Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tottua seisomatyöhön?

Vierailija
25.02.2025 |

Olen tehnyt useamman vuoden istumatyötä ja tulee istuttua kotonakin tietokoneella ihan liikaa. Nyt on sitten edessä työpaikan ja työtehtävien vaihtuminen ja tuleva työ on hyvin pitkälti seisomatyötä. Olen koittanut seisoskella nyt kotona enemmän, ja ainoa asia minkä olen huomannut on, että selkääni alkaa sattua ja jalat kramppaavat jos seison pitkään.

Joten miten tottua seisomatyöhön, vai tulevatko selkäkipu ja lihaskrampit olemaan pysyvinä vaivoina seisomatyössä

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisomalla?

Vierailija
2/17 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset hyvät ja ergonomiset työkengät seisomatyöhön. Älä myöskään seiso suoraan betonilattialla, vaan jonkinlainen vaimennusmatto alle. Kroppa tottuu seisomiseen ajan myötä, mutta aluksi tuntuu kyllä jaloissa ja selässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutus ja lihaskunnon  parantaminen

Vierailija
4/17 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein ergonomisin työasento johon kyllä tottuu. Tietenkään ei kannata ihan paikoillaan jäkittää koko aikaa.

Vierailija
5/17 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvista selän lihaksia esim pilateksella

Vierailija
6/17 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku myös välillä ,saa istua myös välillä,nyt te tajuatte toimistotyöntekijät kun duunari on kahdeksan tuntia jalkojen päällä,niin ei se litra vettä riitä päivässä.

Vierailija
7/17 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kengät ja se että muistaa välillä kävellä. Tauolla nostaa jalat ylös. Jos on taipumusta, niin suonikohjut tulee. Ja siihen auttaa, että muistaa kävellä.

Vierailija
8/17 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt työtä, jossa oltiin paljon seisaallaan. Jalat kipeytyy alkuun aika varmasti, mutta seisomiseen tottuu kyllä. Panosta hyviin työkenkiin ja koita vaikka pehmeitä pohjallisia alkuun

Vierailija
9/17 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentosukat auttoi itsellä ja magnesiumlisät 

Vierailija
10/17 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa kun olet tehnyt seisomatyötä, niin kiität onneasi ja tajuat, että istuminen se vasta helvettiä ihmisen fysiikalle on.

Vierailija
11/17 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kengät ja pohjalliset niihin. Venytysliikkeitä välillä jos pystyy. 

Vierailija
12/17 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahvista selän lihaksia esim pilateksella

Ei vaan vatsaa ja pakaroita, jotta selän lihakset ei joudu niin koville. Ap:lla on notkoselkä?

Vierailija
13/17 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon tottuu nopeasti, toki alkuun paikat voi olla kipeinä.

Suosittelen testaamaan erilaisia kenkiä, esim. omalla kohdalla (kovalla lattialla) on parhaiten toimineet paljasjalkakengät.

Kannattaa välillä istahtaa jos mahdollista, aika usein voi olla seisomatyössäkin olla jotain sellaista hommaa minkä voi tehdä istuen.

Kannattaa myös välillä venytellä, mennä muutaman kerran kyykkyyn, venytellä ja pyöritellä hartioita jne. vaikka takahuoneessa, vessareissulla, tauolla jne.

Vierailija
14/17 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikää jo on ei siihen totu koskaan. Vaivat vain lisääntyy.

Vierailija
15/17 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viimeaikoina ollut paljon seisomatyötä. Toinen kommentoija sanoikin mitä olin tulossa sanomaan. Vaikealta se tuntuu, kun lähes koko työpäivä on pystyssä oloa. Jalottelu ja venyttely hyvien hetkien tultua on helpottavaa ainakin itselleni. 

Myös seisomisen tuottamiin kipuihin tottuu ajallaan. Helkutin hyvältä tuntuu nyt istuskelu. Jalkapohjissani tuntuu.

Vierailija
16/17 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisottaminen on rankkaa

Vierailija
17/17 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se äitiysneuvolassa neuvottu matala palli siksi, että voi nostaa toisen jalan sen päälle välillä ja rentouttaa siten selkälihaksia, on vieläkin toimiva konsti. Sitä en tiedä, onko enää niitä vanhan ajan puisia palleja lapsille? Nehän ovat juuri oikean korkuisia. Jos sitä ei löydä, suosittelen Rustan 6€ maksavaa viikattavaa pallia. Se kestää 150 kilon painon siitä huolimatta, että se on muovia. Sekin on sopivan korkuinen jalan alle kun tekee seisaallaan töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme