Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkäin tuntemasi ihminen? Millaista työtä tekee, millaista elämää viettää?

Vierailija
04.07.2018 |

Tunnen itse kaksi hyvin älykästä ihmistä. Kummatkin on Mensan testeillä mitattu. Toisen ÄO on 148. Lukee paljon, tekee kaikenlaista hanttihommaa. Välillä tienaa mukavia summia nettipokerilla. Harrastaa kehonrakennusta ja on kirjoittanut aiheesta pari kirjaa. Naimaton. Erittäin sydämellinen ja ihana ihminen. Toisen mitattu ÄO on 155-160 (eri aikoina useammalla kerralla mitattuna). Energiapakkaus, tekee töitä IT-alalla (en ihan tarkkaan edes tiedä mitä), osaa kaikkea käytännöllistä (rakentaa, remontoi, metsästää, urheilee - on hyvä monissa lajeissa), perheellinen, hieman äkkiväärä ja hankala tyyppi.

Kommentit (843)

Vierailija
1/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen älykkäämpi kuin kukaan tuntemani henkilö. Mensan virallisilla testeillä mitattuna ja tulos reilusti korkeampi kuin ap:n mainitsemat.

En halua kertoa työstäni muuta kuin sen, että käyn töissä ja olen naisten halveksima kaikille kiltti ja ystävällinen mies. Koulussa sain kolmasti hymypojan ja olen työpaikoillakin pidetty työtoveri mutta läheisempää suhdetta en saa.

Vierailija
2/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkammarin poika, asuu vielä kotonaan ja mitään kosketusta tosielämään ei ole. Pelaa päivät pitkät, opiskelu ei kiinnosta. Melko rasittava tyyppi, ei sosiaalisia taitoja ja kärsii keskittymisvaikeuksista. Sovinistinen, korostaa omaa täydellisyyttään joka käänteessä. Melko todennäköisesti AS.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäin tuntemani ihminen, jonka ÄO on mitatusti yli 180, työskentelee IT-alalla. Kuten moni kohtalotoverinsa, hänkin nauttii strategiapeleistä todella paljon ja pelaa niitä mielellään. Hän on hauska, verbaalisesti ketterä supliikkimies ja hyväsydäminen, mutta hänen on välillä vaikea ymmärtää ihmisten sosiaalisia akilleen kantapäitä, kuten miksi joku pahoittaa mielensä tai nolostuu, jos tämän puutteita korjailee julkisesti. Siksi hänen oli myös vaikea löytää puolisoa, ja hän kärsi tilanteesta, mutta onneksi hän sitten löysi kuin löysikin samanhenkisen naisen.

Vierailija
4/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee jotain vapaaehtoishommia ja meditointikursseja.

Vierailija
5/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhahommissa työmiehenä. Viiltävän älykäs tyyppi, todella hauskat jutut ja mustan huumorin mestari. Ei jostain syystä halunnut koskaan oman alansa (yliopistotutkinto valtiotieteellisestä) töihin. Ilmeisesti on ihan tyytyväinen elämässään ja perhekin on

Vierailija
6/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarkalleen tekeekö mitään työtä. Ilmeisesti viettää mietiskelevää ja yksinäistä elämää. Hänen älynsä käytännössä sokaisi minut.

Vierailija
7/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo otsikko pisti miettimään mitä ap tarkoittanee.

- testatusti "mensaälykästä"

- koulussa huipusi menestynyttä

- älykästä ihmistä joka ei välttämättä pärjäisi esim Mensan testeissä mutta on sosiaalisesti älykäs ja elää sellaista elämää josta todella nauttii...

Itselle tuli mieleeni kaksi koulukaveri jotka olivat todella hyvin menestyneitä. Toinen jäi eläkkeelle 40 v tienoilla kun pää ei kestänyt töissä(kävi yliopistotutkinnon ja alan töissä oli hetken). Toinen töissä mutta ei koulutustaan vastaavassa vaan hanttihommissa. Molemmilla mielenterveyden kanssa ongelmia ja masennusta ym. Eivät ole löytäneet parisuhdetta.

