Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa miehen lasta enää.

Vierailija
23.06.2016 |

Aina kerran kuussa se tulee meille ja on perjantaista sunnuntaihin. Kymmenen vuotias tyttö. Isänsä kanssa istuvat sohvalla juttelemassa ja katselevat telkkaria sillä välin kun minä siivoan. Yhdessä käydään ulkoilemassa. Meillä on tämän tytön isän kanssa yhteinen 1,5 vuotias poika ja miehen tyttö ei paljoa viitsi häntä hoitaa. Ei vie uloskaan kun käskemällä. Omakin lapsi vie paljon aikaa ja voimia ja sitten vielä miehen aikaa vie tämä iso lapsensa ja se aika taas on minulta pois koska joudun hoitamaan pojan ja kodin yksin.

Auttakaa.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ottaa sellainen mies, jolla on lapsi/lapsia jos ei pysty edes yhtä viikonloppua kuukaudessa joustamaan?

Mun miehellä on kaksi lasta (5v ja 8v) joka toinen viikko meillä. Koululainen on luonnollisesti meillä kotona päivät kun mieheni on töissä. Ens kuussa on nuorempi myös lomalla kun päiväkoti on kiinni. Meillä on myös 2v taapero. Mielelläni heidän perään katson kun kerta kotona olen, hienoja lapsia ja rakkaita! Kuuluuvat perheeseen, vaikka eivät omia ole ja vakituiseen meillä asukaan.

Koska rakastan miestäni. Kyllähän se tosi on ettei aina voi ottaa toisen lasta kylään, varsinkaan kun meillä on nyt omakin. Ennen se oli helpompaa. Olen miehen päähän takonut että VAIMO menee edelle! Samoin meidän oma lapsi. Ap

Niin. Mitenkäs sitten kun te eroatte ja mies ei ota sun lasta kun uusi vaimo menee edelle?

Hah, etkö parempaa keksinyt. Ap

Vierailija
42/57 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ottaa sellainen mies, jolla on lapsi/lapsia jos ei pysty edes yhtä viikonloppua kuukaudessa joustamaan?

Mun miehellä on kaksi lasta (5v ja 8v) joka toinen viikko meillä. Koululainen on luonnollisesti meillä kotona päivät kun mieheni on töissä. Ens kuussa on nuorempi myös lomalla kun päiväkoti on kiinni. Meillä on myös 2v taapero. Mielelläni heidän perään katson kun kerta kotona olen, hienoja lapsia ja rakkaita! Kuuluuvat perheeseen, vaikka eivät omia ole ja vakituiseen meillä asukaan.

Koska rakastan miestäni. Kyllähän se tosi on ettei aina voi ottaa toisen lasta kylään, varsinkaan kun meillä on nyt omakin. Ennen se oli helpompaa. Olen miehen päähän takonut että VAIMO menee edelle! Samoin meidän oma lapsi. Ap

Niin. Mitenkäs sitten kun te eroatte ja mies ei ota sun lasta kun uusi vaimo menee edelle?

Hah, etkö parempaa keksinyt. Ap

Ei se sullakaan kovin kirkkaasti mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ja pojallasi on miehesi koko huomio koko muun kuukauden, tyttö taas näkee isäänsä kerran kuussa kolme päivää. Et tosiaankaan kuole siihen jos otat isomman vastuun huushollista siksi aikaa. Itsekäs ja lapsellinen asenne sinulla.

Mä selviän kolmen lapsen kanssa arjesta paljon pidempiäkin aikoja kun mies on työmatkoilla, ja tässä maassa on monta yksinhuoltajaa jotka kantaa kaiken vastuun yksin vuosia (hatunnosto heille).

Ja miehesi tyttö ei ole sun piika, minkä takia kymmenenvuotiaan pitäisi hoitaa sun lastasi harvinaisella "isä-ajallaan"? Varsinainen äitipuoli:D

Tämä on mielestäni hieno ja asiallinen vastaus. EX-vaimoni hoiti hienosti tyttöjä (3)+työnsä ja kotimme ollessani matkatöiden ja -opiskelujen vuoksi paljon poissa kotoa vuosien ajan. En vain omilta kiireiltäni osannut (fyysisiltä sairauksilta (sattui onnettomuuksia)), väsymyksen ja osaamattomuuteni vuoksi häntä ääneen arvostaa. Pidin kai noita asioita häneltä itsestään selvänä. Omasta mielestäni suhde toimi mutta myöhemmin olen tajunnut ettei se niinkään ole ollut. Olisin niin halunnut huomata myös hänen tarpeensa ja ottaa ne huomioon. En vain niin sitten tehnyt vaikka osittain niin luulinkin ja oletin kaiken olevan kunnossa.                                                                                                                                                                                               Jospa aloittajalla on samankaltainen ongelma kuin minulla ja ex-vaimollani, ettei mies jaksa, ehdi ja mitä kaikkia syitä niitä olisikaan, vain ottaa puolisoa huomioon tarpeeksi muuna yhteisenä aikana. Siitä kannattaa varmasti keskustella. Tuo yksi viikonloppu kuukaudessa on mielestäni kuitenkin tärkeä miehelle ja hänen tyttärelleen. Siitä ajasta en lähtisi pois enää mitään ottamaan.                                                                                                                                                                                                                   Itse en enää kyseisten asioiden vuoksi suunnittele naimisiin menoa (vain ex uudestaan voisi tulla kyseeseen puolisona) vaikka lapseni (tyttäriä) ovat jo aikuisia. Useammalle tutulle on tullut ongelmia juuri tuossa uusi vaimo ja miehen aiempi tytär. Tästä syystä muun muassa katson olevani kykenemätön hoitamaan uutta suhdetta. Tyttäret ovat minulle tärkeitä ja ovat ainoa mitä minusta tänne jälkeeni jää. Pakenenko vai olenko järkevä -  en tiedä, mutta en halua liikaa ristiriitoja enää elämääni. En toki muidenkaan. Onkohan tästä kirjoituksestani kenellekään mitään ajatusta antavaa tai hyötyä? Toivottavasti edes jotain.

Vierailija
44/57 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, en jaksa enää 😂 Tosihan tämä oli, mutta en ole tuo äitipuoli vaan tuo 10-vuotias tyttö, tosin nyt jo aikuinen. Ajattelin vaan huvittaa itseäni kun välillä tulee aina mieleen, että mitä sen ämmän päässä oikein liikkui. Nykyäänhän sillä on joku juoppo ukko kierroksessa ja elämä on jatkuvaa kännäämistä. Lapsetkin mitä tuon pojan lisäksi tuli lisääkin, antoivat isäni kanssa pois. Heidän kanssa olen kuitenkin väleissä ☺

Tässäkin oli vain pieni osa kaikesta, valmiiksi jo provoksi luultiin niin en viitsinyt koetella onneani enempää. Ap

Vierailija
45/57 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me edes keksitä mitä tuon ikäisen lapsen kanssa voisi tehdä. Ei ole paljoa rahaakaan koska olemme työttömiä. Sosis kuitenkin antaa meille ruokarahaa 20euroa silloin kun tyttö on meillä, mutta eihän siitä jää rahaa mihinkään ylimääräiseen huvitteluun. Miehen kanssa ollaan kovia lenkkeilemään, mutta ei siitäkään oikein mitään tule tytön kanssa. Aina valittaa kuinka pitkä matka vielä.

Kerran vein tytön pyöräilylle kun äitinsä toi tytön pyörän meille. Siitäkin sain vain haukut päälle sen takia, että en huomannut ettei tyttö pysynytkään perässä ja eksyi. Vaikka olimme siitä ennenkin kävelleet monet kerrat! Oli kysynyt vierailta neuvoa ja kuitenkin löytänyt takaisin meille joten loppu hyvin kaikki hyvin. Ap

No juu.Varmasti tosiaan parempi lapsellekin,mitä harvemmin käy.Onhan näitä jo nähty,kun vastentahtoisesti otetaan viikonlopuksi miehen lapsi.Voi Luoja,tätä touhua.Lapsiparat!

Vierailija
46/57 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,  kasva aikuiseksi ja kypsy. Olet ottanut miehen ja tyttären, eli hyväksy koko paketti. Olet todella hemmoteltu ja itsekäs, jos tuo on elämäsi suurin ongelma. Toivon sinulle suuria haasteita elämääsi, jotta  suhteellisuudentajusi lisääntyisi.

Vierailija
47/57 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,  kasva aikuiseksi ja kypsy. Olet ottanut miehen ja tyttären, eli hyväksy koko paketti. Olet todella hemmoteltu ja itsekäs, jos tuo on elämäsi suurin ongelma. Toivon sinulle suuria haasteita elämääsi, jotta  suhteellisuudentajusi lisääntyisi.

Kyllähän se nainen niitä saikin. Otti miehen joka hakkaa sitä ja sen miehen vaihtoi johonkin toiseen juoppoon. Narsistihan se oli ja on. Minunkin aikana sanoi isälleni kuinka vaimo menee kaiken edelle. Lapsille osasi antaa kauniit nimet, mutta muuta ei sitten osannutkaan. Minähän niitä hoidin siellä kyläillessäni. Pientä huutavaa vauvaakin hyssyttelin vaikka en olisi millään jaksanut edes pitää sylissä. Oli hiljaa vain kun seisoin ja keinutin. Tämä ihana äitipuoli myös valitti kun en tarpeeksi ulkoillut lasten kanssa ja en siivonnut. Sen jälkeen tarjouduin siivoamaan mutta ei apu kelvannutkaan. Olin toki sitä ennenkin tiskannut ja ripustellut pyykkejä. Pikkuveljeä vein lopulta ulos jokaisena päivänä kun siellä olin ja aamulla puin tarhaan. Ap, se 10-vuotias tyttö.

Vierailija
48/57 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana äitipuoli olet👍Sulle ja teidän koko perheelle paljon terveisiä

jo aikuisten lasten äidiltä.Mun pojat aikoinaan myös saaneet hyvän äitipuolen,jonka luona nyt mielellään myös omien lastensa kanssa vierailevat.Kovin on tyytyväisenä mummoilemassa nyt näille lapsenlapsilleen,kun ei ihan omia vielä ole hetkeen tuloillaan.Lapsillekin rikkaus,kun on hyviä isovanhempia enemmänkin.Tosin kova kilpailu,kuka saa nyt viedä lapset huvipuistoon tms,tai viikonlopuksi yökylään,mutta hyvässä hengessä tämä kaikki,kuitenkin😊

Vierailija
49/57 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana äitipuoli olet👍Sulle ja teidän koko perheelle paljon terveisiä

jo aikuisten lasten äidiltä.Mun pojat aikoinaan myös saaneet hyvän äitipuolen,jonka luona nyt mielellään myös omien lastensa kanssa vierailevat.Kovin on tyytyväisenä mummoilemassa nyt näille lapsenlapsilleen,kun ei ihan omia vielä ole hetkeen tuloillaan.Lapsillekin rikkaus,kun on hyviä isovanhempia enemmänkin.Tosin kova kilpailu,kuka saa nyt viedä lapset huvipuistoon tms,tai viikonlopuksi yökylään,mutta hyvässä hengessä tämä kaikki,kuitenkin😊

Voi kiitoksia! 😊

Parhaani minä teen ja näyttää lapsetkin minusta tykkäävän. Mielelläni olen heille turvallinen aikuinen ja varaäiskä (niinkuin nuorimmainen minua kutsuu). Tuntuisi luonnottomalle vain sanoa "noi ei oo mun, pidä ite niistä huoli!" vaikka itse olen kumppanini valinnut. Lapsethan ne tässä syyttömiä ovat, ei heidän vikansa ole jos vanhempien avioliitto ei toiminutkaan.

Hyvää kesää! 😊

Vierailija
50/57 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me edes keksitä mitä tuon ikäisen lapsen kanssa voisi tehdä. Ei ole paljoa rahaakaan koska olemme työttömiä. Sosis kuitenkin antaa meille ruokarahaa 20euroa silloin kun tyttö on meillä, mutta eihän siitä jää rahaa mihinkään ylimääräiseen huvitteluun. Miehen kanssa ollaan kovia lenkkeilemään, mutta ei siitäkään oikein mitään tule tytön kanssa. Aina valittaa kuinka pitkä matka vielä.

Kerran vein tytön pyöräilylle kun äitinsä toi tytön pyörän meille. Siitäkin sain vain haukut päälle sen takia, että en huomannut ettei tyttö pysynytkään perässä ja eksyi. Vaikka olimme siitä ennenkin kävelleet monet kerrat! Oli kysynyt vierailta neuvoa ja kuitenkin löytänyt takaisin meille joten loppu hyvin kaikki hyvin. Ap

Sossu ei kyllä anna mitään "ruokarahaa" isälle oman lapsen tapaamisia varten. Että tarkista edes faktat oikein ennen kuin rupeat sepittämään loruja.

Pakko kommentoida tähän, että jos perhe elää toimeentulotuella ja lapsi käy esim. Kerran kuussa vierailulla perheessä niin perheelle maksetaan ylläpitokorvausta. Yleensä toinen vanhempi todistaa et lapsi on käynyt perheessä ja lakiin on määritelty rajat tälle korvaukselle.

Ap on provo, mutta tossa on oikeassa.

Vierailija
51/57 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpotus, trolli-varmistus tuli tässä viestissä! Mutta kyllä kai tällaisia äitipuolia ihan oikeastikin on olemassa :(

Kyllä on. Mulla oli tuollainen lumppu äitipuolena. Isä kuoli, joten luojan kiitos ei tarvitse sitä lehmää katella enää yhtään. Kuulin, että akan esikoinen olisi joutunut 22v ikäisenä työkyvyttömyyseläkkelle... Voitte arvata vahingonilon määrän.

Mitähän pahaa se 22v oli tehnyt että hänen onnettomasta elämästä iloitset?

Vierailija
52/57 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se miehen tytär tule teille järjestääkseen isälleen ja äitipuolelle parisuhdeaikaa. 

Lapsi tulee teille ensisijaisesti viettääkseen aikaa isänsä kanssa. Toissijaisesti luomaan suhdetta velipuoleensa. 

Sinun roolisi tytön suhteen on sallia ja mahdollistaa tämän oleminen oman isänsä kotona mielellään mahdollisimman usein, olla ystävällinen ja kohdella inhimillisesti. Jos sinä et halua katsella miehesi lasta, niin ongelma on sinun pääsi sisällä. Mitäs jos kävisit juttelemassa vaikkapa psykologin kanssa? Lapsenvahteja muuten saa palkkaamalla, he voivat järjestää sinulle ja miehellesi kahdenkeskistä aikaa viemällä poikanne puistoon tms. 

Mene sinä itse jonnekin muualle viettämään viikonloppua. Jätä heille koti käyttöön ja suuntaat kaverille/vanhemmille/mökille/muualle. He saavat nauttia toistensa seuraan ja sinä saat omaa aikaa. Kaikki voittavat. Siivoat sitten miehesi kanssa kotia sellaisena hetkenä kun miehen lapsi ei ole siinä. 

Vierailija
53/57 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin ap:n kuvailemien seikkojen takia annoin tyttöystävälleni lähtöpassit.

Vierailija
54/57 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö vierastaa velipuoltansa. Eihän tämä sisarus olekaan hänelle sukua kuin puoliksi. Se ihan normaalia vierastaa sisarpuolta, jonka kanssa ei edes asu yhdessä. Eri geenit, eri kulttuuri, eri tavat, hajut ja kaikki. Itse olen sentäs asunut sisaruspuoleni kanssa samassa taloudessaq, ja koin että hän oli minulle sama kuin kuka tahansa satunnainen vieras lapsi. 

Hoida sinä oma pentusi niin miehesi hoitaa omansa. Yritä myös ymmärtää tytärtä. Se on ahdistavaa, pelottavaa ja inhottavaakin kun omat vanhemmat eroavat ja oma isä menee pukkaamaan käenpoikia jonkun vieraan naisen kanssa. 

Vierailija
55/57 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei viitsinyt lukea että ap on se 10v tyttö kun vieläkin satelee vihaviestejä.

Vierailija
56/57 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mulle tulee aina niin paha mieli näiden vihattujen entisen liiton lapsien vuoksi :( He ansaitsisivat paljon parempaa <3 Mietippä ap miltä tuntuu kun eroatte miehesi kanssa, niin pikku kultamussukkanne saa olla isänsä luona 3 päivää kuukaudessa, jos saat miehesi ja hänen uuden puolisonsa pakotettua siihen.

Vierailija
57/57 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, selvennän vielä, jos ymmärsin oikein. Ap kirjoitti aloituksen ja vastaili alkuun provosoivasti oma äitipuolensa näkökulmasta, vaikka itse oli se tyttö. Eli hän halusi ilmeisesti vähän neutraalimmin testata yleistä mielipidettä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi