärkeää, jotain mikä olisi tuonut vielä paremman ratkaisun tai auttanut välttämään jonkun puutteen mitä ei kiireessä ehtinyt tulla ajatelleeksi. Tämä on paljon todennäköisempää kuin se että saataisiin aikaan jotain mainittavaa hyötyä nopeasti etenemällä.

Minäkin tykkäisin nautiskella, mutta pomo ei ehkä ole samaa mieltä joka paikassa... Ois myös kiva saada ne omat työnsä (urakka) tehtyä joskus.

Se on kyllä jännä, että jos minä jumittaisin töissä samalla tavalla niin 100% varmuudella pomo tulisi sanomaan. Mutta sitten meillä on näitä joita vaan "pitää ymmärtää". Miksi edes otetaan hektiseen työpaikkaan tuollaisia? Eikö nämä hiturit voisi mennä johonkin laboratorioon tutkimaan vaikka maalin kuivumista ja ruohon kasvamista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme