Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2018

22.06.2016 |

Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.

Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.

Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)

Kommentit (583)

81/583 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori en nyt vielä jaksa kommentoida kaikkea aiempaa, mutta hurjasti tervetuloa uusille! :)

Ja me ollaan alottamassa yritystä vasta muutaman kuukauden päästä ja silti oon jo ajatellut ostaa ovistikkuja ja oon laskeskellu mihin se paras aika ajoittuisi. Miestä ei niin kiinnosta nuo hommat, mutta toisaalta ei ainakaan vielä ole sanonut, että mun innostus ja kauhea välineurheilu häntä haittaisikaan :D oon aina kaikessa sellasella kaikkimullehetinyt-asenteella, niin en usko että edes kykenisin tjottailemaan! Toi yksi päivä tjottailua ja sitten kunnon yritystä siis sopisi hyvin muhunkin! :D

Ja jes, kuva!! :) hyvältä näyttää, nyt vaan hyödyntämään netttteo! ;)

82/583 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Täytyy hyödyntää :) Semmosta mietin et ootteko puhunu muille ihmisille vauvahaaveista tai jos jo yritätte niin siitä? Kun mä oon parille kaverille kertonut ja mietin sen asian hyviä ja huonoja puolia, tukea heistä toki on mut myös se jännittää jos ei tärppää et miten jos he kyselee... 😁

Mä oon ihan kauhean kovassa vauvakuumeessa kyllä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/583 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netttteo, ovistesti näyttää kyllä lupaavalta, nyt ei muuta kuin hommiin vaan!

Ihana kuulla, että teidän muidenkin miehet on samanlaisia viilipyttyjä kuin tuo oma. Ovulaatiotesteistä en oo viittinyt miehelle edes puhua vielä, koska pelkään, että sille tulisi turhia suorituspaineita kun hän tosiaan tahtoisi tjottailla. Oon ajatellut, että jos oviksen kunnolla bongaan jostain tulevasta kierrosta niin koitan vaan hienovaraisesti kellistää miehen otolliseen aikaan. Eihän se oo huijaamista? :D

Mä oon aika monelle jutellut vauvahaaveista. Meillä oli tosiaan reilu vuoden tilanne, että mulla oli kova vauvakuume, mutta mies ei ollut vielä valmis yrittämään. En olisi varmaan kestänyt tota aikaa, ellen olisi jutellut aiheesta ystäville ja työkavereille. Tosin nyt yrityksestä tietää vasta yksi ystäväni, varmaan muillekkin kerron jossain vaiheessa aina sopivan tilaisuuden tullen. Eihän tuosta kertomisesta mitään pahaakaan voi seurata, päinvastoin. Ja jos vaikka sattuisi käymään niin, että yrittämisessä kestäisi kauan, niin ystäviltä saisi tukea sitten siihenkin, vaikkei kukaan ystävistäni ihan samassa elämäntilanteessa olekkaan.

En tiedä miksi, mutta tein äsken ovistestin. Ei tullut viivaa, niin kuin ei pitäisikään kun tällä hetkellä ollaan kp 20/28. Mä olen varmaan sekoamassa tähän vauvakuumeeseen :D

84/583 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas kaikki! Ja tervetuloa uudet kuumeilijat!

Huh miten nopeasti aika meneekään, on ollut jo viikko ainakin ollut tarkoitus tulla tänne kirjoittelemaan, "heti kun saan tytön nukkumaan", mutta niin ne illat aina vilahtaa muissa puuhissa.

Syssy kuulostaa niin tutulta toi päivän kestävä tjt -tyyli :D Olin itse ihan samanlainen esikoisen kanssa. Toivoisin osaavani ottaa rauhallisemmin sitten seuraavan, mutta itseni tuntien ei tule onnistumaan... Jos voisikin olla 100% varma että raskautuminen onnistuu X -kuukauden aikana, niin sitten se ei ehkä stressaisi niin paljon. Mutta aina on kuitenkin se pelko että mitä jos ei onnistukaan. Ja mitä jos tässä menee vaikka yli puoli vuotta ja jännittelen tässä nämä ekat kuukaudet "turhaan"?

