Millaiset facebook-päivitykset ärsyttää sinua?
Kommentit (62)
Huomiohuorauspäivitykset, eli ne joissa yleensä itketään jotain tapahtunutta mutta ei suin surminkaan kerrota että mitä, vaan vihjaillaan huomion toivossa tai vastataan että "laitan yv... ei voi tääl kertoo...". Niin läpinäkyvää.
"Kiitti taas v*tusti tästä, kyllä elämä voi potkii päähän ja kovaa!!", sit kysyt "mitä on tapahtunut?" niin ei kerrota. Eli kaikki tuollaiset missä kerrotaan jotain mutta ei kuitenkaan mitään. Jos ei aijo kertoa kaikille, eikö voisi vain laittaa yksityisellä viestiä sille, kenelle teksti on tarkoitettu.
Toiseksi eniten ärsyttää nämä jotka luettelee kotitöitään. Ihan niinkuin muut ei niitä samoja asioita tekisi päivittäin.
Myös nämä jotka kertovat kaikesta facebookiin, myös sellaisista mitä ei kannattaisi ihan kaikkien luettavaksi kirjoittaa.
Meillä kaikilla on välillä ongelmia, kaikki meistä ei vain päätä kirjoittaa niitä nettiin!
Kaikki joita tulee liikaa. Esim. tykkään, jos matkalta on joku kiva kuva, mutta useat reissukuvat ja kertomuksen, blaah.
tai jos laittaa oman selfien kerran päivässä, niin ihmettelen miksi.
Ihmettelen myös vähän päivityksiä siitä mihin vuoroon on menossa (ehkä se toisaalta on hyvä tapa kertoa, että ei ole tavattavissa?)
Laiska töitään luettelee, en tajua sitä, kuinka monet kertovat mitä ovat ehtineet päivän aikana tehdä (yleensä nämä vielä ovat kotiäitejä).
Ja nyt, kun luen listaani, mietin, että millaiset päivitykset minua eivät ärsytä :/
Duckface-selfie ja tekstinä: "kauhee flunssa"
En tiedä lasketaanko nämä päivityksiksi, mutta siis eniten ärsyttää nämä jotka jakaa kymmeniä kurunkukkuruu tai elä-voi-hyvin vai mitä ovatkaan typeriä kuvia typerillä teksteillään.
Nainen: kiitos kulta taas niin ihanasta ruuasta (kuva juuri oikeasta kulmasta missä näkyy pihvi, hiukan kukkasta ja viinilasi)
Mies: ole hyvä hanipöppelini, odota kun saat jälkkäriä
Nainen: Ihanaa rakkaani maltan tuskin odottaa
Siis aikuiset ihmiset jotka ovat samassa paikassa keskustelevat facen kautta.
1) Ns. turhat päivitykset
"joopa joo.."
"tuli sitten tällainen päivä tästä tänään"
2) matkustaa kohteeseen XX henkilön YY kanssa jo kentältä ja sitten tulee tuhat matkakuvaa jostain Sunny Beachilta. Toisaalta ymmärrän, että matkailu on joillekin todella harvinaista luksusta.
3) todella yksityiskohtaiset lapsipäivitykset kullanmurun ekasta jäätelöstä kesällä tai ekasta kaapinoven avaamisesta tai.. olen itsekin äiti mutta jotain rajaa.
4) urheilupäivitykset joissa hehkutetaan sitä että käveli kauppaan 2 km ja takaisin. Ja toisaalta myös ne missä selostetaan viidet ironman-kisat menneeltä kesältä ja miten paljon reisilihas on kasvanut
Muuten ei juuri ärsytä mikään. Hanipuppelimuru-päivitykset lakkasivat ärsyttämästä kun huomasi, että ne tyypit aina eroaa loppupeleissä. Nauttikoon niin kauan kun kestää.
Kaikki. Jätin Facebookin kokonaan. Ei kaduta.
Ei mitkään päivitykset. Osaan ohittaa sellaiset, joita ei kiinnosta lukea.
Ärsyttää kanssa nuo vihjailevat päivitykset. Jos ei voi suoraan kirjoittaa, mitä on tapahtunut, miksi pitää kirjoittaa yleensäkin ottaen mitään?
3: Tuo kertoo yhteiskunnan toiminnasta, siitä puhumattomuudesta joka velloo. Se on surullista.
Laitan faceen asioita joista puhun muutenkin, monesti joku laittamani aihe nousee keskusteluna jonkun kanssa myöhemmin.
Nyt sun kannattaa nro 3 miettiä miksi et voi puhua ystäville asioista tai miettiä keitä sulla on ystävinä edes. Mulla on siellä ne ihmiset kanssa pystyn keskustella. Osa ei jaa asioitaan kuten minä muttei se ole mun asia sanoa miten kuuluu toimia, se on jokaisen oma asia.
Se on surullista jos on tuollainen passiivis-agressiivinen että muutkaan ei voi tehdä koska minäkään en tee jotain. Toi hämmentää
Eräs tuore äiti laittaa joka ikinen päivä kuvia vauvastaan tekstillä "rakastan" tai "prinsessa"
Siis ihan oikeasti. Jotain rajaa. Vauvakuvat ovat söpöjä vaikka kerran kuussa postattuna, mutta ei näin.
Vierailija kirjoitti:
Mäki olin ennen näin autuaan onnellinen, kunnes sain kaveriks sellasen, joka valittaa KAIKESTA ja aina. Miten keksiikin niin paljon valittamisen aihetta... No, ainakin se toimii niin kauheena uhkakuvana itselleni, et se muistuttaa joka päivä millaiseksi ei itse halua muuttua ja osaa nähdä näin asioiden hyvät puolet :D
Ex-pessimisti
Vierailija kirjoitti:
Nainen: kiitos kulta taas niin ihanasta ruuasta (kuva juuri oikeasta kulmasta missä näkyy pihvi, hiukan kukkasta ja viinilasi)
Mä tykkään näistä itse! Mun mies ei ole facessa niin ei pääse itse laittaan tälläsiä, mulla on yksi kaveri joka miehen kanssa tätä tekee ja se on vain hauskaa :)
Julkaistaan aina samanlaisia selfieitä, joissa tekstit tyyliin "elämä on liian lyhyt murehtimiseen" tai jotain muuta ihmeen runoilua mikä ei liity kuvaan millään tavalla. Tätä taitaa kyllä enemmän harrastaa pari ulkomaalaista kaveria
Vierailija kirjoitti:
Nämä ja muut vastaavat naurattaa sairaasti. En sit tiedä pitääkö tässä koittaa todistella sekä itselle että toisille jotain. Mutta sit taas jos onni on niin miksipä ei sitä hehkuttais. Eniten tässä naurattaa nää puolin ja toisin kommentoinnit lässynlää. Vaikka ollaan olevinaan samassa tilassa. XD
Nämä "Katsokaa, kuinka hyvä ihminen minä olen, kun tein sitä ja tätä" ja "Huomaavatko nyt kaikki, kuinka minä autoin sitä ja tätä" päivitykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäki olin ennen näin autuaan onnellinen, kunnes sain kaveriks sellasen, joka valittaa KAIKESTA ja aina. Miten keksiikin niin paljon valittamisen aihetta... No, ainakin se toimii niin kauheena uhkakuvana itselleni, et se muistuttaa joka päivä millaiseksi ei itse halua muuttua ja osaa nähdä näin asioiden hyvät puolet :D
Ex-pessimisti
Tuohon on kaksi vaihtoehtoa; joko piilotat kyseisen ihmisen uutisvirrastasi tai poistat kavereista. Simple as that!
Marjatta: Voi kamala mitä hirveetä on tapahtunut, en kestä!111
Joku: Mitä on sattunut?
Marjatta: En voi kertoo, tai ehkä saatan kertoo jollekin, mut en kyl täällä julkisesti!