Naiset, haittaako jos mies käyttää sanoja "eukko, akka ja muija"?
Eli jos tapailisit miestä joka on muuten todella upea pakkaus, mutta käyttää naisista aina näitä kolmea ilmaisua, niin mitä ajattelisit tilanteesta?
Kommentit (104)
Miksi ihmeessä tapailusun tuollaista miestä?
Muija on ihan ok, en ole koskaan havainnut siinä mitään negatiivista konnotaatiota. Nuo toiset on perseestä.
Wt merkki aina jos naisista puhutaan kuin elukoista
Haittaako kun sanon naistani kahden kesken panomötkyläksi? On sellainen vähärasvainen, lihaksikas ja lyhyt.
Haittaisi ja jättäisin tuollaisen äijän välittömästi.
Pohjoissavolainen mieheni sanoi aikanaan kavereilleen, että piti hakea eukko etelästä. Sai kyllä kuulla siitä ja esittelin hänet monta kertaa ukkona Savosta.
Kyllä mä sanon muija jos olen kavereiden kesken tai ylipäätään rennon ilmapiirin porukassa. Virallisemmin olen sanonut "avopuoliso" esim töissä jos on tullut puheeksi.
Ei muija siitä ainakaa oo sanonu että haittais. Käyttää se joskus itsekin äijä/äijät eikä siinä mielestäni mitään pahaa.
Akka sanassa on jotenkin negatiivinen lataus itselle ja eukosta tulee mieleen vanhempi henkilö, mutta voisin kyllä käyttää eukkoa sitten kun tuo on harmaampi
No testaisin takaisin: hei papparainen! Mitä kuuluu vaari! No mikäs äijänkäppyrä se siinä! Likainen vanha mies tuli taas, terve!
Katsoisin miten reagoi. Jos ei huumoria kestä niin se on hasta la vista, baby.
Vierailija kirjoitti:
No testaisin takaisin: hei papparainen! Mitä kuuluu vaari! No mikäs äijänkäppyrä se siinä! Likainen vanha mies tuli taas, terve!
Katsoisin miten reagoi. Jos ei huumoria kestä niin se on hasta la vista, baby.
Miksi valitsit toiset sanat, kun esim
ukko / akka
Muija / äijä
Eukko / ???
Eihän nämä ole mitään loukkaukseen tarkoitettuja, toisin ku "likanen vanha mies".
Todellakin. vastenmielistä. Olin joku 22v tyttö ja olin kurssilla ja joku samanikäinen poika puhui aina naisestaan noin. Alkoi oksettaa
Riippuu vähän kuinka niitä käyttää. Jos on ilkeä ja halventava niin ei käy. Kyllähän minäkin sanon miestäni välillä ukoksi ym.
Ei haittaa. Ne on ihan hyviä yleisnimiä naiselle. Vaimoni, puolisoni, rouvani: ovat hyvin teennäisiä nimityksiä. Ukottelen mielestäni, puhuessani hänestä henkilölle, jotka eivät tunne häntä.
Aion käyttää sanaa *rehtori* miehestä joka puhuu minusta noin.
Vierailija kirjoitti:
En tykkäisi. Tosin "muija" on nuorten keskuudessa nykyään yleisemmässä käytössä, eikä siihen sisälly niin paljon negatiivisia mielikuvia.
Muikkeli on aika hyvä versio tuosta.
Haittaisi.
Emäntä oikeassa asiayhteydessään sen sijaan on arvokas ilmaus.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Ne on ihan hyviä yleisnimiä naiselle. Vaimoni, puolisoni, rouvani: ovat hyvin teennäisiä nimityksiä. Ukottelen mielestäni, puhuessani hänestä henkilölle, jotka eivät tunne häntä.
Miestäni. Tuli painovirhe.
No ei tietenkään haittaa! Mä pidän kaikista hellittelysanoista. En ymmärrä jos joku loukkaantuu noista. Siis miksi?
Eukko ja akka ovat vanhoja neutraaleja ilmaisuja. Muijalla on jo kielteinen merkitys.