Vierailija
8/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkisääntönä on se, että mitä turhempi joku ihminen on, sitä älykkäämpi hän myös on.

Vierailija
9/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testeihin nyt voi uskoa yhtä paljon kuin horoskooppeihin. Ei kai kukaan niitä oikeasti pidä älykkyyden mittarina?

Vierailija
10/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyrkkisääntönä on se, että mitä turhempi joku ihminen on, sitä älykkäämpi hän myös on.

Tosi. Älykkäille ei ole sijaa nykymaailmassa.

Vaikka varmaan tarkoitit muuta.

Vierailija
11/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo eläkkeellä, mutta aikanaan yliopistosta valmistunut IT-puolella koodaustöitä tehnyt (oli silloin aikanaan ihan uusi ala kun aloitti). Työelämässä ei edennyt niin kuin olisi voinut olettaa, syynä ehkäpä tietty erilaisuus.

Kiinnostunut kaikesta ja valtava tietomäärä, sekä muistikapasiteetissa eri aiheista. Keskustelee mielellään, mutta ei omaa hienotunteisuutta. Lähestyy asioita hyvin tietopainotteisesti ja suoraan. Puhuu kirjakieltä.

Hänellä on puoliso ja aikuisia lapsia. Taloudellisesti ovat hyvin toimeentulevia. On diagnosoinut itselleen aspergertyyppisiä piirteitä, josta kokemusta enemmänkin heidän aspergerlapsensa kautta.

Lapsena ollut koulussa luokkansa paras ja monesti ollut eri mieltä opettajan kanssa. Oppiminen ollut helppoa. Käsistään ei ole kovin kätevä, vaikka mielellään yrittää tehdä kaiken itse. Hyvä piirtämään nuoruudessa tekemiensä kuvien perusteella. Musiikki taas ei ole ominta alaa.

Vierailija
12/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo eläkkeellä, mutta aikanaan yliopistosta valmistunut IT-puolella koodaustöitä tehnyt (oli silloin aikanaan ihan uusi ala kun aloitti). Työelämässä ei edennyt niin kuin olisi voinut olettaa, syynä ehkäpä tietty erilaisuus.

Kiinnostunut kaikesta ja valtava tietomäärä, sekä muistikapasiteetissa eri aiheista. Keskustelee mielellään, mutta ei omaa hienotunteisuutta. Lähestyy asioita hyvin tietopainotteisesti ja suoraan. Puhuu kirjakieltä.

Hänellä on puoliso ja aikuisia lapsia. Taloudellisesti ovat hyvin toimeentulevia. On diagnosoinut itselleen aspergertyyppisiä piirteitä, josta kokemusta enemmänkin heidän aspergerlapsensa kautta.

Lapsena ollut koulussa luokkansa paras ja monesti ollut eri mieltä opettajan kanssa. Oppiminen ollut helppoa. Käsistään ei ole kovin kätevä, vaikka mielellään yrittää tehdä kaiken itse. Hyvä piirtämään nuoruudessa tekemiensä kuvien perusteella. Musiikki taas ei ole ominta alaa.

Niin ja ei tosiaan ole huumorimiehiä 😆, mutta toki yhteiskunnallinen analysointi onnistuu.

Vierailija
13/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle parikymppinen insinööriopiskelija. Tavallisen näköinen ja mukava luonteinen. Selviytyy koulusta parhailla arvosanoilla ilman suurempia tuskailuja ja kerää tunnustusta erilaisten stipendien ja työtarjousten muodossa. Ei koskaan itse korosta tai kehu itseään, nöyrän oloinen kaveri siis. Kämppä sillä on tyylitön ja vähän sekainen. Kaunis tyttöystävä. Oppii ja omaksuu erilaisia asioita todella herkästi, esimerkiksi tyttöystävänsä on ilmeisesti saanut koulutettua hänestä tyylitietoisemman.

Harrastaa metsästystä, kalastusta sekä rankentelua. Ilmeisesti myös lukee paljon. Taitaa myös olla uskovainen sillä puhuu aina välillä siitä ettei evoluutioteoria toimi.

Vierailija
14/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä ovat kaikki miehiä

Vierailija
15/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Työöööööööötön, mutta omasta halustaan. Tosin tehnyt pitkäänkin eri aloilla duunia ennen. Hän auttaa ihmisiä tosin vapaaehtoisesti ilman liksaa. Minuakin.

Koska aivan liian fiksu työmarkkinoille, jotka vaan riistävät ihmisiä. Jatkuva opiskelija ja itsensä kehittäjä. Kyltymätön tiedonjano. Osaa täydellisesti useita kieliä. Myös instrumenttej. Taiteilija. Monen alan osaaja. Siksi nämä jäävätkin keskinkertaisten jalkoihin eivätkä edes tosin välitä kilpailla jostain puuduttavista toistoduuneista. Heetsivät päivittäin lisää tietoa ja kouluttavat itseään loputtomasti. Mikään tieto ei riitä. Totuudenetsijöitä.

Siksi jotkut laboranttiplantut niputtaessaan kaikki työttömät samaan looserimoodiin, on jotenkin perin huvittavaa. No, paperiduunarilla on paperiduunarin äo. Ei voi vaatia kauhalla.

Vierailija
16/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen on nainen. Kauniskin vielä. Ja aivan liian vaatimaton. 😏

Harmi. Vain öykkärit tässä maassa esillä. Ja varastamass kansan rahoja ökypalkkoihinsa olemattomalla osaamisellaan ja puuttuvalla viisudellaan.

Vierailija
17/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on pappi ja unelma-ammatissaan. Vaikka olisi varmaan ollut rahkeita vaikka mihin. Mutta hän on onnellinen noin, on hauska, huumorintajuinen, ihmisläheinen. Lämmin Persoona. Perhe on. Harrastelee lastensa kanssa kaikkea melko yksinkertaista, kalastelevat, retkeilevät,hiihtävät talvella, jne. On ihana isä.

Vierailija
18/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät ovat yleensä niitä joiden kohtaamisen jälkeen tulee sellainen ”kumma tyyppi” olo.

Vierailija
19/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienen itse kaikista tuntemistani ihmisistä siitä älykkäimmästä päästä, jollen peräti älykkäin, ainakin Mensan testien perusteella. Ongelma on vaan se, että minulla on Asperger ja elämä on pikkasen tavallista vaikeampaa etenkin sosiaaliseen kanssakäymiseen liittyvien ongelmien vuoksi. En ole tällä hetkellä töissä, olen ns. ikuisuusopiskelija, suorittanut järjettömän määrän kursseja etenkin humanistiselta puolelta yliopistolla loistavin arvosanoin, mutta gradua en ole saanut aikaiseksi. Nuorempana olin stipendimagneetti ja äidinkielen yo-aineeni sai yhden kolmesta sinä vuonna jaetusta valtakunnallisesta valioainepalkinnostakin.

Takana loistava tulevaisuus, siis. Tosin tiesin jo nuorempana, ettei tästä elämästä taida mitään tulla. Mutta minkäs teet. Kun ei kykene, ei kykene.

Vierailija
20/843 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen älykkäämpi kuin kukaan tuntemani henkilö. Mensan virallisilla testeillä mitattuna ja tulos reilusti korkeampi kuin ap:n mainitsemat.

En halua kertoa työstäni muuta kuin sen, että käyn töissä ja olen naisten halveksima kaikille kiltti ja ystävällinen mies. Koulussa sain kolmasti hymypojan ja olen työpaikoillakin pidetty työtoveri mutta läheisempää suhdetta en saa.

Väitätkö, että naisille kelpaa vain ilkeä ja epäystävällinen mies?

Onko sinulla miespuolisia kavereita, jotka elävät heteroparisuhteessa? Ovatko kaverisi ilkeitä ja epäystävällisiä?

Minä väitä, että se ominaisuus joka saa naiset karttelemaan joitakin miehiä, ei ole kiltteys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi