Vauva vuodelle 2018
Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.
Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.
Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)
Kommentit (583)
Naenne, mä just tilasin pari päivää sitten raskauskeijulta ovis- ja raskaustestejä. Tuntuu vieläkin ihan epätodelliselta, että hyvässä lykyssä tarviin ensimmäistä raskaustestiä reilun kahden viikon päästä, hurjaa! Oviksen tosiaan pitäisi olla pe tai la, mutta mulla on nyt jo kahtena päivänä jotenkin painanut alavatsaa kummasti.. Epäilen sen tosin johtuvan vaan pillereitten lopettamisesta, mutta ollaan nyt varmuuden vuoksi miehen kanssa touhuiltu etukäteenkin jo :D kiitos kovasti tsempeistä!
Etkös sä Naenne pohtinut, että alatteko yrittää jo keväällä vai vasta häiden jälkeen syksyllä? Ootteko vielä lyöneet lukkoon tarkempaa ajankohtaa?
Nyt on lomalla ollut ihan hirveästi aikaa haaveilla kaikista vauva-asioista, hairahdin jopa tänään ostamaan vauvalehden kaupasta. Onneksi menen jo viikonlopuksi taas töihin niin loppuu tämä höpsöttely :D
Voi kun jännää Syssy! Saa latailla sitten myös testikuvia tänne! ;) minkälaisia tilasit ja montako päädyit ottamaan? Vaikea päättää kun ei sitten tiedä montako tulee tarvitsemaan... hei kun saat testit, voisitko katsoa mihin asti niillä on päiväystä? Tietäisin milloin tilata itselle :D
Ja parempihan se on pelata varman päälle, jos olisikin ovis ollut jo! :D pidän peukkuja sulle!! Jännittää sun puolesta kyllä!
Juu, keväällä se alkaa! Pillerit loppuu huhtikuulle niin siitä sitten. Välillä tuntuu, että se on jo ihan kohta, välillä taas, että siihen on ikuisuus...
Täällä myös kirjoittelee pientä vauvakuumetta poteva 22 v nainen. Mielenkiinnolla jään seuraamaan miten muiden kuumeet etenee :) Itsellä tilanne, ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 6 vuotta ja nyt on elämäntilanne sellainen että vauva haave tosissaan nostaa päätään, minäkin sain vuosi sitten vakityön ja meillä on jo omakotitalo. Muutama kaveri ja sukulainen saanut vuoden sisällä vauvoja, joten mieskin on innostunut vähän ajatuksesta. Nyt on sellainen tunne että olisin oikeasti valmis äidiksi ja suhde on pitkään ollut riittävän vakaa.
Ajatuksena oli alkukesästä alkaa yrittämään, vaikka en vielä ole miehelle hirveästi puhunut etten painosta liikaa. Innolla odotan näyttääkö mies vihreää valoa , hän kun ei ole niin innokas suunnittelemaan ja hössöttämään etukäteen.
Naenne, tilasin näitä:
http://www.raskauskeiju.fi/28+4-ovulaatio-ja-raskaustestit-puikko
Ja ne tuli eilen! Päiväystä on ovistesteissä 8/2018 ja raskaustesteissä 4/2019, eli jos kuumeiluttaa niin voit hyvin jo tilailla noita kans :) Itse siis otin just tuon 28+4-paketin, en osaa yhtään arvioida kauanko noi kestää ja tuleeko musta himotestaajaa vai ei. Jos tulee, niin alan jossain kohtaa googlettelemaan halvempia vaihtoehtoja :D
Pakkohan se oli tänään heti tehdä yksi ovistesti kun ne tuolla kaapissa kuumotti. Nyt on siis jo kp 16 (ja jos kiertoni on samanlainen kuin 8 vuotta sitten, aikaa ennen e-pillereitä), niin oviksen olisi pitänyt olla eilen eli kp 15. Tänään ei tullut enää minkäänlaista viivaa testiin :/ Toivon, että ne mun tuntemukset jo kp 12-14 osui oikeaan ja ovis oli jo silloin. Jos näin kävi, niin meillä on aika hyvät mahikset! Tosin voihan tämä ensimmäinen kierto olla ovuloimatonkin tai sitten ovis on vasta tulossa (mihin en kyllä usko). On tämä jännää aikaa :D
Tervetuloa mukaan Kupliz! Teillä vaikuttaa kyllä olevan ihan otolliset ajat alkaa yrittämään, kun on oma koti ja vakkarityöt molemmilla. Toivottavasti mies näyttää vihreää valoa alkukesästä :)
Tervetuloa mukaan Kupliz! :)
Kiva, että tilanne on hyvä, ja että mies on muiden vauvojen myötä innostunut ideasta. Tollaset on hyviä, jos mies sieltä näkee, että kyllä ne lapset on ihan kivoja ja että kyllä vanhemmat silti pystyy tekemään normia juttuja ;)
Toivotaan vaan, että pääsette alkukesästä kanssa yrittämään! Voidaan sit jännäillä yhdessä :D
Voi ei Syssy, ehkä ei olis pitänykään kysyä niitä päiväyksiä!! On kohta kuitenkin jo tilaamassa niitä :D kattelin kyllä sieltä raskauskeijulta, että ei ne nyt kamalan kalliita ole, tai siis ainakaan jos hirveän montaa kuukaitta ei tarvitse niitä uitella! Mulla on kyllä vähän kutinaa jo nyt, että musta saattaisi kuoriutua joko iham seonnut himotestaaja, tai sitten hyvin maltillisesti testaileva kylmäpää. Se voi kallistua tässä vaiheessa kumpaan suuntaan vaan :D
Jännä kuulla teidän yrittämisestä, pidän sormia ristissä! Kannattaa varmasti luottaa omiin fiiliksiin oviksen suhteen, kyllä mä ainakin haluisin uskoa että niihin voi hyvin luottaa. Nyt sit vaan jännäillään pari viikkoa, jaiks! Vitsi nyt ootan entistä enemmän et pääsee itekin oikeesti jännäämään!
Hei taas kaikki, olikin jo kova ikävä tänne löpisemään joulukiireiden ja muiden taukojen jälkeen. :)
Tilanneraporttina mulla on joku aivan sekava kierto menossa, tikutin ovista useamman viikon ja se osui johonkin kp27 tienoolle (mitä ihmettä) - oireista en olisi ehkä edes tätä huomannut. Tilasin alkuun niin vaatimattoman paketin niitä kertakäyttö-pikkutikkuja että loppuvat jos ensi kierto on samanlainen, joten menin sitten saman tien tilaamaan 100 kappaleen läjän. Pieni vinkki, ebaysta näistä saa ihan superhalvalla! Odottelen siis parhaillaan ensi kiertoa alkavaksi, en usko että tästä tärppäsi vaikka se periaatteessa olisikin mahdollista. Oireet ovat lähinnä normaalit menkkoja enteilevät selkä- ja lantiokivut.
Ei tosin haittaa, juttelimme juuri miehen kanssa että niin ihana kuin plussa olisikin, olisi ihanaa nauttia ihan pieni hetki tästä yrittämisvaiheesta. Tän sanottuani alan tottakai sitten heti stressaamaan että miksi ei nyt jo tärppää. :D Voin laitella näistä tikuista sitten kuvia jossain vaiheessa, tämä nykykierto ei kyllä varmaan ole kovin hyödyllinen kun se on ollut niin outo. Tein tosiaan kuten joku täällä palstoilla oli vinkannut, että oviksen tienoolla tikutin sitten kolmesti päivässä, vain nähdäksen miten viiva vahvistuu ja vaalenee. Huippuun nousu ja sieltä lasku vei tosiaan tikuissa sen 2 päivää eli 6 tikkua, ja oli helppo huomata. Että sellasta! Mites muiden joulupyhät on menneet? Tajusin just että oma kuulostaa siltä kuin olisin istunut tikku toisessa ja pissipurkki toisessa kädessä koko pyhät. :D
Naenne, muutama kuukausi menee ihan hujauksessa ja pian on huhtikuu ja syöt viimeiset pillerit ja siitä se lähtee :) Kyllä sä voit kohta jo tilailla noita testejä ja esim. foolihapon syömisen aloittamista suositellaan jo ennen yrittämisen aloittamista, nekin voi hyvällä omalla tunnolla kohta jo ostaa :D
Mila_, alkoi vähän pelottamaan kauanko mulla riittää nuo mun vajaa 30 tikkua :D Ajattelin, että kyllä ne nyt kaksi tai kolme kiertoa kestäisi ainakin, mutta katotaan kuin käy. Voisiko sun oviksen myöhästyminen olla yritysstressiä? Hyvä, että tajusit kuitenkin tikuttaa noin pitkälle asti, mä oisin varmaan luovuttanut jo aikaisemmin jos ei viivoja olis näkynyt ja ois menny yritykset pieleen. Saitteko talleteltua oviksen aikoihin? Jos, niin teillähän on hyvä mahis jo tässä kierrossa! Jännittävää!
Oon vähän samoilla linjoilla, että ei haittaa vaikka ei heti raskautuisikaan, kun tämä yrittämisvaihekkin on jo niin jännää ja kivaa. Suurin kiire loppui, kun mies vihdoin ja viimein näytti vihreää valoa ja päästiin eteenpäin ja oikeasti yrittämään vauvaa. Mä uskon ehkä edelleen vahviten, että saadaan se vuoden 2018 vauva mitä ketjun nimikin lupaa :D
2017 vuoden vauva tosin saisi ne ihanat Suomi100-vuotta villasukat, joita vauvoille kudotaan tällä hetkellä ympäri Suomea. Ehkä mun täytyy sitten itse kutoa meidän pienelle samanlaiset jos ei plussaa ihan heti kuulu :D
Hei! Täälläkin koko pienen elämänsä vauvasta ja suuresta perheestä haaveillut nuori nainen. Mieheni myös samassa veneessä kanssani ja melkeimpä rohkeampi tässä asiassa kuin minä. Olen syönyt mini pillereitä 14-vuotiaasta asti erittäin kova kipuisiin ja runsasvuotoisiin kuukautisiin. Pillerit eivät ole minulle aiheuttaneet ikinä oikeastaan mitään sivuoireita joten niiden kanssa elämä on ollut helppoa. Lisäksi kun näissä pillereissä on keltahormonia ovat ne myös hoitaneet mahdollista (äidilläni on) endometrioosia. Kuitenkin vaikka vuonna 2018 ikää onkin sinänsä vasta 21 vuotta (ja mieheni muutaman vuoden vanhempi) toivon suuresti että silloin meille suotaisiin pieni vauva tai edes raskaus.. tosin näin pitkään pillereitä syöneenä en tiedä kuinka nopeasti epäsäännöllinen kuukautiskiertoni palautuu. En kuitenkaa uskalla jäädä odottamaan ja vanhenemaan peläten etten saakkaan lapsia sillä se on suurin unelmani. Vuonna 2018 olemme kuitenkin jo molemmat valmistuneet ammateihin ja molempien aloilla hyvät työllistymisen mahdollisuudet joten innolla odotaan tulevaa ja tiedän että olemme valmiita. Olisi siitä ketä mitä mieltä tahansa! :)
Ilmottaudun mukaan keskusteluun! Vauvahaaveita olen siirtänyt eteenpäin työttömyyden takia,välillä jo olen miettinyt vauva-unelmista luopumista kokonaan. Vuonna 2018 olen jo 34-vuotias,joten silloin jos koskaan ,oli tilanne mikä hyvänsä. Pakko uskoa,että elämä kantaa ja johdattelee.
Mäkin liityn tänne mukaan!
Täytin viime syksynä 28 , mies on mua kymmenen vuotta vanhempi. Mulla on ollut jo viimeisen vuoden ihan järjetön vauvakuume, joka välillä sumentaa ajatuksen kulkua ja välillä onnistun työntämään sen vähän syrjään. Asiaa ei yhtään helpota se, et tosi moni mun ympärillä tuntuu raskautuvan tai on saanut vauvan. Ehkä tämä on sitten se maaginen ikä.
Yritys aloitetaan kesällä, kun meillä on häät. Miestä ei olis kuulemma haitannut vaikka ois vähän mahaakin ollut häämekossa, mut kun siihen raskauteen voi liittyä niin paljon muutakin kun " vaan" se maha. Häät ensin ja sitten yritykseen. Mulla on sellanen kutina etten oo ihan maailman helpoiten raskautuvaa sorttia ( vähän epäsäännöllinen kierto, en aina ovuloi ) joten ajattelin kyllä testailla mielenterveyttäni ja ostaa ovis- liuskoja.
Me jätetään ehkäisy pois nyt tammikuussa, ihan siitä syystä et mä en enää kestää noita ehkäisyrenkaita ja niistä tulevia haittavaikutuksia. Tykkään et saan kehon taas normaaliin kiertoon ennen varsinaisen yrityksen alkua :) Mut jännä lukea kaikkien muiden kokemuksia, meillä on tosi hyvä tilanne kun on iso omakotitalo ja vakkarityöt, joten ainakin elämäntilanne on kunnossa. Tulispa se kesä vaan nopsaan :D
Kiva lukea ahkeraa kirjoittelua. Anteeksi, en lukenut kaikkia ensimmäisiä viestejä mutta onko jokin syy tehdä noita ovulaatio testejä, vai huvikseen vain? Olen aina ajatellut että pääsääntöisesti sitä vaan tulee raskaaksi ilman ehkäisyä, jos on vaikeuksia niin sitten turvaudutaan erilaisiin testeihin yms. Oletteko vain niin innoissaan että haluatte tehdä testejä? ☺
minua jännittää eniten kun olen syönyt samoja pillereitä 7vuotta putkeen, jos sillä on joku huono vaikutus, tai ylipäätään se toive raskaudesta jossei toteudukkaan. Eipä sitäkään voi tietää ennenkö yrittää.
Jännittäviä aikoja monella, muutama kuukausi menee hujauksessa.
Tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille!
Kupliz, tilasin ovistestejä, koska itseä kiinnostaa ovuloinko edes ylipäätään 8 vuoden e-pillerijakson jälkeen. Tuntuisi turhalta yrittää esim vuosi ja tajuta siinä kohtaa, että ei ole edes ovuloinut :/ Eli oikeastaan oman mielenrauhan takia meinaan niitä testejä tehdä. Tai jos nyt sattuukin niin, että raskaudun tästä ensimmäisestä kierrosta, niin voin lahjoittaa testit jollekkin halukkaalle :D
Uskaltaudunpa mäkin tänne kirjoittamaan :) Ollaan 23v ja 24v, kumpikin opiskelijoita tällä hetkellä. Itsellä kauhea vauvakuume! Ollaan seurusteltu aika lailla vuoden verran. Mieskin on hyvin positiivisella mielellä asian suhteen. Ei kuitenkaan tänä vuonna vielä olla vauvaa hankkimassa, mutta ehkä ensi vuonna jo :) Riippuu nyt vähän, miten tilanne kehittyy. Jätin e-pillerit ainakin toistaiseksi tauolle joulun aikaan, koska niistä tuntuu muuten olevan haittaa (vaikutusta mielialaan jne.) :/
Pikkuinen olisi kummankin esikoinen. Toivon itse enemmän tyttöä, mutta kumpikin kyllä olisi toivottu :) Opiskelujen kannalta olisi hyvä, jos la olisi kesällä, ei jäisi lukukausi kesken. Ehkä päästäänkin jo yrittämään syksyllä... En malttaisi millään odottaa! Kiva lukea muiden kirjoituksia täällä, omassa lähipiirissä ei ole muita, jotka olisivat samassa tilanteessa.
Hei!
Kirjoittelinkin jo tonne vauva vuodelle 2017, mutta tällä hetkellä ajatukset on jo enemmän 2018 vuoden vauvassa :) Mutta toki vielä yllätyksiä voi tulla, kun mun kierrolla mahdollisuuksia on 3 vielä tälle vuodelle. Elikkäs oon 27 v ja miehen kanssa molemmilla ollu jo suhteen alusta kova vauvakuume. Jätettiin marraskuun puolivälissä pillerit pois ja yksi yrityskerta jo takana (tosin ei kyllä ollu hajuakaan millon ovis ois ollu) mut nyt kun tietää kierron suunnilleen niin voi yrittää ovistakin löytää. Tilailin ovistikkuja ja raskaustestejä eilen netistä, niitä odotellessa :)
Ensimmäinen vauva olisi molemmille tosiaan, itselläni takana yksi keskenmeno 3 vuotta sitten, tulin pillereiden läpi raskaaksi. Ympärillä ihmisillä raskauksia ja vauvoja joten itteä kuumottaa jo kovasti päästä testailee :)
Haluaisin kovasti kuulla kaikkia mahdollisia raskautta edesauttavia keinoja.Ystäväni kertoi q10 ravintolisästä ja royal gellyä oon syöny nyt pari viikkoo sekä raskausvitskut on jo käytössä (kävin gynellä alkusyksystä ja kerroin haaveista lopettaa pillerit, niin hän neuvoi heti aloittamaan nuo vitamiinit).
Meillä tosiaan vkl mahdollisesti ovis ja täytyy vaan toivoa, että sen bongaisin ;) Mies on ihanan rennolla asenteella liikenteessä kun mä taas meinaan taipua ressailemaan :/
Nyt ois menossa 10/28 kp...:)
Syssy: 25v/ ya 1-17/ 1. lapsi
Taikakuu: ?/?/1. lapsi
Sinitiainen: 26v/?/1. lapsi
Ilopilleri: 18v/?/?
Piparminttu_: 23v/?/?
Sustenpass79: 37v/ kesä -17/ 3.lapsi
Kikke89: 27v/ alkukesä -17/ 2. lapsi
Ilopitkästäitkusta: 24v/ ya kesä -17/ 1. lapsi
Omanelämänsäsankari: 22v
Toive-Anki:
Mila_: ?/ya 12-16/ 1. lapsi
Naenne: 25v/ ya 4-17/ 1. lapsi
Menninkäinen: 25v/ ya syksy -18 / 1. lapsi
Kupliz: 22v/ya alkukesä?/?
Tintu: 20v/?/?
Tiiu84: 32v/?/?
Freya88: 28v/ya kesä -17/?
Näsiä: 23v/?/1. lapsi
Netttteo: 27v/ya 11-16/1.lapsi
Kirjoittakaa viesteihinne erikseen, mikäli haluatte tiedot tähän listaan, tai jos haluat, että niitä päivitetään/poistetaan! :)
Tosiaan ensimmäinen lapsi olisi meille kyseessä, toivottavasti yritys alkaisi tämän vuoden syksyllä,viimeistään ensi vuoden alussa :)
Kiitos uudesta listasta taas Naenne! :)
Netttteo, tervetuloa mukaan! Pystyn täysin samaistumaan tuohon, että mies on rentona kuin mikä ja itse lasken kiertoa ja ihmettelen ovista monta kertaa päivässä. Miehellä on muutenkin sellaiset kuvitelmat, että nyt kun en enää syö pillereitä niin kerran touhuillaan ja johan on pullat uunissa :D Itse taas stressaan raskautumisesta aika paljonkin, eli toisaalta ehkä tasapainotetaan toisiamme ihan hyvin. Me sovittiin miehen kanssa aluksi, että tulee jos on tullakseen. Itse jaksoin tjottailla tasan yhden päivän ja sen jälkeen jo laskin hedelmällisimpiä päiviä :D
Joo meilläkin mies on ihan lallatilallaa, kun itse selittelen ovisliuskoista yms. Miehelle on varmaan enemmän seejasama tärppääkö heti vai vuoden päästä, mut mun kärsivällisyys ei kyllä ole parasta luokkaa. Mulle muutenkaan ei sovi tommonen tulee jos on tullakseen, koska tää vauvakuume on kestänyt jo niin pitkään ja satun vaan olemaan ihan eri luokkaa kuin mies ton rentouden suhteen :D
kiitos syssy :) aaa ihanaa ku ootte niin samoilla linjoilla mun kans :) :D nimittäin just pari päivää tyyliin olin niinku ei mitään ni oli pakko ladata kk kalenteri kännykkään ja nyt ovistesti käytössä jo 😊 mulla tosin äsken tuli ovistestiin melko tummahko viiva et voi olla mahkut nyt :)))) sori ällöttävä kuva :)
Hei ja mites meidän yrittäjillä menee? Ehkä voisi taas laittaa uuden vuoden jälkeen listan, kun ei muuten jaksa kaivaa tuolta edellisistä että kenellä se yritys jo alkoi :D
Tsemppiä ainakin Syssyn uudenvuoden ovikselle, josko siitä jo nappais! :)