Milloin tää raskauspahoinvointi loppuu? :(
rv4 vasta ja silti kaikki kuvottaa ja ällöttää. Aamulla kun nousee ylös, niin meinaa yrjö lentää jos vaikka kissa on käynyt tarpeillaan tai mies on jättänyt likaiset sukat pesukoneen viereen.
Seuraavaksi meinaa lentää yrjö, jos keittiössä on vaikka haarukka tiskialtaassa. Jääkaappi on kans paha, sen haju kuvottaa ihan järjettömän paljon. Keksinmurut pöydällä ja vaikka kynä lattialla alkaa kans oksettaa.
Siis ihan oikeasti, kynä lattialla.
Milloin tää loppuu? :D Ihan kamalaa.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Loppui pari päivää synnytyksen jälkeen. Diagnoosi oli hyperemesis gravidarum, joka pitäisi tulla vain 1-2 prosentille odottajista, mutta tuntuu nykyään paljon yleisemmältä. Älä usko turhan toivon antajia vaan varaudu pahimpaan.
Ja höpö höpö. HG ei ole yhtään yleisempi kuin ennenkään. Pelottelu on naurettavaa kiusaamisen yrittämistä, kasva aikuiseksi.
Oksentelu loppui rv 13, kuvotusolo sen sijaan jatkui loppuun saakka.
Viikolle 14 kesti kummassakin raskaudessa.
Mulla alkoi n. rv5 ja loppui tuossa pari viikkoa sitten rv10 kuin seinään. Tirautin pienet itkut sinä aamuna kun heräsin hyvinvoivana, en edes enää muistanut miten hyvältä tuntuu kun ei ole 24h krapula :)
Ekan kanssa oksensin vielä synnytyksessäkin ja tiputukseen jouduin osastolle raskauden aikana kun ei pysynyt kertakaikkiaan mikään sisällä.
Toisessa sitten oli vaan se kuvotus ekat 4kk, alle 10 kertaa oksensin. Toisaalta se kuvotus on kyllä se pahin, oksennuksen jälkeen tulee aina hetken helpotus :)
Tsemppiä, kyllä miehet jää paljosta paitsi :D
Mulla loppu vK 15. Kaveri oli tutkinut tätä raskauspahoinvointi asiaa, kun mulla se oli niin hirveä. Yhtenä päivänä hän sano että muista, että se on refleksi jonka sun keho on oppinut sillon kun sua ällöttää. Siitä päivästä en ole oksentanut kertaakaan, jos on tullut huono olo, meen makoileen ja pitää yrittää saada keho mahdollisimman rauhalliseksi. Hengittää ihan mahan kautta eikä jännitä että taaaas tulee oksennus vaan yrittää päästä sen ohi.Mulla loppu siihen kaikki huono-olo :) tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Mulla loppu vK 15. Kaveri oli tutkinut tätä raskauspahoinvointi asiaa, kun mulla se oli niin hirveä. Yhtenä päivänä hän sano että muista, että se on refleksi jonka sun keho on oppinut sillon kun sua ällöttää. Siitä päivästä en ole oksentanut kertaakaan, jos on tullut huono olo, meen makoileen ja pitää yrittää saada keho mahdollisimman rauhalliseksi. Hengittää ihan mahan kautta eikä jännitä että taaaas tulee oksennus vaan yrittää päästä sen ohi.Mulla loppu siihen kaikki huono-olo :) tsemppiä!
Mullakin auttoi se, että psyykkasin itseäni olemaan oksentamatta. Laitoin silmät kiinni, yritin rauhoittua ja vaan pidätin oksennusta kunnes olo meni ohi. Se toimi. Joskus tosin kuvotus oli niin paha ettei pystynyt millään pidättämään.
Oksennustaudissahan se on hyvä oksentaa kaikki saastunut ulos, mutta raskauspahoinvointi on eri asia. Liika oksentaminen on huonoksi limakalvoille ja hampaille. Ja voi tulla nestehukka. Eli jos vaan pystyy pidättämään niin se on hyvä.
Itselläni alkoi jo rv 3+3 eka pahoinvointi ( ja juu, testasin juuri siksi kun oli niin outoa oksentelua). Sitten laimeni hetkeksi, alkaen uudelleen rv 5 ja siitä aina vaan pahentuen rv 13 asti. Sitten taas vähän laantui, alkaakseen taas uudelleen muutaman viikon päästä (rv 20 yrjösin pusikkoon kesken töihin kävelyn :D ). Rv 36--> oksentaminen olikin sitten jo aika kauheaa, kun mahassa oli yli kolmikiloinen vauva. Tuntui, että siinä voimalla yrjötessä ponnistaa ohessa sen lapsukaisenkin pihalle...
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan tätä mahtaa kestää, kun tuli km viikolla 8? Oksettaa 24/7, mutta en saa mitään tästä kärsimyksestä :(
Onko ultrattu? Jos on ollut useampi sikiö ja yksi keskeytynyt. Jos pahoinvointi jatkuu, kohtuun on voinut myös jäädä istukkaa tms jäämiä jotka pitää poistaa/poistattaa .
Mua vaan vähän etoo mutta ei mitään suurempaa. Nyt 8+4. Voi kun pääsisin näin vähällä!
Saman diagnoosin sain minäkin. Olo oli aivan järkyttävä.