Naiset, haittaako jos mies käyttää sanoja "eukko, akka ja muija"?
Eli jos tapailisit miestä joka on muuten todella upea pakkaus, mutta käyttää naisista aina näitä kolmea ilmaisua, niin mitä ajattelisit tilanteesta?
Kommentit (104)
Mites saako sanoa mimmi/mimmit? Onko loukkaavaa?
Ei haittaisi, koska kun ekan nimittelyn kuulisin, viskaisin typeryksen luiskaan. Eipä ole kyllä kukaan koskaan nimitellyt, olen mieheni valinnut sen verran hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No testaisin takaisin: hei papparainen! Mitä kuuluu vaari! No mikäs äijänkäppyrä se siinä! Likainen vanha mies tuli taas, terve!
Katsoisin miten reagoi. Jos ei huumoria kestä niin se on hasta la vista, baby.
Miksi valitsit toiset sanat, kun esim
ukko / akka
Muija / äijä
Eukko / ???
Eihän nämä ole mitään loukkaukseen tarkoitettuja, toisin ku "likanen vanha mies".
Läpällä heitetty, eikö löydy huumorintajua?? Aina niin kireenä.
Vierailija kirjoitti:
Mimmi kuulostaa nuorelta naiselta tai tytöltä, riippuu siis tilanteesta onko hauska vai tytöttelevä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No testaisin takaisin: hei papparainen! Mitä kuuluu vaari! No mikäs äijänkäppyrä se siinä! Likainen vanha mies tuli taas, terve!
Katsoisin miten reagoi. Jos ei huumoria kestä niin se on hasta la vista, baby.
Miksi valitsit toiset sanat, kun esim
ukko / akka
Muija / äijä
Eukko / ???
Eihän nämä ole mitään loukkaukseen tarkoitettuja, toisin ku "likanen vanha mies".
Läpällä heitetty, eikö löydy huumorintajua?? Aina niin kireenä.
Naisten huumori...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mimmi kuulostaa nuorelta naiselta tai tytöltä, riippuu siis tilanteesta onko hauska vai tytöttelevä
Olen käyttänyt esim "nyt on mimmien vuoro", kun ollaan pelattu lautapelejä mies/nais tiimeillä. Ei ainakaan intentio itsellä ole loukata.
Noissa ei ole mitään loukkaavaa. Suomiakoilla on vain hauras ego ja surkea itsetunto, kun ihan tavalliset suomalaiset sanat kiukuttavat. M34
Vierailija kirjoitti:
Noissa ei ole mitään loukkaavaa. Suomiakoilla on vain hauras ego ja surkea itsetunto, kun ihan tavalliset suomalaiset sanat kiukuttavat. M34
Jotkut suomisanat nyt on vaan juntteja.
Meillä päin maata akka on aivan normaali naista tarkoittava sana, jota naisetkin yleisesti käyttävät. On siis maantieteellisiä ja murre-eroja.
Vierailija kirjoitti:
Akka on ainakin täällä lännessä ihan normaali sana ja niin on muijakin. Mikähän naisia tässä oikein suututtaa? Vaikuttavat narsisteilta, kun pyrkivät kontrolloimaan miesten sanomisia.
Mimmi = ei vakavasti otettava bimbo. Eli en samaistu.
Haittaa, en kuuntelis hetkeekään. Tuo on moukkamainen tapa puhua naisesta ja osoittaa puhujan junttiuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moukkamaista. Samoin termi emäntä, ellei ihminen nyt satu sitten olemaan oikeasti emäntä
Musta emäntä on ennemmin leikkisä ilmaisu, ainakin näin kaupunkilaisen näkökulmasta. Muija, akka ja eukko on vain ja ainoastaan ikäviä. En mä nyt siitä emännästäkään jatkuvasti tykkäisi, mutta en vetäisi hernettä nenään satunnaisesta käytöstä huumorimielessä.
Mitä leikkisää siinä on, maalaisnimitys, eikä sovi muualle.
En tapailisi miestä, jonka mielestä tuo on "huumoria". Jotain tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun ollaan oltu naimisissa jo yli 10 v niin mies käyttää joskus noita. Ja minä ukkoa ja äijää. Mutta niissä sellainen läheisen huumorin sävy. Ei haukkumisen yhteydessä vaan kahden kesken höpsöteltäessä.
Mutta ukko ja äijä ei kuulosta yhtään niin rumilta kuin eukko ja akka.
- Se on minun tohtorisäijjä.
No mutta saako naista sanoa naiseksikaan? Mistäs sitä tietää jos kokee identifioituvansa vaikka naaliksi tai hiireksi..
Ehkä joku "naisoletettu" on oikeasti käyttökelpoinen sana, jota uskaltaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt esim "nyt on mimmien vuoro", kun ollaan pelattu lautapelejä mies/nais tiimeillä. Ei ainakaan intentio itsellä ole loukata.
Tuo on ok. Akkojen vuoro, ei käy.
Veija on nykyaikaa.