Kotona vauvan kanssa... Itse halusin alun perinkin olla vauvan kanssa kotona siihen asti kun vauva on ainakin vuoden. Ja alan työttömyyden takia oon nyt todennäköisesti ainakin siihen asti kun tyttö on yli 1,5v. Mutta jos ei olisi tuota pitkäaikaistyöttömyyden pelkoa (ja oikeastaan siitäkin huolimatta) oon kyllä tosi tyytyväinen  tästä, koska vauvat kasvaa ja kehittyy niin hirveän nopeaa vauhtia että surettaisi jättää vauva päiväkotiin pienenä, kun itse missaisi niin monet "ekat". Sen takia monet kaverit on sanoneet että on varmasti äidille rankempaa töihin paluu kuin mitä se pienelle on. Ja Syssy ne hoitovapaan tuet on tosiaan ihan tosi pienet! Mä onneksi tosiaan saan työttömyystukea nyt mikä on vähän parempi :) Ja hoitovapaan tuki = kodinhoidontuki mikä tarkoittaa sitä että sen saa jos lapsi hoidetaan kotona. Eli jos lapsen saa vaikkapa isovanhemmille hoitoon, niin saa olla molemmatkin vanhemmat ihan kokoaikaisesti töissä. Mutta jos tarvitsee päivääkään päivähoitoa niin sitten ei. Näin olen ainakin ymmärtänyt?

Ja kaikki vaan foolihappoja ostamaan ja syömään! Syssy taisikin sanoa että niitä suositellaan syötäväksi jo monta kuukautta ennen yrityksen aloittamista :) Eikä oviksen tikuttamisestakaan mitään haittaa ole, voi hyvin oppia tunnistamaan siihen liittyviä oireita kun saa tikusta varmistusta. Mutta muistakaa että joskus se hetki mikä värjää tikun menee tosi nopeasti ohi, eli jos sitä ei saa kiinni niin ei välttämättä johdu siitä ettet olisi ovuloinut.

Mitä olisitte kaikki mieltä facebook ryhmästä? Joku täällä mainitsikin whatsapp ryhmän, mutta voi olla että sinne olisi näin pitkää tarinointia vaikea kirjottaa. Mutta täällä taas keskustelua on melko raskasta seurata, mutta facebookissa voisi helposti kirjottaa omat kokemukset aiheesta kommenttina aiheen alle. Ymmärrän jos ette halua "nimellänne" kirjoittaa, mutta heitämpä silti ehdotuksen ilmaan :)

85/583 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko heti tänne kommentoida kun tein just ekan digitaalisen ovistestin ja se näytti er ois nyt ovis. Ei tunnu miltään. Mut kai se silti on. :) Tuli kyl todella yllärinä 🙈

86/583 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kikke89 kun avasit tuota hoitovapaa-asiaa. Yritin jossain kohtaa kelan sivuilla tehdä jotain laskuria, mutta hermot meni about minuutissa :D

Tuosta facebook ryhmästä en oo oikein mitään mieltä, en puolesta tai vastaan. Mun mielestä täällä kirjoitteleminen on mukavaa, yleensä oikein odotan sitä hetkeä päivässä kun tulee tänne katsomaan onko uusia kirjoituksia tullut. Faceryhmistä mulla ei ole kokemusta ollenkaan, eli voisihan sellainenkin kiva olla :)

Netttteo, onnea hymynaamaoviksesta! Oon jostain lukenut, että tuo hymynaama on vaikea saada kun ovis pitäisi silloin bongata melkein tunnilleen. Ajattelin seuraavassa kierrossa testata kerran päivässä. Sitä seuraavassa testaan sit useammin, jos tuntuu, että toi kerran päivässä ois liian harvoin.

Täällä olisi menkkojen alkuun vielä tasan viikko, nämä piinapäivät menee niin hitaasti ettei mitään järkeä. Meillä on alkuvuosi yleensä töissä vähän rauhallisempi ja töitä tehdään vähemmän kuin loppuvuodesta. Ei siis mitään helpotusta sieltäkään suunnilta tähän vauvakuumeiluun ja piinailuun. Miehellä on hermot kireenä mun vouhkaamiseen ja päätinkin, että en sille nyt niin paljon jauha vauvajuttuja enää :D

87/583 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minäkin liittyn ketjuun mukaan. :)

Olen 25-vuotias ja mies 27-vuotias. Lapsia meillä ei ennestään ole. Yhteiseloa takana n. 2 vuotta. Jätin minipillerit pois viime vuoden elokuussa ja sen jälkeen ollaan käytetty "varmoja" päiviä ja kondomia. Tarkoituksena on jättää ehkäisy lopullisesti pois maalis-huhtikuussa. Tuntuu vielä tosi epätodelliselta, että mies näytti nyt vihreää valoa. Oon niin malttamaton että tuo parin-kolmen kuukauden odottelu yrityksen aloittamiseenkin tuntuu pitkältä. Oon kuitenkin myös varautunut siihen, että ei välttämättä tärppää heti, sillä minulla on epäilty endometrioosia. Kierto on kuitenkin säännöllinen ja tunnistan kivusta ovulaation. Vahva usko siihen että saadaan vauva (viimeistään) vuonna 2018. <3

Vierailija
88/583 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen lähti ehkäisyrengas vesilentoon ja nyt sitten vaan odotellaan ensin tyhjennysviikko ja sitten miten tuo oma kierto lähtee liikkeelle.  Oon vaan niin onnellinen kun ei tarvi enää käyttää noita, ne ei vaan ole sopinut mulle vaikka pari vuotta olenkin niiden kanssa elellyt. 

Onks teillä muuten jotain toiveita sukupuolesta?  Tietenkin itselle terve lapsi on pääasia, mutta joskus halusin ehdottomasti tytön. Sitten tuli lähinnä sellainen kumpi vain on tervetullut - olo. Mies taitaa olla enemmän tytön kannalla ( meillä ois nimivaihtoehtoja tytölle ainakin paljon enemmän :D ) mutta itse taas vaakakuppi vois olla vähän pojassa. Niin ja haluatteko tietää sukupuolen? Itse ainakin haluan, vaikkei sitä ihan varmaksi voi koskaan sanoa niin jotenkin on kivempi kun voi oikeasti ajatella vauvaa jo jompana kumpana sukupuolena ennen syntymää, ja ei mulla vaan hermo kestäis odottaa siihen synnytykseen saakka ja ehkä joissain hankinnoissakin se on ihan kiva tieto. 

89/583 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Liila!

Freya88, haluan tietää vauvan sukupuolen heti kun se vain on mahdollista. Ajattelen samalla tavoin kuin sinä, että vauvaan on helpompi tutustua, jos sukupuolen tietää. Voi kutsua vauvaa jo jollain nimellä ja ostella söpöjä mekkoja jos on tyttö tai reinoja jos on poika. Vauvaconverset meidän lapsi saa oli kumpi vain :D

Meillä mies tahtoisi ennemmin tytön, koska tytöt on hänestä helpompi kasvattaa. Jos tuota kysyisi vaikka mun isältä, niin ei varmasti olisi samaa mieltä :D Itse tahtoisin ehkä ennemmin pojan. Mulla on jostain syystä ollut siitä asti kun vauvakuumetta on ollut, niin fiilis, että saisin pojan ja esim. unissa oon aina nähnyt lapsen poikana. Kumpi tuleekaan niin on tietysti odotettu ja rakastettu.

Pojalle on vaikeampi keksiä nimiä kuin tytölle! Meilläkin olisi tytönnimiä pitkä lista valmiina ja pojille muutama nimi, joista mikään ei vielä kuulosta tarpeeksi sopivalta. Mies on joskus sanonut, että minä saan päättää etunimet, koska sukunimi tulee häneltä ja kummitkin tulevat olemaan hänen paras ystävänsä vaimoineen. Tietysti mun tulee "hyväksyttää" nimi miehelläkin, mutta tähän mennessä sille on tainnut käydä jokainen nimi minkä olen keksinyt :)

90/583 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies sanoi että ehkä toivoisi enemmän tyttöä ja samat perustelut, että tytöt on helpompia kasvattaa ja on tietyissä asioissa "fiksumpia". :D itse en osaa sanoa kumpaa toivoisin enemmän, varmaan aika 50/50. Oon hoitanut poikalapsia enemmän, joten sen kautta oon kai aina kuvitellut itselle sen ensimmäisen lapsen pojaksi. Mutta jostain syystä mullakin on kuitenkin enemmän nimivaihtoehtoja valmiina tytölle.

Ja sama täällä, haluan tietää sukupuolen heti kun se on mahdollista, että voi juurikin ostaa vaikka tyttö-/poikamaisia vaatteita, miettiä nimeä valmiiksi yms. Mies taas haluaisi mielummin, että sukupuoli tulisi yllärinä sitten kun lapsi tulee maailmaan. Itselläni ei riittäisi kärsivällisyys tuohon. :D

Omat vanhemmat todennäköisesti osaa odottaakin, että meillä on suunnitelmissa hankkia nyt lähitulevaisuudessa lapsi, kun ollaan siitä sivumennen pitkin syksyä puhuttu. Mutta kukaan ystävistä tuskin osaa aavistaa yhtään mitään, koska minulla on vielä opinnotkin hieman kesken. En ole halunnut tehdä tästä lapsentekoyrityksestä mitään numeroa, jos ei tärppäisikään heti. Haluaisin mielummin yllättää kaikki sitten jos ja kun niin ihanasti käy, että tulisin raskaaksi. :)

Oletteko vielä miettineet, missä vaiheessa kerrotte raskausuutisista, kun on tärpännyt? :)

Itse ajattelin, että kertoisin omille vanhemmille varmaan heti kun raskaustesti näyttäisi plussaa, mutta muille (ystävät ja sukulaiset) varmaan vasta vähän myöhemmin, kun ultrassa on käyty ja suurin alkuraskauden keskenmenoriski ohitettu. :)

Vierailija
91/583 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täältäkin löytyy yksi vauvakuumeilija lisää! :) 

Itsellä ikää 23v ja tosiaan pientä vauvakuumetta alettiin potemaan jo viimevuoden mittaan. Suunnitelmissa aloittaa yrittäminen kesän jälkeen. Miehen kanssa ollaan kuljettu samoja polkuja nyt parisen vuotta ja siitäkin ajasta reilu puolet asuttu saman katon alla. 

Elämäntilanne on tällä hetkellä sellainen, että tuntuu, että vauva olisi enemmän kuin tervetullut sitten ensivuoden puolella. Olen aina pitänyt lapsista, mutta aikoinaan ajattelin, että ehkä minä en omia tule saamaan/välttämättä edes haluamaan. Niin se vaan mieli muuttui vuosien varrella :) Tuntuu, että tämä vauvakuume on ainakin jo omalla kohdalla melkoinen, kun mietin jo tänä talvena esim. talvitakkia ostaessa, että sellainen on ostettava mikä mahtuu myös ensitalvena, mikäli olen raskaana. Päivät menee pyöriessä netissä lukiessa vauvajuttuja ja onhan tuo asia kokoajan mielen päällä muutenkin. 

Vaikka olenkin vielä suhteellisen nuori, olen sitä mieltä, että haluan lapsia tehdä nimenomaan nuorena. Valmistuin hetki sitten ammattiin, jota en koe omakseni, mutta ajatuksena on, että en lähde nyt ainakaan hetimiten opiskelemaan enää jotain ihan uutta alaa, koska haluan tehdä lapsia ensin. 

Itselläni on yksi ystävä, jolla on lapsia, mutta mieheni ystävistä ei kenelläkään vielä ole.

Vierailija
92/583 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan kommentoida vähän yleisemmin kaikille, tulee niin hirveän pitkä viesti jos laittaa kaikille erikseen. :D

Ihanaa että täällä on lisää tikuttelijoita! :D Eikä ne kuvat ällöja oo, laittakaa mun puolesta tulemaan vaan, niin opitaan kaikki niistä jotain. Tikutin ovispäivinä tosiaan 3 kertaa ja suosittelen sitä muillekin jos tikutatte, niin näette missä ajassa viiva vahvistuu ja haalistuu. Jos saan itse nyt normaalin kierron niin voin laittaa kuvan vaikka koko kierron tikuista. Aattelin tikuttaa menkoista menkkoihin jotta opin tunnistamaan miten kroppani toimii. Vinkkinä muuten että noi testit on ebayssa todella halpoja, tilasin ensin 30 ovistestiä ja 10 raskaustestiä-setin jollain alle 5 eurolla, nyt sitten tuon 100 ovistestin läjän alle viidellätoista. :P

Mä olen ihan mahdottoman arka puhumaan näistä vauvahaaveista kellekään (paitsi netissä nyt kaikille :D ), joten ei olla kerrottu edes läheisimmille ystäville. Jotenkin ajatus siitä että pitäisi alkaa vastailemaan kysymyksiin "joko tärppäs" ja kertomaan jos tulee vaikeuksia, tuntuu raskaalta. Siitä huolimatta kaipaan juttuseuraa asian tiimoilta, joten tänne päädyin, ja täällä samassa tilanteessa olevien kyselyt taas tuntuu ihan eri asialta ja aika kivalta. Joku täällä ehdotteli FB- tai Whatsapp-ryhmää, se kuulostaa oikein kivalta kyllä. Sit ehkä heittäydyn ujoksi jos siellä onkin joku IRL-tuttu nimimerkkien takana. :D Ainoa vaan että varmaan hyvä pitää ryhmä suljettuna ja nimi sellaisena että siitä ei muut arvaa mistä on kyse, niin ei esim. työkaverit sun muut siellä huomaa että nyt ollaan yrittämässä :/

Meillä ei ole sukupuolesta toivetta, mutta halutaan se kyllä tietää asap kun mahdollista. Ois kiva tietty saada yks kumpaakin mut oikeasti sillä ei ole väliä. Kunhan nyt vaan ensin raskautuisi :) 

Syssy, me kyllä käytettiin ovis hyödyksi, mutta menkat alkoi tänään ja tämä kierto oli tosi pitkä, en tiedä tuliko ovista oikeasti ollenkaan. Tikku näytti vahvaa viivaa mutta muita oireita ei oikein kuulunut, joten mikä lie sirkuskierto tämä nyt sit oli, yli 40 päivää. Mutta ei siinä, uutta kehiin vaan :P Ihan ihanaa tämä yritysvaihekin.

On muuten ihana lukea teidän muiden ajatuksia vauva-ajasta ja kotiinjäämisistä yms. Asun itse ulkomailla, joten täällä on vähän eri systeemit, mutta mahdollisuus pitkään äippälomaan ja kotihoitoon on olemassa. Pitää tosin ottaa faktoista selvää vielä, miten sen järjestely menisi parhain päin, mutta rahallisesti kyllä pärjätään, molemmilla hyvä ja vakituinen työ ja lakien sallimat vanhempainvapaat yms. Tässä vaiheessa mietin lähinnä mistä hommaan itselleni Suomalaisen äitiyspakkauksen, kun niitä ei täällä kotimaassani saa, tämähän on selkeästi se Tärkein Juttu. :D

Oletteko muut miten valmistautuneet raskauteen? Foolihapot mukana, ruokavaliot, liikunnat, yms? Me jätettiin molemmat miehen kanssa alkoholi erittäin vähäiselle ja pyritään syömään fiksusti. D-vitamiiniä ja sinkkiä menee ihan muutenkin flunssantorjuntasyistä. Tykätään liikkua, mutta ollaan tuoreen parisuhteemme vuoksi hieman lötkötetty sohvalla, joten napattiin itteämme niskasta nyt alkuvuoden ja perheenlisäyksen kunniaksi, eiköhän siitäkin ole apua. Pitäisiköhän vielä osata huomioida jotakin?

93/583 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille, ihanaa, että täällä on uusia juttukavereita! :)

Joo ei todellakaan haittaa ovistikkujen kuvat, niistä vaan saa hyvää vertailupohjaa sit omille! :) ja varmaan itsekin niitä laittelen kun sinne asti päästään. Jännää, mulla loppuu huomenna yks pilleriliuska ja sit vaan kolme liuskaa jäljellä! :D niin se vaan huhtikuu lähenee :)

Fb-ryhmä kuulostaa ihan hyvälle joo, mutta en ehkä oo vielä valmis sellaseen. Musta on kiva jutustella täällä ja tykkään tästä anonymiteetistä. Ehkä sit kun raskautuu tms. voisi sellaiseenkin liittyä! :)

Mulle ei ole oikeastaan vauvan sukupuolella väliä. Luin kyllä jostain tutkimuksen joskus pienenä (paljonkohan siinä oli totta... :D ) että miehet olisivat onnellisempia, jos ensimmäinen lapsi on poika, mutta mulle on ihan sama, kunhan saataisiin vain pieni terve käärö :)

Harmi mila_, ettei sit tärpänny vaikka hyödynsitte oviksen :( toivotaan, et tässä kierrossa onnistais! :)

Voihan olla, että sulla oli myös ovuloimaton kierto...

Vitsi mä ootan äitiyspakkausta ja niitä kaikkia ihania vaatteita! :) ja no yleisestikin niitä pikku bodyja ja tutteja ja harsoja ja kaikkee!! Miksi oi miksi pitää vielä odottaa?

Mulla on ollu perusvitamiinit jo jonkin aikaa käytössä, pitää vähän lähempänä katsoa josko lisäisi foolihapon määrää vähän. Muuten oon nyt yrittäny syödä terveellisemmin, mutta nyt viikonloppuna on kyllä tullut herkuteltua.. liikkua pitäisi yrittää kanssa säännöllisesti, välillä se vähän jää.

94/583 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips :)

Meillä tosiaan ovis oli sit ja just ku olin tänne kirjottanut et ei tunnu miltään niin oikealta puolelta lähti kova kipu ja sitä kipua kesti jotain 6 tuntia... Yritettiin parhaamme mukaan hyödyntää ovis mut jännityksellä odottelen (mies ei varmaan niinkään) mitä nyt sit...

Olot on tällä hetkellä ihan normaalit :) toivoisin että ois jotain oiretta mistä vois vähän jotain vinkkiä saada mikä on tilanne.. Mut ei mitään. Lämmöt oli oviksen aikaan tosi matalat ja nyt taas jotain normaalia..

Vitskut on käytössä mm. Raskauden ja imetyksen aikaset monivitamiinit, D - vitskut, royal jellyä oon myös popsinut, sit mulla on Semmonen L- Arginiini /aloe vera juoma muutenki aina käytössä niin se.. 😁 Lisäks mun kaveri kertoi juoneensa punaviiniä aina joka aamu vajaan desin oviksesta kiinnittämiseen 😄 mäkin sit hommasin alkoholitonta punkkua ja juonu sitä desin joka aamu.. Vähän kyllä ällöttää sen haju aamulla 🙈

Aika samanmoisia ajatuksia tosta vauvan sukupuolesta.. Pääasia et ois terve, mut ois se kiva saada selville kumpi tulee jo ennen syntymää :)

Tsemppiä jokaiselle ☺👍👍👍👍

95/583 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liila, ootteko sopineet jo miehen kanssa, että sukupuoli selvitetään vai haraako mies vastaan? Itse en ikinä malttaisi odottaa yhdeksää kuukautta, että saisin sukupuolen selville. Synnytyksessä on niin paljon muutakin jännitettävää (meneekö kaikki hyvin, onko lapsi terve jne), että mun psyyke ei mitenkään kestäisi jos tuohon samaan syssyyn selviäisi sukupuolikin.

Olisi ihanaa, jos malttaisi olla np-ultraan asti kertomatta kaikille! Tosin jos on paljon vaikka aamupahoinvointia, niin töissä on pakko kertoa aikaisemmin :D Tulevat isovanhemmat saa kuulla vasta tuon np-ultran jälkeen ainakin, koska en tahdo mahdollisesta keskenmenosta avautua heille..

Tervetuloa mukaan Annimari! Täälläkin on opiskeltu alaa, mikä on ihan ok, mutta ei missään nimessä se loppuelämän ammatti. Valmistumisesta on jo 6 vuotta ja alalla olen töitä tehnyt koko sen ajan kuitenkin. Tämän hetkinen työpaikkakin on oikein mukava, mutta kyllä silti jossain kohtaa lähden etsimään uusia haasteita.

Mila_, voi ei jos et saa äitiyspakkausta! Sehän on ihan pakollinen juttu :D Odotan jo malttamattomana millainen 2017 vuoden pakkaus tulee olemaan vaikka julkaisuunhan on vielä muutama kuukausi. Jos et tuota Suomen äitiyspakkausta saa mitään kautta, niin ainahan voit odotusaikana tehdä sellaisen itse. Eli otat netistä listan tuotteista ja kaupasta valkkaat vastaavat omaa silmää miellyttävät :)

Täälläkin on alkoholi jäänyt ihan huomaamatta vähemmälle nyt kun yritys alkoi. Koko ajan toivoo, että jos olisikin jo tietämättään raskaana, niin ei oikein mikään holillinen maistu :D Mullakin alkaa olla kierto suht loppupuolella, nyt on kp 24/28. Tosin kierto saattaa venyä pitkäksi kun vasta lopetin ne e-pillerit.. Tsemppiä uuteen kiertoon ;)

Naenne, kolme liuskaa menee vauhdilla, jee! Ois ihan superkivaa päästä samaan odotusryhmään sattumalta jonkun teistä kanssa :)

Netttteo, ymmärtääkseni sillä ei ole mitään väliä mihin vuorokauden aikaan sitä punaviiniä juo, mietin vaan maistuisiko se paremmalta illalla? Ainakin itse joisin punaviiniä mieluummin illalla kuin aamulla :D

Vierailija
96/583 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naenne Kolme liuskaa menee niiin nopsaan, pian ootte jo yrittämässä! ;) Mä epäilen että mulla oli juurikin ovuloimaton kierto. Ei haittaa, ens kierrolla ehkä sitten! Sama homma, mä niin ootan sitä vauvantarvikesirkusta, vaikka koitan toitottaa itselleni että hankitaan vain tarpeellinen. :D

Netttteo oikein kovasti peukkuja että tärppäsi, jännitetään sun mukanas täällä!

Syssy mä aattelin selvittää jos sen äitiyspakkauksen sais rahalla tilattua jostain, oon kuullut huhuja. Se laatikko ois just niin ihana. Ja joskus noita löytyy huudosta/torista myynnissä ihan uusina... Haluaisin sen pakkauksen avaamiskokemuksen! :D

Tosta muille kertomisesta, mua jännittää siinä myös se että on ihan uusi työ ja koeaika vielä (pitkäkin, jopa), joten jos nyt tärppäisi, siitä pitäisi kertoa töissä ennen koeajan loppua. En usko, että siitä seuraisi mitään pahaa, mutta toki se jännittää. Toisaalta, haluan perheen asap, joten jos työ ei sitä hyväksi, ei se ole minulle oikea paikka...

97/583 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon niin kovasti tärppiä kaikille tällä hetkellä piinailijoille!<3

Tuli mieleen tuosta Netttteon kipukuvauksesta, että jännä nähdä sitten itsellä tunnistaako mitenkään sitä ovista vai onko se täysin "oireeton". Joka tapauksessa päädyin nyt sitten tänään Ebaysta jo tilailemaan läjän ovisliuskoja, koska niinkuin olen jo aiemmin sanonut, ne on pakko saada avuksi alusta lähtien :D Uskon vaan, että niillä on paljon helpompi ovista lähteä bongailemaan, eikä ne varmaan mitään haittaakaan. Nyt taisin laittaa 60 kpl tilaukseen (otin varmuudeksi kahta eri merkkiä), joten kyllä niillä hetken testailee :D

Niin ja siis aivan, unohtui tuossa aiemmassa viestissä sanoa, että haluaisin kyllä itsekin tietää sukupuolen heti kuin mahdollista. Uskon, että se konkretisoi sitä odotusta varsinkin miehelle, ja onhan se helpompi sitten tehdä hankintoja ja miettiä nimiä, kun tietää kumpi sieltä todennäköisesti on tulossa. Nyt kun mietin, en itse asiassa ole varma, ollaanko miehen kanssa keskusteltu tästä, tai että haluaako hän sukupuolen selvittää. Noh, sitä ehtii kyllä vielä kysyä :) Ei olla nyt ihan hirveästi keskusteltu vauvoista, mutta on se aina jossain välissä tullut silleen pienesti kivasti esille. Jotenkin se niiden pienten huomautusten sävy (joista muuten ainakin yksi on tullut ihan itse miehen puolelta!) on saanut entistä vakuuttuneemmaksi, että kyllä se taitaa mies olla tässä nyt oikeasti mukana. Eli kai se vaan on uskottava, että hän on valmis, vaikka ei jaksakaan aiheesta hirveästi puhua. Nyt kuitenkin vielä vähän katsotaan miten kevät menee ja miten molemmat saa töitä, sitten on suunnitelmat vasta ihan täysin varmat. Haluan kuitenkin uskoa, että kaikki menee hyvin ja huhtikuussa on tosi kyseessä :)

Syssy mulla oli vähän sama mielipide aiemmin, eli että ei kerrottaisi raskaudesta sitten kenellekään, ennen kuin oltaisiin jossain viikolla 12 tms, eli kun suurin keskenmenonriski olisi pois. Aika pitkään pari kaveria ja serkku on tienneet asiasta, he kun ovat läheisimpiä ja on ollut pakko jonkun kanssa tätä jakaa. Noh, kuinkas kävikään, keskustelin äidin kanssa jo asiasta aiemmin, mutta silleen enemmän hypotettisesti ja sanoin vain, että ehkä sitten joskus häiden voisi yrittää. Joulunpyhinä otin vauva-aiheen esille aika montakin kertaa ja sanoin kyllä, että ehkä joskus keväällä voisi aloittaa yrittämään, jottei sitä mahaa kauheasti olisi häissä. Puhun kyllä oikeastaan kaikesta äidille, joten oli ihana pystyä puhumaan myös tästä. Uskon siis, että ainakin noille läheisimmille ystäville ja äidille kertoisin heti raskaudesta, mutta esimerkiksi miehen vanhemmat kenties saisivat kuulla vasta myöhemmin. Saa nähdä kun sinne asti päästään, ehkä möläytän kaikille heti vaan! :D

Ja totta, vastahan mulla oli 6 liuskaa ja nyt on jo siitä 3 mennyt, eli eiköhän loputkin 3 mene aika nopsaan :) Pitäs nyt vaan yrittää nauttia tästä ajasta kun ei ole vauvaa ja jaksaa ja pystyy tekemään kaikkea! Muutama päivä sitten leffassakin mietin, että ei sitä vauvan kanssa kyllä mihinkään leffaan lähdetä, vaan pitää olla lastenhoitaja! Mutta toisaalta eihän se vauva sinällään rajoita, muuttaa vaan niitä tekemisiä. Mutta pitäisi nyt nauttia leffailloista ja muista tuollaisista, eikä malttamattomana laskea päiviä pillereiden loppumiseen :D Helpommin sanottu kuin tehty!

mila_: harmi jos oli ovuloimaton kierto :/ Mistä epäilet näin? Seurasitko ovista testeillä vai tuntemusten perusteella? Toivotaan seuraavaksi normikiertoa! :)

98/583 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivottavasti myös onnistuisit saamaan äitiyspakkauksen jostain! Onhan se kiva tutkailla ja hiplailla niitä kaikkia vaatteita ja tarvikkeita! Ja eri asia kuin jos itse ostaisi samat. Jos ei muuten niin täytyy sitten olla silmätarkkana kirpparisivustoja seuraamassa! ;)

Mä muuten innostuin en vain tilaamaan ovistestejä, mutta myös tilaamaan vauva-lehden.. :D Oon todellakin kunnon mainosten uhri, ja kun tuolla yläbannerissa mainostettiin lehteä ja siinä sai muumi-käsipyyhkeitä ja kivan laukun kaupan päälle, niin oli pakko tilata :D En varmaan tilais mitään lehtiä ilman noita kaupanpäällisiä! Mut kai sitä nyt about kerran vuoteen voi itelleen jotain tollasta kivaakin ostaa. Ja kuitenkin kun pyyhkeet ja laukku tulee varmasti käyttöön ja lehdet lukuun.

Tuli varoitus, että teksti on liian pitkä, joten piti jakaa kahteen osaan! Kaikkea sitä!

99/583 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas! Miten musta tuntuu,että mä oon jotenkin ihan kuutamolla kaikesta,kun seuraa teidän keskustelua :D foolihapot,vitamiinit,punaviini,ovistikut,apua,mä en osaa! :)

Mä kuulun siihen joukkoon,joka ei halua selvittää vauvan sukupuolta ennakkoon. En oikein tiedä miksi näin, ja voi olla,että mieli ehtii muuttua,sitten jos/kun aihe on ajankohtainen.

100/583 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki kuumeilijat :)!

Ompa mukava lukea teidän kuulumisianne, ja uusiakin kuumeilijoita on näemmä ilmaantunut tänne, paljonkohan meitä jo tälläkin palstalla on..? 

Aiemmassa kommentissani kerroinkin että meillä on mieheni kanssa tarkoitus antaa vauvalle mahdollisuus kesän 2017 lopussa. No, nyt on käynyt niin etät lopeti e-pillerit joulupäivänä, sillä aloin vuotaa verta ennen kuukautisten alkamista, tuli siitä sellainen olo että nyt riittävät pillerit. Miehelle asia oli ihan ok, sovimme että kortsuja käytetään jatkossa. Mutta kuinkas tämä eteeneekään, viime yönä emme käyttäneetkään minkäänlaista ehkäisyä, kuin sanattomasta sopimuksesta vain olimme ilman:). Ja kiertohan on minulla nyt puolessa välissä, tosin e-pillereiden lopetuksen jälkeen kierto voi olla millä mallilla tahansa, mutta kuitenkin periaatteessa vauvalla on mahdollisuus saada alkunsa :)!!

Eli voi olla että meidän 2018 vuodelle ajateltu vauvahaave saattaisi vaikka toteutua jo 2017 puolella:)?!

Ei voi tietää, voin ainoastaan odotella parisen viikkoa että alkaisivatko kuukautiset sitten vai eivät. Tätä voisi kutsua kuumeilun sijaan jo piinailuksi ;) täytyy yrittää keksiä muuta ajateltavaa.

Olen työn ohessa monimuoto-opiskelija, ja huomenna minulla jatkuu koulu, joten eiköhän siinäkin riitä päänvaivaa sitten taas, onneksi. 

Onnea myös kaikille teille muille yrityksen odotteluun sekä yritykseen myös :) toivon että kaikki saisivat sen plussan ja pääsisimme tuonne odottajien puolelle :).