Naiset, haittaako jos mies käyttää sanoja "eukko, akka ja muija"?
Eli jos tapailisit miestä joka on muuten todella upea pakkaus, mutta käyttää naisista aina näitä kolmea ilmaisua, niin mitä ajattelisit tilanteesta?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Eli jos tapailisit miestä joka on muuten todella upea pakkaus, mutta käyttää naisista aina näitä kolmea ilmaisua, niin mitä ajattelisit tilanteesta?
Akka on noista ainoa,joka ottaa korvaan,en miellä sanoja eukko tai muija varsinaisesti halventaviksi.Luultavasti ei haittaisi tapailua,jos mies ei muuten suhtaudu naisiin halveksien,vaan käyttää noita sanoja neutraalisti.
Kun minä olin nuori 80-luvun lopussa meillä eepeellä nuoriso sanoi nuoria naisia muijiksi, pojat oli jätkiä. Akka tarkoittaa täällä länsi-Suomessa yleisesti naista, ei ole haukkumasana.
Itäsuomlaiset joita silloin tunsin sanoivat nuoria naisia eukoiksi.
Helsingissä oli tietysti kundit ja gimmat ja muitakin nimityksiä kuten bööna.
Ämmä on haukkumasana, samoin narttu.
Emäntä tarkoittaa maatilan emäntää vaikka monet sitä käyttääkin puhekielessä muussakin tarkoituksessa.
Tykkäisin huonoa. En kyllä ole tavannut koskaan miestä yhtälöllä "kiva ja mukava ja minun mieleeni sekä puhuu akasta, emännästä tai eukosta"
Vierailija kirjoitti:
Onhan noi aika tympeitä ilmaisuja. Emäntä vielä menis, se on rakastavampi ja söpömpi nimitys.
Emäntä on ihan kaikkein kauhein!
Täysin epäseksuaalinen ilmaisu -- vähän sama, kun sanois "äitee" vaimostaan.
Että jos olisi valittava, niin mieluummin nämä muut. Onneksi mieheni on sivistynyt ja puhuu vaimosta (ainakin minun kuulleni :D)
En tykkää ite yhtään tollasista nimityksistä ja kumppani ei onneks sellasia käytä. Mulla on ihan nimikin, jota voi käyttää paremman puutteessa :) kumppani on tosin niin kiva, että käyttää hyvin usein nimityksiä rakas, kulta, muru jne.
Ei voi olla upea pakkaus ja käyttää noita sanoja.
Se on ihan kiinni siitä millainen mies niin sanoo ja millaiselle naiselle, missä tilanteessa. Mieheni on luonnostaan muita ihmisiä kunnioittava ja kohtelias, todella hyvä mies ja hyvä luonne. Kun menimme naimisiin niin hän ylpeänä käyttää sanaa vaimo mutta myös hellittelynä tai kiusoitteluna käyttää toisinaan sanoja muija, eukko ja akka. En suutu, ymmärrän kyllä mistä on kysymys. Sanoissa on voimaa mutta myös sanojen sävyissä.
No jos heti alkutapaamisista moisia alkaisi sanoa niin aika naista halveksivaa olisi. Toisaalta jos mies kestää sanat ukko, köriläs, äijä ja ukkeli niin sitten ei haittaisi niiiiin paljon, mutta jos kokoajan noita käyttää niin kyllä se ärsyttämään pitemmänpäälle rupeaisi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun ollaan oltu naimisissa jo yli 10 v niin mies käyttää joskus noita. Ja minä ukkoa ja äijää. Mutta niissä sellainen läheisen huumorin sävy. Ei haukkumisen yhteydessä vaan kahden kesken höpsöteltäessä.
Mutta ukko ja äijä ei kuulosta yhtään niin rumilta kuin eukko ja akka.
Muija on ihan normaali sana, nuo muut ei.
-muija
Haittaa, kaikki ovat halventavia sanoja. Jos ei osaa nimeäni käyttää tai puhua minusta muille tyttöystävänä (siinä vaiheessa kun seurustellaan), niin joutaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moukkamaista. Samoin termi emäntä, ellei ihminen nyt satu sitten olemaan oikeasti emäntä
Emäntä ei tarkoita vaan maatilan emäntää vaan se tarkoittaa perheen pää naista ja isäntä perheen pää miestä
Emäntä on johdettu sanasta emä josta myös johtuu sana emätin. En halua että minua nimitetään millään näistä sanoista, synnytyskanavani kyseinen osuus on nimeltään vagina. Nautaeläimeltä löytyy emätin ja emä. Kai emäntäkin sitten mutta se ei ole minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moukkamaista. Samoin termi emäntä, ellei ihminen nyt satu sitten olemaan oikeasti emäntä
Emäntä ei tarkoita vaan maatilan emäntää vaan se tarkoittaa perheen pää naista ja isäntä perheen pää miestä
Emäntä on johdettu sanasta emä josta myös johtuu sana emätin. En halua että minua nimitetään millään näistä sanoista, synnytyskanavani kyseinen osuus on nimeltään vagina. Nautaeläimeltä löytyy emätin ja emä. Kai emäntäkin sitten mutta se ei ole minä.
Emätin on suomea, vagina lainasana. Kyllä huomaa miten muijat ovat niin herkkiä tässä sanojenkin käytössä :D Ei äijät niin usein loukkaannu jos heitä äijiksi tai ukoiksi kutsutaan. Tai jos heidän sukuelimistäään käytetäään suomalaista sanaa molo tai kikkeli tai mela tai keppi :D
-muija
En tykkäisi mistään noista eikä mies niitä käytäkään.
Käyttää etunimeä, vaimoa ja joskus rouvittelee.
Meillä on käytössä akka ja ukko, ihan rakastavassa merkityksessä.
Minusta muija on ihan normaali sana, varsinkin nuorten aikuisten keskuudessa. Vastaava kuin kundi tai jätkä. Muidu ja muikkeli on hirveitä, kuten myös iltap*skan fiidissä viljelty tsirbulaattori.
Muija on ihan tavallinen ilmaisu, käytän sitä itsekin. Eukko halventavampi. Emäntä maalaismainen. N37
Johan täällä on naikkosilla mietteet
Kaikki kamalia. Mun korvaani "muija" on aina halventava, vaikka tiedän sitä käytettävän muussakin merkityksessä. Hämeestä, 37 v.