Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2018

22.06.2016 |

Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.

Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.

Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)

Kommentit (583)

581/583 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mä olen muutaman kuukauden välein tänne kirjoitellut. Oon 23-vuotias ja mies 26, aletaan tässä kierrossa yrittämään esikoista. Mä jätin hormonaalisen ehkäisyn pois jo kesällä, kun kyllästyin syömään hormoneja. Ollaan sen jälkeen menty kondomilla. Tarkoitus oli aloittaa yrittäminen jo loppuvuodesta mutta ovispäivät meni ohi meidän molempien reissatessa. Tästä tuli siis vuoden 2018 vauvaprojekti ja ollaan tosi innoissamme ja samaan aikaan peloissamme. Mulla alkoi menkat eilen, eli tällä hetkellä yk 1 ja kp 2/28-30. Kierrot on viimeisten kuukausien aikana tasoittuneet kivasti ja oon tikuttanut ovista ja sen löytänytkin aina kp 15-16 tienoilla :) mulla meni siis useampi kuukausi pillerien lopettamisen jälkeen että kierrot tasottuivat joten oon tosi iloinen nyt :)

Voin kyllä kuvitella että mulle tulee kaikki maholliset piinaviikkojen oireet, niitä ootellessa. Mielikuvitusta ja vainoharhaisuutta nimittäin löytyy varsinkin tällaisissa asioissa :D Paljon onnea kaikille yritykseen, toivotaan että plussatuulet koittavat pian meille kaikille <3

582/583 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeas tärppiä suöle Ervasto! Tuolla on muuten aloitettu uusi ketju 2018/2019 vuosimallisen vauvan kuumeilijoille, pomppasin itse sinne kun tuntuu että tää alkaa jo hiljenemään ja ei uudet kuumeilijat enää 2018 vuodelle ehkä ehdi 🤔.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
583/583 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan myös tänne saman esittelyviestin, jonka laitoin tuonne Vauva vuodelle 2018-2019 -ketjuun.

Moikka kaikille ja tsemiä yritykseen :) Mukavaa vaihtaa kokemuksia ja tuntemuksia kanssanne täällä.

Olen ensimmäisestä vauvasta haaveileva nainen. Yritimme enemmän ja vähemmän jo viime kierrossa tulla raskaaksi, mutta välissä oli kolmen-viiden päivän seksitaukoja eikä mitään hajua, minä päivänä ovulaatio todellisuudessa oli.  En siis tullut raskaaksi. Nyt paneskellaan joka toinen päivä tai joka päivä, koska en jaksa leikkiä minkään ovulaatiotikkujen kanssa ja seksi on kivaa  :D Olin jo melko varma, että olin raskaana, koska kuukautiset oli reilusti myöhässä - normisti kiertoni on noin 21-25 päivää, ja viime kierto venyi 32-päiväiseksi. Pari kertaa testasin raskautta, negatiivistahan sieltä tuli.

Mulla oli kesällä kierron kanssa ongelmia, ja menkat tuli vähän väliä, välillä vain viikon tauolla, ja lääkäri määräsi Teroluteja. Olen hakenut ne apteekista mutta en jaksa syödä niitä vielä, koska nyt kierto tuntuu rauhoittuneen. 

Stressiä on tällä hetkellä aivan jäätävästi elämässä, mutta olen aika lungi tyyppi ja koitan ottaa tämän projektin ihan iisisti. Ainoa ongelmani on, etten saa tupakointia lopetettua. Vähentänyt olen sentään. Lääkäri myös ohjeisti kesällä lihomaan, koska olin alipainoinen. Tällä hetkellä olen saanut jo pari kiloa lisää, ja painoindeksi alkaa olla normaalin rajoissa.

Nyt menossa kiertopäivä 12 ja laskurin mukaan ovulaation pitäisi olla tänään. Olemme hyödyntäneet ajankohdan. Mutta olen myös tietoinen, että ovulaatio voi olla melkein milloin sattuu tai ei koskaan - minun Womanlog-applikaationi on ilmeisesti epäsäännöllisen kiertonu takia merkinnyt tyyliin jokaisen päivän tässä kuussa mahdolliseksi hedelmälliseksi päiväksi.

Katsotaan, mitä tästä tulee! Olen iältäni jo osittain nousseen riskin ja komplikaatioiden ryhmässä, joten hyvä olisi että pian tapahtuisi hedelmöitys.

Ja mitä tähän projektiin kokonaisuudessaan tulee: ihana nähdä omasta puolisosta uusia, vauvakuumeisia puolia :) Mutta onhan tämä nyt ihan hullun pelottavaa! Koko elämä menee uusiksi :D Ja nyt jo pää on "pehmennyt" ja minusta itsestänikin on tullut uudenlaisia, äidillisiä piirteitä esiin. Ihmeellistä.

Mutta vielä kerran tsempit kaikille!