Saan vieraalta ilmaisen pihakaluston, mitä vien "vastalahjaksi"?
Eli kaupan ilmoitustaululta bongasin, että joku antaa pihakalusteensa ilmaiseksi, jos joku hakee. Soitin numeroon ja ilmeni, että kalusto on lähes uusi ja umpipuuta. Eläkeläispariskunta oli muuttanut ok-talosta kerrostaloon ja kalusto jäi käyttämättä. Olemme tänään menossa sitä hakemaan. Kysyin, mitä se maksaa ja rouva sanoi, että "ilmoituksessahan luki, että hae pois", eli ei mitään.
Kalusto on siis satojen eurojen arvoinen. Mitä ihmettä veisin mennessäni? Itse kun olen lahjoittanut Roskalavaryhmien kautta, on ollut tosi kiva, kun joku on tuonut kahvipaketin tms. kalliimmasta tavarasta.
Tässä tapauksessa kahvipaketti tuntuu aika tökeröltä. Alkoholia en periaatteesta vie. Ajattelin ainakin ostaa naapurista luomumunia. Onko hyviä ehdotuksia aivan vieraalle eläkeläispariskunnalle?
Kommentit (165)
Mikä kaupunki kyseessä? Oliko s-kauppa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu antaa tonnin desingkaluston ilmaiseksi? Haiskahtaa kusetukselta. Olkaa varovaisia!
Määrittele tarkemmin "kusetus" tässä tilanteessa.
Kun kalustoa mennään hakemaan, myyjä alkaa vaatia rahaa tai myöhemmin väittää varastetuksi. Tai sitten hakutilanteessa nurkalta syöksyy "ryöstäjä", joka vie ostajien kädestä rahat. Näitä sattuu jatkuvasti. Kaikki mikä kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta ei koskaan ole totta. Tästä poliisikin muistuttaa!
Tää alkaa olla jo varsin hilpeä ketju, juhannusmielellä ihmiset :) . Mitä ihmeen kuitteja verkkopankista voi tulostaa, jos ilmaiseksi annettavan kaluston kiitokseksi vie mansikoita ja uusiaperunoita. Kauppakuitti mukaan ja allekirjoitus vastaanotetuksi :D .
Ei verkkopankista tarvitse edes tulostaa, minä otan aina tietokoneen ruudulta valokuvan kuitista ja näytän sen tai lähetän viestinä/sähköpostina.
Kuitin ilmaiseksi saadusta tavarasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu antaa tonnin desingkaluston ilmaiseksi? Haiskahtaa kusetukselta. Olkaa varovaisia!
Kun kalustoa mennään hakemaan, myyjä alkaa vaatia rahaa tai myöhemmin väittää varastetuksi. Tai sitten hakutilanteessa nurkalta syöksyy "ryöstäjä", joka vie ostajien kädestä rahat. Näitä sattuu jatkuvasti. Kaikki mikä kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta ei koskaan ole totta. Tästä poliisikin muistuttaa!
Tää alkaa olla jo varsin hilpeä ketju, juhannusmielellä ihmiset :) . Mitä ihmeen kuitteja verkkopankista voi tulostaa, jos ilmaiseksi annettavan kaluston kiitokseksi vie mansikoita ja uusiaperunoita. Kauppakuitti mukaan ja allekirjoitus vastaanotetuksi :D .
Ei verkkopankista tarvitse edes tulostaa, minä otan aina tietokoneen ruudulta valokuvan kuitista ja näytän sen tai lähetän viestinä/sähköpostina.
Kuitin ilmaiseksi saadusta tavarasta?
Tä? Ei kai ilmaisesta kuittia anneta. :D
Älkää viekö silliä ja perunoita. Kuullostaa liian arkiselta. Hyvä presidentti -kahvipaketti ja esim. leipomosta ostetut keksit ovat arvokas mutta ei kallis lahja. Koska tarkoitus on antaa ilmaiseksi, ei siellä mitään odotetakaan ja ei ilmeisesti ole viimeinen penni menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varmistanu ettei ole varastettu kalusto? Naapurista lähti yhtenä vkl kalustot pihalta.
Niin että säädyllinen, vauras eläkeläispariskunta menisi ja varastaisi naapurin puutarhakaluston? Vain lahjoittaakseen sen ilmaiseksi eteenpäin tuntemattomalle tarvitsijalle?
"Vauras säädyllinen eläkeläispariskunta" vuokrasi tätini kalustetun asunnon, varasti sieltä irtaimistoa ja möi, ei maksanut vuokriaan, ei lähtenyt edes häätökäskyn saatuaan. Takanaan samanlaisia petoksia erinkaupungeissa eri nimillä.
Että sellaisia vanhuksia.
Sehän se on että nuorista ja keski-ikäisistä rosvoista ja huijareista tulee vanhoja huijareita. En puhu tästä asiasta, vaan ihan yleensä.
kuvakaappaus ilmoituksesta jos tulee jatko nupinoita niin voit näyttää sitä.
Syötävät kuulostaa hyvältä! Tavara vie tilaa, ruoan ja herkut voi syödä ja vaikka kaikki ei osuisi aivan nappiin, voi pariskunta varmasti antaa keksipaketin/sillit eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä arvelinkin. Varsinkin tässä "annetaan" tilanteessa juuri tuo ""ryöstäjä", joka vie ostajien kädestä rahat" on jo melko vainoharhainen varoitus, vaikka poliisikin siitä muistuttaa.
Varsinkin, kun kalustoa ei olla menossa rahan kanssa ostamaan, vaan ilmaiseksi hakemaan. Miten sitä rahaakaan sitten olisi kädessä ryöstettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään tuollaisten rahasummien kanssa liikuskelu ei ole turvallista. Pyydä saada maksaa ostokset suoraan pankkiin!
Öh, ostamassahan kukaan ei ollut mitään, vaan hakemassa ilmaiseksi annettavaa tavaraa. Ei silloin rahaakaan tarvita mukaan penniäkään.
Mä veisin kukkapuskan ja presidentti kahvipaketin.
Verottajallehan tuo ilmaiseksi saatu yli tuhannen euron arvoinen kalusto pitää sitten muistaa ilmoittaa lahjaveroa varten.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään tuollaisten rahasummien kanssa liikuskelu ei ole turvallista. Pyydä saada maksaa ostokset suoraan pankkiin!
Oletteko te kaikki sekaisin vai mitä ihmettä??? Ilmaiseksi antavat kaluston, miten tähän nyt pankkimaksut ja kuitit ym. liittyy????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä arvelinkin. Varsinkin tässä "annetaan" tilanteessa juuri tuo ""ryöstäjä", joka vie ostajien kädestä rahat" on jo melko vainoharhainen varoitus, vaikka poliisikin siitä muistuttaa.
Älä tule sitten tänne itkemään, kun olet kohta tonnia köyhempi! Varoitettu on.
No helvetti, ilmaiseksihan se luvattiin, mitä ihmettä ap ottaisin tonnin rahaa mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä veisin kukkapuskan ja presidentti kahvipaketin.
Presidentti on hirveää kuraa, tosi noloa viedä sellainen tuliainen. Cafe Parisien tai Pausa on minun ehdotukseni. Lapsille tietysti suklaata tai joku kiva pieni, muutaman euron lelu/tarrat :)
Tuhat euroa jostain vanhasta pihakalusteesta?? Ota nyt joku asiantuntija mukaan joka näkee, onko itse tehty. Kuka tahansa voi sanoa, että tonnin teetetty kalusto vaikka olisi Jyskin loppuunmyynnistä.
Hullu ei ole se, joka pyytää, vaan se, joka maksaa.
Tää on hulvaton ketju kun ihmiset kommentoi innolla vaikka eivät ole kunnolla lukeneet ap:n ekaa viestiä
Vie jotain häviävää koska haluavat selvästi päästä tavarasta eroon. Mansikat n hyviä. Ja osta vaikka jokin aineeton lahja
Vierailija kirjoitti:
Tuhat euroa jostain vanhasta pihakalusteesta?? Ota nyt joku asiantuntija mukaan joka näkee, onko itse tehty. Kuka tahansa voi sanoa, että tonnin teetetty kalusto vaikka olisi Jyskin loppuunmyynnistä.
:D
Tämä menee jo varsin hilpeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisen noutajalla tuskin on kovin paksua rahanippua kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt itse tekemiäni juttuja "puusepän" tekeminä, tai jos on ollut vähän korouvimpi jälki, niin sitten "kotipuusepän".