Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset facebook-päivitykset ärsyttää sinua?

Vierailija
27.06.2016 |

G

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ärsytä mikään mutta silti ärsyttää kaikki siellä. Olen niin monesti nähnyt/kuullut/todistanut ettei elämä todellakaan ole sellaista kuin faceen annetaan ymmärtää. Mun kavereissa ei ole yhtään realistisen rehellistä ihmistä. En sano että sinne pitäisi murheensa jakaa kaikkien kanssa mutta miksi asia pitää vääristellä sen tuhannen mutkalle että siitä saisi edes pienen sulan hattuunsa.

Mä olen facessa muutaman ryhmän takia. Oma seinäni on kuollut, käyn ehkä kerran viikossa parissa selaamassa etusivua ja tykkäilen jos jaksan.

Melkein kaikki sanoo ettei sinne huvita päivittää mitään oikeasti tärkeää kun kavereissa on sellaisia kenen kanssa ei niitä halua jakaa. Ja sitten ei pystytä poistaa niitä kun ne suuttuu ja hävettää oma kaverilistan pienuus.

Ja sitten on vielä näitä jotka luulee ettei ihmisille tapahdu mitään jos ne päivitä niitä sinne. Eräs tuttuni pöyristyi kun kuuli että olen tehnyt 3 lasta, äitini kuoli, rakensimme talon enkä ollut sanonut näistä sanaakaan facessa. Voi elämä sentään, se face kun ei ole toisille elämä.

Selfieitä inhoan yli kaiken. Puistattaa ihmiset jotka niitä ottaa jatkuvalla syötöllä. Koska tunnen nämä ihmiset ihan livenäkin niin todellakin tiedän että huomiohuorausta se on. Mitä muutakaan se on jos vaikka lähemmäs 50 vuotias nainen joka ikinen päivä ottaa kuvia itsestään edestä ja takaa, rintavako aina näkyen, laittaa poikansa kuvaamaan omaa persettään jne. Sairasta sanokaa mitä lystäätte. Ja näitä on monia...

Vierailija
42/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kiivas päivitystahti ärsyttää. Ei kiinnosta sun tylsä arki.

Ei kiinnosta sun lapsetkaan. Joku 3 kuvaa per vuosi riittää. Sellaista tahtia teen itsekin lapsipäivityksiä.

Lomaltakaan ei tartte joka pv raporttia.

Sitten on noloa sellanen, että päivitetään jonninjoutavia juttuja joka päivä, mutta esim. raskaudesta ei kerrota.

Nolointa on kuitenkin somejulkisuuden kerjääminen mainostamalla omia hyviä tekoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssasta valittajat.

Poliittiset päivitykset tai poliitikkojen päivityksistä jatkuvasti tykkäävät (puolueella ei ole väliä, liika poliittisuus ärsyttää ylipäätään).

Uskonnollisista asioista päivittävät.

Vierailija
44/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ettei kerrota tavallisesta elämästä arkisia asioita. Päivitetään pelkät matkat ja reissut. Kun ei päivitetä mitään, tietää että jahas ne raukat joutuu elämään tavallista arkea kotona. Säälittävää!

Mulla taas on ihan päinvastainen mielipide. Ei minua kiinnosta kenenkään arki. Kaikilla se on melkein samaa töissä ja kaupassa käyntiä, lenkkeilyä jne. Kaikki arjesta poikkeava taas on päivityksen "arvoinen".

Tämä on tehnyt JUURI sen etten päivitä enää mitään. En juurikaan matkaile eikä mulle tapahdu mitään ihme elämyksiä elämässä. Elän tavallista elämääni rakastaen juuri tätä elämääni. Mutta faceen aivan mitätöntä. Mennyt brassailuksi koko fb.

Vierailija
45/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kiivas päivitystahti ärsyttää. Ei kiinnosta sun tylsä arki.

Ei kiinnosta sun lapsetkaan. Joku 3 kuvaa per vuosi riittää. Sellaista tahtia teen itsekin lapsipäivityksiä.

Lomaltakaan ei tartte joka pv raporttia.

Sitten on noloa sellanen, että päivitetään jonninjoutavia juttuja joka päivä, mutta esim. raskaudesta ei kerrota.

Nolointa on kuitenkin somejulkisuuden kerjääminen mainostamalla omia hyviä tekoja.

Minä taas toivoisin, että ne jotka ovat Facebook-kavereitani päivittäisivät enemmän ja kertoisivat enemmän ihan normaalista elämästä kuvien kera. Tulee jotenkin hyvä mieli nähdä tuttujen arkea. Huvittavinta on se, että ollaan koko vuosi hiljaa ja sitten postataan miljoona kuvaa Espanjasta. Tulee sellainen olo, että ihminen ei osaa arvostaa tavallista elämää.

Vierailija
46/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ruoka - ja juomapäivitykset

2. Urheilu - ja lenkkkeilyhehkutukset (en ole sohvaperuna, mutta kyllä mä oletan, että lenkillä ja salilla voi käydä ilman, että siitä kertoo facessa)

3. Samanlaiset selfiet (profiilikuva aina samanlainen ja sitä pitää kuitenkin vaihtaa kerran viikossa)

4. Lapsi-ihqutukset (olen itekin äiti, mutta en oleta, että kaikki haluavat koko ajan nähdä kuvia mun kakaroista)

5. Kaikki mietelauseet ja elämänviisaudet kera kukkakuvien

6. Kotitöistä raportointi

Ehkä mä sit otan facen liian vakavasti.

Vierailija
47/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimistään päiivittävät tyyliin "mamman kulta sai kesäloman kunniaksi oikein erikoisherkkua aamulenkin jälkeen". Siis että suhde elämeen on kuin ihmislapseen, mutta siitä postataan vieläkin imelämmässsä sävyssä ja vielä useaan kertaan viikossa.  

Mutta joo, en kyllä harrasta oman lapsenikaan tekemisten hehkutusta facessa, kannattaa aina miettiä varsinkin alaikäisen ihmisen yksityisyyden suojaakin.

Vierailija
48/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhden (entisen) kaverin kanssa ravintolassa syömässä. Hän otti annoksista kuvia joka kuvakulmasta ja selasi somea koko ruokailun ajan. Vastaukset kysymyksiini olivat "Täh" tai "mmm"

Seuraavana päivänä hänen facebookissaan oli päivitys "Ihana ilta *Minna-rakkaan kanssa ihanassa ravintolassa!!11" ja seitsemänsataa kuvaa ruoka-annoksista. Joo, oli tosi ihanaa kun olit pärstä kiinni älypuhelimessasi koko illan.

Vierailija
49/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällispönötukset. Yks kaveri ottaa oikeastaan ja ainoastaan vain kuvia kun perhe tai suku on syömässä. Samanlaisia kuvia, kun pönötetään haarukat tanassa. Ei voi kun nauraa.

Vierailija
50/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhh. Aloin tosissani miettimään, näitä luettuani, että miksi ylipäätään olen Facessa. En laita sinne oikeastaan koskaan mitään, kun en tykkää puhua itsestäni muutenkaan. Sen sijaan rakastan kuulla muiden juttuja, katson innolla lapsi- ja lomakuvat läpi. 

Varmaan olen siellä siksi, että on kivaa, kun joku aina laittaa jotain. Ajattelen silloin, että mukavaa, kun sä olet siellä etkä esim. täällä.

Vierailija
51/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivällispönötukset. Yks kaveri ottaa oikeastaan ja ainoastaan vain kuvia kun perhe tai suku on syömässä. Samanlaisia kuvia, kun pönötetään haarukat tanassa. Ei voi kun nauraa.

Mulla samoin yksi vanha työkaveri, kuvat jouluaterialta olivat oikein hilpeitä. Not. Tai ainakaan tunnelma ei välittynyt kuvien perusteella.

Vierailija
52/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytys on ehkä väärä sana mutta miksi pitää jakaa jotain "herkkujen" kuvia, jotka on otettu huonolla kameralla paskassa valossa niin että se "herkku" yleensä joku hirvee lihis tai epäonnistuneen näköinen kermakakku) näyttää samealta kasalta jollain paskanruskealla Sotka-pöydällä. Miksi?

Vierailija
53/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen varmaan sitten tullut todella vanhaksi kun en millään ymmärrä tätä miten nuoret puhuivat äsken metrossa enkä ole edes lehdestä lukenut mikä on tämä Pokemon ja taidanpa lähteä elokuva-arkistoon illalla, kuka lähtee mukaan?" (Kirjoittaja 21-vuotias).

Vierailija
54/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku päivittää profiilikuvansa, tavallinen suomalainen pottunokka istuu jossain kalliolla, niin 100 ihmistä huokailee sydämien kera, että "oletpa kaunis", "kaunokainen" yms ylisanoja. Ja joo, en tarkoita, etteikö kuvia saisi kehua tai vain kauniit saisi laittaa vain kuvia, vaan se ylisanojen käyttö... Oksennus.

Toinen on tämä kotitöiden luetteleminen... Viisi laatikkoa mansikoita laitettu pakastimeen, kasvimaa perattu, nurmikko leikattu, ikkunat pesty jne... Ja taas 100 kommenttia ja ihastelua, kuinka kätevä emäntä, oletpa reipas jne... Tämä päivitystyyppi ärsyttää ehkä eniten, sillä millaisen ihmisen täytyy hakea hyväksyntää ja selkääntaputtelua jostain facebookista? En ymmärrä.

Vierailija
55/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoiset tyyliin "Kun minulta aina kysellään/pyydetään jonnekin/miksen ole enää toiminnassa mukana, niin kerrottakoon se nyt sitten täällä. Muutin paikasta x pois ja nykyään vähän erilaiset työkuviot, niin mua ei nähdä enää siellä teidän opiskelijajutuissa"

Siis nää että mahtipontisesti ilmoitetaan jotain vihjailevaa ja kehuskellaan, mutta ei sit kerrota kuitenkaan päivityksessä. Ja kun samalla syyllistetään henkilökohtaset kyselyt. Minusta ainakin on kiva kysellä kuulumisia ihan yksityisestikin eikä vain lukea jotain kolkkoa ilmoitusta elämästä. Ja tuollaisia on tullut useita samalta tyypiltä

Vierailija
56/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vissiin monien kauhupäivittelijä, kun kuvailen paljon esim. leipomuksiani :) Iloitsen jos saan mielestäni aikaan kivan näköisen kakun ja ylpeänä laitan kahvipöydästä faceen kuvan. Minun elämä ei ole niin jännää, että kauheasti mitään "oikeaa" asiaa olisi sinne laittaa. Ja tykkään paljon katsella ihmisten reissukuvia! Tosi kiva kun joku läväyttää oikein albumillisen matkakuvia muiden iloksi. Matkakuvat kiinnostaa, varsinkin kun ei itse pääse reissuun :)

Vierailija
57/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kovasti erään äiti-ihmisen rakkaushehkutukset toisesta lapsestaan. Hänellä on siis kaksi lasta ihan tavallisella 2-3 vuoden ikäerolla. Tasaisin väliajoin tulee rakkauspäivityksiä vain toisesta lapsesta esim. sanoilla "minime, my love", ja sitten listaa mitä ihanaa on yhdessä tehty. Minua ei niin sieppaisikaan moinen, mutta kun tietää että on se toinenkin lapsi olemassa. Päivitykset antaa ymmärtää muuta. Eikä ole kyse siitä, että vain toinen lapsi antaisi luvan laittaa kuvia, koska kyseinen äityli ei laita kuvia kummastakaan nettiin. Tuntuu vähän pahalta kummankin lapsen puolesta. Toista voi alkaa isompana ahdistaa äidin takertuminen ja toinen huomaa että häntä nyysitään.

Vierailija
58/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettei kerrota tavallisesta elämästä arkisia asioita. Päivitetään pelkät matkat ja reissut. Kun ei päivitetä mitään, tietää että jahas ne raukat joutuu elämään tavallista arkea kotona. Säälittävää!

No en minä nyt tiedä, onko sekään nyt niin kiinnostavaa, kun eräs työkaveri ottaa vähintään joka toinen viikko selfien työpaikan pukuhuoneessa ja kirjoittaa siihen "työpäivä" tai "iltavuoro". Samat vaatteet, sama duckface, sama teksti. Kukaan ei oikeasti huomaisi, vaikka käyttäisi joka kerta samaa kuvaa.

Vierailija
59/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-annoskuvat on aika tylsiä. Pitäisi olla etanoita tms erikoista edes..

Profiilikuvat, jossa vaan naamavärkki. 200 tykkäystä, en tiedä miksi. Kommenteissa kauneutta ylistävät hämmentäviä, varsinkaan kun eivät ole totta yleensä

Random Maisemakuvat ja kukkakuviot tylsiä, varsinkaan jos ei ole mitään selitystä. Mitä järkeä?

Kivoja on esim. Remonttikuvat ja puutarhakuvat ennen ja jälkeen, talonrakennus, lapsien toilailut, lemmikkien toilailut (pelkät lapset ja lemmikit poseeraamassa: en tajua, yritetäänkin esitellä oman lapsen tai koiran kauneutta, huh).

Matkakuvat on kivoja.

Jos on saavuttanut tai saanut aikaan jotain harvinaista, ne on kiinnostavia

Vierailija
60/62 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisherkät...oh boy.

Mulla on tuttavapiirissä matami, joka on erityisherkkä, rokotus- ja lääketiedevastainen, homeopatiaan hurahtanut ja kaiken lisäksi aito elämänkoululainen, opiskelut jäi teini-ikäisenä. Hän ei myöskään kestä yhtäkään poiķkipuolista sanaa.

Esim. jos hänellä kirjoitusvirheitä vilisevä avautuminen kamalista lääkäreistä ja kuinka hän vihaa lääketiedettä ja odottaa, että tuttu homeopaatti-guru palaa kesälomalta ja hänen vauvansa vihdoinkin saa avun ärhäkkään silmätulehdukseen ja joku huolestuneena neuvoo käymään kuitenkin lääkärissä vauvan kanssa, seurauksena on itkupotkuraivarit, uhkaus poistaa "ilkeä ihminen kaverilistalta" ja seuraavana päivänä tulee vielä postaus, kuinka hän itki koko yön ja nyt on väsyneenä ja silmät turvoksisissa miettimässä, miksi jotkut ihmiset ovat niin ilkeitä ja pahansuopia ja kuinka se tuntui kuin matto oltaisiin vedetty alta, kun ystävänä pitämä henkilö julkisesti facebookissa kyseenalaistaa hänen äitiytensä ja kykynsä hoitaa sairasta lasta.

Ja sitten tähän päivitykseen tulee sydämiä, "voimia!" ja "sinä tiedät parhaiten, mitä lapsesi tarvitsee!"-kommentteja muilta.

Mutkin on välillä poistettu kavereista, kun olin tykännyt rokotuksia puoltavasta kommentista. Nyt lähetti uuden kaveripyynnön ja suostuin. Otan hänen ärsyttävät päivityksensä ja tunteenpurkaukset vinksahtaneena viihteenä.